Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Lapozás: OK   46 / 182
(#) zsoltee0001 válasza yulo5310 hozzászólására (») Okt 23, 2014 /
 
Ez volt az első gondolatom, de ennek a szerencsétlen motornak pont elég dolga van, azon kívül hűtsön akkor is, ha pont nem megy a kompresszor.
Van egy passzentos 20 wattos ventim ami oda van kitalálva

A fényes lemez ki lesz lyuggatva azokon a helyeken ahol a motornak is, amotor oldalsó lyukai le lesznek tömítve, hogy csak a másik oldalon keresztül tudja szívni, így gyakorlatilag keresztül megy a levegő a motoron.
Üdv
(#) yulo5310 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Okt 23, 2014 /
 
Oké!,de okvetlen a hengerfejet is hűtse,mert pillanatok alatt tűzforró lesz!
(#) VIM válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Okt 23, 2014 /
 
Szia! Én még kezdő vagyok a kompresszor építésben de amit Te most építesz annak a kenése házon belül volt megoldva és az olaj hűtötte is a fejet, nem csak kente. Úgyszólván szóró olajozása volt ennek a megoldásnak. A csőtengely vége beleért az olajba és a forgásával felhordta a kenőanyagot az összes kenendő helyre. Most ezt hogyan oldod meg? A levegő az itt kevésnek fog bizonyulni ha nem lesz kenőanyag is biztosítva.
(#) yulo5310 válasza VIM hozzászólására (») Okt 23, 2014 /
 
Az olajzás is egy dolog,meg a hűtés is! A szóró olajzástól függetlenül a fejnek nem árt a széláram!
(#) VIM válasza yulo5310 hozzászólására (») Okt 23, 2014 /
 
A szél áramlása az ott kevés lesz, mert a dugattyú az nem gyűrűs megoldású, hanem tükrös felületű és a teljes lökethosszával tömít a hengerben. A felületek mindenképpen kenést igényelnek, nem oldható meg léghűtéssel az ami felületi berágódásnak van kitéve kenőanyag nélkül. Ha az autóból leengednék az olajat, hiába volna a vízhűtés és a léghűtés a dugattyúk besülnének.
(#) yulo5310 válasza VIM hozzászólására (») Okt 23, 2014 /
 
Én nem azt írtam,hogy nincs szükség kenésre,hanem azt hogy mellette nem árt a léghűtés!
(#) Chipmunk1960 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Okt 23, 2014 /
 
Ha hűtőből vetted ki a kiberhelt kompit, akkor az olajban tocsogott, de sebaj a tengej másik végére még tehetsz egy MTZ olajszivattyút, van hely.
(#) zsoltee0001 hozzászólása Okt 24, 2014 /
 
Felgyorsultak az események, kész a hűtője a motornak, bebizonyosodott, hogy kell ekkora ventillátor, elég rendesen termeli a hőt a motor.
Érdekes, hogy a kompresszor meg nem!
Na, mindegy, oda is megy egy venti
A képeken láthetó, hogy a motor levegő áteresztő képessége korlátozott, rendesen fogja a ventit, de így a leghatékonyabb a hűtés.

Egyébként kenés tekintetébe nem vitatkozom senkivel, még jó, hogy feltalálták a grafitos zsírt, azt meg azért ne felejtsük el, hogy eddig egy 24 órás eszköz volt, most meg egy pár perces, töredék terhelés mellett.
Már az elején kérdeztem, hogy tud-e valaki alternatívát, nem jött válasz, úgy érzem megvizsgáltam minden lehetőséget.
Üdv
A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2014
(#) Chipmunk1960 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Okt 24, 2014 /
 
Ez nagyon csinos ventilla, nekem is volt anno hasonló, a Szüv gépterem bontásakor, Persze USA 1000éves garival. Motorhang semmi, csak a "szélcstorna" selymes hangja Az olajozásra, azért a gr-zsíron kívül kellene valamit, mert azt a nagyon pontos illesztés miatt rövid idő alatt "kidolgozza" magából, s körülményes pótolni. Talán annak,vagy a PTFE spay változata lehet elégséges lenne, ha indítás előtt befújnál, mint a hidegindítóval.
(#) BZS válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Okt 25, 2014 /
 
Gyönyörű antik GAMMA ventillátor.
Első munkahelyem volt, bár nem a motorüzemben.
A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2014
(#) kcsilla hozzászólása Okt 27, 2014 /
 
Jó estét !

Mivel oldottátok meg a a dugattyútól a tartályba áramló levegőt, milyen csövet használtok, hidraulika cső jó lehet ?
(#) Chipmunk1960 válasza kcsilla hozzászólására (») Okt 27, 2014 /
 
Szia, Ha flexi csövet akarsz, akkor olcsó MTZ- is bír 160 Bart. Ha nem, akkor elég a viszonylag könnyen megmunkálható rézcső. De lehet a sima vizes fémbetétes is kibírja, de erre nem esküszök meg.
(#) yulo5310 válasza kcsilla hozzászólására (») Okt 27, 2014 /
 
Hidraulika,oxigén,pneumatika tömlő(min 8 bar),rézcső és esetleg 1/2" vízcső! A lényeg milyen nyomást bír! 10 fölötti a legjobb.
(#) kcsilla hozzászólása Okt 28, 2014 /
 
A hő miatt kérdeztem, mert ugye melegszik a cső, nem tudom mennyire melegedhet fel, ezért kérdeztem milyet használtok, mi lenne a legjobb megoldás ami tartós, nem kell a csövet cserélgetni túl gyakran.
(#) witi válasza kcsilla hozzászólására (») Okt 28, 2014 /
 
Szia!
Egy jó kompresszor -lehet dugattyús , csavar, rotációs stb.- nagyon fel tudja melegíteni a levegőt. Ez akár 100°C feletti is lehet, főleg tartós üzemben! Csak fém csőben célszerű gondolkodni.Ahogy előttem is írták jó a réz is főleg ha lágy. Ugyanis a réz a gép rezgése miatt előbb-utóbb repedni fog! A műanyag csövek nyomásállósága drasztikusan csökken a hőfok emelkedésével.Jobb gépeken a kompresszor és a tartály között mindig van legalább egy hűtő. A hidraulika cső is kb 80°C- ig jó.
(#) Chipmunk1960 válasza kcsilla hozzászólására (») Okt 28, 2014 /
 
Szia, Pomtosabb válaszhoz többmindent kellene tudni. Az egyhengeres kompresszornak nagyobb a rezonanciája, mint a 2 hengeresnek. Ha vízhűtéses, az valamelyest csökkenti a kompresszált levegő hőmérsékletét is. A legfontosabb persze, hogy milyen célra lenne használva leginkább. Mennyi lenne %-osan az üzem/szünet? A hőfok, fel tud menni akár 100fokig is, de akkor már erőteljes hűtést érdemes betervezni. A műanyag csövekből csak az jöhet számításba, amelyik "fémbetétes". Etc...
(#) szsrobert válasza witi hozzászólására (») Okt 29, 2014 /
 
Miért jobb a hideg levegő?
(#) yulo5310 válasza szsrobert hozzászólására (») Okt 29, 2014 /
 
A meleg levegőnek sokkal nagyobb a térfogata,ergó rosszabbul komprimálható mint a hideg. A gép 2x-3x többet megy ugyanannyi levegő termelésért!
(#) witi válasza yulo5310 hozzászólására (») Okt 29, 2014 /
 
Így van!Arról nem is beszélve hogy a kenőolajok nagy része 100-130°C körül elveszíti kenőképességét, kokszosodik-leég és berágódást okoz.
(#) mrhadam hozzászólása Okt 29, 2014 /
 
Sziasztok. Egy kérdés. Van egy 24L-es hyundai kompresszorom, kiszakadt a víz leeresztő csavarja, ezért azt gondoltam hogy nyomàs szabályzót leveszem róla és van egy régi nagyobb teljesítményű kompesszorom csak nincsen rajta nyomás szabályzó. Nem gond az hogy nagyobb a teljesítménye?
(#) yulo5310 válasza mrhadam hozzászólására (») Okt 29, 2014 /
 
Ezt most nem értem? Fogalmazz pontosabban!
(#) erbe válasza mrhadam hozzászólására (») Okt 29, 2014 /
 
A víz leeresztő csavar kiszakadása jelentéktelen hiba, gyorsabban javítható, mint a nyomáskapcsoló átszerelése másik kompresszorra.
(#) szsrobert válasza yulo5310 hozzászólására (») Okt 30, 2014 /
 
Igaz, de a munkavégző képessége is nagyobb a meleg levegőnek.
(#) mrhadam hozzászólása Okt 30, 2014 /
 
Bocs a pontatlan fogalmazásért. Lényeg a lényeg, áttenném a kis teljesítményű kompresszoromról a nagyobbra a nyomás szabályzót. Megfelelően fog működni a nagyobbon is?
(#) Chipmunk1960 válasza mrhadam hozzászólására (») Okt 30, 2014 /
 
Természetesen, ha a nyomásértékek azonosak. Az független a szállított levegő mennyiségétől.
(#) Peticilin válasza freund32 hozzászólására (») Nov 9, 2014 /
 
Szia!

Olajat a levegő szűrőt levéve,a 8-as kis rézcsövön keresztül lehet tölteni bele. A olaj fajtája végül is mindegy,csak az a lényeg,hogy vékony legyen. Trafó olaj pl jó bele.
Az olaj szintre mindig figyelni kell,mert kényes rá nagyon. Ha nincs rajta,kell készíteni rá kémlelő nyílást.
(#) Peticilin válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Nov 9, 2014 /
 
Szia!

Bocsánat,hogy belevau.Mivel én is építettem hűtőgépből kompresszort,eléggé kiveséztem a dolgot. Mint ahogy már előttem is írták,fontos a kenés. Ezt a fajta kompresszort szóró olajzásúra tervezték. Szinte olaj ködben üzemel. A dugattyú gyűrű nélküli pontos illesztése miatt semmilyen zsír tartósan nem marad meg közte ( szerintem be se jut kellő mennyiség ),ezért rövid használat után be fog sülni. Megmértem : normál 20 perces folyamatos,kenéssel ellátott üzemben a nyomó oldalon 62 fokos levegőt nyom ki magából. Kenés nélkül szerintem ez több száz fokot is elérheti,ami a dugattyún felületi berágódásokat generál és megszorul.

De ne legyen igazam és használd egészséggel.

Remélem nem bántottalak meg az írásommal,csak nem szeretném,hogy sok időt és energiát belefeccölsz és aztán nem lesz jó,vagy csak rövid ideig.

Szerintem neked egy olyan lenne a jó,amit én építettem hűtőgép kompresszorból ( előrébb van kép is ). Nagyon fontos a jó szűrés,mert írtad hogy nyomtatókat fújkálsz majd.
Az enyém olyan jól sikerült,hogy még az asztali gépemet is mertem vele takarítani.
(#) zsoltee0001 válasza Peticilin hozzászólására (») Nov 10, 2014 /
 
Szia
Most épp jegelem a dolgot, de gondolkoztam és nincs igazából komoly akadálya ennek a fajta olajzásnak, mivel állítva lesz, ugyanúgy mint az eredeti változatba, csak 1-2 helyen kell letömíteni és nem fog kifolyni az olaj.
Persze a csövön fog kidolgozni némi olajat, de arra is kreálok egy leválasztót és időnként visszavezetem az olajat.
Üdv
(#) Chipmunk1960 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Nov 10, 2014 /
 
Szia, Ha tartály lesz rajta és víz-leválasztó, akkor az már eléggé kiszűri az olajpárát is. / a vízzel emulziót alkot/.
(#) kkornell hozzászólása Nov 21, 2014 /
 
Sziasztok!
Nemrég sikerült egy TK200-as kompresszort vásárolnom. Fix telepítésű lesz, víz hűtéssel. Minden segítő információt itt találtam az oldalon. De egy kis segítséget kérnék (megerősítést) motor olaj ügyben. Elég ha annyi olajat töltök bele, hogy a főtengely 1/4-t lepje el? Az olaj le eresztő és a túlnyomás szelep bele lesz vezetve egy tartályba.
Következő: »»   46 / 182
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem