Fórum témák
» Több friss téma |
Van még kész modul, áram és feszültség méró egyben, ezt ajánlanám. Kapcsolási rajz nem is nagyon kell hozzá. Ha a tápodon nincs egyenirányítás, az kell még, egy bekapcsolásjelző LED, és a kimenetet lekapcsoló kapcsoló kell, simán sorosan a kimeneti banánhüvellyel. Esetleg egy ventit beraknék, vagy pedig a DC-DC modulra raknék kis hűtést. Forraszthatsz rá TO-220 tokos félvezetőt közvetlenül az LM2596 füléhez, a TO-220-at pedig hűtőbordára rakod. Ennyi elég neki. Plusz biztosíték a primer és szekunder oldalra is! Szekunderre 1A-est, primerre 0.5A-est. Kb. ennyi.
Hú, ez egyre jobban tetszik. Valami ilyesmire gondoltam, igen. Holnap több időm lesz túrni a netet, majd tájékozódom.
Ezekkel a DC-DC konverterekkel meg lehet csinálni azt, hogy egy potméterrel változtathatom a kimenő feszültséget?
Sziasztok!
Csak nem boldogúlok ezzel a xbox360 hp-A150p2p tápal (kapcsolási rajz ha van valakinek jó jönne képeket tettem fel előző oldalon). Eddig mindent renben találtam benne. Ennek ellenére cserélve lett az összes elko. Primeren tesztelve indító trazisztorok, tranyó , diódák, cserélve elko ,Tny276 kapcsoló Ic . Szekunderen, elko csere, tesztelve tranzisztorok, dióda, kimeneti dual 16A-es dioda . Egyik sem volt rossz. A táp készenléti állapota meg van , indításra (pirosan villágít) Tilt , kimeneten 1 pillanatra mérhető a 12V. Minden segítségnek örűlnék mivel már nincs tippem mit kellene még megnézni. Előre is köszönöm.
Mondtam. Nézd meg külső tápról, melyik tápfeszed nem megy jól. Ezt favágós módszerrel, kizárásos alapon végig tudod játszani. Utána már csak a kérdéses rész hibáját kell megtalálni.
Szia!
Ezt nem vágom mire is gondolsz . Adot xbox360 aminek a tápja behalt . A gép jó valószínűleg , nem kötök rá pc tápot . Így a gyári tápegységét próbálnám megjavítani. Kimenete 12V lenne ami most nem működik. 5V SB / Power enable az indításhoz meg van csak ha indítom önmagában is tilt a tápegység . A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2015
Akkor beszélek magyarabbul. Én mindenképpen PC-tápról próbálnám, mert az könnyen hozzáférhető. Vagy labortápról (nekem van- könnyen beszélek). A táp standby része, ha megy ez nem sokat jelent, maximum annyit, hogy be tudod kapcsolni. Csak pusztán a tápra ha feszültséget adsz - mérhető bármi is a kimenetein? Terhelni próbáltad? Mert ha valamelyik feszültség megy és a másik -nem működőt kiváltod egy jó táppal, akkor legalább magát az Xboxot lehet tesztelni, hogy hibátlan-e? Ha valamelyik tápod hiányzik, akár az 5 akár a 12V - akkor csak azzal a táp résszel kell molyolnod tovább.
A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2015
A táp indúl 1 másodpercre 12V megvan a kimeneten aztán tilt .
Ezért mondom, hogy hagyd , tedd félre a tápod, hogy nem maga a konzol-e a hibás, zárlatos?! Akkor kötelessége letiltani. Nézd meg - van-e valamilyen védelem a kimeneten, ami zárlatossá válhatott! Supressor dióda, vagy hasonló.
Na én is érthetőben írok akkor . kicsit fentéb írtam ami 1 cm -nél nagyobb alkatrész az mind tesztelve , vagy újra cserélve , kivéve az smd. Ott csak zárlatott néztem és a trafók sincsenek tesztelve PS235 Ic sincs. A Tápegységet pedig az xbox nélkül is ellehet indítani .
A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2015
Terhelés nélkül is indul van beépítve egy ventilátor gyárilag . PS235S ic vezérli a 3 db smd ledeket (standby, OK , Hiba) jelzésel . Ha esetleg ennek a működésében tudnál segíteni?
Eddig az adatlaphoz viszonnyítva 1 láb-on +5V hejett 8V van 16. 10V 15. 10v Ez az ic mit szabályoz vagy vezérel a ledeken kívül ?
Ha megnézed a linket, akkor neked is ki fog derülni.
Megterhelted ellenállással, izzóval? Vagy ezek terheletlen adatok?
Azt látom, hogy a panelon van egy-egy trimmer potméter a kimenő feszültség és áramerősség beállítására, de azt hogy tudom megcsinálni, hogy ezek helyett egy-egy külső potit használjak?
Ezeket ki kell forrasztani, és lengőkábellel bekötni a külső potmétereket? (Tök kezdő vagyok, bocsánat... )
Más megoldás híján... Kitaláltad magad is
Oké, oké, de ez elsőre olyan barbár megoldásnak tűnik, hogy egy szép, gyári panelnak nekiessek, és szétforrasztgassam.
Pedig muszáj lesz! Ugyanakkora értékű potit rakj be. Még a kész panellel is rengeteg vezetéked lesz. Ahol nagyobb áram folyik, oda vastagabbat rakj.
Nincs semmi a kimenetre kötve csak a belső táp ventillátor, Az adatok készenléti állapotban vannak mérve. Tilltásnál nem mértem még ps235c-t , csak a Tny276 ic -t azon az 1lábon készenléti állapotnál 5,3V meg van , tiltás után nincs érték .
Muszáj, látom. De nem baj...
Egy ilyesmi műszert bele lehetne építeni? A kiválasztásánál milyen adatokra figyeljek?
Minden nézőpont kérdése. Ha fogtál már ilyen eszközt a kezedben, akkor láthattad, hogy az a "szép, gyári" kifejezés néha hagy kívánni valót maga után. Ez alól persze vannak kivételek.
A trimmereket a nevezett eszközből kiemelni és külső potméterrel kiváltani nem biztos, hogy nem válik javára az eredeti összeszerelésnek. Értem ez alatt, hogy valószínűleg azokat a forrasztásokat is fel fogod frissíteni, amiket nem találsz tökéletesnek. Ilyeneket pedig nagy valószínűséggel fogsz találni. A magam részéről sokkal inkább bánt, hogy egy általam készített (és tervezett) eszközből pont ma este készülök kiemelni és kicserélni egy smd Atmegát... Valószínűleg egy szintén Kínában készült, és az előzőekben általam is körülírt minőségű programozó vágta haza. Én meg a programozót a kukába... Erről az eszközről van szó.
Akkor a tiédre nem is írom azt, hogy "úgy néz ki, mint egy gyári", mert -ezek szerint- az nem is biztos, hogy dicséret.
Pont ilyenre gondoltam. Az árammérő legyen 2-4A-ig mérő, vagy kicsit több, amilyen van, mivel 30V 0.5A-ből lesz akár 5V 3A-ed is, és ezt is mérni kellene. Feszültséget elég 30V-ig. Szedd össze a dolgokat, linkeld be, aztán ránézünk hogy jók-e. Tudod már, hogy kell-e egyenirányítás?
Közben kipróbáltam ATX pc-s tápal az xbox-ot és az rendben van . Így most már csak a gyári tápjára vagyok kíváncsi mi lesz vele a hiba . Eddig még nem találkoztam ekkora szívással ennyi ellenörzés után sem leltem benne hibás alkatrészt. Minden segítség jól jönne mert elvagyok akadva a hibafeltárással hogyan tovább ?
Nem barbár megoldás , ha jól csinálod. Megfelelő szerszámmal, hőfokkal, ónszívó szalag, folyasztószer, a végén pedig alkoholos lemosás. Szebb lesz mint gyári állapotában. A végén beforrasztasz valamilyen szép forrtüskét a helyére és szebb mint egy gyári megoldás. Aranyozott pinheader is lehet.
Az én véleményem (és szokásom), hogy - különösen a gyakran használatos külső potiknál, kapcsolóüzemű tápoknál - nem bízom csak a potira a dolgot. A max megkívánt feszültségnek megfelelő ellenállást teszek a panelre és ezzel párhuzamosan kötöm a külső potit, amivel még sorosan van egy egy ellenállás, hogy nulla értéket ne adjon. Így elkerülhető a potméter esetleges szakadozásából adódó durva megszaladás, ami sok tápnál primerköri csattanáshoz vezethet.
Csak támogatni tudom. Éppen a napokban szakadt meg egy potméterem....
Hát pontosabban megnézve csak 400 mA-t tud a táp.
A fényképezőm gyengélkedik, így a fotón nem nagyon látszanak a feliratok, de a másik csatolmányon látszik a 30V utáni jelölés: ez utal arra, hogy egyenirányított-e vagy sem? Előre is köszi, ha megnézitek, miket gondolnék beszerezni!
Szinte pontosan ugyanilyen trafót alakítottam én is át! Ha szétbontanád, sima trafó lenne benne, nem kapcsolóüzemű. Itt már DC feszültséged van, egyből mehet rá a DC-DC konverter, azután pedig az áram- és feszültségmérő.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |