Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Vag-com-hex interfész (kábel hibák)
Témaindító: illestibor, idő: Máj 20, 2008
Témakörök:
Sziasztok! Az egyik kollégám vett egy ilyen VAG 305-t, van-e valakinek tapasztalata vele kapcsolatban vagy esetleg másik előzőekben említett kábellel kapcsolatban, hogy az milyen oprendszeren fut, mert az nem derül ki a leírásban. Nekem 2000 évjáratú Seat kocsim van és a laptopon Win7. Vannak bluetooth-os interface-k is de a Windows-os részre itt sem tér ki a leírás csak annyit említ, hogy windows-os pc. Ha választani lehetne a sok közül, melyik volna a szélesebb körben használható? A cekket úgy is én állom.
Az eredeti VAG305-höz van kiolvasó interface, része a kábelnek.
Nem lehet inkább, hogy egy sima KKL interface, amit vetetek és ahhoz kell a windows program, mert USB vagy RS232 kivezetés van rajta? Hogy használni tudd, ahhoz kell egy jó program. Elég sok közül tudsz választani. Én VCDS-Lite programot ajánlom, ami megy Windows7-en. Az egyik hátránya, hogy fizetős. Szerintem az egyik legjobb, ehhez a kábelhez.
Szia! Teljesen laikus vagyok hozzá de ez a kézi kiolvasó tartalmazza azokat a lehetőségeket amiket feltüntetnek ott lejjebb. Ezek "kínai klónok" lehetnek és ennyiért meg lehet kapni ami a házi lehetőségeket ki is meríti. Nem autót akarok szerelni csak ha probléma merülne fel a kocsival kapcsolatban meg tudnám vele nézni, mi is a hiba és törölni is lehet vele, nem kellene a szerelőnél időpontot kérnem. Van ott azon az oldalon több kacat is de az oprendszerről nem tesznek említést. A Ross-Tech oldalt már átnéztem, hogy mik lennének a lehetőségeim de az árak kicsit magasak ahhoz, hogy komolyan belefogjak és még el is rontsam. A kék kábel érdekelt volna még de az szerintem nem fut Win7-n.
Az a baj a házi kiolvasással, hogy lehet többe kerül, mintha egy jó szerelőhöz vinnéd az autót.
Mondok egy példát: Hibatárban benne van a lambda szonda hiba. Szaladsz és veszel egyet, hiszen azt írta ki a diagnosztika, hogy az a baj. Egy jó minőségű szonda olyan 30000 Ft környékén van. Olcsóbbal nem érdemes foglalkozni, mert találkoztam olyannal, hogy 1000 km alatt az is megadta magát. Naszóval veszel egy szondát. Beszereled. A hiba továbbra is fenn áll. Ha szerelőhöz vitted volna az megnézte volna a mért értékeket, esetleg oszcilloszkópos mérések az autón és megállapítja, hogy azért érzékeli lambda szonda hibát az autó, mert folyamatosan dús a keverék. Mitől dús a keverék? Egy vákumcső el van koszolódva. A vákumcső kitakarítása olcsóbb, mint megvenni egy drága alkatrészt. Ez csak egy életszerű példa volt. Szerviz intervallum visszaállításra pedig kábel nélkül is van lehetőség a műszerfalon.
Üdv.
Vettem egy MPPS 13 kábelt egy Renault Megane 2004 1.5dci autót akartam olvasni vele, de azt írja ki hogy nem észleli az ECU-t. Azt írják a kábelhez Renault Megane 1.5 DDCR Delphi DDCR K-Line-on olvas / ír. Most akkor mi lehet a probléma? Köszönöm
Sziasztok!
Végre egy ilyen topik. Van nekem a következő KKL Vag-Com kábelem, próbáltam használni VCDS progival, de nem mükszik. Feltettem jó pár drivert, a kábellel kapcs, hogy menjen, de semmi. Tesztnél ezt dobja ki. Csatlakozásnál is csak a piros lámpa égett, tudtommal zöld kellene égjen, ha minden rendben van. Win7 64 bit alatt szeretném futattni. Még milyen progival volna okés? Fontos volna, válaszotokat előre is köszönöm! Üdv, Pikaaa A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2014
Szia! Nekem az ilyen kábel csak xp alatt ment a driver miatt
win7-el ilyen hibát dobott nekem is,ja a drivert ne az op rendszer tegye fel hanem te magad linkeld be neki.
Nos a legújabb 14. akárhanyas rosstech vcdsével nem is fog menni az életben.
A max verzió ahogy az rá is van irva 409.1. Itt találsz programokat és drivereket. Böngészhető is de célszerűbb a 3 rar kiterjesztésű fájlt letölteni kicsomagolni és akkor minden meg van. Köszönd az uriembernek aki ezt megosztotta: Bővebben: Link A könyvtárból felfelé és befelé lépegetve rengeteg hasznos infót megtalálsz ott vannak a driverek is 64 bit-re, legelőszőr én ezt olvasgatnám el és akkor vmenyire képbe tudod állítani magad. Bővebben: Link Sok sikert! ui: JA és a 14-es vcds-t távolítsd el az legyen a 2. lépésed. A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2014
Remélem sikerrel járok. Köszönöm a feltöltőnek, és neked is Sanaxx a segítséged.
A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2014
Sziasztok,
Van egy vcds 11.11.0 kábelem eladó. Jelenleg ez a legstabilabb a piacon lévők közül akit esetleg érdekel keressen.
Sziasztok !
Olyan kérdésem lenne ,hogy ezzel a kínai ebay es kábellel (KKL VAG-COM 409.1) a vag com programban szeretnék élő adatot nézni az előtöltés beállításához . Megoldható vele ? valamit immot kikapcsolni ,és tempomatot élesíteni 1.9 TDI ECU -k nál (1Z.AHU,AFN) Válaszokat előre is köszönöm . Idézet: „Olyan kérdésem lenne ,hogy ezzel a kínai ebay es kábellel (KKL VAG-COM 409.1) a vag com programban szeretnék élő adatot nézni az előtöltés beállításához . Megoldható vele ? valamit immot kikapcsolni ,és tempomatot élesíteni 1.9 TDI ECU -k nál (1Z.AHU,AFN)” Vcds lite1.0, 1.2-vell minden további nélkül tudsz előtöltést állítani TdiGraph segítségével. Élőadatok úgyszintén nézhetőek, valamint kódolást, illesztést hajthatsz végre, ha a címke illetve a vezérlő tudja. Immo-hoz ismerni kell a login kódot ehhez többnyire, vag k+can commander kell hogy kiolvasd és kikapcsold. Tempomat meg kódolás úgyhogy tudnia kell neki ha van hozzá a lite-ban cimke és a vezérlő is tudja. Most néztem és az AHU-hoz ami van címke nincs illesztés kódolás, AFN-es címkében van. Ki kell próbálni akkor a biztos.
Nagyon szépen köszönöm a választ immot eepromból kapcsoltamki de akkor marad az úgy akkor mégis egyszerűbb. a tdigraphal meg az volt a bajom h nemvolt regisztrálva a program és nem tudtam sose elérni az élőadatoto.
Probáld ezeket a programokat: Bővebben: Link
Lite1.0-ban leirás hogyan kell loaderrel futtatni azt ajánlom. Feljebb lépve a mappában találsz leírásokat is telepítésre regisztrációra, használatra. Sok sikert ha nem megy kérdezz. A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2014
Elfelejtettem oda tenni a letöltő linket: Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2014
A többit privátban ne nyomjuk tele a fórumot.
11.11-es kábelen a LED nem világít.
AVR programozó nem ismeri fel (USBASP programozó + Kazzaa AVR programmer, amit használtam) Feladatkezelőben 9C26 Host Controllernek ismeri fel. Van valamilyen végleges javítás, hogy ne törlődjön belőle a tartalom? Eddig USBASP programozóval mindig tudtam újrahúzni a firmwaret + eepromot. Ilyenkor működött egy ideig. Most teljesen halott (azaz a windows még látja)
Most a windows felismeri, mint RossTech interface.
De a programozása továbbra sem megy.
Sziasztok!
409.1-es kábellel próbálkozom. A vag-com programok nálam valamiért el sem indulnak, csak a homokóra van pár másodpercig, a lite elindul, port ok, de interfészt nem talál...... Mi lehet a hiba? Előre is köszönet! Ákos
Szia.
Ha nincs autora csatlakozva akkor nem is kaphatsz más üznetet!
köszönöm, végül is van benne valami
A lite progiknak nincs magyar verziója véletlenül, vagy csak én nem találtam....
Tudtommal nincs.
Helyesebben csak angol verziorol tudok. Nincs benne fantázia a forditoknak. Ebbe nem akarok belemélyülni miért.
De magyar címkéket tudsz használni benne, ami azt jelenti hogy a mérőcsoportokban magyarul lesz odaírva mi az az érték és mennyi a határértéke az adott mérőblokknak, csak a program lesz angol, sajnos ez ilyen.
Második lehetőség hogy a VAG-COM Release 208.1 (en,hu) programot használod így a program is magyar lesz, csak egy kicsit elavult, de alkalmasa a következőkre: Program opciók, OBD teszt, vezérlőegység kereső, hibakód olvasás-törlés, mérőcsoportok, egyedi olvasás, készenlét, kimeneti teszt, alapbeállítás, login eljárás, kódolás, illesztés, log készítés. HA mást nem szeretnél akkor van magyar verziód csak nem lite. Hogy honnan? Előzőleg belinkeltem, programok.rar fájlban a programok mappában is és kitömöritve is megtalálható. A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2014
Köszönöm a részletes választ, igen már "megtaláltam" a csomagot, alakul a dolog.
2007-es sharan az alany, komfortfunkciókat szeretném átnézni, esetleg állítani, kódolni és a kályha hibakódokat törölni, mert szerencsére más baja nincsen És örülök, hogy ilyen segítőkész csapatra, urakra találtam, anno én is autószerelőként tanultam, de nem a szakmában dolgozom már régen, viszont jó dolog tanulni és kell is, szerintem. Üdv. Ákos
Esetleg arra tudna választ valaki, hogy a gyári rádiót lecseréltem egy Kenwood-ra, raktak is be hozzá egy can-adaptert, de a kormányról nem működik még így sem, pedig nem volt olcsó. A szerelő azt mondta, talán segítene a kódolás- újraprogramozás, de ehhez ő sem ért....
Kódoláshoz ez az oldal nagy segítség, Sharan 7M, de ezen autó esetében nem sok mindent találni.
Rádióval kapcsolatban nem vagyok biztos benne, de a can adapter csak a működésre bírásához kellett nem? Ha nem akkor vcds-ben látnod kell a rádióvezérlőt. Nézz bele a kodolásba ha lehet hátha. Ilyen a mostani adapter: Kenwood adapter ? A leírás szerint a vezérlésnek magától mennie kéne kivéve a műszerfal nem mutatja (ha van kijelző)az információkat a rádióval kapcsolatban. Kikapcsol a rádió ha kiveszed a kulcsot, vagy neked kell kikapcsolni? Nem meríti az aksit véletlenül? A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2014
Közben kikerestem a Magyar nyelvű címkéket amiben a Sharan is benne van.
Sharan_7M_HUN_lbl Ezeket ha bemásolod a 409,1 vag com vagy inkább a lite labels mappába tudsz vele magyarul dolgozni, írd felül ezekkel a fájlokkal ha kérdezi a jelenlegi fájlokat, csak előtte csinálj biztonsági mentést a label mappáról. A lite mégis modernebb program hátha találsz megoldást a kódolásra.
Megprobálok mindkét hozzászolásodra válaszolni.
A Vcds Lite nem biztos hogy használhato lesz az autodhoz. A motor van csak K vonalon . A többi vezérlő egység szinte mindegyik Can-en diagolhato. A rádiohoz pedig pontosan hozzáillő elektronika kell, hogy a"kormány elektronika" tudja kezelni. Ill a kormányelektronikánál ellenőrizni a kodolási lehetőséget , szükségességet.
Hű de aktívak vagytok.
Köszönöm, hogy így előrehaladtok és szinte helyettem megoldjátok - meg próbáljátok oldani Sajna a gyerek mellett nem jut most annyi időm erre, de próbálkozom, amikor tudok.... Szóval most nem ez az adapter van, de ezt is próbáltuk már és ezzel se kép-se hang nem volt. Most egy ilyen van bent, (erre esküdtek a kenwoodnál, ismerem őket, próbálnak abszolút pozitívan hozzáállni) ezzel most legalább úgy működik, hogy nem kell külön bekapcsolni, gyújtásra reagál, de a kormányra nem. Ha lesz kis időm, akkor belenézek jobban.... Címkéket nagyon köszönöm, berakom, átnézem, próbálom, stb... A 409-es kábel a vcds melyik verziójáig működik? Ne akarjak újabb verziót keresni? a lite-tal már tudtam egy két dolgot kiolvasni, de még nem volt elég időm elmélyedni benne a 409.1 nem indul el nálam, a lite és a régebbi magyar vag az igen. holnap du. talán sikerül elmélyednem benne. Most ezt a hibakódot írja: Address 17: Instruments Labels: 7Mx-920-xxx-17.LBL Controller: 7M3 920 840 T Component: KOMBIINSTRUMENT VDO V66 Coding: 13111 Shop #: WSC 00870 VCID: 42F7C90B5D97 1 Fault Found: 01304 - Radio 49-00 - No Communications Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901.LBL Controller: 6N0 909 901 Component: Gateway K<->CAN 0001 Coding: 00006 Shop #: WSC 00020 VCID: F093D3C3A3BB 1 Fault Found: 01304 - Radio 49-00 - No Communications
Amennyire én tudom de majd kijavítanak ha nem, 409.1-ig használható a kábel +a vcds lite-ok, innentől felfelé már vcds-nek nevezik és minden program hardverkulcsos ami adott hardverrel működik.
Néztem a can adaptert amit linkeltél, azt mondtad 2007-es Sharan ami a 7M, az oldalon a kompatibilitási listát nézve csak az újabb 2010-től gyártott Sharanhoz jó ez a vezérlő, ami érdekes. A két hibakód meg a rádiót hiányolja. Viszont ha megy a vcds lite csinálhatnál egy autoscan-t hogy lássuk a vezérlőidet. |
Bejelentkezés
Hirdetés |