Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Nyomtatóból házi NYÁK készítő
Lapozás: OK   3 / 6
(#) Macsek71 válasza titi hozzászólására (») Márc 10, 2008 /
 
szalag van itthon, nyák is akad...
Kérdés : a hőmérséklet ? /nyomitó a cégnél /
(#) titi válasza Macsek71 hozzászólására (») Márc 10, 2008 /
 
Ha nem felejtem el, holnap utánanézek, hogy a benne lévő fej hogyan, hány fokon "süti" át a carbont a papírra.
(Csak van valami infó a könyvében...)
(#) Mac válasza pici hozzászólására (») Márc 10, 2008 /
 
Nekem lenne egy furcsa elgondolásom CNC-re. Úgy gondoltam, h nem a hegyével vinne a cucc, hanem a peremével ami ék alakban vág és épp hogy csak egy kicsit kell a panelhoz érjen, itt a marómotor 90fokban döntve van, és a másik két tengely meg úgy,h egy központi tengely körül tud forogni közvetlen a marófej alatt és van egy ami ezen egy asztalt mozgat amin a panel van. Így a panel azon pontja körül forog, ahol éppen abbahagyta a vágást. Persze amikor fordul akkor emeli a marófejet , h nehogy hagyjon egy kört....szted hülyeség??
(#) mugencivic typeR válasza Mac hozzászólására (») Márc 11, 2008 /
 
Hmm nem rossz elgondolás, bááár ha nem a hegyével vágsz hanem a peremével akkor ék alakban fog vágni meg nem szabályos kört hanem hosszúkás alakban, ha két IC láb folszem kivágása közben mikor pont merőlegesen érkezik a fej akkor nagyobb mennyiséget fog kivágni ha viszont párhuzamosan akkor elvilgel működhett a dolog , illusztráltam ezt egy móricka rajzon remélem látni fogsz rajta valamit
(#) oldman válasza bbalazs_ hozzászólására (») Márc 11, 2008 /
 
Öntapadós alufolia etiketeket nyomtattunk HP 1300 laser nyomtatóval. Semmi gond nem volt vele, bár néhány év alatt megkopott a felirat. Valószínűleg rézre is működne. A probléma az hogy a NYÁK lemez nem gyűrhető be a papírútba, és az adagoló sem tudja továbbítani. (Gondolkodtam rajta hogy át kellene alakítani, de a főnökön nem lelkesedett az ötletért, hogy a kedvenc nyomtatóját elcsináljam.)
(#) jakusv válasza prst14 hozzászólására (») Márc 11, 2008 /
 
Nem kell UV, csak a nyomtató, és bele a festék. Ezt nézd meg!
http://techref.massmind.org/techref/pcb/etch/c84-st.htm
(#) bbalazs_ válasza oldman hozzászólására (») Márc 11, 2008 /
 
Hu, ez jo hir! Az alufolian volt-e akarmilyen vekony muanyag bevonat? Mert ez fontos!
A NYAK lemeznel szerintem a simasag a lenyeg, ugyanis a legkisebb feluleti egyenetlenseg 'eltartja' onnan a gumihengert es maris nem kenodik fel ra a festek. Masreszt szerintem kicsit fel kellene csavarni a futest, mert a rez hamar elviszi a hot, lehet, hogy meg sem omlik a muanyagpor. Vagy elomelegiteni a rezlemezt...

(#) mugencivic typeR válasza bbalazs_ hozzászólására (») Márc 11, 2008 /
 
Szerintem az lenne a tuti megoldás ha lehetne venni külön rézfóliát (többféle 15 um...50 um vastagságban ) Majd ezt a fólát fotólakkal befújni majd átküldeni a lézernyomtatón, aztán meg rávasalni az üvegszálas lemezre, ha ez megvan lehet maratni . Bár ha jól meggondolom um-os fóliát vasalgatni elég kényes dolog lenne.
(#) pici válasza mugencivic typeR hozzászólására (») Márc 11, 2008 /
 
A fórum elején kiderült, hogy a rézlemez vezető tulajdonsága miatt nem érintkezhet közvetlen a szelén hengerrel (erre kerül a festékpor!)

mugencivic typeR linkje kicsit bővebben:
tintasugaras - PCB

A gond a tinta. Mert a sima tintasugaras nyomtatók tintája vízben oldódó főleg langyosban. Azzal tisztít6juk. Ez a langyos maratás alatt lazán leóldódik.
Másmilyen tintát pedig a festékszóró fej nem szeret.
Nekem még az alkoholos vastagon felvitt filcet is kikezdi néha.
Vagy nem jól látom a dolgot?
(#) bbalazs_ válasza pici hozzászólására (») Márc 11, 2008 /
 
Ahogy a szovegbol kivettem, van az a speci tinta, ami inkabb pigmentet tartalmaz, mint festeket. Utana ezt hokezelik, gondolom rezson melegitik jocskan. A viz elillan belole, a pigment pedig megomlik es atalakul.
A cikkben legalabbis hokezelesrol beszelnek.

Most szedtem szet egy regi III-as HP lasert. Itt a szelenhenger a toltott papirra viszi a tintat, ami atmegy ket gumihenger kozott, az egyik fűtött, igy raegeti a papirra. Itt feltehetoleg nem jo a direkt nyomtatas rezre, esetleg valami mas anyagbol keszult henger, ami atveszi innen es a NYAK-ra keni...

(#) mugencivic typeR válasza pici hozzászólására (») Márc 11, 2008 /
 
A fórum közepén meg az derült ki (feltételezve ha igaz) hogy már valaki lézernyomtatóval nyomtatott alufóliára. Az alu is vezeti az áramot, meg amúgy is szerinem a fotolakk az szigetelő réteget alkot a réz felületén szóval ha találkozik a szelén hengerrel nem hiszem hogy átütne a lakkrétegen.
(#) mugencivic typeR hozzászólása Márc 11, 2008 /
 
Az a kérdés hogy a P20-as lakk bírja-e azt a hőmérségletet ami a henger által felvitt festék tökéletes tapadását biztosítja!? Szerintem ezt ki lehetne próbálni csak áldozati nyomtatóm nincs ,
(#) Mac válasza mugencivic typeR hozzászólására (») Márc 11, 2008 /
 
A másik megoldás, h sima vékony maró, egyélű és a marómotort 45°ban kéne dönteni...de elviszem a tmát a nyomtatók átalakításától...
Majd egyszer ha lesz rá elég pénzem, akkor talán bele fogok..sajnos ez még egy darabig várhat
(#) pici válasza mugencivic typeR hozzászólására (») Márc 11, 2008 /
 
"egy kolléga váltig állította, hogy ő nyomtatott már alufóliára"
Én is hallottam már olyanról aki látta, az alufólianyomtatósfickó postását
De a szigetelő lakkrétegben igazad van, de ott a drága lakk, a levilágítás, a nemkívánt lakk leoldás...
Ami sem időben sem pénzben nem sokkal jobb.
Ezért próbáltuk a festéket egyből a rézre zavarni, mert ott nincs levilágítás se leoldás, csak marás.
(#) pici válasza Mac hozzászólására (») Márc 11, 2008 /
 
A CNC marással szerintem nem tudsz jól "rajzolni". Az egyenetlenséget félretéve, ha a megdöntött és igen vékony, de strapabíró marófejjel szeded ki a szigetelő réteg helyét, akkor egy fogyó Hold szerű vájatot csinálsz. A kérdés, van-e ez elég vékony és megbízható? Mit csinál az éles fordulókban? És milyen tervező programmal zavarod az optimális uton a CNC-t?
Lehet egyszerűbb lenne, ha lefoliáznánk a panelt és a betűkivágó plotterrel vágnánk ki az alakzatot, Van ahol csak végig megy a szike és ott annyi rés keletkezik, hogy a maró anyag kellő vékony szigetelést mar.
Persze az ilyen panelt marás előtt nem kis macera a nemkívánatos vékony fóliadaraboktól megszabadítani.
(#) kaqkk válasza mugencivic typeR hozzászólására (») Márc 11, 2008 /
 
A p 20 180 fokon barna üveg keménységű
anyaggá ég csak lecsiszolni lehet
(#) mugencivic typeR válasza kaqkk hozzászólására (») Márc 11, 2008 /
 
180 fok? huuu és a lézernyomtató milyen hőmérsékleten működik?
(#) mugencivic typeR válasza pici hozzászólására (») Márc 11, 2008 /
 
Jaja hát van vele pepecs az biztos.Nem egyszerű a dolog. És amit linkeltél, abban a nyomtatófejben milyen tinta van? Mert ott kifejezetten működik.
(#) kaqkk válasza mugencivic typeR hozzászólására (») Márc 11, 2008 /
 
A lézernyomtatóval készült nyákrajzot 180 -190c köröl vasalják a nyákra (azon a hőmérsékleten olvad a tonerpor) Ergo a hengernek is ez a hőmérséklet kell .
(#) lgyk válasza Medve hozzászólására (») Márc 11, 2008 /
 
Idézet:
„de egy kolléga váltig állította, hogy ő nyomtatott már alufóliára.”


Az alufólia nem egyenlő a vékonyra hengerelt alumíniummal. Túl könnyen szakadna a 10-20 um-es alumínium réteg, és túl drága is lenne.

A háztartási alufóliának van egy fényesebb oldala. Az műanyagbevonattal van ellátva, így arra nyomtatni is lehet több-kevesebb sikerrel.

Ugyanez bevonat nélküli rézzel nem működik. Viszont egy vékony lakkréteggel talán (de azt utána el is kell távolítani).

mugencivic typeR:

Idézet:
„Szerintem ezt a lézeres dolgot felejtsétek el mert maga a lézer nagyon kevés százalékban tartalmaz UV fényt, és a P20-as lakkhoz UV fény szükséges,”


Már az elején írtam, hogy Blu-Ray lézer kellene a megvalósításhoz, ami lényegében 100 %-ban a P20 érzékeny tartományában sugároz (UV-VIS határon).


Idézet:
„Az a kérdés hogy a P20-as lakk bírja-e azt a hőmérségletet ami a henger által felvitt festék tökéletes tapadását biztosítja!? Szerintem ezt ki lehetne próbálni csak áldozati nyomtatóm nincs”


Nem. Elvileg 70 fok felett károsodik (200 fok körül már megjelenhetnek kátrányos melléktermékek, amik lehetetlenné teszik az előhívást). Félvezetőknél így égetik be a lakkot, hogy jobban ellenálljon a vegyszereknek.

De szerintem semmi értelme P20-ra nyomtatni, akkor már inkább a maszkolás...

titi:

Idézet:
„Ismeri valaki az olyan etikett nyomtatókat, amik ún. karbonszalagot használnak?”


Ha egy dologra gondolunk (grafitporral bevont papír, amire egy árammal felmelegített tű égeti az adatokat), akkor szerintem elég necces így megoldani, a réz jó hővezető, nehéz róla leégetni így a festéket.

Egyébként az ónréteg is meggátolja a réz maródását. Ha egyenletes réteget képezne az ón, akkor egyszerűen a kémiai ónozóval meg lehetne küldeni a NYÁKot, utána mehet a maratás. Az iparban is egy leválasztott ónréteg akadályozza meg a réz maródását (de az egy vastag, galvanizált réteg).
(#) pici válasza lgyk hozzászólására (») Márc 11, 2008 /
 
"Ha egyenletes réteget képezne az ón, akkor egyszerűen a kémiai ónozóval meg lehetne küldeni a NYÁKot, utána mehet a maratás"
Persze elötte le kell maszkolni a negatív paneltervvel.
Erre én is gondoltam a tintasugaras nyominál, hogy panelt betintázni, és a kémiai ónozóval megkenekedni. És remélhetőleg a tintánál nem ragad oda az ón, de a maró folyadékban pedig szépen leázik majd a rézről és marhatóvá válik.
Ki próbálja ki?
(#) oldman válasza bbalazs_ hozzászólására (») Márc 11, 2008 /
 
Az etikett tekercsben volt, felragasztva a szokásos, kissé olajos tapintású papirra, ugyanúgy mint a közönséges öntapadós matricák vagy szokványos etiketek. Nyomtatás után pont úgy le lehetett választani és felragasztani mint bármelyik öntapadós matricát. A hátoldalon csak ragasztó volt leválasztás után. A felület volt színezett és natúr is. A natúr az áramot jól vezette minden tisztogatás, vakarás nélkül. (Digit műszerrel próbáltam. Metex) Hogy volt-e valami bevonat a naturon, azt nem tudom de nem valószínű.
Egyébként ha a festék a NYÁK-on megtapad a vasalásos módszernél, miért ne tapadna másképp? Más kérdés hogy a nyomtató át tudja-e vinni közvetlenül. Ezt nem tudtam kipróbálni.
(#) titi válasza lgyk hozzászólására (») Márc 11, 2008 /
 
Pl. ilyen nyomtaróra gondoltam:

QA_A+ENG.pdf
    
(#) bbalazs_ válasza oldman hozzászólására (») Márc 12, 2008 /
 
Ugye a mukodesi elvebol kovetkezoen elektrosztatikusan viszi fel a festeket eloszor a hengerre, majd onnan a lapra.
A NYAK-ra a már megomlott festeket vasaljuk fel.
Nem tudom, szedtel-e mar ki papirt idonkent a lezernyomibol ugy, hogy siman le lehetett torolni rola a rajzolatot/betuket.
Egyebkent en orulok neki, ha mukodik.
(#) pici hozzászólása Márc 12, 2008 /
 
Egy fontos kérdés jutott eszembe. A papírra felvitt festéket a fűtött hengerek égetik rá, fényes műanyag bevonatú (műnyomó) papirra is, de hogyhogy nem ragad a hengerre? Oda is rá kellene olvadnia és a következő fordulóban piszkítania.
(#) oldman válasza bbalazs_ hozzászólására (») Márc 12, 2008 /
 
A kérdés az volt hogy lehet-e alufoliára nyomtatni?
Tapasztalatom szerint lehet. Részleteket lásd #194031
Ha a fólia réz lenne szerintem ugyanúgy tapadna rá a festékpor, amit rá kell melegíteni ez rögzíti a festéket. A fénymásolók és laser printerek is igy rögzítik a papíron, amit a vasalásos technikánál gyakorlatilag újra olvasztanak. Ha a rámelegítés kimarad akkor lehet letörölni a papírról a festéket.
Egyébként szerintem ha már van egy laser printer nem érdemes elcseszni.

Kollégákat tréfáltuk meg, ha összekenték magukat tonerrel hogy olyan forró vízzel mossák le amit csak elbirnak! Legkésőbb ekkor megtanulta mindenki a rögzítés mikéntjét!
(#) pici válasza oldman hozzászólására (») Márc 12, 2008 /
 
"Tapasztalatom szerint lehet"
Vélemény vagy tapasztalat? Mert a tapasztalat az az ha beraktad az alufóliát a nyomiba és kijött a ráragadt festékkel hibátlanul. Bocs ha kicsit szkeptikusak vagyunk páran
Az áruházi árcetli kicsit más. A tescost néztem. Ott hő hatására befeketedik a vékony fólia alatti anyag. Lézerrel(?) egyből a papírt melegítik ami a fókuszban befeketedik. Ha berakod sütőbe az árcetlit, akkor az egész fekete lesz.
Jó mert sose fogy ki a patron... és nincs szelén henger, ami nem szereti az elektromossan vezető lemezeket.
"ha már van egy laser printer nem érdemes elcseszni"
Van egy amiből már kiraboltam a kilyezőt és adagoló hibás, miért ne operáljam? hátha...
(#) cssztivi válasza pici hozzászólására (») Márc 13, 2008 /
 
Hali
A 0.3 mm hézag szerintem csak a marófejen múlik és a gép pontosságán. Ha megnéztétek a nyákfúrógépet, annak a pontossága ettől jobb. Vannak fogászati fúrók gyémántszemcsések mindenféle alakban. Én gépész vagyok éés amatőr, eredetileg fémlapok gravírozására eszeltem ki a módszert de nem találtam olyan plottert amit meg tudtam volna venni. Igy elmaradt a dolog, ez a fúrógép is tul drága, de nem adom fel.
sztivi
(#) bladika hozzászólása Márc 13, 2008 /
 
Sziasztok!

Ezt találtam a legmegfelelőbb helynek, hogy feltegyem kérdésem!

A célom az lenne,hogy a lasernyomtatómat átalakítom olyanra,hogy egy egyszerű kapcsolóval kikapcsolom az égető hengert,hogy ne égesse a festéket a paírra. Gondolom az 1értelmű,hogy miért! Arra gondoltam egyszerűen csak megszakítom a fűtő áramot egy kapcsolóval ha nyákrajzot akarok nyomtatni és vissza ha hagyományosan. A probléma,hogy ha megszakítom, akkor hibát jelez a nyomtató. Az ötletem, hogy egy a fűtővel hasonló ellenállással kéne átverni az egészet csak azt nem tudom milyennel.

Azt kimértem hogy 125Ohm,de hány wattos kéne? "Vagy hány decibell es?"

Ötlet valaki?
(#) bbb válasza pici hozzászólására (») Márc 13, 2008 /
 
próbáld ki, hogy a vastag papírt nem állítod be a nyomtatónak! ekkor azt fogod tapasztalni, hogy a vastag papírra ráragad valamennyi festék, de sok helyen hézagos lesz. na az a maradék festék kerül majd rá a következő pár papírra szemétként... (ezzel én sikeresen megszívtam már, fotópapírra nyomtattam 1200dpi felbontásban, és elfelejtettem beállítani, hogy tovább kellene ám ezt melegíteni, egyrészt rengeteg festék ment a levesbe, másrészt a papírt se lehetett utána használni, amellett meg a többi sima papírra nyomtatott cuccra is rákerült a festék, amíg a hengerről le nem kopott)
szóval a lényeg, hogy ha elég ideig melegíted, hogy a papíron maradjon, akkor nem fog a hengeren maradni. (valószínűleg azért, mert a papír jobban magába szívja a festéket melegítés hatására, mint a henger)
Következő: »»   3 / 6
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem