Fórum témák
» Több friss téma |
Ez séróból nem megy, de itt lett kivesézve 1-2 hónapja, keress vissza.Rajzok közt nem találtad?
Nem néztem még a rajzot de ha van is akkor abból nem derül ki hogy milyen értékű kondenzátor kell hozzá.
A kondi nagysága (?uF), a teljesítménytől függ, azt is megtalálod.
Adattábláról semmi sem látszik?
Tippre (az enyém ilyen IB-MEI 2,16-158): Fehér/piros a nulla Kékre a fázis Piros és kék közé a kondi. A kondi nekem 14 µF-os, de ahogy írták, teljesítmény függő. Ez a gyors fordulat (centrifuga) A lassúhoz a zöld és narancs kell.
Sajnos nem látszik semmi sem az adattábláról ugyanis nincs rajta
![]()
Sikerült bekötni a motort, Alex2 javasolta hogyan kössem be, és igaza volt
![]()
Úgy-e nem ördöngösség? Gratula! Azért ennek mintha lett volna üzemi kondija, próbálkozhatsz nagyobb kondival is.
Arra ügyelj, hogy míg a lassú fokozaton lehet forgásirányt váltani, addig a gyors fordulatnál a segédfázis vékonyabb vezetékből van, így nem célszerű rákötni a (fő)fázist, mert előbb-utóbb leég.
Nem az enyém a motor, csak megkértek rá hogy ha van rá időm akkor kezdjek vele valamit, és már lassan egy hónapja itt van de csak kerülgettem
![]()
Így van bekötve: Fehér/Piros a nulla. Kék a fázis. Piros és Kék közzé a kondenzátor.
Ez ok, de nem biztos, hogy így a helyes. mérd meg mekkora az ellenállás a fehér és kék, illetve a fehér és piros között. Amelyik a nagyobb, az a segédfázis. Ha egyforma, szerencséd van, és mindkét irányba mehet a gyors forgás.
Javítsatok ki; de a segédfázis hova-kötésétől függ a forgásirány, nem az ellenállásától.
Ez OK, de ha az egyik tekercsnek nagyobb az ellenállása, akkor az vékonyabb vezetékből van és nem biztos, hogy hosszabb távon elviseli a főfázis szerepét/áramát, ahogy korábban is írtam.
Miért kellene a főfázis szerepét ellátnia? Arra ott a főfázis tekercs; ő csak indít, erre-arra bekötéstől függően.
![]()
Mert úgy vált irányt, hogy a másik tekercsre köti a fázist és ha az a segédfázis tekercse, akkor leéghet a nagyobb terheléstől.
Alex2-nek van igaza, a nagyobb(centrifuga) fordulat két tekercse nem egyforma. Fontos, hogy melyik a fő- ill. a segédfázis, így a nagyobb fordulaton nem lehet irányt váltani. A lassabb( mosó) fordulat két tekercse ugyanolyan. Tehát nincs direkt fő- ill. segédfázis tekercs, így bekötéstől függ a forgásirány. ( mosás közben a gép is többször irányt vált)
Viszont a kondi ezeken általában 14uF, legalábbis amivel é találkoztam. A 3µF-os centrifuga kondi kevés lesz.
Sziasztok!
Hajdu forgótárcsás mosógépből, a motor állórészt, át lehet szerelni centrifugába? Passzolna bele, egyezik a fordulatszám?
Nem. Mások a méretei, más a tengely, más a teljesítmény. A fordulatszám az egyetlen, ami egyezik.
![]()
Üdvözletem!
Segítséget szeretnék kérni egy kis házi barkácsoláshoz, de nem tudom mennyire biztonságos. Ma vettem egy mosógépből való elektromos szivattyút, annyit bírtam leolvasni róla hogy 240V-ról működik. A kérdésem az lenne, hogy rámerjem-e kötni a hálózatra közvetlenül (mert félek hogy balesetveszélyes) vagy pedig kellenek hozzá még valamilyen alkatrészek? Volt hozzá egy kondenzátor is még pluszba,de nem tudom hogy az magának a mosógép motornak volt-e. Képeket felrakom ezekről. Köszönöm segítségeteket!
Hello az én esetemben a kondi az "egész mosógéphez" tartozott, nem a szivattyúhoz. A motor ráköthető a hálózatra, a félelmed jogos, balesetveszélyes, ezért kérd szakember segítségét.
Köszönöm a válaszodat!
Akkor jogos a félelmem, baleset veszélyes alatt mire kell gondolnom? Érintésvédelmileg veszélyes ha egy dug villát rákötök rázhat esetleg? Vagy pedig valami tönkre mehet benne, megolvadhat, esetleg kigyulladhat, vagy lecsapja a biztosítékot a házban? És ha valami leszigetelt zárt tárolóba teszem attól biztonságos lehet-e? Köszönöm.
Először is a szerelés minősége, és az alkalmazás dönti el a biztonságosságot. az önmagában nem jelent semmit a biztonságról, hogy rá kötsz három vezetéket fázis nulla a motorra, a védőföld meg a motorra plusz a fémházra. Az ördög a részletekben rejlik. Ha van villanyszerelő / ahhoz jobban értő ismerősöd mutasd meg neki az elképzelésed. A kezdők olyan hibákat elkövetnek amire nem is gondolnánk. Láttam már 0.5mm sorjás bádoglemezen átdugott nem rögzített kettős szigetelésű kábelt.. jelenleg nem balesetveszélyes, de egy kis használat után...Működött, a tulaj örült milyen jól megcsinálta...
Szia! Ezzel a motorral csak annyi lehet gond, hogy elég nyitott kivitelű de ahol és amire tervezték ott nincs is szükség egyéb érintésvédelmi megoldásra, mint elkeríteni az esetleges véletlen érintéstől a csatlakozási pontjait. A mosógép burkolata alatt nincs is rá szükség és a javítását is feszültségmentes állapotban javasolt. A motor nyitott kivitele és a szakaszos üzemre való tervezése nem tudom nálad mire lesz elegendő az alkalmazása során. Neked viszont már ezt a kiépített darabot földeléssel kell majd ellátni.
![]()
A tervem az lenne vele hogy egy szobai "vízesés falnak" szeretném keringtetni a vizét. A szökőkút szivattyú gyenge volt ehhez, a kerti medence szivattyúja/tisztítója meg túl erős, és ezért arra jutottam ez a köztes dolog jó lenne. Úgy terveztem hogy egy műanyag doboz házat csinálnék neki amiből csak a szivattyúhoz csatlakoztatott két műanyag hajlékony cső lógna ki és a szintét szigetelt tápkábel. Közvetlenül vízhez vagy vízbe nem érne a tekercses része, és nem állandó jelleggel menne, hanem dísznek napi maximum 1 órát. Ekkora terhelést/időtartamot bírna vajon ez a szerkezet?
Ismeretlen mosógép motor. A felső 3 kivezetésen 10 mikrós kondival forog. Az alsó kivezetéseken 10 vagy 75 mikróval is csak búg az összes kombinációban. Van valakinek ötlete ?
Szia!
A mért ellenállás értékek reálisnak tűnnek. Ennek alapján a motor bekötése centrifuga üzemmódra a következő: A két szélső kapcsokra kell kötni a 230 V-ot. A kondit a baloldali és a középső kapcsokra kell kötni. 10µF helyett 16µF a gyakrabban alkalmazott érték. Két hibaokra gyanakodnék. - Az egyik, hogy néhány menet zárlatos a centrifuga üzemmód tekercskészletében. Ez a kevésbé valószínű ok. Ha mégis így lenne, a mosóüzemre bekötve is melegedne a motor. Pláne a zárlatos tekercsrész. Az ellenállásértékek alapján akár még jók is lehetnek a tekercsek. - A másik, amit hibaként inkább el tudok képzelni, hogy a motor forgórésze annyira el tud mozdulni oldalirányban, hogy összetapad az álló és a forgórész. Ezt okozhatja csapágyhiba, de még inkább oka lehet a meglazult, vagy rosszul meghúzott összekötő csavar(ok). A Hajdu automata gépeknél is volt olyan motor, ahol a 3 összekötő csavaron felül, a pajzsokat valamilyen műgyantás ragasztószerrel fixálták az ilyen oldalirányú elmozdulás ellen.
Nagyon köszönöm a választ. A 10 mikrót kiegészítettem egy 4,7 mikróval és : Heuréka !
|
Bejelentkezés
Hirdetés |