Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Szia, Nekem is az van, s lehet rá magyar ékezetet tenni. Ha úgy akarod persze.
Köszönöm az infokat.Végigolvastam a forumot sok jó ötletet találtam alkalmazni is fogom öket.
Persze tudom hogy van ékezet itt is de macerás használni.Angolul többet gépelek mint magyarul. De igyekszem betartani a szabályokat.
Ki mekkora visszacsapó szelepet tett a komprijára?Nekem fél colos van.Most elgondolkoztam hogy vajon nem e jól esne neki egyel nagyobb 3/4 colos.
Nagy teljesítményű.
Kb. 500ccm. Profi cucc. Olajzás + hűtés kell rendes,azt lehet pörgetni. Üdvupak
Köszi válaszod,közbe kideritettem hogy ez a fajta Cse Jikov kompresszor 280 ccm-is.Kb valahol ott lehet a légszállitása mint a Rába TK-200 -as.
Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2015
Én a tartályhoz+2 hengeres Csepelhez kaptam 1/2 colost, azzal is lett összerakva, de szerintem simán jó. Talán egy kis sebességet lehet belőle kihozni ha nagyobb az átmérője, meg nem is melegedhet annyira talán a gépezet.
Aha,szerintem is jó,de egy 3/4- coloson szerintem lazábban fujkálna át a kompri.
Ki kellene próbálni, utána egy stopper megmutatja, hogy javult-e.
Én múltkor lemértem az én gépemet, kereken 2 perc alatt fújta fel teljesen 0-ról a 60 literes tankot a kis kéthengeres csepel 9bar-ra. Belém vesztek nemrégen, hogy miből gondolom én azt, hogy egy teherautó kompresszor többet tud mint egy gyári 1,5kw-os motorral. Annak majdnem 5 percbe tellett a 8 bar-ig az 50 literes tankba és sokkal hangosabb is volt, na meg ugye nem is volt üres a tank, volt benn 1-2 bar. Nekem már megérte, hogy olcsóbban jobbat kihoztam, igaz a villanymotort azt nem számolom bele, mert az volt.
Igen,le fogom mérni a fél colossal is és a 3/4 colossal is.Kiváncsi leszek lesz-e különbség.A 2 perc alatt 9 bárra 60 littyós tartályt az jó eredmény szerintem.
Szerintem nem csak arról van szó hogy egy teherautó kompri többet tud (többet tud) hanem jóval hosszabb életű a mai kinai vackoknál,úgyszintén ez vonatkozik szerintem a villanymotorokra is,a jó öreg Imi,Evig motorok strapabiróbbak,igy ha valaki épit egy tisztességes komprit az tuti hosszabb életű lesz mint a gyári kinaiak.
Én is meg vagyok vele elégedve, motor is bírja (evig) nemsokára sikerül összedobnom hozzá az automata indítást is (időrelé+mágnes kapcsolóval) szóval lassan már tényleg teljesen automatizálom én is a kicsikét. Mindig nekiállok számolgatni egy kicsit, de sose fejezem be 17e volt a tartály kompresszorral, nyomáskapcsolóval, mágneskapcsolóval, vízleválasztóval. Most utóbbi 3-at el is tudnám adni már akkor kb 7e ft-ba lenne az egész kompresszor tartállyal+fejjel. Az meg azért nem rossz ár. 7e volt hozzá az új nyomáskapcsoló+légszűrő. na de majd pontosan összeadom mennyi volt leírom ide, hogy azért aki ilyenre vállalkozik az kb megláthassa kb mennyiből lehet kihozni ezeket a cuccokat ha van egy jó villanymotorja otthon feleslegbe.
Sziasztok!
Én is hozzáfogtam egy kompresszor építéshez, igaz elektronika nem igen lesz benne, mivel benzinmotor fogja hajtani ha minden összejön. A motor már megvan, csak pár apró módosítás kell még. A kompresszor pedig egy két hengeres zil kompresszor lesz. Tartálynak pedig egy 90 liter körüli autógáz tartályt tervezek majd. Nyomáskapcsoló pedig egy teherautó kombinált nyomáskapcsoló/légszárító egység lesz. Azért döntöttem ennek a felállásnak a megvalósításán, mivel csak 1 fázis áll rendelkezésemre és ekkora teljesítményű villanymotorom nincs. Olcsón pedig ilyen motort kifogni nehéz. A benzinmotor meg szinte ingyen volt, igaz, hogy fűnyíróból jött, de kisebb átalakítással használható vízszintes tengelyűként is. Átalakítás megtörtént, próba megvolt, szépen megy, még a regulátorát kell bekötnöm és kész lesz. A kompresszor is érkezik hamarosan, akkor megnézem milyen tárcsa van rajta és majd az áttételt is ki tudom számolni, ami kell majd a motorhoz. Kb felezni kell a motor fordulatát, mert 2500-as fordulat körül adja le a maximum teljesítményét. Egyenlőre ennyi, ha lesz valami változás, akkor írok még.
Szerintetek egy ilyen mennyire lenne hosszú életű egy kompresszoron vizet kergetni?
Szivattyú
Gyakorlatilag örökéletű,csak az O gyűrűket kell néha cserélni! Csinálsz rá agy szíjtárcsát,a (komprira is),és mehet is!
Én is igy gondoltam,ekszijtárcsát rá és mehet.
Megoldható úgy is,hogy kicsivel nagyobb tárcsát esztergáltatsz,mint az ékszíj előre és visszatérő ága közti távolság,(rés),és közéje berakni. Az enyhén feszülő ékszíj hajtja a pumpát! A legegyszerűbb megoldás,semmi plusz szerelvény nem kell hozzá!
Pontosan én is gondoltam erre,hogy nem kellene külön ékszijtárcsákkal meghajtani,hanem ahogy te is irod a két ékszij tárcsa közötti szijjal meghajtani,bár én úgy gondoltam hogy a szivattyúra egy kis tárcsát és neki fesziteni a szijnak,de amit te mondasz az még jobb,úgy nem kell nekifeszitgetni a szijnak csak felfogatás kell hogy közötte legyen és kész.
A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2015
Midig a legegy szerűbb megoldások a legjobbak!
Az biztos.Ez a fúrógépes szivattyú is tegnap ugrott be,olcsó,nem kell neki plusz áram és erre a feladatra szerintem tökéletes.
Az sem rossz, ha azzal spanolod ki az ékszíjat.
Az csak fele tapadás lenne! Azért jobb a kicsivel nagyobb tárcsa mert feszít is,és a visszatérő 'laza'ág is növeli a tapadást a hajtásnál!
Igen,úgy fele a tapadás,és lehet nem tenne jót a szivattyú tengelyének ha azzal lenne annyira megspanolva,mert azért meg kell fesziteni rendesen egy 1 soros ékszijat hogy 2,2kw (3Le) esetén átvigye a nyomatékot
Ez meg a másik szempont,mert ezek a pumpák O tengelyterhelést bírnak el!
Kb igen,vagyis nagyban lerövidülne az élet tartama ha a tengelye agyon lenne feszitve.Úgy hogy köszi a jó ötletet.
Nincs mit!60 év alatt mőr 4alálkoztam egypár frappáns,egyszerű,de kiváló megoldásokkal!
Végre azt mondhatom, hogy 98%-os a kompresszorom. Már csak a villanymotort kell majd lefestenem valamikor, de összeállt az egész szerencsére. Sikerült szereznem időrelét elég jó áron, Finder 80.01 lett az áldozat, ezzel a relével egy fél másodperces behúzást csinálok egy mágneskapcsolón keresztül, így rövidre zárva az indítókondit. Majdhogynem olcsóbban kijöttem így, mint ha egy MIHA relével indítanék és ha netán később kerül rá másik motor, akkor is csak az időn kell állítanom és nem kell félni, hogy működés közben is behúzva marad ezzel leégetve az indítótekercset a motorban. Én meg vagyok elégedve vele teljes mértékig.
Ha a napom úgy engedi akkor még ma csinálok egy költségvetést, arról, hogy én mennyiből hoztam ki cakli-pakli az egészet villanymotor nélkül. Remélem ti is csináltok majd egy gyors áttekintést az anyagiakat felsorolva. És a kapcsolás belehányva itt még:
Na ez az,elég neki a fél mp?Mondjuk én erre a relére 7000ft ot néztem plusz a mágneskapcsoló,de az a lényeg hogy tartós legyen!!
Aprós oldalról vettem, nem újonnan. Bőven elég neki, hogy bepörgesse. >2kw a motor, 160-200-as indítóval+40-es üzemivel.
Mágneskapcsolóm volt itthon, sőt ettől nagyobb is van itthon 3 darab abból 2 vadi zsír, egynek meg le van égve a tekercselése (ezt kaptam a tartállyal együtt anno)
Akkor aránylag ocsón sikerült megoldani az inditási problémát.Kondi értékek is jók,úgyhogy jöhet a festés!
Csináltam egy gyors összegzést mennyiből hoztam ki a kompresszoromat. Persze van pár tétel amit nem számoltam bele, 1-2 könyök, teflonszalag, festék, rozsdamaró de ezeket az ember amúgy se számolja bele meg ugye a munka amit elpepecselt vele az ember Van pár alkatrész amik nem lettek beépítve, ezeket is el szeretném adni idővel, mivel nincs rá szükségem, ezzel is csökkentve a költségeimet.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |