Fórum témák
» Több friss téma |
Lehet venni, de nem túl olcsó: Recom 0505
Köszi az hozzászólást, sajnos nem igazán vagyok otthon az ilyen trafós-tápos dolgokban (sem ), úgyhogy bízom benne, hogy az isolator megoldja a problémát
Rendeltem hasonlót az e-bay-ről, ha megérkezik pár hét múlva megírom a tapasztalatimat vele kapcsolatban.
Megérkezett az isolator (GODSEND VB1212LS-1W típusú). Tökéletesen teszi a dolgát, rajta keresztül a kocsi akkujára kötve is úgy viselkedik a bluetooth modul, mintha külön tápról menne, úgyhogy valóban ez volt a megoldás a problémára. Az interferencia minimális, zene közben egyáltalán nem hallható, maximum a számok közti szünetben, ha nem jár a motor és teljes csend van a kocsiban, szóval így már nem zavaró.
Annyi baki csúszott csak a dologba, hogy én a 12V-os verziót rendeltem (ahogy azt a fenti típusszám is mutatja), a kocsi generátora pedig 13 felett tölt menet közben. Úgy tűnik ez csak annyiban befolyásolja a dolgot, hogy járó motornál jobban melegszik az isolator, de egy hűtőbordával áthidaltam a problémát, remélem így bírni fogja. A hozzászólás módosítva: Jún 21, 2016
A doksija alapján 13.2V-ig üzembiztos, lehet érdemes lenne sorba kötni vele egy-két diódát, az ejtene 0.6V, vagy 1.2V-ot, ha sokat mész autóval és megemelkedik a fesz, elérheti a 14.4V-ot is. Az a baj, hogy a hűtőborda csak a műanyag burkolatot hűti.
Kösz az ötletet, nem gondoltam volna, hogy ezt ilyen egyszerűen meg lehet oldani Bekötöttem egy IN4005-ös diódát, így járó motornál pont 12V-ot mérek az isolator bemenetén. (Az egészet a fejegység elektromos antenna kimenetéről hajtom, hogy egyszerre kapcsoljon be vele, azon pedig alapból ~1V-tal kisebb a feszültség mérhető, mint a kocsi akkuján.)
Közben még észrevettem, hogy annyi mellékhatása van ennek az isolator-nak, hogy zavarja a tunert, így nem lehet rádiót hallgatni ha áram alatt van, úgyhogy még kell egy kapcsoló is elé, hogy ki lehessen iktatni ha nem kell.
Hát ja, nehogy túl könnyű dolgom legyen
Bocsánat,hogy ide írom ezt ,nem szerettem volna új témát nyitni ezért... valamilyen szinten hasonló téma
Ez a lapka szerintetek így naturba max mekkora teljesítményű hangszórót hajt meg ? (leírásában én nem látom sajnos) Köszönöm előre is a segítséget!
Semekkorát és nem is a terhelhetőség a lényeg, hanem az impedancia. Mivel fejhallgatóerősítő, valószínűleg minimum a 32ohm.
Ehhez a chiphez van megoldás már a fórumon belül.
Sziasztok,
Van egy Sencor bluetooth hangfal, aminél bluetooth kapcsolat esetén zavaró nyikorgás szerű alapzaj hallatszik. A képen látható bt modul van benne. Más források esetén nem hallami, és ha megállítom a bt zenét, akkor megszűnik az alapzaj is. Valakinek esetleg lenne ötlete mit lehetne csinálni a zajjal? A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2019
Sziasztok, tegnap meg ma azon kínlódtam, hogy a Fisher magnómba sikerrel beépítsem a nemrég vásárolt bluetooth modult. Természetesen jelentkezett az interferencia, amit az első hsz-ben a sorstárs leírt. Némi kísérletezés (leválasztva, akksiról működtetés) és utánajárás után végül saját ötlettel rukkoltam elő, a modul kimeneti testkábelét egy 1 mikrós kondin keresztül csatoltam a készülék RCA bemenetének testjére és a zaj rengeteget csillapodott, alig van egy kazetta suhogási szintje fölött. Persze így nem hifi, de használható, sőt, ha az ember ezen keresztül akar felvenni valami modern, zajos zenét, egyáltalán nem fogja a zajt érzékelni. A magam részéről Kitaro egy kellemes zenéjével teszteltem, csak a fel-és lekeveréskor hallatszott bele a zaj.
Remélem segítettem ezzel valakinek.
Volt itt, vagy egy másik elektronikai fórumban egy szaktárs, akinek ugyanez volt a baja és szétválasztotta a 2 testpontot, már nem emlékszem pontosan, hogyan...persze, hogy most nem találom.
Sziasztok
Építettem egy bluetooth hangsugárzót. Sajnos a problémás zavarok, kerregések, sípolások, engem is utolértek. A modul egy MH-M18. Ha külön tápra kötöttem, még akkor is volt egy kis zaj. Már majdnem feladtam, de szerencsére a trafóm két szekunder tekercses. Mindkét kimenetet külön egyenirányítottam. Az egyik hajtja a végfokot és előfokot a 3 sávos hangszínnel. A másik egy 78L05-ön keresztül, a kis bluetooth modult. A gyári leírásban 100mH fojtót javasol a tápágba, ez nekem nem jött be. A zavarokat úgy sikerült teljesen megszűntetni, hogy a két testet nem kötöttem össze. Valamilyen összeköttetés viszont kell, mert egy éren nem megy át a jel. Így a két testet egy 4.7µF elkóval kötöttem össze. Az eredmény tökéletes hangzás lett. Nem hallom a különbséget sem minőségben, sem hangerőben a vezetékes és anélküli átvitelt összehasonlítva. Remélem tudtam segíteni a hasonló problémákkal küzdőknek. Ha valakinek nem érthető, szívesen teszek fel rajzot.
Pár kép az elekrtonikáról.
Többször felmerült a probléma, hogy nyekereg a BT modul. Ez mindenféle típusnál előjön, ha nem külön tápról üzemel.
Ez egy autós készülékben nem könnyen hozható össze. A képen egy olyan megoldás látszik, ahol semmilyen extra izolátor nem kell. A GND csak az erősítő hang bemenetének hideg pontjáról érkezik a BT vevőre. Ez csak akkor hatásos, ha a tápfesz felől viszont az összekötő vezetékekhez képest nagy impedanciát lát a modul. korábban megmértem, hogy egy ilyen távirányítós vevő mekkora áramot eszik. Berakott memóriakártyával, bedugott USB memóriával, bekapcsolt BT üzemmódban evett a legtöbbet. Nálam ez 120mA volt. Ebből a táp felé menő ellenállás maximális értékét ki lehet számolni. A modul 5V.ról üzemel, amit egy stab kocka állít elő. A stab kocka minimum 7V-ot igényel, ami azt jelenti, hogy ha mondjuk egy 19V-os laptop tápról akarjuk használni, akkor (19-7)/0,12=100. Szóval 100 Ohm lehet a maximális ellenállás érték. Kisebb is lehet, de érdemes a lehető legnagyobbat használni, mert ekkor a legjobb a kerregés elnyomása. Persze ez mit sem érne, ha nem lenne ott egy kondenzátor a modul táp bemenetén közvetlenül. Én azt találtam legjobbnak, hogy az USB aljzat fém keretéhez forrasztottam a kondenzátor negatívját, a pozitív elektródát pedig a táp bemenethez. Mielőtt elkezdenénk szerelgetni, mérjük meg a BT modul áramfelvételét, mert ma már annyi féle van mint égen a csillag. Lehet hogy az éppen kéznél lévőnek nem annyi mint az enyém.
Szia!
Másik témából irányítottak ide, ugyanez a fütyülős problémám volt. Jelentem, már egy 20 ohmos ellenállás (ez volt itthon, amivel biztosra tudtam menni) is megtette a hatását, persze csak kondenzátorral együtt. Ami még maradt, az némi hálózati (50 Hz + felharmonikusok) zaj, ami érdekes módon pont letekert potméternél erősödik kissé. Nálam annyi az eltérés, hogy nem autós rendszerről van szó, hanem egy retró rádiós magnót akarok korszerűsíteni, egy ma már semmire nem használt hullámsáv kapcsolóállásának beáldozásával. Erre esetleg lenne még más ötleted, vagy ennyivel együtt kell élni? (Tulajdonképp annyira nem zavaró, zene alól nem hallatszik ki.) A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2020
Idézet: „némi hálózati (50 Hz + felharmonikusok)” Huzalozást nézd át, különös tekintettel arra, hogy mit hol és hogyan testeltél...
Szia!
Írd meg a magnó típusát, esetleg képeket a forrasztási pontokról, meg a konkrét huzalozásról. A példa amit feltettem, az csak az egyik megoldás. Több út van a célig, most épp egy TPA3116 bemeneteit tettem szimmetrikussá, és egy körömnyi BT kártya a forrás. Így is kerregés mentes. De vissza az eredeti kapcsoláshoz, a soros ellenállás minél nagyobb, annál jobb a zaj elnyomás. Túl kis tápfesz esetén nyilván nem megoldható a soros ellenállás nagy értéken tartása, mert nem lesz meg a stab IC bemenetén a minimális 7V. Viszont ennek az ellenállásnak nem a sztatikus, hanem a dinamikus viselkedése érdekel minket. Csöves előerősítőkben szoktam alkalmazni egy kapcsolást, amit a soros szűrő ellenállás helyett használhatunk ha fontos az alacsony feszültségesés, de kell a jó szűrés. Ez egy tranzisztoros áramkör egy tranzisztorral, kettő ellenállással, és egy kondenzátorral. Ha PC elé kerülök. Le is rajzolom. Ja, először mérd meg mekkora a magnód tápfesze, és mennyi jut ebből a BT modulra. A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2020
Kedves tothbela, sajnos nem értem a képen látható megoldást, kérem segítsen ebben.
Azt írta, hogy 5V-os stabi kocka szolgáltatja az 5Voltot, a rajzon nincs rajta a stabilizátor IC hanem közvetlenül a végfok tápjáról kap feszültséget a bt modul... Nekem egy olyan bt modulom van ami 3,7V-24V ig lehet táplálni. Sajnos ez is zirnyeg. És mivel a hangszórók is nagyot koppannak bekapcsoláskor arra gondoltam, hogy oda beteszek egy delay késleltető relé áramkört aminek 12Volt kell amit egy 7812-vel oldok meg és erre az ic-re szeretném még kötni a bt modult is. 20Voltos laptop tápot használok és az akku pack 16,8Voltos, mondjuk ez lemerülve teljesen 12V ha jól számolok és akkor a stabi ic már nem tudom mit fog csinálni... Lehet egy külön 7805 jobb lenne a modulnak... Meg tudná mondani, hogy ebben az esetben 12V stabi esetén milyen ellenállást és kondenzátort kell használnom. Vagy esetleg ne is tegyek a bt modulhoz stabilizátort mivel 3,7-24Voltig minden jó neki, csak ez esetben hogyan számoljak bármilyen ellenállás értéket... illetve milyen kondenzátor szükséges?-és annak a negatívját köthetem a negatív táp bemenetre? ...hát ezek a problémáim...Sokat segítene válaszaival, előre is köszönöm.
Kedves Zoltán!
Ezt a modult nem ismerem, de amit a képről le tudok olvasni, a stabilizátor ott van rajta. Vélhetően 3,3V-ról jár maga az elektronika fő lényegi része. Tehát a rendelkezésre álló tápfeszültség minimálisan 12V. Ebből kivonva a szükséges 3,7V-ot azt jele ti, hogy 8,3V eshet az előtét ellenálláson. Az hogy hány Ohmos, az a modul áramfelvételétől függ. Meg kellene mérni mit fogyaszt a kis modul a legnagyobb munkája esetén. Ez az információ mindenképpen szükséges. Tehát meg kellene ezt mérni. R(max)=8,3/I(max). A kondenzátor értéke nem kritikus, 2200-4700uF. A tápfeszültség bevezetés két pontja éppen ideális a kondenzátor beforrasztási helyének. A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2020
Kedves tothbela, megmértem a modult, bluetooth jel keresés közben (bekapcsoláskor) 33mA zenelejátszás közben max hangerőn folyamatos 23mA.
Szerintem érdemes lenne 5V-ot megcélozni működési feszültségnek mert azt hallottam róla, hogy 3,7 Volt alatt kikapcsol meg itt a minimum feszültség közelében már fura dolgokat művel és sziszegős alapzaja is keletkezik. Ezért ha lehet én 12V stab kocka után 5V on járatnám (de minimum 4,5-en) Azt szeretném még kérdezni, hogy mi történik ha a 7812 stabilizátor bemenetére csak 10,4V jut? Mivel nekem 16,8V az akkupakkom az 4x4,2 max, de lemerülve csak 4x2,6V=10,4V Ezzel a változó feszültséggel lehet még gond mert így hogy számoljon az ember ellenállást...? A hozzászólás módosítva: Dec 16, 2020
...7809 kell 7812 helyett, megnéztem és 9Volttal még elmegy a relé időzítő meg a relék is behúznak ami a koppanásgátlóhoz kell, valamint csak 4,5 Volt körül enged el a már behúzott relé ami bőven jó.
Ezért azt szeretném kérni, hogy akkor számoljunk 9V tápfeszültséggel és 4,5V működési feszültséggel, 33 vagy 23 mA-rel (nem tudom melyiket kell figyelembe venni...) Köszönöm.
Minimális 9V bemenő, és a minimum szükséges 5V tápfesz 33mA maximális áramfelvétel esetén 120 Ohmban maximálja a szűrő ellenállást. Ettől el lehet térni lefelé, viszont nagyon kis értéknél már a szűrés hatékonysága romlik. Az alsó ajánlott érték 22 Ohm körül van. Tehát 22-120 Ohm között bármi megfelel, jó kompromisszum a 100 Ohm. A terhelhetőség sem túl magas, 33mA esetén alig több mint 0,1W, vagyis egy 1/4W-os már elég. Természetesen nagyobb is lehet.
Ha a 7812 bemenetére 10,4V kerül, akkor abból nyilván nem fog tudni 12V-ot csinálni, sőt mivel a kommersz stabok áteresztő eleme egy Darlington, ezért 1,2-1,4V esik minimálisan. Tehát 10,4V bemenő esetén 9-9,2V lesz a kimeneten, feltéve hogy a terhelő áram legfeljebb 100mA. A végfokról valami adat jó lenne, mert lehet hogy van "mute" opciója, így mindenféle relés kapcsolás nélkül megoldható a pukkanásmentes be és kikapcsolás.
A végfok ugyanaz mint ami a fentebbi október 20-i hozzászólásában látható.
2.1 digitális pont ugyanaz mint a képen amit Ön is mellékelt... Az a fura ha leveszem a hangerőt nullára és úgy kapcsolom be akkor is nagyot mozdul a hangszóró membrán bekapcsoláskor. Nagyon köszönöm a segítséget akkor 100Ohmot teszek be plusz 4700µF 16V kondim van otthon. A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2020
Hát igen.ennek a modulnak nincs kiképezve némító bemenet. Pedig az jó. Azt nem akarom senkire ráerőltetni, hogy smd panelt hekkeljen, pedig nem nehéz kiképezni egy "mute" pontot. Így marad a relé.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |