Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Lapozás: OK   63 / 182
(#) Chipmunk1960 válasza ridelife hozzászólására (») Jan 26, 2015 /
 
Szia, Nekem is az van, s lehet rá magyar ékezetet tenni. Ha úgy akarod persze.
(#) ridelife hozzászólása Jan 26, 2015 /
 
Köszönöm az infokat.Végigolvastam a forumot sok jó ötletet találtam alkalmazni is fogom öket.

Persze tudom hogy van ékezet itt is de macerás használni.Angolul többet gépelek mint magyarul.
De igyekszem betartani a szabályokat.
(#) laacika hozzászólása Jan 27, 2015 /
 
Ki mekkora visszacsapó szelepet tett a komprijára?Nekem fél colos van.Most elgondolkoztam hogy vajon nem e jól esne neki egyel nagyobb 3/4 colos.
(#) Pupak6 válasza laacika hozzászólására (») Jan 27, 2015 /
 
Nagy teljesítményű.
Kb. 500ccm.
Profi cucc.
Olajzás + hűtés kell rendes,azt lehet pörgetni.
Üdvupak
(#) laacika válasza Pupak6 hozzászólására (») Jan 27, 2015 /
 
Köszi válaszod,közbe kideritettem hogy ez a fajta Cse Jikov kompresszor 280 ccm-is.Kb valahol ott lehet a légszállitása mint a Rába TK-200 -as.
Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2015
(#) adamka0523 válasza laacika hozzászólására (») Jan 27, 2015 /
 
Én a tartályhoz+2 hengeres Csepelhez kaptam 1/2 colost, azzal is lett összerakva, de szerintem simán jó. Talán egy kis sebességet lehet belőle kihozni ha nagyobb az átmérője, meg nem is melegedhet annyira talán a gépezet.
(#) laacika válasza adamka0523 hozzászólására (») Jan 27, 2015 /
 
Aha,szerintem is jó,de egy 3/4- coloson szerintem lazábban fujkálna át a kompri.
(#) adamka0523 válasza laacika hozzászólására (») Jan 28, 2015 /
 
Ki kellene próbálni, utána egy stopper megmutatja, hogy javult-e.
Én múltkor lemértem az én gépemet, kereken 2 perc alatt fújta fel teljesen 0-ról a 60 literes tankot a kis kéthengeres csepel 9bar-ra. Belém vesztek nemrégen, hogy miből gondolom én azt, hogy egy teherautó kompresszor többet tud mint egy gyári 1,5kw-os motorral. Annak majdnem 5 percbe tellett a 8 bar-ig az 50 literes tankba és sokkal hangosabb is volt, na meg ugye nem is volt üres a tank, volt benn 1-2 bar. Nekem már megérte, hogy olcsóbban jobbat kihoztam, igaz a villanymotort azt nem számolom bele, mert az volt.
(#) laacika válasza adamka0523 hozzászólására (») Jan 28, 2015 /
 
Igen,le fogom mérni a fél colossal is és a 3/4 colossal is.Kiváncsi leszek lesz-e különbség.A 2 perc alatt 9 bárra 60 littyós tartályt az jó eredmény szerintem.
Szerintem nem csak arról van szó hogy egy teherautó kompri többet tud (többet tud) hanem jóval hosszabb életű a mai kinai vackoknál,úgyszintén ez vonatkozik szerintem a villanymotorokra is,a jó öreg Imi,Evig motorok strapabiróbbak,igy ha valaki épit egy tisztességes komprit az tuti hosszabb életű lesz mint a gyári kinaiak.
(#) adamka0523 válasza laacika hozzászólására (») Jan 28, 2015 /
 
Én is meg vagyok vele elégedve, motor is bírja (evig) nemsokára sikerül összedobnom hozzá az automata indítást is (időrelé+mágnes kapcsolóval) szóval lassan már tényleg teljesen automatizálom én is a kicsikét. Mindig nekiállok számolgatni egy kicsit, de sose fejezem be 17e volt a tartály kompresszorral, nyomáskapcsolóval, mágneskapcsolóval, vízleválasztóval. Most utóbbi 3-at el is tudnám adni már akkor kb 7e ft-ba lenne az egész kompresszor tartállyal+fejjel. Az meg azért nem rossz ár. 7e volt hozzá az új nyomáskapcsoló+légszűrő. na de majd pontosan összeadom mennyi volt leírom ide, hogy azért aki ilyenre vállalkozik az kb megláthassa kb mennyiből lehet kihozni ezeket a cuccokat ha van egy jó villanymotorja otthon feleslegbe.
(#) Ricsi89 hozzászólása Jan 28, 2015 /
 
Sziasztok!
Én is hozzáfogtam egy kompresszor építéshez, igaz elektronika nem igen lesz benne, mivel benzinmotor fogja hajtani ha minden összejön. A motor már megvan, csak pár apró módosítás kell még. A kompresszor pedig egy két hengeres zil kompresszor lesz. Tartálynak pedig egy 90 liter körüli autógáz tartályt tervezek majd. Nyomáskapcsoló pedig egy teherautó kombinált nyomáskapcsoló/légszárító egység lesz.
Azért döntöttem ennek a felállásnak a megvalósításán, mivel csak 1 fázis áll rendelkezésemre és ekkora teljesítményű villanymotorom nincs. Olcsón pedig ilyen motort kifogni nehéz. A benzinmotor meg szinte ingyen volt, igaz, hogy fűnyíróból jött, de kisebb átalakítással használható vízszintes tengelyűként is. Átalakítás megtörtént, próba megvolt, szépen megy, még a regulátorát kell bekötnöm és kész lesz. A kompresszor is érkezik hamarosan, akkor megnézem milyen tárcsa van rajta és majd az áttételt is ki tudom számolni, ami kell majd a motorhoz. Kb felezni kell a motor fordulatát, mert 2500-as fordulat körül adja le a maximum teljesítményét. Egyenlőre ennyi, ha lesz valami változás, akkor írok még.
(#) laacika hozzászólása Jan 29, 2015 /
 
Szerintetek egy ilyen mennyire lenne hosszú életű egy kompresszoron vizet kergetni?
Szivattyú
(#) yulo5310 válasza laacika hozzászólására (») Jan 29, 2015 /
 
Gyakorlatilag örökéletű,csak az O gyűrűket kell néha cserélni! Csinálsz rá agy szíjtárcsát,a (komprira is),és mehet is!
(#) laacika válasza yulo5310 hozzászólására (») Jan 29, 2015 /
 
Én is igy gondoltam,ekszijtárcsát rá és mehet.
(#) yulo5310 válasza laacika hozzászólására (») Jan 29, 2015 /
 
Megoldható úgy is,hogy kicsivel nagyobb tárcsát esztergáltatsz,mint az ékszíj előre és visszatérő ága közti távolság,(rés),és közéje berakni. Az enyhén feszülő ékszíj hajtja a pumpát! A legegyszerűbb megoldás,semmi plusz szerelvény nem kell hozzá!
(#) laacika válasza yulo5310 hozzászólására (») Jan 29, 2015 /
 
Pontosan én is gondoltam erre,hogy nem kellene külön ékszijtárcsákkal meghajtani,hanem ahogy te is irod a két ékszij tárcsa közötti szijjal meghajtani,bár én úgy gondoltam hogy a szivattyúra egy kis tárcsát és neki fesziteni a szijnak,de amit te mondasz az még jobb,úgy nem kell nekifeszitgetni a szijnak csak felfogatás kell hogy közötte legyen és kész.
A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2015
(#) yulo5310 válasza laacika hozzászólására (») Jan 29, 2015 /
 
Midig a legegy szerűbb megoldások a legjobbak!
(#) laacika válasza yulo5310 hozzászólására (») Jan 29, 2015 /
 
Az biztos.Ez a fúrógépes szivattyú is tegnap ugrott be,olcsó,nem kell neki plusz áram és erre a feladatra szerintem tökéletes.
(#) Chipmunk1960 válasza laacika hozzászólására (») Jan 29, 2015 /
 
Az sem rossz, ha azzal spanolod ki az ékszíjat.
(#) yulo5310 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Jan 29, 2015 /
 
Az csak fele tapadás lenne! Azért jobb a kicsivel nagyobb tárcsa mert feszít is,és a visszatérő 'laza'ág is növeli a tapadást a hajtásnál!
(#) laacika válasza yulo5310 hozzászólására (») Jan 29, 2015 /
 
Igen,úgy fele a tapadás,és lehet nem tenne jót a szivattyú tengelyének ha azzal lenne annyira megspanolva,mert azért meg kell fesziteni rendesen egy 1 soros ékszijat hogy 2,2kw (3Le) esetén átvigye a nyomatékot
(#) yulo5310 válasza laacika hozzászólására (») Jan 29, 2015 /
 
Ez meg a másik szempont,mert ezek a pumpák O tengelyterhelést bírnak el!
(#) laacika válasza yulo5310 hozzászólására (») Jan 29, 2015 /
 
Kb igen,vagyis nagyban lerövidülne az élet tartama ha a tengelye agyon lenne feszitve.Úgy hogy köszi a jó ötletet.
(#) yulo5310 válasza laacika hozzászólására (») Jan 29, 2015 /
 
Nincs mit!60 év alatt mőr 4alálkoztam egypár frappáns,egyszerű,de kiváló megoldásokkal!
(#) laacika válasza yulo5310 hozzászólására (») Jan 29, 2015 /
 
Igen az évek!!
(#) adamka0523 hozzászólása Jan 31, 2015 /
 
Végre azt mondhatom, hogy 98%-os a kompresszorom. Már csak a villanymotort kell majd lefestenem valamikor, de összeállt az egész szerencsére. Sikerült szereznem időrelét elég jó áron, Finder 80.01 lett az áldozat, ezzel a relével egy fél másodperces behúzást csinálok egy mágneskapcsolón keresztül, így rövidre zárva az indítókondit. Majdhogynem olcsóbban kijöttem így, mint ha egy MIHA relével indítanék és ha netán később kerül rá másik motor, akkor is csak az időn kell állítanom és nem kell félni, hogy működés közben is behúzva marad ezzel leégetve az indítótekercset a motorban. Én meg vagyok elégedve vele teljes mértékig.
Ha a napom úgy engedi akkor még ma csinálok egy költségvetést, arról, hogy én mennyiből hoztam ki cakli-pakli az egészet villanymotor nélkül. Remélem ti is csináltok majd egy gyors áttekintést az anyagiakat felsorolva.
És a kapcsolás belehányva itt még:
(#) laacika válasza adamka0523 hozzászólására (») Jan 31, 2015 /
 
Na ez az,elég neki a fél mp?Mondjuk én erre a relére 7000ft ot néztem plusz a mágneskapcsoló,de az a lényeg hogy tartós legyen!!
(#) adamka0523 válasza laacika hozzászólására (») Jan 31, 2015 /
 
Aprós oldalról vettem, nem újonnan. Bőven elég neki, hogy bepörgesse. >2kw a motor, 160-200-as indítóval+40-es üzemivel.
Mágneskapcsolóm volt itthon, sőt ettől nagyobb is van itthon 3 darab abból 2 vadi zsír, egynek meg le van égve a tekercselése (ezt kaptam a tartállyal együtt anno)
(#) laacika válasza adamka0523 hozzászólására (») Jan 31, 2015 /
 
Akkor aránylag ocsón sikerült megoldani az inditási problémát.Kondi értékek is jók,úgyhogy jöhet a festés!
(#) adamka0523 hozzászólása Feb 2, 2015 /
 
Csináltam egy gyors összegzést mennyiből hoztam ki a kompresszoromat. Persze van pár tétel amit nem számoltam bele, 1-2 könyök, teflonszalag, festék, rozsdamaró de ezeket az ember amúgy se számolja bele meg ugye a munka amit elpepecselt vele az ember Van pár alkatrész amik nem lettek beépítve, ezeket is el szeretném adni idővel, mivel nincs rá szükségem, ezzel is csökkentve a költségeimet.
Következő: »»   63 / 182
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem