Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Opel Astra elektromos hibák
 
Témaindító: nrgie, idő: Júl 19, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   27 / 138
(#) vakond07 hozzászólása Nov 25, 2014 /
 
C12NZ19
(#) Ricsi89 válasza vakond07 hozzászólására (») Nov 25, 2014 /
 
Akkor ha szikra van, akkor valami az üzemanyag ellátással lehet. Ha indítózáskor megy a benzinpumpa, akkor pedig csak a mennyiséggel lehet gond. Esetleg lehet gond a hűtővíz hőfokszenzor is. Ha hideg vizet jelez mindig, akkor bemelegedés után túldúsíthat és emiatt le is állhat, majd nehezen indulhat.
(#) vakond07 hozzászólása Nov 26, 2014 /
 
Kicsereltuk az aksit meg a benzinszivattyu relet, kivancsi vagyok helyrejon-e az auto. A crash kapcsolo vsgy az ECU nem lehet a ludas?
Koszonom a segitseget!
(#) vakond07 hozzászólása Nov 26, 2014 /
 
Bocsánat h. ennyit kérdezek, de esetleg Alapjárati levegő szabályzó hiba nem okozhatja azt hogy menet közben leáll az autó?
(#) razor1995 válasza vakond07 hozzászólására (») Nov 26, 2014 /
 
Az csak alapjáraton szól bele a dolgokba (szerintem). Olyat még el tudok képzelni hogy valami nem állandó kontakt hiba van valahol. Érdemes lenne megmérni az AC pumpán is közvetlen a feszt, hátha terhelés alatt "útközben" melegszik valami kontaktus és csökken a fesz az AC-n. Ha szikra van akkor szerintem az üzemanyag vonalon lehet hiba. Azt is érdemes lenne, hogy szerelővel elindultok "kocsikázni" ő rádugja az opcom-ot vagy valami diag. eszközt és figyeli a dolgokat. Főleg mikor előjön a hiba, hogy mit ír ki.
(#) vakond07 hozzászólása Nov 27, 2014 /
 
Azon is gondolkoztam hogy általában csak akkor áll le az autó ha épp üresjáratba vagyok (csak gurulok), mert meg szeretnék állni mondjuk a piros lámpánál, vagy váltok mondjuk 1-esről 2-es re..vagy lefelé. tehát lassan megyek.
A diagnosztikán az alapjárati levegőszabályzóhoz tettek egy kérdőjelet..
De akkor még csak olyan problémám volt hogy nem indult be az autó adhoc jelleggel.
Akkor még nem dobott olyan hibát h menet közben leálll..
(#) razor1995 válasza vakond07 hozzászólására (») Nov 27, 2014 /
 
Szóval üresben gurulásnál is. Még egy tipp akkor: sebességjeladó. Az szokott olyat, hogy leáll mikor kinyomod a kuplungot, vagy nagyon leesik a fordulat. Megéri megnézni azt is (km órában van ahol a spirál becsatlakozik)
(#) vakond07 válasza razor1995 hozzászólására (») Nov 27, 2014 /
 
Köszönöm szépen az információt!!
(#) toto hozzászólása Nov 30, 2014 /
 
Sziasztok!
Nekem egy Opel Astra G-vel van problémám (2005-ös, Z14XE). Tavaly vettem, kb. két hét állás után egyszer az akksi úgy lemerült, hogy nem bírta forgatni az indítómotort. Sebaj, az akksi régi volt, vettem bele újat. Az újjal semmi baj nem volt egy ideig, de azóta megint előjött a gond. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy mostanában nem hajtom minden nap, legtöbbször egy héten egyszer megyek vele, akkor is kb. 20 perc oda 20 perc vissza.
Mértem az áramfelvételt, ha minden ki van kapcsolva, kb. 50 mA. Ez normális? Gondolok itt mondjuk a központi zárra, aminek a vevője állandóan be van kapcsolva, immobilizer, meg ki tudja, hogy mit fogyaszt még az elektronika, mikor áll az autó.
Szóval egy álló autóban simán lemerülhet az akksi kb. egy hónap után?
Az akku töltése rendben lehet, mert megmértem a feszültséget az akkun áltában, és járó motornál is, és utóbbi esetben magasabb volt a feszültség (13,8V), ebből arra következtetek, hogy tölti az akksit rendesen.
Már belenyugodtam, hogy mivel sokszor hosszabb ideig nem használom az autót, olyankor lekötöm az akksit, hogy ne szívja le nagyon. Nem okozok valami problémát a vezérlő elektronikában ezzel a le-felkapcsolgatással? Tele van az egész flancos szenzorral, meg bonyi kompjúterrel, nem tudom, hogy megzavarom-e érzékeny kis lelkét ezzel.
Még egy kérdés: mekkora lehet egy Banner 55Ah-s akkumulátor önkisülése?
(#) Ge Lee válasza toto hozzászólására (») Nov 30, 2014 /
 
Valami gond biztosan van (helyesen egyébként Z14XEP) mert nekem is ilyen van (sajnos), és van hogy 3 hétig nem megyek vele és mégsem merül le az akku, még télen sem. Normál esetben a gyári kiegészítők sem meríthetnék le, sem az immo sem a központi zár.
Utólag beépített riasztó vagy autóhifi szokott ilyet csinálni, de az is nagyon ritka. Át kellene nézni a töltőkört és az akku vezetékeit. Ha meglazult valahol egy saru, vagy csak beleoxidálódott a kábel az már bőven elég ahhoz hogy ne tudja megforgatni az indítómotort. Több száz ampernél minden század ohm ellenállás nagyon sokat számít. Ha jól emlékszem ennek a gyári akkusaruja is olyan, hogy azt én inkább a vicc kategóriába sorolnám.
Az akku lekötözgetésével azért legyél óvatos, nekem egyszer megbolondult tőle, nem akart csak 3 henger menni, meg nehezen is indult. Ha megnézed, gyönyörű ívet húz ilyenkor ami nem tesz jót az agyonkompjúterizált agyának. Ha mindenképpen le akarod venni a sarut akkor csináld inkább úgy hogy rövidrezárod egy izzóval. Tehát leveszed a sarut, ekkor az izzón fog tovább folyni az áram, majd az izzót is lekötöd így nem húz ívet. Visszafele ugyanígy csak fordítva.
(#) Johnycorp válasza toto hozzászólására (») Nov 30, 2014 /
 
Ahogy már toto is írta, a csatlakozások minősége igen fontos. Ugyanis 12V-on minden kis átmeneti ellenállás könnyen tud nagy feszültségesést csinálni.
Tipikus hiba valóban az akku saru. Találkoztam már nem egy préselési hibás egyeddel. Vagy oxidálódott kötéssel. Ezt magad is könnyen tesztelheted több helyen.
Szükséges hozzá:
-1db Opel Astra (lehetőleg az, amelyikben a hibát keresed )
-1db Multiméter
-papír és toll (nem liba)

De komolyra fordítva a szót: indítsd el az autót, kapcsolj fel rajta jó pár fogyasztót (világítás, fűtések, klíma). Ellenőrizd, hogy a multiméter NEM áram mérésben van, és a mérőzsinórok is feszültségmérés pontokba vannak dugva!
Majd az akkun mér közvetlen feszültséget (a sarkain, ne a sarukon!)
Ezután kis brutál jön. a műszer egyik mérőcsúcsát szúrd bele a pozitív elmenő kábelbe annak szigetelésén keresztül. A másik mérőcsúcsot csatlakoztasd az akku pozitív kivezetéséhez. Ekkor feszültséget fogsz mérni az akku pozitív kivezetése és az elmenő kábel között. Tehát megmérheted, mekkora feszültség esik a sarun és a préselésén is. A sok fogyasztó a pontosabb méréshez kell.
Ezt más ponton is megteheted. A legtöbb hiba az akku saru préselésénél és a test csatlakozásoknál van (akku, önindító, generátor).
(#) toto válasza Ge Lee hozzászólására (») Nov 30, 2014 /
 
Beszélgettem egy Opeles kollégával, ő azt mondta, hogy ő egyszer 3 hónapig nem használta az autóját, és mégis pöccre indult utána. A különbség annyi, hogy neki F Astraja van és nincs pl. központi zár az autóban. Nálam is volt, hogy kibírta a 3 hét állást, de az szerintem egy feltöltött állapotból indult. Ahogy mostanában használtam, 40 perces menetidővel utána egy hét állással - és ez így heteken keresztül - szépen lemerülhetett az akksi, mert 40 perc töltés semmire sem elég.
Riasztó nincs az autóban, a rádiónak pedig levehető az előlapja, és le is van véve. Feltételezem, előlap nélkül csak nem fogyaszt az sem. A saruk elég combosak, nem hiszem, hogy ott baj lenne. Az előző tulaj biztos kicserélte, mert ezek sárgaréz tömbből vannak kimarva, nem mondanám vicc kategóriának. Nem gondolom azt sem, hogy átmeneti ellenállásokkal van baj, az akku tényleg le van merülve, ha alig több, mint 10 Voltot mértem terhelés nélkül.
Ez az akku le-felrakás akkor mégsem olyan veszélytelen, ahogy reméltem. Levételkor nem, de visszakapcsoláskor én is láttam kis szikrát, ami miatt annyira nem aggódtam, gondoltam jó nagy kondikat kell töltögetnie valahol az elektronikában.
Ha jól értem a javaslatod, egy izzó ideiglenes sorbakötésével csökkentsem ezeket a ki-bekapcsolási tranzienseket, ugye?
Egy ismerősöm azt mondta, hogy más, új típusú autóknál is 30-50 mA-es áramfelvétel normális
álló helyzetben is.
Ezért nem kezdtem még kiszedegetni a biztiket, meg széthúzogatni a csatlakozókat.

Ha valaki megtenné, hogy egy Astra G-n megméri álló helyzetben az áramfelvételt, az segítene. Őszintén szólva nem szívesen bolygatnám ezeket a régi öreg csatlakozókat feleslegesen. Az elektronikához értek, de az autót csak vezetem. Hogy mitől megy, arról fogalmam sincs.
(#) proba válasza toto hozzászólására (») Nov 30, 2014 /
 
Az autórádió simán fogyaszt 20-30mA-t kezd annak a kikötésével. (az előlap levétel nem biztos hogy megszünteti)
(#) toto válasza Johnycorp hozzászólására (») Nov 30, 2014 /
 
Az első pillanatban én is az oxidálódott akkusaruban reménykedtem, de a gyújtás ráadásakor kigyulladó ellenörző lámpák sem világítottak, tehát csontig leszívhatta az akkut (no meg a központi zár sem nyitotta az ajtót). Erröl akkor a multiméterrel meg is bizonyosodtam: az akkumulátor feszültségszint vészesen alacsony volt, habár akkor az indítókábelt nem szúrtam szíven.
ui.: azt nem értem, hogy a papír és toll mihez kell.
"- A ceruza nem jó, anya?
- Nem, a bácsi tollat mondott!"
(#) toto válasza proba hozzászólására (») Nov 30, 2014 /
 
Áááá, köszi a tippet. Megyek, és kinyírom a rádiót.
(#) vakond07 hozzászólása Dec 5, 2014 /
 
Van valakinek 1994-es corsához műszaki leírása? megint kigyulladt egy lámpa a műszerfalon és olyan gyorsan h. nem is látom melyik lehetett az, a köv. pillanatban elolt.
Az alsó sorban a bal 1-es.
Sehol nem találok Opel kiskönyvet ilyen régit.
Köszönet!
(#) szili83 válasza toto hozzászólására (») Dec 5, 2014 /
 
Opelfórumon volt valaki, akinek ilyen problémája volt. Neki 100mA-t evett. Neki az autórádió volt a gyenge láncszem. Azt kellene ellenőrizni. Be tudod kapcsolni, ha nincs benne a kulcs? Ha igen, akkor ott a gond. Nekem a Z14XEP-m pár mA-t fogyasztott, megmértem. (2-3mA) Amúgy ha 50mA-el terheled akkor naponta az 1,2Ah mínusz. Akkor is 1-2 hét után simán indulnia kellene. A töltésed is alacsony, ezek 14.2-14.4V-ot töltenek!
Ha nem a rádió a hibás, akkor egyesével vedd ki a biztiket, közben mérd a felvett áramot.
(#) toto válasza szili83 hozzászólására (») Dec 7, 2014 /
 
Köszi az infókat az akku áramfelvételére vonatkozóan.
Volt egy kis időm, ma méricskéltem. A töltés 14,3V-on indul, majd csökken, néhány perc múlva 14,0V.
Az álló helyzetben mért áramfelvétel a korábbi 50 mA helyett most 160mA volt, így tuti gond van vele. Megnéztem a rádiót, ha nincs benne a kulcs, akkor nem működik, a biztijét kivéve sem változott az áramfelvétel.
Viszont ha kiveszem a 22. biztit,
Biztosítéktábla
akkor a 160 mA leesik kb. 10 mA-re. Ehhez a biztihez az van írva, hogy "Hazard warning flashers, information display, trip computer, infotainment system, control indicators). Erre lehet az utastér-világítás is kötve, mert elaludt, mikor a biztit kivettem. Az az érdekes, hogy ha visszatettem a biztosítót, akkor nem ugrott vissza az áram 160 mA-re, hanem maradt a kb. 10 mA. Ha ekkor kinyitottam a vezetőoldali ajtót, akkor egy relé behúz, kigyullad a világítás (0,86A). Miután viszazártam az ajtót, kis idő múlva halványul, majd kialszik a lámpa , és megint 160 mA. Vártam legalább két percet, nem csökkent az áramfelvétel. Ha megint kivettem a biztit, a relé elengedett -> 10mA.
Rajz nélkül én már itt feladom, valszeg szerelő lesz belőle.
Lehet, hogy már az előző tulajnál is előjött ez a probléma, mert a biztosítéktáblát takaró fedlapba bele van szerkesztve egy kapcsoló, amiből hosszú kábel lóg ki, de csak fel van tekerve, nincs sehova bekötve. Persze az sem kizárt, hogy valami korábbi riasztónak rejtették ide a kapcsolóját.
(#) szili83 válasza toto hozzászólására (») Dec 8, 2014 /
 
Ez érdekes.
A világítást a multitimer vezérli.
Nincs benne valami utólagos riasztó?
(#) proli007 válasza szili83 hozzászólására (») Dec 8, 2014 /
 
Nem lehet, hogy pont a belső "elhalványuló világítás" nem szabályoz le teljesen, de amikor elsőre tápfeszt kap, akkor meg még "ki van kapcsolva"? Mert így elképzelhető lenne ez a "működési változat".
(#) Hp41C válasza toto hozzászólására (») Dec 8, 2014 /
 
Zafirával járt a kollegám pontosan így. Újonan vásárolta, amikor még a típus új volt itthon. Vétel után vele a riasztóshoz. Ott egy ismert típust (már nem emlékszem rá) szereltek be neki. A halványodó belső világítást nem tudta rendesen kezelni a riasztó. Bizonyos esetekben a világítás alig láthatóan bakapcsolva maradt és reggelre lemerült az akkumulátor.
(#) szili83 válasza proli007 hozzászólására (») Dec 8, 2014 /
 
De lehetséges, az a multitimer.
Multitimer-el lehet valami, egy mikrokontroller vezérli, a kocsinak ez az egyik agya.
(#) toto válasza szili83 hozzászólására (») Dec 8, 2014 /
 
Szili83: nem, nincs az autóban riasztó, bár lehetett, mert egy rejtett kapcsolót találtam a biztitábla mellett.
Proli007, Hp41C: annyit tudok megnézni, hogy sötétben nem dereng-e a belső világítás. Kibontani nem nagyon tudom, mert valahogy a tetőkárpitba van ragasztva az egész lámpabúra.

Bennem is felötlött a multitimer, de ötletem sincs mit vizsgáljak, hiszen a működését sem ismerem, bevallom, azt sem tudom, hol keressem. Ha tudnám sem hiszem, hogy sok mindent látnék egy mikrokontrolleres panelon. Max. szakadt kábel/fólia, zárlatos dióda, elégett ellenállás.
(#) szili83 válasza toto hozzászólására (») Dec 8, 2014 /
 
Az lámpát simán ki lehet pattintani, az nincs ragasztva gyárilag, kivéve ha nem hackelte valaki. De 100mA-től már izzana az izzó.

Multitimer a biztitáblába van bedugva, lsd korábban linkelt képek.

Bővebben: Link
(#) Stamby hozzászólása Dec 9, 2014 /
 
Help!
Opel Astra F 1.6i (C16NZ)
Hidegen semmi baja, de ahogy bemelegszik neki áll fulladni és nehezen pörög fel.
Elosztófedél, rotor, gyújtásmodul, gyertya és kábelek cserélve.
Ha valaki tudna megoldást azt megköszönném.
(#) toto válasza szili83 hozzászólására (») Dec 10, 2014 /
 
Mindenkinek köszönöm az eddigi tanácsokat és segítséget, amit az álló helyzetben lemerülős akksival kapcsolatban írtatok.
Elvittem szerelőhöz, ő 70mA-t mért, amire azt mondta, hogy teljesen normális, bár az átlag kb. 50 mA egy ilyen felszereltségű autónál.(azt is mondta, hogy drágább autóknál több száz mA is lehet)
Mondtam, hogy én mértem 160mA-t is, amire azt válaszolta, hogy elkövettem azt a hibát, hogy nem teljesen leállított autónál mértem: tudniillik, ha a motor le van állítva, ajtó be van hajtva az még nem teljes leállítás. Csak ha a központi zárral zárom be, akkor állít le mindent az elektronika.
Kipróbáltuk, nála olyan 300mA-t evett, amíg nem zártam le a központi zárat.
Kiszedte az autórádiót is, de azzal sem változott semmit a helyzet.
A srácot többen ajánlották, szóval nem hiszem, hogy hasba akasztott. Még egy barátomat megkértem, hogy nézze meg ő is, mert neki is hasonló Astra G-je van központi zárral,elektromos ablakemelővel, meg tükörrel.
Szili 83: Az a fura, hogy te 2-3mA-t mértél az autódban.
Ha a barátom is ilyen értéket fog mérni, akkor szerzek egy rajzot és tovább boncolom, addig hiszek a szerelőnek, és azt gondolom, hogy neked szuper autód van.
Még egy dolog: megnéztem a belső világítást sötétben, egyáltalán nem pislákol. Kipattintani még nem próbáltam.
(#) oldmann hozzászólása Dec 10, 2014 /
 
Sziasztok!

A 2003-as G Astrám van. Jobb oldalra az irányjelzés néha kihagy, a relé gyorsan kattog, a visszajelző lámpa a műszerfalon néha felvillan. Miután az izzócsere nem segített, megcseréltem a két oldal izzóját és a hiba továbbra is a jobb oldalon fennállt.

Van ötletetek, mi lehet a hiba? Kapcsoló, esetleg relé?

Köszönök előre is minden segítséget.
A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2014
(#) levaitamas válasza oldmann hozzászólására (») Dec 10, 2014 /
 
Hello!
Elakadás jelzőre mi történik?
A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2014
(#) levaitamas válasza toto hozzászólására (») Dec 10, 2014 /
 
Idézet:
„Tudniillik, ha a motor le van állítva, ajtó be van hajtva az még nem teljes leállítás. Csak ha a központi zárral zárom be, akkor állít le mindent az elektronika.”

Ezen elvet követve, ha 2-3 hétig áll a garázsban egy autó nyitott állapotban, akkor normális hogy leszívja az akkut. Ez elég érdekesen hangzik.
(#) BarnaPili válasza oldmann hozzászólására (») Dec 10, 2014 /
 
Ha gyorsabban villog,azt jelenti,hogy valamelyik izzó nem terhel be a körnek.Amikor műveli a hibát,állj meg,és nézd meg elöl,vagy hátul nem villog.Utána lehet a kontakthibát keresni.
István
Következő: »»   27 / 138
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem