Fórum témák
» Több friss téma |
Ez séróból nem megy, de itt lett kivesézve 1-2 hónapja, keress vissza.Rajzok közt nem találtad?
Nem néztem még a rajzot de ha van is akkor abból nem derül ki hogy milyen értékű kondenzátor kell hozzá.
A kondi nagysága (?uF), a teljesítménytől függ, azt is megtalálod.
Adattábláról semmi sem látszik?
Tippre (az enyém ilyen IB-MEI 2,16-158): Fehér/piros a nulla Kékre a fázis Piros és kék közé a kondi. A kondi nekem 14 µF-os, de ahogy írták, teljesítmény függő. Ez a gyors fordulat (centrifuga) A lassúhoz a zöld és narancs kell.
Sajnos nem látszik semmi sem az adattábláról ugyanis nincs rajta
Sikerült bekötni a motort, Alex2 javasolta hogyan kössem be, és igaza volt Kondenzátort pedig egy régi Hajdu centrifuga motorról vettem le és tökéletesen működik vele, nem melegszik szép csendesen üzemel.
Úgy-e nem ördöngösség? Gratula! Azért ennek mintha lett volna üzemi kondija, próbálkozhatsz nagyobb kondival is.
Arra ügyelj, hogy míg a lassú fokozaton lehet forgásirányt váltani, addig a gyors fordulatnál a segédfázis vékonyabb vezetékből van, így nem célszerű rákötni a (fő)fázist, mert előbb-utóbb leég.
Nem az enyém a motor, csak megkértek rá hogy ha van rá időm akkor kezdjek vele valamit, és már lassan egy hónapja itt van de csak kerülgettem Az a lényeg hogy üzemel, nem melegszik, csendesen üzemel.
Így van bekötve: Fehér/Piros a nulla. Kék a fázis. Piros és Kék közzé a kondenzátor.
Ez ok, de nem biztos, hogy így a helyes. mérd meg mekkora az ellenállás a fehér és kék, illetve a fehér és piros között. Amelyik a nagyobb, az a segédfázis. Ha egyforma, szerencséd van, és mindkét irányba mehet a gyors forgás.
Javítsatok ki; de a segédfázis hova-kötésétől függ a forgásirány, nem az ellenállásától.
Ez OK, de ha az egyik tekercsnek nagyobb az ellenállása, akkor az vékonyabb vezetékből van és nem biztos, hogy hosszabb távon elviseli a főfázis szerepét/áramát, ahogy korábban is írtam.
Miért kellene a főfázis szerepét ellátnia? Arra ott a főfázis tekercs; ő csak indít, erre-arra bekötéstől függően.
Mert úgy vált irányt, hogy a másik tekercsre köti a fázist és ha az a segédfázis tekercse, akkor leéghet a nagyobb terheléstől.
Alex2-nek van igaza, a nagyobb(centrifuga) fordulat két tekercse nem egyforma. Fontos, hogy melyik a fő- ill. a segédfázis, így a nagyobb fordulaton nem lehet irányt váltani. A lassabb( mosó) fordulat két tekercse ugyanolyan. Tehát nincs direkt fő- ill. segédfázis tekercs, így bekötéstől függ a forgásirány. ( mosás közben a gép is többször irányt vált)
Viszont a kondi ezeken általában 14uF, legalábbis amivel é találkoztam. A 3µF-os centrifuga kondi kevés lesz.
Sziasztok!
Hajdu forgótárcsás mosógépből, a motor állórészt, át lehet szerelni centrifugába? Passzolna bele, egyezik a fordulatszám?
Nem. Mások a méretei, más a tengely, más a teljesítmény. A fordulatszám az egyetlen, ami egyezik.
Üdvözletem!
Segítséget szeretnék kérni egy kis házi barkácsoláshoz, de nem tudom mennyire biztonságos. Ma vettem egy mosógépből való elektromos szivattyút, annyit bírtam leolvasni róla hogy 240V-ról működik. A kérdésem az lenne, hogy rámerjem-e kötni a hálózatra közvetlenül (mert félek hogy balesetveszélyes) vagy pedig kellenek hozzá még valamilyen alkatrészek? Volt hozzá egy kondenzátor is még pluszba,de nem tudom hogy az magának a mosógép motornak volt-e. Képeket felrakom ezekről. Köszönöm segítségeteket!
Hello az én esetemben a kondi az "egész mosógéphez" tartozott, nem a szivattyúhoz. A motor ráköthető a hálózatra, a félelmed jogos, balesetveszélyes, ezért kérd szakember segítségét.
Köszönöm a válaszodat!
Akkor jogos a félelmem, baleset veszélyes alatt mire kell gondolnom? Érintésvédelmileg veszélyes ha egy dug villát rákötök rázhat esetleg? Vagy pedig valami tönkre mehet benne, megolvadhat, esetleg kigyulladhat, vagy lecsapja a biztosítékot a házban? És ha valami leszigetelt zárt tárolóba teszem attól biztonságos lehet-e? Köszönöm.
Először is a szerelés minősége, és az alkalmazás dönti el a biztonságosságot. az önmagában nem jelent semmit a biztonságról, hogy rá kötsz három vezetéket fázis nulla a motorra, a védőföld meg a motorra plusz a fémházra. Az ördög a részletekben rejlik. Ha van villanyszerelő / ahhoz jobban értő ismerősöd mutasd meg neki az elképzelésed. A kezdők olyan hibákat elkövetnek amire nem is gondolnánk. Láttam már 0.5mm sorjás bádoglemezen átdugott nem rögzített kettős szigetelésű kábelt.. jelenleg nem balesetveszélyes, de egy kis használat után...Működött, a tulaj örült milyen jól megcsinálta...
Szia! Ezzel a motorral csak annyi lehet gond, hogy elég nyitott kivitelű de ahol és amire tervezték ott nincs is szükség egyéb érintésvédelmi megoldásra, mint elkeríteni az esetleges véletlen érintéstől a csatlakozási pontjait. A mosógép burkolata alatt nincs is rá szükség és a javítását is feszültségmentes állapotban javasolt. A motor nyitott kivitele és a szakaszos üzemre való tervezése nem tudom nálad mire lesz elegendő az alkalmazása során. Neked viszont már ezt a kiépített darabot földeléssel kell majd ellátni.
A tervem az lenne vele hogy egy szobai "vízesés falnak" szeretném keringtetni a vizét. A szökőkút szivattyú gyenge volt ehhez, a kerti medence szivattyúja/tisztítója meg túl erős, és ezért arra jutottam ez a köztes dolog jó lenne. Úgy terveztem hogy egy műanyag doboz házat csinálnék neki amiből csak a szivattyúhoz csatlakoztatott két műanyag hajlékony cső lógna ki és a szintét szigetelt tápkábel. Közvetlenül vízhez vagy vízbe nem érne a tekercses része, és nem állandó jelleggel menne, hanem dísznek napi maximum 1 órát. Ekkora terhelést/időtartamot bírna vajon ez a szerkezet?
Ismeretlen mosógép motor. A felső 3 kivezetésen 10 mikrós kondival forog. Az alsó kivezetéseken 10 vagy 75 mikróval is csak búg az összes kombinációban. Van valakinek ötlete ?
Szia!
A mért ellenállás értékek reálisnak tűnnek. Ennek alapján a motor bekötése centrifuga üzemmódra a következő: A két szélső kapcsokra kell kötni a 230 V-ot. A kondit a baloldali és a középső kapcsokra kell kötni. 10µF helyett 16µF a gyakrabban alkalmazott érték. Két hibaokra gyanakodnék. - Az egyik, hogy néhány menet zárlatos a centrifuga üzemmód tekercskészletében. Ez a kevésbé valószínű ok. Ha mégis így lenne, a mosóüzemre bekötve is melegedne a motor. Pláne a zárlatos tekercsrész. Az ellenállásértékek alapján akár még jók is lehetnek a tekercsek. - A másik, amit hibaként inkább el tudok képzelni, hogy a motor forgórésze annyira el tud mozdulni oldalirányban, hogy összetapad az álló és a forgórész. Ezt okozhatja csapágyhiba, de még inkább oka lehet a meglazult, vagy rosszul meghúzott összekötő csavar(ok). A Hajdu automata gépeknél is volt olyan motor, ahol a 3 összekötő csavaron felül, a pajzsokat valamilyen műgyantás ragasztószerrel fixálták az ilyen oldalirányú elmozdulás ellen.
Nagyon köszönöm a választ. A 10 mikrót kiegészítettem egy 4,7 mikróval és : Heuréka !
|
Bejelentkezés
Hirdetés |