Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   215 / 341
(#) Lacko12 hozzászólása Máj 15, 2016 /
 
Sziasztok!
A problémám az lenne hogy egy peugeot 508 rt6-os modell fejegységére kellene erősítőt kötnöm.
Rca nem probléma jelszint átalakítóval de rem szálat nemtudom honnan vehetném mert az antenna kimenetet csak akkor használja ha rádió funkcióban van, ahogy átkapcsolok cd-re kikapcsolja az antenna kimenetet.
Esetleg a fejegység +12V-járól lelophatom, vagy igen kivan centizve a terhelhetősége?
Előre is köszönöm a válaszokat.
Tisztelettel:
Albert László
(#) bbb válasza Lacko12 hozzászólására (») Máj 16, 2016 /
 
Szia!

Annyira nincs kicentizve, hogy azt ne bírja el, szóval nyugodtan kösd oda.
(#) hobbydcc válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Máj 18, 2016 /
 
Üdv.

Nagyon szépen köszönöm a segítséget, nekem is megfordult a fejemben az árnyékolás szükségessége... Ez lesz a megoldás!

hdcc
A hozzászólás módosítva: Máj 18, 2016
(#) dubmk3 hozzászólása Máj 18, 2016 /
 
Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne hogy a Vw Golf 3-ból ki szeretném cserélni a kilóméter óracsoportját egy Golf 4-re. A kábelezése megvan csinálva minden működik rajta csak egy probléma van vele hogy, az üzemanyag szint jelző nem pontos a gyárihoz gépest. Kb. egy negyed tank eltérés van közötte. Esetleg ezt hogy lehetne orvosolni? Valamivel szabályozható, vagy rakjam bele a Golf 4 üzemanyag szintjelzőjét? Vagy próbáljam meg az úszót addig állítani amíg azt az értéket nem kapom? Válaszotokat előre is köszönöm!
(#) zolika60 válasza dubmk3 hozzászólására (») Máj 18, 2016 /
 
A második verzió tűnik járhatóbbnak. A két üzemanyagszint érzékelő szerintem nem csereszabatos.
(#) Lacko12 válasza bbb hozzászólására (») Máj 18, 2016 /
 
Rendben köszönöm a választ!
(#) hunkryo hozzászólása Máj 19, 2016 /
 
Sziasztok.
Meg tudná nekem valaki légyszíves mondani, hogy miért lehet az, hogy egy univerzális központi zár (powertuningos) van a kocsimban bekötve és egyébként működésileg régóta minden oké vele de az a problémám, hogy ha zárom vagy nyitom akár kézzel akár mechanikusan a záró kábelen (gondolom a többin is) egy minimális áram jelenik meg. Na most ez oké amikor a távirányítóval zárom akkor ez igy normális de ha nyitom akkor a záró kábelen is megjelenik egy nagyon gyenge áram (a próba lámpa csak parázslik) és dettó ugyan ez ha mechanikusan zárom.
Na most ez nem lenne fontos, de be építettem egy ablakemelő komfort egységet ami felhuzza az ablakot ha a központi záró kábelen impulzus jelenik meg és ezen esetben akkor is felhúzza ha nyitom a kocsit vagy bent ülve kézzel rá zárom/nyitom stb.
Ez mitől van?
(#) SzervízMacska válasza hunkryo hozzászólására (») Máj 19, 2016 /
 
Én nem tudom, de hogy ma ezt már olvastam máshol is, kicsit idegesítő...
(#) hunkryo válasza SzervízMacska hozzászólására (») Máj 19, 2016 /
 
Nem értem a problémád.
(#) Kaii hozzászólása Máj 19, 2016 /
 
Sziasztok!
Fiat Albea 1.4 2006-os autóm van,amibe szeretnék utólagosan klímát tenni.
Vettem is bontóban klíma szettet de elektromos kábelek nem voltak hozzá...
Kérdésem,hogy lenne-e valaki aki tudna segíteni az életre keltésében..Állítólak a fedélzeti komputerbe is át kell írni,hogy ha bekapcsolom a klímát emelje a fordulatszámot stb...(vagy esetleg vmi chiptuninghoz hasonló kütyű kéne)-érzékelő van az elpárologtatónál is(persze amit vettem azon nincs rajta...)meg kitudja még hol...Van valaki aki penge ebben?Reális áron,nem ingyen kérném természetesen...
(#) SzervízMacska válasza hunkryo hozzászólására (») Máj 19, 2016 /
 
Nincs problémám, csak ez itt a fent leírt érthető okból tilos...
(#) hunkryo válasza SzervízMacska hozzászólására (») Máj 19, 2016 /
 
Az hogy 2 külön topicban felraktam ugya azt a kérdést?
(#) rascal válasza hunkryo hozzászólására (») Máj 20, 2016 /
 
Igen, XVIII szabály. Ha itt egyet visszalapozol, akkor nem sokkal a te hozzászólásod előtt egy másik hsz-be javítva a moderátor felhívta rá a figyelmet. (Szép piros )
A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2016
(#) Chipmunk1960 válasza hunkryo hozzászólására (») Máj 21, 2016 /
 
Miután nem írtad, milyen autó, milyen központi zár, valószínű senki sem fogja tudni, mitől jön az impulzus, de az ablakemelés arra indul be.
(#) steweo hozzászólása Máj 24, 2016 /
 
Milyen eszköz lenne alkalmas egy bowden meghúzására ami kinyitja a csomagtartót?
(#) gyök2 válasza steweo hozzászólására (») Máj 24, 2016 /
 
(#) steweo válasza gyök2 hozzászólására (») Máj 24, 2016 /
 
Köszi
(#) Tomi20 válasza hobbydcc hozzászólására (») Máj 24, 2016 /
 
Szia

Én autóban ha valami zavart okoz a digitális technikában mindig a zavarforrást próbálom megszüntetni, mert az az autó elektronikájának is galibát okozhat. Írtad, hogy a ventilátort manuálisan kapcsolva, relézve jelentkezik a gond, a gyanúm, hogy gagyi a relé, amit utólag építettél be a kapcsolóhoz, és nincs a tekercsén párhuzamos dióda, és ez okoz feszültség lökést a rendszeren. Ezt a hiányzó diódát pótolnám, vagy tennék bele egy olyan relét, amiben gyárilag van. Ami ECU-s autó, azokban gyárilag csak ilyen reléket használnak, nem véletlen. Esetleg még a ventilátorra is lehetne tenni egy diódát, az is sok zajt megszűrne.
(#) Tomi20 válasza hunkryo hozzászólására (») Máj 24, 2016 /
 
Szia

Valószínűleg rosszul lett bekötve a központi zár vezérlő, és nyitáskor összeakadnak (a gyári vezérlő, és az utólagos) kis időre zárlatot csinálnak, ezért a parázsló lámpa. Ezt kellene rendbe rakni, utána jó lesz a komfort modul is.
(#) patrick97 hozzászólása Máj 25, 2016 /
 
Kedves fórumozók!

Szeretnék egy kis felvilágosítást kérni a komfort modullal kapcsolatban.
Igazából arra lennék kíváncsi hogy hogyan kell beszerelni, azért kérdezem mert sok típusból lehet válogatni, és nekem az autóban nem sima polaritás fordító kapcsoló van hanem van benne elektronika is ,tud Auto le funkciót gondolom azért, azt szeretném megtartani. Még nem vettem meg a modult azért is kértem a segítségeteket, az eblakemelő motoron alapesetben - (test) van , de itt megint egy bibi jutott eszembe lehet hogy ez a test pl a zöld kábel akkor ugye erre nem jöhet + mert az zárlat lenne ,ha a pirosra menne a +akkor meg lehet hogy nem is feltekerné hanem le, ezt nem tudom.
Illetve hogy mitől kapná az impulzust? a központi zár motorokhoz szépen bekötném a modul 2 jel kimenetét párhuzamosan úgy hogy ha zár akkor a polaritása jó legyen, kicsit komplikált.
A kp zár egy Giordon V686
Amit én néztem komfort modult, az is Giordon, de 7000ft nem tudom hogy megéri e egyik helyen 7 ,5 házzal arrébb meg már 8 .
(#) Jimre hozzászólása Máj 28, 2016 /
 
Sziasztok!
Megpróbálom leírni mit is szeretnék, remélem érthető lesz !
vannak autók amiken a generátorból veszi a jelet a fordulatszám mérő.
Ennek a jelnek a használatával szeretnék 12V- ot kapcsolni.
Azt szeretném, hogy egy bizonyos fordulatszám felett kapcsoljon egy 12V-ot. Pl egy izzót. a lényeg hogy állítható legyen, hogy ezt a tartományt alacsonyabb és magasabb fordulatra is tudjam állítani!
A segítségeket előre is köszönöm!
(#) proli007 válasza Jimre hozzászólására (») Máj 28, 2016 /
 
Hello! Elsőként azt kel tudni, hogy milyen jel érkezik a generátor felől. Mert pld. számomra a "vannak autók", nem egy meggyőző fizikai paraméter..
(#) Tomi20 válasza proli007 hozzászólására (») Máj 28, 2016 /
 
Szia

Én már foglalkoztam hasonlóval, az álló tekercsről vettem le jelet, az egyenirányító diódák előtt. 12V-os jel van, majdnem szinusz, a fordulattal arányos frekvenciával. Én úgy oldanám meg, hogy a szinuszt négyszögre alakítani, utána egy frekvencia-feszültség konverter, majd a végére egy állítható komparátor.
(#) proli007 válasza Tomi20 hozzászólására (») Máj 28, 2016 /
 
Hello! Én rajzoltam már ilyen kapcsolást, itt megtalálható. De az időzítések és komparálási szintek tényleges magadásához ismerni kell (vagy kipróbálni) a tényleges frekvenciát amit a generátor ad. Mert az arány a fordulattal tagadhatatlan, de a mértéke függhet a pólusszámtól, és a generátor-főtengely fordulatszám arányától. Annak utána kel nézni.
(#) Tomi20 válasza proli007 hozzászólására (») Máj 29, 2016 /
 
Szia

Igen, ehhez tudni kell, vagy mérni a paramétereket. Én egy öreg Skoda120-al küzdök, tesóm verdája, sima karburátoros autó, de tiltás kellene bele, hasonló tiltás hanggal Hang Azt a tényt hagyjuk el, hogy a videón dízel autó van, úgy tilt, mint egy benzines. Zolee1209 jó barátom készített egy AVR-es 2x16 karakteres kijelzős szabályzót, amivel az a gond, hogy már 2e fordulatnál néha letilt, rángat az autó, túl pontos a digitális technika, a motorban lévő fogaskerék átétel lógásokat is érzékeli, és gondolom ebből adódnak a hibák . Egy lehetőség van, a tiltásra, a szikrát elvenni, hogy ne pörögjön a motor. Két lehetőségem már van a fordulatszám levételére, elosztó, opto-elektromos jeladó, nem volt jó, mert lóg valamennyit az elosztó is, az is sokat tud csalni. Most a generátorról próbáltam levenni a fordulat jelét, de így is hiba van benne, 2-3E fordulatnál sűrűn elveszi a szikrát, így rángat az autó. Nem tudom, hogy a leírtak alapján tudnál-e nekem segíteni. Tudok szkópos ábrákat mutatni a jelszintekről, kérdezz mire volna szükséged, nagyon meg köszönném a segítségedet.
(#) proli007 válasza Tomi20 hozzászólására (») Máj 29, 2016 /
 
Hello! Szólsz Zolee barátodnak, hogy a programban átlagoljon. Mert ha tényleg a kotyogások miatt dadog a dolog, akkor nem fog, ha nem egy periódus idejét figyeli, hanem mondjuk tízet. Az meg nem számít, hogy motor nem egyből reagál, hanem meg kell tennie tíz fordulatot.
A 2000 fordulat esetén 0,3sec lesz a késés.
(#) Chipmunk1960 válasza proli007 hozzászólására (») Máj 29, 2016 /
 
Szerintem Skodánál az elosztóról vett jel jó kell hogy legyen, hiszen a fordulatszám-mérőt is oda kötik. Legfeljebb a jelet kell szűrni, kalapálni, hogy jó legyen.
(#) attika hozzászólása Máj 29, 2016 /
 
Sziasztok.
Számotokra egy nagyon egyszerű kérdésem lenne.
Már régebben átalakítottam a hagyományos megszakítós gyújtásomat elektronikus gyújtássá.
Vagyis pontosabban a megszakító maradt csak a trafót cseréltem meg egy gyújtás modul került bele.
Magával a gyújtással semmi gondom nincs,tökéletesen működik.
Van benne egy LCD-s fordulatszám mérő és az átalakítás óta néha meg szokott bolondulni és össze vissza mér,gondol egyet és kiugrik 4-5 ezerig és vissza.
Kérdésem az lenne,hogy ezt,hol és mivel lehetne megszűrni??
A jelét ugyan úgy a trafóról szedem le ahogy előtte is volt mert a gyújtásmodulnak nincs erre külön kivezetése.
(#) Jimre válasza proli007 hozzászólására (») Máj 29, 2016 /
 
Egy diesel volkswagenrol van szo.
(#) VIM válasza Tomi20 hozzászólására (») Máj 30, 2016 /
 
Szia! Régen volt egy egyszerű kapcsolás aminek nem volt galvanikus kapcsolatban a bemenete a gyújtással, a nagyfesz kábelről vette az impulzusokat de "proli007" mester jobban ért ehhez, hogy lehetne e ezzel valamit kezdeni ...
Következő: »»   215 / 341
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem