Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Ez volt az első gondolatom, de ennek a szerencsétlen motornak pont elég dolga van, azon kívül hűtsön akkor is, ha pont nem megy a kompresszor.
Van egy passzentos 20 wattos ventim ami oda van kitalálva A fényes lemez ki lesz lyuggatva azokon a helyeken ahol a motornak is, amotor oldalsó lyukai le lesznek tömítve, hogy csak a másik oldalon keresztül tudja szívni, így gyakorlatilag keresztül megy a levegő a motoron. Üdv
Oké!,de okvetlen a hengerfejet is hűtse,mert pillanatok alatt tűzforró lesz!
Szia! Én még kezdő vagyok a kompresszor építésben de amit Te most építesz annak a kenése házon belül volt megoldva és az olaj hűtötte is a fejet, nem csak kente. Úgyszólván szóró olajozása volt ennek a megoldásnak. A csőtengely vége beleért az olajba és a forgásával felhordta a kenőanyagot az összes kenendő helyre. Most ezt hogyan oldod meg? A levegő az itt kevésnek fog bizonyulni ha nem lesz kenőanyag is biztosítva.
Az olajzás is egy dolog,meg a hűtés is! A szóró olajzástól függetlenül a fejnek nem árt a széláram!
A szél áramlása az ott kevés lesz, mert a dugattyú az nem gyűrűs megoldású, hanem tükrös felületű és a teljes lökethosszával tömít a hengerben. A felületek mindenképpen kenést igényelnek, nem oldható meg léghűtéssel az ami felületi berágódásnak van kitéve kenőanyag nélkül. Ha az autóból leengednék az olajat, hiába volna a vízhűtés és a léghűtés a dugattyúk besülnének.
Én nem azt írtam,hogy nincs szükség kenésre,hanem azt hogy mellette nem árt a léghűtés!
Ha hűtőből vetted ki a kiberhelt kompit, akkor az olajban tocsogott, de sebaj a tengej másik végére még tehetsz egy MTZ olajszivattyút, van hely.
Felgyorsultak az események, kész a hűtője a motornak, bebizonyosodott, hogy kell ekkora ventillátor, elég rendesen termeli a hőt a motor.
Érdekes, hogy a kompresszor meg nem! Na, mindegy, oda is megy egy venti A képeken láthetó, hogy a motor levegő áteresztő képessége korlátozott, rendesen fogja a ventit, de így a leghatékonyabb a hűtés. Egyébként kenés tekintetébe nem vitatkozom senkivel, még jó, hogy feltalálták a grafitos zsírt, azt meg azért ne felejtsük el, hogy eddig egy 24 órás eszköz volt, most meg egy pár perces, töredék terhelés mellett. Már az elején kérdeztem, hogy tud-e valaki alternatívát, nem jött válasz, úgy érzem megvizsgáltam minden lehetőséget. Üdv A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2014
Ez nagyon csinos ventilla, nekem is volt anno hasonló, a Szüv gépterem bontásakor, Persze USA 1000éves garival. Motorhang semmi, csak a "szélcstorna" selymes hangja Az olajozásra, azért a gr-zsíron kívül kellene valamit, mert azt a nagyon pontos illesztés miatt rövid idő alatt "kidolgozza" magából, s körülményes pótolni. Talán annak,vagy a PTFE spay változata lehet elégséges lenne, ha indítás előtt befújnál, mint a hidegindítóval.
Gyönyörű antik GAMMA ventillátor.
Első munkahelyem volt, bár nem a motorüzemben. A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2014
Jó estét !
Mivel oldottátok meg a a dugattyútól a tartályba áramló levegőt, milyen csövet használtok, hidraulika cső jó lehet ?
Szia, Ha flexi csövet akarsz, akkor olcsó MTZ- is bír 160 Bart. Ha nem, akkor elég a viszonylag könnyen megmunkálható rézcső. De lehet a sima vizes fémbetétes is kibírja, de erre nem esküszök meg.
Hidraulika,oxigén,pneumatika tömlő(min 8 bar),rézcső és esetleg 1/2" vízcső! A lényeg milyen nyomást bír! 10 fölötti a legjobb.
A hő miatt kérdeztem, mert ugye melegszik a cső, nem tudom mennyire melegedhet fel, ezért kérdeztem milyet használtok, mi lenne a legjobb megoldás ami tartós, nem kell a csövet cserélgetni túl gyakran.
Szia!
Egy jó kompresszor -lehet dugattyús , csavar, rotációs stb.- nagyon fel tudja melegíteni a levegőt. Ez akár 100°C feletti is lehet, főleg tartós üzemben! Csak fém csőben célszerű gondolkodni.Ahogy előttem is írták jó a réz is főleg ha lágy. Ugyanis a réz a gép rezgése miatt előbb-utóbb repedni fog! A műanyag csövek nyomásállósága drasztikusan csökken a hőfok emelkedésével.Jobb gépeken a kompresszor és a tartály között mindig van legalább egy hűtő. A hidraulika cső is kb 80°C- ig jó.
Szia, Pomtosabb válaszhoz többmindent kellene tudni. Az egyhengeres kompresszornak nagyobb a rezonanciája, mint a 2 hengeresnek. Ha vízhűtéses, az valamelyest csökkenti a kompresszált levegő hőmérsékletét is. A legfontosabb persze, hogy milyen célra lenne használva leginkább. Mennyi lenne %-osan az üzem/szünet? A hőfok, fel tud menni akár 100fokig is, de akkor már erőteljes hűtést érdemes betervezni. A műanyag csövekből csak az jöhet számításba, amelyik "fémbetétes". Etc...
A meleg levegőnek sokkal nagyobb a térfogata,ergó rosszabbul komprimálható mint a hideg. A gép 2x-3x többet megy ugyanannyi levegő termelésért!
Így van!Arról nem is beszélve hogy a kenőolajok nagy része 100-130°C körül elveszíti kenőképességét, kokszosodik-leég és berágódást okoz.
Sziasztok. Egy kérdés. Van egy 24L-es hyundai kompresszorom, kiszakadt a víz leeresztő csavarja, ezért azt gondoltam hogy nyomàs szabályzót leveszem róla és van egy régi nagyobb teljesítményű kompesszorom csak nincsen rajta nyomás szabályzó. Nem gond az hogy nagyobb a teljesítménye?
Ezt most nem értem? Fogalmazz pontosabban!
A víz leeresztő csavar kiszakadása jelentéktelen hiba, gyorsabban javítható, mint a nyomáskapcsoló átszerelése másik kompresszorra.
Igaz, de a munkavégző képessége is nagyobb a meleg levegőnek.
Bocs a pontatlan fogalmazásért. Lényeg a lényeg, áttenném a kis teljesítményű kompresszoromról a nagyobbra a nyomás szabályzót. Megfelelően fog működni a nagyobbon is?
Természetesen, ha a nyomásértékek azonosak. Az független a szállított levegő mennyiségétől.
Szia!
Olajat a levegő szűrőt levéve,a 8-as kis rézcsövön keresztül lehet tölteni bele. A olaj fajtája végül is mindegy,csak az a lényeg,hogy vékony legyen. Trafó olaj pl jó bele. Az olaj szintre mindig figyelni kell,mert kényes rá nagyon. Ha nincs rajta,kell készíteni rá kémlelő nyílást.
Szia!
Bocsánat,hogy belevau.Mivel én is építettem hűtőgépből kompresszort,eléggé kiveséztem a dolgot. Mint ahogy már előttem is írták,fontos a kenés. Ezt a fajta kompresszort szóró olajzásúra tervezték. Szinte olaj ködben üzemel. A dugattyú gyűrű nélküli pontos illesztése miatt semmilyen zsír tartósan nem marad meg közte ( szerintem be se jut kellő mennyiség ),ezért rövid használat után be fog sülni. Megmértem : normál 20 perces folyamatos,kenéssel ellátott üzemben a nyomó oldalon 62 fokos levegőt nyom ki magából. Kenés nélkül szerintem ez több száz fokot is elérheti,ami a dugattyún felületi berágódásokat generál és megszorul. De ne legyen igazam és használd egészséggel. Remélem nem bántottalak meg az írásommal,csak nem szeretném,hogy sok időt és energiát belefeccölsz és aztán nem lesz jó,vagy csak rövid ideig. Szerintem neked egy olyan lenne a jó,amit én építettem hűtőgép kompresszorból ( előrébb van kép is ). Nagyon fontos a jó szűrés,mert írtad hogy nyomtatókat fújkálsz majd. Az enyém olyan jól sikerült,hogy még az asztali gépemet is mertem vele takarítani.
Szia
Most épp jegelem a dolgot, de gondolkoztam és nincs igazából komoly akadálya ennek a fajta olajzásnak, mivel állítva lesz, ugyanúgy mint az eredeti változatba, csak 1-2 helyen kell letömíteni és nem fog kifolyni az olaj. Persze a csövön fog kidolgozni némi olajat, de arra is kreálok egy leválasztót és időnként visszavezetem az olajat. Üdv
Szia, Ha tartály lesz rajta és víz-leválasztó, akkor az már eléggé kiszűri az olajpárát is. / a vízzel emulziót alkot/.
Sziasztok!
Nemrég sikerült egy TK200-as kompresszort vásárolnom. Fix telepítésű lesz, víz hűtéssel. Minden segítő információt itt találtam az oldalon. De egy kis segítséget kérnék (megerősítést) motor olaj ügyben. Elég ha annyi olajat töltök bele, hogy a főtengely 1/4-t lepje el? Az olaj le eresztő és a túlnyomás szelep bele lesz vezetve egy tartályba. |
Bejelentkezés
Hirdetés |