Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Szia! Írtad, hogy "lassú haladás", amiből arra lehet következtetni, hogy az EGR (ötvezetékes) talán koromlerakódásos a szervótengelyén és nem áll vissza alaphelyzetbe amire tévesen reagálhat a motorvezérlő. A gázpedál szenzora nem valószínű, hogy problémás lehet, mert az eltárolódott volna. Amit írtál a MAP cseréről azt nem lehetne visszacserélni az eredetire, ha azzal nem voltak problémák?
Köszönöm a választ.
Most már szinte folyamatosan produkálja a fent leírt magasabb fordulatot, kivéve az elindulás utáni első öt percet leszámítva. Én is koromlerakódásra gyanakodom, de elvileg azt tisztították, amikor szervizben volt a kocsi. Igaz nem szerelték ki. A szerviz ablakán át láttam, hogy egy fiatal gyerek törölgette. Ha viszont még is koromlerakódás volna a probléma, akkor az az első öt percben is kellene jelentkeznie, nem? Meg az is érdekes, hogy terheléssel lehet elhívni (lásd ventilátor, klíma bekapcsolás). Na, érdekes ez. Valahogy nem boldogulnak vele a motordiagnosztikai szakembereknek. Eddig három különböző szervizben voltak, összesen hat alkalommal ez idáig. És azért vettem ezt a kocsit, mert egyszerű, jól javítható, megbízható régi konstrukció (BFQ).
ITT írtam hasonló simos vezérlős kocsi EGR szelepéről de remélem nem értettük el egymást, mert ez a szelep nem a fojtószelepállás érzékelő amit tisztítani szokás hasonló esetekben.
Hali. Van egy 98as octavia. A lámpakapcsoló alatt, a biztosítékszekrény mögött borzasztó barbár módon kábelek halmaza van elcsípve, toldva, nem leszigetelve. Nem működik a műszerfal világítás, a hátsó féklámpa, és a hátsó rendszámtábla világítás. Ha nincs a kulcs az autóba, a lámpa kapcsolót hiába kapcsolom rá, nem működik. (Vagy ha nincs benne a kulcs, nem is kell működnie?)
Ebbe a nagy tróger kábelhalmazba van egy sufnituningos csatlakozó. (nem eredeti) Ide megy a műszerfalból két kábel, a féklámpa kapcsolórol egy, meg kát kábel hátulról. (féklámpa és rendszámvilágytás) Semmi gond ha nem érted a mondatom, én sem értem mi volt az a sok kábelozás. Ami a lényeg. A műszerfalon, melyik az a csatlakozó, ami a háttérvilágításért felel? És megyik a hátsó féklámpa kábelja, lehetőleg valahol a sofőr oldalt kivezetve...
Szia! Majd ITT találsz rajzokat és képeket is. Ha jól emlékszem a bal oldali (lila?) csatlakozóban futnak a háttérvilágításnak a szálak. A féklámpa kapcsolótól kapnak a féklámpák delejt. A vezeték színeket is megtalálod majd valamelyik rajzhoz hozzácsatolva, mert a mindegyikhez nem tudom hozzárendelni hely szűke miatt.
Sziasztok!
Bocsánat, ha már leírtátok volna, de egyelőre nem találtam meg a megoldást és elég sürgősen kellene a válasz... Szóval Ovtavia 2003, BFQ 1.6i benzines. Hűtőventik vészüzemben tekernek, 17699 hibakód (Coolant Temp Sensor signal too high). Szervízben van a kocsi, most akarják cserélni az egy éve cserélt termosztátot, kicsit félek, hogy feleslegesen. Állítólag szakadást mértek rajta. - Jól tudom, hogy a BFQ-nál van egy jeladó a hűtőn is, a termosztátnál lévő két darabon kívül? - A második kérdés inkább mechanikai, bocsánat... Azt mondják a termosztát megadta magát, mert nem fúj fél óra után sem meleget az utastérbe. Állóhelyzetben járatták, terhelés nélkül, bár a ventik biztosítéka ki volt véve. A hűtőre menő gumicső meleg volt, a visszamenő hideg. Szerintük nem nyit ki a termosztát, de a motor nem forr fel. Tud melegedni a gumicső, ha nem forog a víz a hűtőben? Szerintem kell forogjon a víz ilyenkor is. Előre is köszönöm!
Szia! Ha a ventillátorok vészüzemben mennek akkor valószínű, hogy a víz fel akar forrani és csak valószínű a termosztát hiba de bővebben ITT olvashatsz a történetről.
Köszönöm a választ, de azóta megharcoltam az autóvillamossági szakival.
Többszöri kérésem után végül kicserélte a hőmérséklet jeladót a hűtő tövében, amiről állította, hogy az csak egy ventillátorkapcsoló. Csak úgy tudtam meggyőzni, hogy felolvastam és lefordítottam neki a kiguglizott leírást a hibakódhoz, valamint rávettem, hogy legalább húzza le a csatit a gombáról és hasonlítsa össze az aljzat formáját a kezében lévő gyári jeladó csatijával. A zsír új jeladót ugyanis vissza akarta küldeni mint hibás rendelés, mert nem stimmelt a termosztáthoz... Persze kiderült, hogy a vészüzemet a rossz jeladó okozta a hűtőn, de ezt tényleg a kuncsaftnak kell bebizonyítania? Egyébként a víz szerencsére eddig sem melegedett, mitöbb, normál üzemre is lassan tudott felfűteni. Közben aztán a termosztát is cserélve lett, mert váltig állították, hogy az sem jó. A végén inkább ráálltam, amit a kezembe adtak mint cserélt darab valóban ramaty állapotban van.
Szia VIM! Végigmértünk-végignéztünk mindent. Szakadás korrodáció a csatiknál nincsen. 40 perc áramtalanítás után a vezérlőszelep még mindíg nem működik, másik autón megnéztük, illetve kipróbáltuk, azon működik. Így csak a motorvezérlő hibája maradt.
Van is "másik" de ebben ugye immobiliser van és nem fog működni, ha csak egyszerűen átcserélem Az lenne a kérdés, hogy ki vagy hol tudná orvosolni az immobiliser "hibáját" Heves megyében.
Szia! Tehát az akku saru levétele után nem "keresi" a motorvezérlő a TB-t?(ugye leválasztottad a TB-t is a motorvezérlőről erre a kis időre?) Valahol az akkumulátor alatt futnak a vezetékek a motorvezérlőhöz, nem lehet, hogy meg van sérülve azon a részen a vezetékköteg és ezért nem reagál erre a műveletre?
Minden csatlakozó szét volt húzva, mert multiméterrel keresték a vezetékszakadást...már ha lenne vezetékszakadás...de "sajnos" nincsen.
Üdvözlök mindenkit. Tudna valaki ajánlani Pesten egy szakértő villamossági szerelőt aki jól ért a skodákhoz. Generátor fesz. szabályzót kellene bevizsgálni.
Előre is köszönöm.
Ha le tudod szerelni, őket javaslom. Úgyis a generátorban van.
Üdv Mindenkinek! Van egy 1.8T 2000 évj AGU motorkódú Octavia 1. Ami egyszer csak nem akar többet négyhengeres motorral működni,hanem csak három hengert üzemeltet. Mi lehet szerintetek a probléma? gyertyát trafót,injektort kizártuk.Hibakód lehet hogy van,csak olyanunk nincs amivel olvasni tudjuk Naszóval,most azt a kábelt keressük,ami a hármas henger trafójáról a motorvezérlőbe megy,hátha ott van szakadás. De ezek a skodás volkswagen-esek kitalálták,hogy a trafó csatlakozójából elinduló mittudomén szürke lila vezeték a motorvezérlőnél már akár barna sárga is lehet. Volt-e már dolga ilyennel valakinek,vagy ha nem a kábel miatt nincs szikra a kocsiban,és tudja a válasz,megoszthatná velem.
Neked milyen hibákat produkál a kocsi?
Nekem hétfőn fogják ellenőrizni a generátor fesz.szabályzót.
Sziasztok!
A következő problémára keresek megoldást. 2000-es, 1,6-os, AKL kódú Octavia-ban a nyáron bajúszkapcsolót (index, refi, fénykűrt) cseréltünk. Valószínűleg utángyártott, mert a fénykűrt nem mindig akar működni, de ez most mellékes. A szerelő a légzsákot is kivette, hogy hozzáférjen. 1-2 hónapig nem volt gond, majd egyszer csak a semmiből kigyulladt a légzsák figyelmeztető lámpa. 1 hét után az alábbi hibakódot olvastam ki: 00532 - Supply Voltage B+ 07-10 - Signal too Low - Intermittent Ezt töröltem egy szombati napon, de a lámpa nem aludt el. Aznap már nem volt időm foglalkozni vele, de vasárnap reggel, mikor beültem, elaludt. 1 hétig nem jelentkezett a hiba, majd újra világítani kezdett a lámpa. Ma sikerült újra kiolvasni a kódot, de ez most más: 00588 - Airbag Igniter; Driver Side (N95) 32-10 - Resistance too High - Intermittent Törlés után mindig visszajött, tehát nem is olyan "időszakos", nem tudok tőle megszabadulni. A kormányoszlop alatti burkolatot levettem, az ott kapcsolódó elektromos csatit megmozgattam, változás nincs. Mivel eddig semmi gond nem volt vele, nem hinném, hogy a vezérlő, vagy a légzsák a ludas, inkább egy rossz kontaktra gyanakszom, de szeretném a véleményeteket kikérni. Köszönettel: T
Alapjárat ingadozás,műszerfal világítás el-el halványul a fordulatszám függvényében,voltam szerelőnél a problémával,ott mondták hogy valószínű a fesz.szabályzóval lesz a bibi.Akku új ,gyertyák ,gyújtótrafó szintén,a kocsi nem rángat,torpan.Gázos.
Szia!
Hidegen ingadozó alapjárat és le-lefulladást 2 éve nem sikerült megoldanom, szerelőknek sem. Cserélve volt a 2 év alatt MAF szenzor, Fojtószelepház, lambdaszonda, termosztát, hőgomba (2 féle is), gyujtótrafó, gyretyák+kábelek rendszeresen 10000km-ként... Szakinál is voltam, többnél is, akik nem tudtak mit kezdeni, mert beírt hibaüzenet nincs. Motortérbe senki nem volt hajlandó beköltözni eddig, hogy átnézzék. (Féltve említem meg csak, hogy az egyik szaki azért cserélte ki a folytószelep házat, mert azt modta, nem lehetett felprograozni tisztítás után... Már nem volt kedvem vesződni vele, és jó drágán kaptam utángyártottat...) Tervezem egy újabb szakihoz elvinni, megnézik, hogy az ECU milyen értékeket lát és mi a valóság, mert ezt az összefüggést még senki sem vizsgálta eddig.
SKODA Octavia 1.6 AKL 74kW.
A dupla hűtőventillátoros rendszernél egyszerre kell mennie a két ventinek amikor klíma nélkül csak a hűtővízet kellene hűteni? Mert nálam egyszerre kapcsol mind a kettő, és akkora áramfelvételt ad a rendszernek, hogy az alapjáratom fulladozik egy pillanatra.
Nekem is az alapjárati ingadozással volt a hiba.
Most javították meg a kocsit, a fesz.szabályzó volt a rossz.
Budapesti vagy?Melyik szervizben jártál és mennyibe került a javítás?
IV kerület Fóti út (privát szerviz)
Az árról nem tudok nyilatkozni, mivel több dolgot is magába foglalt a szerelés, többek között egy SOS mentést is.
Sziasztok!
97-es Octaviám van AGN motorkódos. A probléma tegnap kezdődött azzal, hogy menet közben villogott a töltés lámpa, de csak kinyomott kuplungnál.Gondoltam laza az ékszíj. Aztán folytatta azzal, hogy lezárom a kocsit kulccsal, majd mire visszamegyek(x idő), lehúzta az ablakokat. Először azt hittem én vagyok a hülye és úgy hagytam. Majd egy idő után lemerült az akksi. Betoltuk, mentem vele 2 kört, nem villogott a töltés illetve az ablakok is fennt vannak még( biztonság kedvéért szétszedtem a vezető oldalon az e.ablak kapcsolót és megnéztem a kábelezést, de ezen kívűl semmit nem csináltam), de reggel kíváncsi leszek. Vajon van összefüggés vagy mindem most adja be a kulcot. Kinek mi az ötlete? Előre is köszi... Ja és a vezető oldali ajtózár halott, nem központizik.Egyediben működtetem..... Illetve még egy dolog: Többször előfordult, hogy beindítás után 3-at sípolt az autó, ikon nem gyulladt ki a műszarfalon!Hűtőfolyadéknál volt még ilyen, de ott világított a lámpa... Kézikönyvében ilyet nem találtam... A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2014
Szia!
Nem vagyok otthon hibakódokban, de a második kettőnél az átvezető szalagra tippelnék. Ha lent volt a kormány is (nem csak a légzsák) és az átvezető szalagot nem "középre" rakták vissza, akkor az egyik irányba történő teljes kitekerésnél megszakadt. Nem tudom milyen van az octaviaban, csak a régi kocsikban kell számolgatni, hogy mennyit enged a szalag, az újabbaknál jelöli a középállást. Lehet figyelmetlen volt a szerelő, de az is lehet, hogy jól rakta vissza csak egyszerűen most ment tönkre. Én azt mérném ki először, ez gyakorlatilag 2 darab vezeték, tehát közel 0 ohm-nak kell lennie mindkettőnek(van olyan típusú átvezető, hogy amikor lehúzod a csatlakozót, akkor a két érintkezőt rövidre zárja, akkor egy oldalról is tudsz mérni, de majd meglátod hogyan néz ki a tiéd) Üdv. A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2014
Egy buta kérdés. A fesz. szabályozó a generátoron van?
Szia! Köszi a választ. Az említett két vezeték mérése történhet a kormányoszlop alatti csatlakozónál is, vagy mindenképpen a helyszínen kellene? (nem láttam még ilyet szétszedve, így csak elképzelésem van arról a bizonyos "átvezetőről", ezért lehet, hogy értelmetlen a kérdésem, de remélhetőleg hétvégén meg tudom nézni) Még egy dolog: az akksit le kell venni a kiszerelésnél, vagy sem? (ahol eddig utána olvastam, mindenhol azzal kezdik, hogy akku ki, de a szerviz után a napi számláló ott állt, ahol hagytam, tehát nem történt akkumulátor leválasztás)
Üdv: T
Én az akksi negatív csatlakozóját ilyenkor mindig lekötöm, hogy ne tárolja el a hibakódot, bár te tudod elvileg törölni, de azért jobb a békesség, kösd le te is. Hát elvileg burkolat alatt szétbontva is lehetne mérni(a szalagot a két vezetékkel és az indító tekercsét) ellenállásmérésben (nem pedig dióda/szakadásvizsgálóval a kisebb mérőáram miatt), de senki nem szokta ezt ajánlani, én sem teszem! Akksi lekötés után vedd ki a légzsákot és a burkolat alatti csatlakozót húzd szét, és a felmenő vezetékeknél és a széthúzott légzsákcsatlakozónál mérjél. Így nem kell a kormányt és az átvezetőt kiszedned. Persze csak ha biztos vagy hogy az a csatlakozó a légzsákhoz megy, általában élénk narancssárga színű, de persze előfordulhat másmilyen is, nincs sok tapasztalatom, de én ilyennekkel találkoztam eddig.
Sziasztok! Indításkor azt vettem észre, hogy elment a tompított, reflektor, műszerfal fényszóró visszajelző ikonok, benzinkút sárga ikon és a sípolás, ami jelzi , hogy kevés az üzemanyag. Minden más (pl fénykürt, helyzetjelző, index és a többi műszerfal ikon) működik. Mi lehet a probléma? Biztosítékok jók. 1999-es AKL motorkódos 1.6 benzines Octavia.
A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2014
Azt hiszem kicsit félreérthetően fogalmaztam. Nem csak a műszerfalon ment el pár visszajelző, hanem maga a tompított világítás és a reflektor világítás sem működik. A fénykürt és a ködlámpa viszont igen.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |