Fórum témák
» Több friss téma |
Mégis mi hibája lehet a benzincsőnek?
Erre gondolsz ?
Én svájci motorokat használok, de tökéletesen tudja amit kell!
Volt már dolgom Ebay vásárolt motorokkal és annyira melegedett, hogy azt mondtam, hogy többet ilyet nem szeretnék látni egy gépemen nem. A vezérlő maradt a motor cserélve lett és azóta ha éjjel nappal menne a gép nem melegedne a motor .
Én az átlátszó benzin csőre gondoltam és a csavarhatóságát ,róttam fel hibának . Ezt a vastag csövet nem ismerem ,de valószínűleg merevebb ,tekerhetetlenebb mint a szilikoncső .
Jó mondod a szilikoncső az szilikoncső a benzincső meg benzincső
Az orsó és a motor között max 2mm távolság ha van ez a benzincső tökéletes egy kisebb hobbi géphez
Furcsán szemlélem a hozzászólásokat, mert mindenki a sebességről beszél. Egy jó gép nem a csillagászati sebességtől lesz jó, és nem is ez a megfelelő mérőszám. Az a fontos, hogy mennyire dinamikusan éri el a kellő sebességet levegőszántáskor, de inkább az anyagban. Ez alap dolgokon múlik, mint a forgácsolási erő, a leküzdendő súrlódás, a mozgatott tömeg, és nem utolsó sorban a forgó alkatrészek tehetetlensége.
És a legfontosabb a tehetetlenség.... Ezt pedig hatalmas mértékben befolyásolja a fordulatszám. Pld egy üresjárati gyors mozgáshoz nagyobb teljesítmény kell mint egy kis alu farigcsáláshoz. Szerintem nem sokan számolják át mi is a tényleges igény, nem is mennék bele túlzottan. Egy kicsi összehasonlító táblázatot tennék be durva számolással. Ez a gépen mérve 6-7% os pontossággal meg is valósult. Lehet pontosabban is számolni, sőt optimalizálni, de felesleges lenne túlbonyolítani egy hobbi gépet. (fontos megjegyezni, hogy ha léptető mocira akarjátok értelmezni nézzétek mellé a nyomaték görbét)
Az nem érződik a hozzászólásból, hogy a motor mérete is rontja a dinamikát egy ponton túl...
És persze a forgácsolási erőt is nagyság rendekkel nagyobbra vettem, igaz a súrlódás kimaradt de így találkozott a valósággal. És a 70W limittel el is érte az 5700 as tempót, de akkora rángatást okozott az irányváltás, hogy csak tesztnek volt jó.... Persze ha nagyobb munkaterem lenne jó lenne a lassítási és gyorsítási rámpákkal... de így felesleges. A hozzászólás módosítva: Jún 15, 2016
Szia! Mindig mondtam, hogy gond van a géppel, de én alapvetően műszerész és informatikus vagyok, nem forgácsoláshoz és gépekhez értő ember. Egyszer talán csak összejön, hogy megnézd a gépet . Én leginkább használni szeretem és alkotni vele. Van egy nagy hibám. Nem szeretem a "szerethető" konstrukciókat még autóból sem. Az számomra az a kategória, amivel mindig törődni kell, mert állandóan gond van vele. Jobban kedvelem az olyan megoldásokat, amik csak működnek . . Sok jó-rossz tanácsot kaptam már a gépemmel kapcsolatban. Sok mindent sikerült sajátkezűleg megoldanom rajta - ezért van, hogy egyáltalán működik és tudom használni. De senki nem mondta még eddig, hogy lássuk közelebbről, mi okozhatja ezeket a probémákat? Most meg már nem merek hozzányúlni, mert be van állítva egy munkához és sokat kell dolgozzon - nem tudom leállítani. Ráadásul minden hozzányúlás után újra kellene kalibrálgatni. Nekem pedig a tolómérőmnél és a romló látásomon kívül pontosabb eszközöm nincs is hozzá. Elektronikus alkatrészekből van egy bányám, de fémmegmunkálásra nem vagyok berendezkedve.
Sziaszok!
Véleményetek szeretném kikérni ill. pár ponton megerősítést. Tervek hobby 3d cnc ~A3 -as munka felülettel, gravírozáshoz, ~<=10mm plexi vágáshoz: SFU1605*x700; *y600; *z300 csak az z orsó lenne mozgatva az x és y fix ebből adódóan kb. az y meghajtásnak 3-4kg ot kellene mozgatni (z meghajtással, "munka" motorral együtt) a motor adatai: 17HS8401 Rated Current (A): 1,7; Phase Resistance (ohm): 1,8; Phase Inductance (mH): 3,2; Holding Torque (N.cm Min): 52; Detent Torque (N.cm Max): 2,6; Rotor Inertia (g.cm²): 68; A fázisfeszültsége nincs megadva de a fentiekből ~3v. A tekercsein 2,4 ohm ot mértem. A motor vezérlőn 1,8 A -t állítanék (9v-48v). 4x voltal nem merem de szeretném pl 32 v. 36 voltos táppal (v. min 24v) használni a motor minél jobb, de még nem egészségtelen kihajtása végett. (beállítások után ügyelve hogy hosszam munkában se menjen 80 fok fülé a motor). A táp a 3 nema motorhoz egy lenne. Mekkora aláhagyással érdemes számolni a 3 motor elméleti max teljesítményfelvételét illetően ha nem szeretnék túl nagy tápot (de persze a tápot leégetni sem)? A léptetőmotor elég volna e (szubjektíve) nem "machx" de még "jó" sebesség/munkateljesítmény eléréséhez vagy ilyen paraméterekkel már ~nema23 -s értékek kellenének (nyomatékban, sebességben) feltétlen ?! Köszönöm előre is válaszaitok! Üdv: Adi
Ha a sebessèg màsodlagos akkor elèg lehet. De ba rengeteg bemàsolt motor adat helyett egy nyomatèk görbe hasznosabb lenne szamodra. Egy nagyobb kondival nem hinèm, hogy kell túl nagy trafò vagy egy kapcsiràp szörny, nekem a 3 izmos nema17 vigan megy 42 voltròl 5 amperes kapcsitàppal.
Akkor elkeserítő hírem van, neked nem hobbi CNC -re van szükséged, hanem egy új gyári gépre két év garanciával, és szerviztámogatással.
Tudomásul kell venni, hogy a külön-külön jó kivitelezésű megoldások együttes működése is okozhat problémát. Még gyári gépek is okozhatnak meglepetéseket, egyszer egy iskolai marógéppel volt egy időnként felbukkanó lépésvesztés, hét hónap szörnyülködés után derült ki, hogy a tartó asztallal együtt lengő rendszert alkotott, és a nagyobb munkadaraboknál, kizárólag a gyorsítás és a lassítás alatt, amíg a rezonanciafrekvencia duplája volt a lépésszámnak addig a valós gyorsulás duplája volt a számítottnak, így használhatatlan volt. Kis jusztírozás után javult meg, holott tökéletesen működött minden részegysége.
Akkor semmi akadály gondolom hogy ilyet vegyél.
Egy ismerősnek ilyen van és nincs vele gond, ha jól tudom garanciát is kapott rá!
Azért ezekkel is vannak bajok. Például vicces dolgokat okoz gépemen a belsőhűtés egy mechanikai alkatrésze. 3 forint sincs de ha tönkremegy épp a főtrafó felett lévő levegős rendszerből "dől a lé" azaz a hűtővíz. Szíjszakadás se egyszerű problémakör pl nálam. Van ezzel baj rendesen de elég mosolyogtató mikor annyival marsz vele igen jó szerszámacélt mint aminek sokan örülnek hobbicnc körökben fánál vagy csak levegőszántásnál.
Nem vagyok elkeseredett - amint írtam - lassabban használom. Ismerem a határait és tulajdonságként kezelem. Nem tökéletes - de nekem jelenleg megteszi. Ha pedig megtermelte az ára kétszeresét - akkor még vehetek másikat. Most a saját árát már meghozta az első 50db prototípus legyártásakor. Ugyanis annyiért vállalták volna az előlapjaim megmunkálását, mint amennyibe a gép került. Most már 5-6 éve ingyen dolgozik. Ezért nem aggaszt a dolog Ami volt nagyobb hiba az már javítva lett - persze motivál, ha tudok még javítani kicsit rajta - de nem duzzogok. Amire vettem - azt csinálja a mai napig. Ami nekem hiányzik - és arra szeretnék majd lépni - az úgyis másik gép - párhuzamosan. Amivel nagyobb előlapokat is meg tudnék munkálni, magasabb sebesség mellett. Akkor 2 gép fog termelni.
Az én gépem nemsoká eladósorba kerül 28x41cm es asztala van , ha érdekel megegyezhetünk ...
Összecsavaroztam az új gép hídját (15kg) erre jön még a hídláb a Z tengely és a főorsó ...
A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2016
Szia! Az nekem kicsi. Az enyém most 320x180mm-t tud. A következővel Rack előlapot és fémtáska előlapokat szeretnék készíteni. Azaz legalább 650x500 kell és alura 5-10mm-ig. De köszi a felajánlást!
Szia!
Tudnál közelebbi képeket készíteni a mechanikádról? Én is valami hasonló, zártszelvény-alumínium profil kombót szeretnék. Az érdekelne, hogy Te mit, hogyan oldottál meg. Mivel ide nem sok kép fér, szívesen venném ha email-ben küldenéd őket, vagy esetleg feltöltenéd egy publikus tárhelyre és ide belinkelnéd, akkor más is láthatná. (Igen láttam már több képet az előző hozzászólásaidban.) Üdv!
Itt egy kép a rögzítésről
Majd ha szükséged lesz egy nagyobb gépre csak szólj és csinálunk neked egy olyat amilyet csak szeretnél! Anyagköltségbe kerülne csak!
Tudod hétvégi akció neked!
Csak most mondod hogy ilyen akcióid vannak ? Nem kezdtem volna építeni gépet ...
Jó, hogy mondod, mert ha nyerünk a pályázaton - szeptember-október magasságában - akkor lesz aktuális.
Nem gond nekem van időm kivárni!
Addigra úgy is kész a nagy gép. És építhetünk egy brutális vázat neked is.
Kár azért a jó porfestésér de bivaj lessz, látom a hídnál nem bizod a véletlenre u szelvény? Szét se lehetlesz robbantani
Még egy kérdés a golyós anya elfér a csavaroktol? Én inkább sülyeszthető fejüt tennék a profilok felfogatásának A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2016
A csavar feje van a profilban de átgondolom a javaslatod , egész jó ötlet ! Ahogy próbálgattam el fog férni az anya , de lehet hogy szebb lesz a süllyesztett csavarokkal. A porfestés azért került rá mert utálok festeni és az autó fényező még többet kért volna , egyébként meg az egész gép (váz) nagy része ugyanilyen az U profil .
A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2016
A porfestésre visszatérve azért sajnákoztam mert kifurtad igy utat engettél a korrozionak.
A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2016
Előtte ki volt fúrva ,sőt a váz is !
A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2016
Menetet kelet volna vágni az U szelvénybe és a profilba simán jó a BKNY csavar egy teljesen átmenő M6 csavar. Minden 100mm-be tettem volna csavart.
Egyszerűbb megoldásnak találtam az átmenő csavart a profil nútjába, kb 20 cm távolságra vannak a csavarok egymástól .
|
Bejelentkezés
Hirdetés |