Fórum témák
» Több friss téma |
Úgy vagyok mint a tanulóvezető aki beül a kocsiba s döbbenten veszi észre, hogy 3 pedál van, neki viszont csak két lába...
Három véget egymáshoz kell kötni, a maradékot a kommutátorra, olyan sorrendben ahogy a tekercsek vannak. Megnézni nem tudtam, mert be kéne jelentkeznem, de regisztrálva sem vagyok. Nem nyilvános videóként van fent.
Mert nem vagy amerikai. Ott az autóban is csak két pedál van és a bal oldali olyan széles, hogy két lábbal is lehessen taposni.
A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2014
Szakirodalom érkezik jobbról: Barabás Miklós - Karsai Tibor: Villamos forgógépek tekercselése
Fogyasszátok egészséggel! Total Commanderrel szétszedve.
Bruhuhuhuhu most akkor egy nyavajás motorért olvassak el egy egész könyvet?
Sírni fogok!
Elég, ha a te motorodra vonatkozó részeket elolvasod.
De bajod nem esik ám tőle, ha elolvasol akár egy egész könyvet is
Szia!
Nekem sikerült, átkonvertáltam egy elterjedtebb formátumba. Letöltés
Köszönöm szépen ez megy. Régebben nem voltam ám ennyire béna, de úgy látszik öregszem...
Igazán nincs mit, örülök, hogy segíthettem! Saját részre mentettem és konvertáltam, az eredeti .djvu kiterjesztést nem szeretem, nem is nagyon elterjedt. Bár ha jól emlékszem ez a könyv fizikailag is ott hever a padláson valahol.
Nem találom ebben a Brushless motort. Lehet, hogy nincs benne?
A tiéd kefe nélküli motor lenne? akkor miről beszéltünk idáig?
Bár nem értek a motortekercseléshez, de itt találtam információkat szép színes képekkel.
Ez kefés motor de előbb utóbb muszáj lesz áttérnem kefe nélkülire is. Ezért érdeklődőm az iránt is. Egyenlőre az tart vissza, hogy ezt a motort egy egybeintegrált panel vezérli, s ehhez kellene illeszteni a kefe nélküli vezérlőjét, ráadásul 4 példányban. Egyszerűbbnek tűnik jelen pillanatban ezzel vesződni, s ha majd elég tudásom lesz hozzá, akkor áttérni kefe nélkülire.
A még magasabb hatásfok és a kisebb súly eléggé csábító, de a kefe nélküli hosszabb távúnak tűnik. Nem csak egy pluszt nyák kell hozzá, de a tudás is h mi kell a nyákra s a nyákra rákerülő PIC vagy egyéb mikrovezérlő felprogramozása. És lehet a központi vezérlő kártyát cserélni is kell... Ez meg már akár hétfőn is beindulhat...
Köszi, ez is új nekem ezt se ismertem eddig.
Sziasztok!
El tudná küldeni valaki a Karl Wilkinson: Kis villamos motorok áttekercselése c. könyvet? A korábbi linkek nem működnek. Köszönöm.
sziastok
volna egy kérdésem, mégpedig az,hogy fűnyiró mor tekercselésselkapcsolatban tud e valaki felvilágítást adni. kb.1100 w. leégett az egyik zekercs de még kiszedni is alig tudtam . nem tudom,hogy fért bele aba a kicsi vájatba? az állórészről van szó. előre is köszi a váéaszokat. attis
Vegyél újat, nem éri meg lebontani, huzalt venni megtekercselni, tekercsfejet elkötni és impregnálni. Ezek után még maradt a kikopott csapágy,lötyögő kerekek,és csorba kés....
Gondolkozz el ezen... (Ha megsült, akkor a többi tekercs se százas, lebontani a többi sérülése nélkül szinte lehetetlen) Aztán szigetelés vizsgálat?? A Gyárira meg van még 1 év gari is. üdv.: Foxi A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2014
Üdv!
Teljesen nem idevalóként kérek segítséget. Egy 12 voltos autós hűtőláda ventilátort kéne megtekercselni, vállalja valaki? Vagy ha nem, akkor hogyan kell? A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2014
Üdv! Törpefeszültségű motort még nem olyan nehéz kézzel megtekerni, ugyanis a pólusonkénti menetszám 100 alatt van. Meg sem kell számolnod, csupán ugyanolyan vastag huzalból kell teletekerned. Sajnos nem tudom, melyik megyében laksz. Nem tudom, hogyan nézhet ki az a motor belülről, és hogyan lehet szétszedni? Ezek után, ha láttam a tekercselést, akkor is azt mondanám, ugyanolyanra kell tekerni, mint gyárilag volt. Eddig életemben 2 kismotort tekertem újra, egy panelfúrót, és egy hajszárítót (24V-os). Nem büdös, és forog, bár lehet, hogy tehetné gyorsabban. Ennyi gyakorlattal senkinek nem vállalok pénzért, bár közeli ismerősöknek szívesen segítek. Nem tudom, ennyi tanácstól lettél- e boldogabb, valószínűleg más se tud tbbet segíteni, ezért nem írtak.
A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2014
Tisztelt fecameca. nagyon köszönöm a választ. én is igy gondoltam de! Most elég bátorságot adott hogy szétszedjem és megcsináljam magam. Nagyon köszönöm. ha * szólok. ha nem nemszólok de kösz mégegyszer.
A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2014
Mivel ventilátorról van szó, nem olyan nagy tragédia, ha nem sikerül. Keresni kell valamit, ami oda befér. (Alaposabban alegondolva én ezt tenném, nálam utolsó megoldás lenne a tekerés.)
n nekem is ez volt az első gondolatom de mivel nem értek hozzá nem is tudom mit kéne keresnem. a méretét le tudom mérni de mivel mindkét irányba forognia kell és mindkét vége használatban van és fontos a tengely hossza is, tul sok az ismeretlen még ha a felfogatást meg is tudnám valahogy oldani. ezért gondoltam inkább hogy megtekercselem, vagy valaki aki már látott karón villanymotort. de itt a környékbe senki nem vállalta.
Ilyen méretű villanymotornál általában a megtekerés többe kerül, mint egy új.
A sok kivezetés miatt először is tudni kellene, hogy sima DC kefés motor jeladóval vagy léptető (szervo-) motor, esetleg BLDC,... Mérete alapján régebbi magnó motorral kiváltható lenne. Léptetőmotor esetén nyomtató, nagyobb floppy motor. Furcsa a kétirányú járatás. Ill. inkább értelmetlen. A hozzászólás módosítva: Nov 14, 2014
azzal kezdtem hogy rákerestem a neten "igloo kool mate 36" ez egy hűtőláda kocsiba 12 voltos de csak egy ventillátorban és egy hűtőborda külső és belső része. ha igy dugod be hűt, ha emigy dugodbe fűt. de nincs gázos kompresszor csak a borda és a ventillátor ami erre forog vagy arra, leszívja a lvegőt vagy ráfújja a levegőt a bordára. ennyi. gagyinak hangzik de állitólag akár 2fokra is lehűti bent a cuccot csak lassan. még nem tudtam kipróbálni. de holnap szétszedem a mocit és rkok fel képet. hátha tanulságos.
Alkatrészek
Eszerint lehet hozzá kefés motort is kapni és kefenélkülire átalakító készletet is. A sok madzag szerint a tied kefe nélküli. Ha egyszerű a kialakítása, sokkal könnyebb megtekercselni, mint a keféset. Ha szerencséd van, nem leégett, hanem csak leszakadt a szál. A vezérlést ellenőrizni kell, mert ha mégis leégett, akkor tranzisztor vagy FET is hibás lehet. |
Bejelentkezés
Hirdetés |