Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Na azért igy már elég korektan néz ki,a dobozt kell még ráfogatnod és kész!
Ennél nekem biztos hogy sokkal több fog kijönni pénzben,ha csak abból indulok ki hogy egy gyors csatlakozó pár 2000ft és van rajta 2db. A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2015
Igen. Sajnos amit nem lehet otthon összeszedni azt mindenképp meg kell venni, nincs mese. Ha még a villanymotort is úgy kellett volna megvennem meg a hozzá való mágneskapcsolókat, simán rugdostam volna 60-70e Ft is akár. Nem lett olcsóbb sokkal így sem, de legalább nyugtat a tudat, hogy van egy viszonylag stabil kompresszorom amit nyugodtan használhatok huzamosabb ideig, se lesz vele semmi gond jó sok évig. Egy Straus vagy Güde vagy egyéb hasonló márkával ellátott cuccokra nem biztos, hogy ugyan ezt mondanám.
Nem bizony,hamar tönkre mennek,nincs bennük anyag,nem strapabiróak,én is ez miatt választottam azt a variációt hogy épiteni kell.Lehet árban ugyan ott leszünk vagy talán még többe is,de sokkal strapabiróbb gépünk lesz,nem 1-2 évig fog menni ha figyelünk rá,sőtt teljesitményben is lepipálhatjuk.Ez az én véleményem és szerintem sok másik emberkéjé is.
Sziasztok.
Akinek két tartályos a komprija az hogy kötötte össze a két tartályt?Valószinű nem keresgélek tovább Lpg tartályt 100 literest hanem a meglévő 60 literes mellé veszek még egy 60 literest.Itt az öszekötésnél a keresztmetszetre vagyok kiváncsi. Ha egy helyen összekötöm egy 3/4-es csővel az úgy jó lehet? A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2015
Köszi,igen minden képp lesz a másikon is!
Bocs hogy beleszólok,de ha jól látom akkor a tartályba menő cső (töltő) hőszigetelt. Gyári gépeknél ezen hűtőbordázat van, mivel eléggé melegszik; huzamosabb használatnál gond lehet (Pl: leolvadó műanyag).
És ez a cső kb hány fokig melegedhet fel normális esetben?
Akár 200 c is,kutya baja nem lesz tőle,ez egy falon belüli melegvízcső !
Ez a csőfelmelegedés szerintem nagyban függ a keresztmetszetétől is,de szerintem nem lesz annak a csőnek semmi baja,bár hosszú távon ki tudja,ezért szeretem én a rezet,magába is sok hőt lead környezetének,hátha még valaki vörösréz korongokat is tesz rá mint némelyik gyártó.
majd a használat megmutatja. ha lehetőségem adja, kicseréltetem légy rézcsőspirálra, csak ugye elég kicsi a hely sajnos. ha megadja magát a cucc, tuti ide fogok írni először.
Mellesleg, ha abból indulok ki, a visszacsapó szelep is ugyan úgy felforrósodik működés közben mint amennyire a cső melegszik és az a 6-os műanyag cső sem hőálló annyira, akkor az is leolvadna nem?
Ezt majd te fogod megtudni; a gyűrűs kialakítású hűtés az iparszerűen, folyamatosan működő kompreszorokon fordul elő. Csak ha állandóan nagy mennyiségű levegő kell neked, például homokfújás, vagy hasonló munkához, akkor lehet gond. Ezen a képen talán látszik a cső.
Hiába növeled a keresztmetszetet,ha a visszacsapó csak 1/2 colos,a torlódás,és a melegedés ott keletkezik! Ha bővíteni akarsz,azt mindenhol meg kell csinálni.
A 6 mm cső csak a lefúvást eszközli,úgy-e ?
Ne gondolj olyan hőre hogy leolvad!
hát egy homokfújó nem lenne rossz dolog az tuti, csak ahhoz kellene egy nagyobb tartály is ez mellé még. Meg valami normálisabb nem gagyi homokszóró és még kérdéses lenne az is, hogy mennyire hatásos. Érdemes otthoniban gondolkozni?
természetesen csak arra van használva.
Attól függ,nekem egy felső tartályos homokfúvóm van,és elég szépen boldogulok vele! A tartály 25 lityis,8 atü-vel. Finomabb munkákhoz őrölt parafát használok!
hát mondjuk fémről régi rozsdát/festéket mekkora teljesítménnyel lehetne levakarni?
Erre én nem tudok neked igennel-nemmel válaszolni; egyrészt ha nagyobb felületet akarsz tisztítani, azt már inkább kabinban szokták csinálni (sok hely+ extra költség); másrészt a nagy levegőigény miatt nagy tartály, nagy motorteljesítmény , többhengeres komresszor kell, ami szinte folyamatosan fog működni(A szomszédok a zaj miatt nem nagyon fogják szeretni). Másik lehetőség a csavarkompresszor, csak az elég húzós áron kapható.
Háát, erre így nehéz válaszolni,de festék,rozsdaréteg leszedéséhez komoly teljesítmény kell. Helyette használj leverő tűs tisztítót,utána jöhet a homok!
Nem is láttam még ilyen tűs miafenét,látom 17 ezer ft okér már van de hogy is működik ez,a levegő rezgeti a tőket?
Simán össze lehet építeni,sőt kell is,hiszen ahogy látom,ezek a motorblokkal vannak közös olajozáson! A legjobb az lenne,ha hátsó tengely kinyúlna,és két fogaskerék dolgozna össze.
Á,én csak fejet vettem pár forintért,és egy kimustrált rezgőfűrésszel építettem egybe,bár szablya fűrész jobb lett volna,de azt sajnálnám!
Igen az jó lenne ha egy fogaskerékkel össze lehetne őket kapcsolni.Még csak fejbe van meg a dolog,majd elválik lesz-e belőle valami.
Működhet, ha nem érnek össze a forgattyústengelyeik, de én úgy "állítanám be" a hajtást, hogy ne egyszerre nyomjanak, mert akkor nagyon lüktető lenne a terhelés a villanymotor számára, inkább egyenletesen kellene elosztani a nyomó ütemeket egy fordulat alatt, a légszállításod is egyenletesebb lessz, nem egyszerre fog sokat nyomni, hanem folyamatosan de kevesebbet, amit elvezetni is könnyebb, nem kell nagy keresztmetszetű cső. Egy kompresszor 260ccm-es, ez fordulatonként 2x130ccm levegőt jelent, ha úgy kötöd össze őket, hogy egyszerre dolgozzanak, akkor a fordulatonként 2x260ccm levegő két nagy löketben. Ha viszont úgy kötöd össze őket, hogy kicsit eltolva legyenek, akkor 1 fordulat alatt 4x130ccm levegőt kapsz, viszont szinte folyamatosan, nem nagy löketekben. Ha megnézed mindkét esetben ugyanannyi a légszállításod, de a második esetben sokkal egyenletesebb, és a "folyamatosabb" kevés levegőnek nem kell akkora keresztmetszetű cső, mint a lökésekben érkező sok levegőnek. Lehet, hogy én vagyok túl precíz, és túlbonyolítom, de szerintem a terhelést jobb elosztani, mind a motor, mint a levegő szemszögéből. Nem utolsó sorban, ha szépen elosztod a nyomóütemeket egy fordulatra, akkor a mechanikai vibrációd is jelentősen lecsökken... Nézz meg egy 2 hengeres robbanómotort és egy hathengerest... minél jobban elosztod az ütemeket, annál simább és egyenletesebb a járásod.
Azért kell fogaskerékkel megoldani az összedolgozást,hisz' akkor úgy forgatod össze,ahogy akarod.Előre két nagy fogaskerék,majd az egyikre egy ékszíjtárcsa! Nagy fogaskereket az "esztergálás" oldalon kell keresni(cserekerekek) címszó alatt!
Teljes mértékben igazad van,igy lenne az optimális,erre én is gondoltam egyépkét hogy elosztva jobb lenne,mikor a jobb oldali sűritőnél lent-fent van a dugó akkor a másiknál középen-középen lenne,igy kb egyenletes lenne a járása és a légszállitása.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |