Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Generátor méretezés disszipációra
Témaindító: Thomas1994, idő: Jún 19, 2016
Témakörök:
Sziasztok!
A következőben kérném a segítségeteket. Projektmunkában csinálok egy generátoros rendszert, ami áll egy állandómágnesű motorból, egy feszültségszabályzóból és egy akkumulátorból. A probléma az, hogy ezeket a motorokat nem ilyen rendszerekbe tervezték és nem hatékony a hűtésük. Utána számoltattam és ahhoz hogy működjön a generátornak 133W-ot kellene el disszipálnia rövidzárásban, ami ennél a konstrukciónál lehetetlen. Valami gyors de célratörő megoldást keresek a problémára, esetleg valaki tud segíteni a témában? Részletesebben el tudom magyarázni a projektet, ha valakit érdekel és segítene benne. Előre is köszi A következő linkeken találjátok őket: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__19040__Turnigy_G160_Brus..._.html http://italmondo.hu/shop/8-elektromos-alkatreszek/1050-feszultsegsz...i.html http://www.shoraidirect.com/en/p66-lfx14-a-polarity-case-type-2
Szia!
Az miért kitétel, hogy rövidzárásban is tartósan működjön ez a generátor?
Mert ha jól tudom, akkor ezek a buck konverterek, amik motorkerékpárokban is vannak a szabályzás egyik felében rövidre zárják a generátort és a felesleges teljesítményt el disszipáltatják vele, ezért olyan robosztusak a generátorok, de javíts ki ha tévedek.
Egy 2700W-os motor csak kibírja az időszakos extra terhelést. De próbáld ki és figyeld a melegedést. Ha nagyon melegszik, akkor szereld fel hővezető tartókeretre.
A tesztelését még nem tudtam megoldani, de folyamatban van. Arra is gondoltam, hogy ha nagyon melegedne, akkor teljesítmény ellenállásokat kötnék a kivezetéseire sorosan, ami csökkentené ugyan a kapocs feszültséget de segítene el disszipálni a teljesítményt és így nem a generátornak kellene az összeset.
Ha van hely terhelőellenállások felszerelésére, akkor használj olyat, ez mindenképpen kímélőbb terhelés, mint a kemény terhelés.
Ezt a motort modell repülőgépbe tervezték, kellene rá hűtő ventilátort is tenni, mert megsülnek a csapágyak illetve a tekercselés is erre a sorsra fog jutni...
Igen tervben van csak félek, hogy nem lehet olyan hatékony hűtést rátenni, ami ezt a hőteljesítményt el tudná hűteni.
Szia !
Szerintem a motorosok nem örülnének ha ez így lenne. Egy rövidre zárt generátorban az értékes lóerőkből pazarolnának, és valóban +hő is keletkezne. Nem inkább a forgórész gerjesztésével manipulálnak ? Az kíméletesebb megoldás. Az állandó mágneses generátoroknál meg bőven megfelel a feszültség szabályozása, de ott a szabályzó disszipálja a felesleget, és csak a terhelés mértékében. "javítsatok ki ha tévedek"
Idézet: Nem buck konverterek.„ezek a buck konverterek,” A motorkerékpárok töltésvezérlőiben valóban a túlfeszültséget elvezető "söntszabályzású" stabilizátorok vannak, de azoknak a generátorai is olyan felépítésűek, hogy a megengedett áramnál többet rövidzárban sem tudnak leadni. Nagy légrés, áramgenerátoros jelleg. A nagyteljesítményű, általában modellezéshez, DC kisjármű hajtásokba szánt motorok ezzel ellentétben nagy indítónyomatékra, minél jobb hatásfokra tervezett eszközök. Amit mutatsz motort, az csupán az indítás tizedmásodperceiben veszi fel az adatlapon szereplő áramot, üzemi fordulaton, amit ügyesen titkolnak, ennek ~tizedét. Még az elviselhető max. fordulatszámot se adják meg. Így a megadott teljesítmény adat is hamis. Az igazi az lenne, ha a kihasználható teljesítménytartományban fordulatszám-nyomaték görbét adnának meg, de ez sokakat visszatartana a vásárlástól. Ha szabályozott generátornak szeretnéd használni, olyan áramkört kellene tervezni hozzá, ami a max. fordulaton terheletlen állapotban fellépő feszültséget is képes elviselni, esetleg minimális terheléssel elfogadható értéken tartani. DC dinamó üzemben (nem generátor ! ), a tirisztoros söntszabályzók az első bekapcsolódás után füstjelzéssel reklamálnának. Idézet: „DC dinamó üzemben (nem generátor ! )” Most néztem újra, kefenélküli, azaz AC generátor üzemre képes. Ettől függetlenül ennél a söntszabályzás nem használható. |
Bejelentkezés
Hirdetés |