Fórum témák
» Több friss téma |
én ebből semmitsem tudnék kigobozni,mivel nekem nem jelentenek ezek a számok és betűk semmitsem.Így már tixtul a kép?
most megyek,mert nemsoká kelhetek.ha van még valami,ami kell adat,vagy bármi,majd megírod.Hello
Ma már többet én se tudok vele foglalkozni.
Utánnanézek a dolgoknak az infó alapján, és majd holnap jelentkezem.
Hello!Jutottál valamire?
Hali!
Bocs, még nem, tegnap későn értem haza. Ma meg épp most jöttem meg. DE mindjárt belemerülök...
Hány lába van az IC-nek?
(A sávkereső alatti.)
Hali
Bocs hogy ide írok de máshol még nem kaptam segítséget. Javítok egy autós magnót,TREVI RS5650 tipusu,és ehhez kéne nekem valami kaocsolási rajz.Találtam egy ellenállást szénné égve,kicseréltem,és most a mellette levő füstöl.Kezd az agyamra menni,ás nem találom hogy mitől nem jóóóó!!! Segíteni tudna valaki????
Hali!
Láttam a kérdésedet máshol, de rajzom nincs. Esetleg, ha elmondanád az előzményeket...(hogy ment tönkre, stb...) Végfokot nézted? Autórádiókban a kedves tulajok elég hamar ki szokták ütni, és az zárlatba menve vihet magával mást is.
Szia.
Nem tudom megmondani hogy ment tönkre,tulaj szerint egyszer csak elhallgatott és onnantól semmi életjel.Végfok jónak tűnik,csak ezt az egy ellenállást találtam ami elvolt égve!Cseréltem,most a mellette levő füstölt el,de nem találok semmi zárlatot! Tanácstalan vagyok.
...és melyik részen van ez az ellenállás?
Válaszként fotoztam egy kicsit!!!!!!
Jobb lett volna egy olyan kép, ahol a teljes panel látható alul, ill felülnézetből.
Bár így nem látom át, hogy hová kapcsolódik, de én kimérném a két tranyót. A két piros vezeték kapcsolódik az ellenálláshoz? Ill. a másik végük hová vezet? Úgy látom, az egyik vezeték mellett egy B jelzés van, tehát ott kb. tápfesznek kell lennie. Egyébként most mit produkál a rádió? Úgy értem, hogy van-e valami, ami működik, pl világítás, kijelzés, stb. (A végfok a hátsó panelon van?)
Hát momentán nem csinál az ég egy adta világon semmit,azt leszámítva hogy füstöl!
Az ellenállás egyik lába egy nyújtott TO-92-es tokozású tranyóra megy, azt forrasz ki, és mérd ki.
A másik lába a hátsó panelhoz vezet, és ha jól látom kb tápfesznek kell rajta lenni. Kövesd végig, hogy kapcsolódik e a végfok valamelyik lábára. (A képeken én nem tudtam végigkövetni.) Ha ki van véve az ellenállás, akkor is "melegedik valami"? Ha nem, akkor kivett ellenállással rámérhetnél a testhez képest mindkét forrpontra, ahol az ellenállás volt. Hány volt van rajtuk?
A sávkereső alatti IC-nek: 24db lába van,ha a két sort összeadom.panel közepén találhatónak pedig: 16db.
Mérd meg a feszültséget a 24 lábú IC 6-os és 9-es lába között.
(De vigyázz a műszerrel, nehogy zárlatot csinálj!) (Apropó, multi van?)
Itt az adatlapja, hogy lásd, hol kell nézned.
Sza.
Kivettem a tranyót,szerintem jó!!!Ellenállás forraszponton tápfeszt mértem.Ellenállás nélkül nem melegszik semmi,sőt teljessen döglött.Új ellenállással addig műkszik míg el nem ég az ellenállás.Ez kb 2 sec!!!Zárlatot nem találtam sehol.Passzolom.Nem tom mi lehet a baja.
Az ellenállás melyik pontján van a tápfesz?
Amelyik a tranzisztorra megy, vagy amelyik a hátsó panel felé? Valahol pedig biztos zárlat van, különben nem égne el az ellenállás. A kérdés, hogy az ellenállástól mere felé keressük, ehez kell az infó.
Amelyik a hátsó panel felé megy,azon a tápfesz!!!
Ha biztos, hogy a tranyó nem zárlatos, akkor tedd a következőt:
Van ott egy sárga vezeték, azt forraszd ki, majd kapcsold be a rádiót. Most is melegszik az ellenállás? (Nem kell megvárni, hogy szétégjen.)
Hát ja.Sárga kiforr,ugyan úgy izzik minden.Tranyóra nem jelzett zárlatot a multi,közel 1kohm ellenállása van mindhárom lábon!!
Amúgy semmi életjel!!! Lassan eljutok oda hogy visszaviszem és sorry,de ez van!!!!
Forraszd ki a tranyót, és szintén próba.
Most is melegszik? Nem diódateszt állásban nézted a tranyót? Ha nem nézd meg úgy. Ja, és a sárga vezetéket forraszd vissza.
ÁÁÁÁÁÁ Most forrasztottam vissza!!!!!Na nem baj,ennyit megér!!!!!!
Aztán feltünt hogy a két piros vezeték is marhára felforrósodik.Ez fizikai vizsgálattal drült ki.Megfogtam kézzel.Most van egy kis vizhólyag az ujjamon.A tranyó akkor is jónak tünik.700-800 körüli értékeket mérek,semmi képp sem zárlatot.
Mindkét piros vezeték?
Azok a két kisebb tranyókhoz mennek. Mérd ki azokat is, majd csinálj egy olyan próbát, amikor a piros vezetékek vannak kiforrasztva. Külön-külön próbáld, tehát előszőr az egyiket, majd utánna a másikat. Tapasztalatok? (...de jó lenne egy kapcsirajz... )
Hát hogy mindkettő-e azt nem tom,mert nem nagyon volt kedvem tovább taperolni.Meleg volt a helyzet.
Megnézem,de télleg jó lenne egy kapcs rajz.
Kiforrasztva egyik,forróság,kifforrasztva másik,forróság,mindkettő kint,forróság.Visszaforrasztottam.
Hogy került hozzád a rádió?
Nincs hozzá némi dokumentáció? Egyes autórádiókhoz gyárilag adnak kapcsirajzot. (Sajnos neten semmit nem találtam.) (Képet is csak kávéfőzőről, meg hordozható rádiósmagnóról.) Az a baj, hogy a képen, amit csináltál, néhol elég nehéz kivenni a dolgokat. Nem tudnál esetleg nagyobb felbontásban csinálni, hogy ha ránagyítok, ne legyen pixeles? De, hogy ne terheljük vele a HE-t, úgy is jó, ha az E-mail-emre küldöd.
Szia!
A bugó hang azért lehet,mert nincs egyenirányitásnál a tápnál jó szürés.Nézd meg a kondenzátort az egyenirányitonál.Még lehet az erositőnél is árnyékolás valami levált vagy ha motort cseréltél az zavarja.Nem tudom honnan kapja az áramot az erősitő . Lehetséges a motoron keresztül van táplálva az erősitő. |
Bejelentkezés
Hirdetés |