Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Futópad
Hello!
Szeretnék készíteni egy futópadot házilag.meghajtásra egy autóból kiszerelt starter motorra gondoltam ,de lehet van ennél jobb is de ez tunik nekem a legegyszerubbnek.A futópad sebességét kéne szabályozi,ezt nem tudom hogyan kellene megoldani,más extrára nincs szukségem,mechanikailag van pár otletem hogyan lehetne kivitelezni,de ha valaki készített már ilyet vagy van hasznos otlete akkor írjon
Az indítómotor hatalmas nyomatékú, az áramfelvétele nagy, és nem folyamatos üzemre tervezték. Fizikailag megoldható ugyan de nagy lesz a fogyasztás, és a siklócsapágyak sem húzzák sokáig. Ilyen nagy áram mellett, a sebesség szabályozása is túl költséges. Néhány száz wattos kézi szerszámgép fúrógép motorja, lehet a megoldás, vagy kisméretű háromfázisú motor, frekvenciaváltóval.
Szia!
Motor fordulatszám szabályzók: Bővebben: Link Biztos találsz megfelelőt ebben a topicban. Szerintem is egy fúrógépmotor jobban megfelelne-e célra. Üdv.: mate_x
furogép motor elég teljesítményu szerinted?
Attól függ hány wattos...
Ki kell számolni, hogy mennyi munkát kell végeznie miközben pörgeti a futószalagot, egységnyi idő alatt. a munkát elosztod az idővel és kijön a teljesítmény. Ha valaki rááll és elkezd futni az úgysem terheli. Kezdetben nagy lesz a motor áramfelvétele, ekkor ki kell számolni a gyorsítási munkát, majd utána csak a veszteségekből(súrlódás) fellépő mozgási energia csökkenéseket kell pótolni. A motorra kell tenni egy áttételt is, mivel anélkül biztos leégetné... ráadásul szerintem senki nem tud olyan gyorsan futni, ahogyan áttétel nélkül forgatná. Üdv.: mate_x
Pár éve egy hipermarketben vásárolt faterom egy fúrógépet. 1100Wattos, csavarbehajtós is egyben és felező, negyedelő is van rajta. Tehát a fordulatszám szabályzás megoldható pl ebből a gépből kiindulva.
Mellékesen megjegyezném olyan erős és gyors, nem tudtuk ketten se lefogni, szerintem még egy keverőgépnek is jó lenne a motorja. Nagyon olcsó volt azt hiszem 7 ezer és noname (Shark) Ajánlom
Terheléses EKG alatt 200Ws -ig engedtek... a 300 már nagyon sok, a duplájával pedig talán vallatni lehet, testet edzeni biztosan nem
A csapágyazást persze meg lehet csinálni gördülőcsapágyakkal is, és ha az állórész tekercselését le tudod cseréltetni sokkal kisebb keresztmetszetű huzalból készült nagyobb menetszámúra, változnak a viszonyok. Ha egyenáramú motorban gondolkodsz, akkor lehet, hogy jobban jársz egy combosabb állandómágneses géppel, mert akkor a gerjesztőáramot meg lehet spórolni, és nem függ annyira a feszültségtől a nyomaték.
Nos én nem készíteni akarok, hanem kegyetlenül ráz a futópad, sztatikusan feltöltődik menet közbe és 2 centis szikrát vág.
Nyilván lehet valami töltés levezető a szíj és a ház között. Van valaki aki már szedett szét ilyet, vagy van valami műszaki leírása ezekről (robust)? Mert ahogy neten szétnéztem mindenki csak eladni akar meg bérbe adni, de semmi értékelhető infót nem sikerült begyűjtenem . Előre is köszi, Üdv
Üdv,
Nekem olyan kérdésem lenne, hogy akarnék venni egy futópadot használtan, de nem akarok túl sokat rááldozni. Lehetséges-e, hogy veszek egy rosszat, alaplap hibásat, de ha a motorja jó, akkor lekukáznám az alaplapot és valami fesz osztóval külön adapterről vagy akksiról használnám? Elvileg a futópad rész működhet így?
Helló
Én már javítottam 1-et 2-tőt, úgy hogy hatalmas tapasztalatom van e téren Biztos sok féle létezik, de szerintem hajtásilag nagyon egyforma (elvben) a hálózati 230v-ot egyenirányítja, majd egy tirisztoris/fetes pwm szabályzással hajtja a DC motort (terheléstől függően) Tehát itt elég nagy feszültségről van szó, sima akkuról, tápról nem fog menni. Egyébként lazán javítható a táp rész, szóval, ha mázlid van, akkor lehet egy jó padot kreálni belőle.
Heló,
PWM helyett lehetne valami ellenállásos 2-3 fokozatú osztó is? Általában milyen feszültségűek szoktak lenni a motorok és mennyi áramot vesznek fel? Néztem 1-2 gépet, sztem alaplap hibásak. Egyébként mire kell figyelni ha netán vennék egy működőt. Annyit hallottam, hogy legalább 2LE-s motor legyen, meg elég nagy futófelület. Gyártót milyet? Kérdezhetném úgy is, hogy milyet ne? A hozzászólás módosítva: Máj 25, 2013
Csak vicceltem a hatalmas tapasztalattal
Nem értem miért akarod kiiktatni a pwm-et, hatalmas előtét ellenállás kellene, a rossz hatásfokról meg ne is beszéljünk. Pár száz wattnál nem hiszem, hogy nagyobb a teljesítményük. Azt meg, hogy milyen kell neked, mik az elvárásaid, nem tudhatom, terembe kell? Az alaplap hibát miből állapítottad meg? Az agyuk elég stabilak, inkább a végfok környékén szoktak gondok lenni, bár egy nagyobb sztatikus feltöltődéses szikrától sok mindent el tudok képzelni. Szerintem a szalag állapotát nézd meg leginkább. Ha mégis agyhibás lenne, valahogy gányolnék egy pwm meghajtó áramkört amit egy potival állíthatnék. Üdv
Sziasztok!
Egy egy futópadnak tönkrement a vezérlése, és szeretnék hozzá egy PWM szabályzót építeni. A motor egyenirányított hálózati feszről üzemel és maximálisan 5A-t vesz fel. Semmi extra nem kell bele, csak egy potival szeretném szabályozni.
Nem biztos, hogy javitható, komoly sztatikus feszültségek tudnak termelődni használatkor.
Ha a processzor is kap belőle akkor szevasz az egész vezérlésnek.
Szia.
Sikerült megjavítanod a futópadot?
Üdv mindenkinek.
Van egy futópadom, elég kedvezményesen jutottam hozzá, de a vezérlője letolta a nadrágot. Minden megy rajta (magasság vagy lejtő állítás, kezelőszervek) kivéve, hogy nem forgatja meg a motort. Méregettem rajta amit tudtam, kb 5-6 volt mindig megjelenik a kimenetén (elég nagy áramok kíséretében), bármit csinálok. Ha igaz, a motor nincs leégve. Van valakinek ötlete? Gyári panelt nem szívesen vennék, mert 50 ezer forint, plusz tanácsolják, hogy a motorral együtt cseréjem. Így már 90 fölött lenne. (Pro-form PF3.6) A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2014
Üdv!
Feltételezem, hogy DC motor van benne. Ha az 5-6V-ot a motor kapcsain mérted, arra már a motornak meg kellett volna mozdulnia. Próbáld meg a motorról levenni a terhelést, a tengelyvéget szabaddá tenni, és előbb egy külső táppal kipróbálni. Egy labortáp is teljesen jó erre, 24V-on a névleges fordulat kb. 10%-ával kellene forognia.
ezek a motorok jóval 24 volt fölött üzemelnek.
A szíjat ugyan nem vettem le a motorról, de egy 12v DC tápról meg-meg mozdul, ezért írtam, hogy a motor jó lehet.
Igen, a névleges feszültségük 220V körül van, de tesztelni 24V-on is lehet, azaz a durva hibák kiszűrhetők.
Szerintem vedd el a szíjat a motorról, és úgy is ellenőrizd le, mert üresen 12V-on már folyamatosan kellene forognia, illetve a forgórész zárlat tünete lehet a meg-meg mozdulás (de nem forgás), illetve akadozva forgás.
Szia Zoli, Én is javítgatom, most találtam a blogot. 1,5-2Le 180V Dc motorok vannak benne PWM-szabályozás IGBT-vel, leginkább PIC-es vezérléssel. Ez főleg a display oldali kommunikáció-vezérléshez kell. Igen, a gond akkor kezdpdik, mikor ez kipukkan, mert progit nem tudok szerezni, a chip meg olvasásvédet.... Próbálkoztam ICSP-vel, de hiába.
Szia, Tegyél fel képeket, segítek.
Az IGBT "valószínű" kipukkant, 2101 a vezérlő IC-je? A kondiról szerintem csak a fólia égett le.
Sziasztok!
Van egy futópad, aminek a motor kommutátora szikrázik menet közben. kipróbáltam a motort labortápról és úgy semmi baja, igaz csak 30V-ot tudtam neki adni. A kérdésem az lenne, hogy valaki találkozott e már ezzel a problémával. A vezérlőben nem találok hibát, bár az nem jelenti azt, hogy nincs.
Szia
A dióda híd hova tűnt? Kommutátoros motoroknál jó állapotú kefék és biztos kommutátor kontakt esetén a szikrázás egyenlő a forgórész menetzárlattal. Üdv
A diódahíd a forrasztási oldalon van. Azért írtam, hogy 30V egyenáramnál nem szikrázik.
Ha egy zárlatos porszívónak adok 24V ac-t az is forog szikra nélkül, nem mérvadó, ha normál üzembe rendellenesen nagy a szikrázás (szubjektív) valamint a fordulatszám és teljesítmény se az elvárt, akkor forgórész zárlat van.
A kommutátor szeletek milyen állapotba vannak? ha bizonyos szeletek meg vannak égve akkor abba a körbe kell a zárlatnak lennie, ohm mérő és egyéb vizsgálgatás felejtős. Mehet a tekercselőbe. Abba a vezérlőbe túl sok hiba nem lehet, ha működik, nincs túl bonyolítva (örülj neki!) Ezek a motorok az összegyűlt szöszmöszök miatt szoktak megsülni, mivel nem tud hűlni, pedig komoly teljesítménye van. Üdv
Sziasztok szeretnék segítséget kérni,van egy ismerősöm akinek tönkrement a futópad vezérlő elektronikája,szeretném átalakítani hogy egy sima potméterrel lehessen vezérelni a fordulatot.A motor egyenáramú 24v agy 48 v-os de más adatot nem találok rajta ,szeretnék kérni kapcsolási rajzot vagy kész vezérlőt ha lehet
Köszönöm |
Bejelentkezés
Hirdetés |