Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Eberspacher állófűtés javítása
Felnyitottad a szemem!
Olyan rossz a rajz, hogy nagyítva nézegettem, most visszakövettem mindhárom vezetéket. Ezekszerint a vörös a pozitív, a barna a negatív, a sárga a vezérlőszál. A vörös és a sárga közé berakom a termosztátot és működik a kályha. Köszönöm mégegyszer!
Sziasztok!
Ma bekötöttem a termosztátot a kályhába, adtam neki tápfeszt, termosztáttal bekapcsoltam: Elindult a ventillátor, behúzott az izzítórelé, és az üzemanyagpumpa is kattogott. Mindezt kb. 20 mp-ig csinálta és leállt. Azóta hiába kapcsolom be a termosztáttal csak az izzítórelé húz be, se a fűtőventillátor se az üzemanyagpumpa nem indul el. Mindezt először üzemanyag nélkül követtem el biztos ami biztos. Valahogy életre szeretném kelteni mert az első indulás nagyon biztató és a műhelyemben ez fogja adni a fűtést a hideg, zord napokban.
Megtaláltam a hibát: a vezérlőben van egy biztosíték az ment ki.
Működik most már.
Sziasztok!
A fentebb említett eberspacher D1l állófűtéssel van gondom. A hétvégén beszereltem és élesben teszteltem. Amíg levegős volt telerakta olajjal füstölt és nem indult el az égés. Kiszellőztettem és másodjára beindult, fölfűtötte a műhelyt a termosztát kikapcsolt, kiszellőztette a kályhát és leállt. A következő bekapcsolásakor nem indult be az égés csak füstölt és most is csak füstöl. Egy komplett belsőtakarítás segítene rajta? A totalcar fórumon is írtam de egy mukkot sem válaszoltak rá.
Lehet, hogy használ, de én inkább az izzítógyertyát venném szemügyre. Ha csak füstöl, de nem indul be az égés, akkor a gyertya nem melegszik fel eléggé.
Üdv. A gondom annyi lenne, hogy a fűtésem egy idő után kikapcsol. Ahogy nézem szerintem akkor kapcsol ki, amikor a víz hőmérséklete elérte a maximális hőfokot. Amikor még nem volt beépítve, akkor is így csinált, akkor még egy vödör vízzel próbáltam. D5wsc került beépítésre amúgy. Ettől függetlenül jól működik, fűt szépen, de én úgy gondolom, hogy ha a víz elért egy hőfokot, ami felé már nem kell fűteni, akkor csak magát a vizet kéne keringtetnie, és a szellőző rendszer egy idő után lehűtené a vizet, és akkor ismét indulva felfűtené megint a vizet. Amikor kikapcsol, akkor ez minden tekintetben igaz, tehát a szellőzést is leállítja. Nem a tp5 kapcsolja ki, mert a tp5 pl még be van kapcsolva, a led is világít, de a fűtés nem megy. Ez hiba vagy valamilyen üzemmód?
Konkrét példa: indítom a fűtést, indul fűt szépen. Elindulok a kocsival, 10 km múlva megállok, de a család marad a kocsiban. Leállítom elvileg a fűtésnek mennie kéne, de sajna nem. A led világít, tehát a tp5 szerint be van kapcsolva, de nem megy a szellőzés sem. Gomb megnyom led elalszik. Még egyszer megnyom, kapcsol minden, műkszik. Amikor így leáll a fűtés, akkor a tp5 táv ERR-t, hibát ír. Kiolvastam a hibát. F014, F114,F214. A kód táblázatban csak 014-et láttam, 114 és 214-et nem. Kaptam egy tippet, hogy lehet hogy levegős, légtelenítsem. Volt benne egy kicsi levegő, mert picit habos volt a víz, de még mindig fennáll a hiba. Lehet maradt volna még benne levegő? A működő fűtésnél légtelenítettem, így kell?vagy a gravitációra kell bízni? Mielőtt befejeztem a légtelenítést, a picike vizsugár nem volt egyenletes, hol erősebb hol gyengébb volt. A kályha vízszintes helyzetben van, így kijön belőle az összes levegő?
Sziasztok! Szeretnék egy kis szakmai segítséget kérni. Beszereltünk az autómba ( ford focus) egy eberspacher D5W típusú állófűtést. Tökéletesen működik, csak a 2 kábelt ami a kályháról jön (állítólag ez kapcsolja a ventillátort) nem tudjuk hova kell kötni. Illetve azt is hallottam, hogy a kocsiban a fűtéskonzolon is kell valamit kötni. (annyit már megtudtunk, hogy nem can-bus rendszer). Kérem szépen, hogy aki tud segítsen a témában. Nagyon szépen köszönöm előre is. Zsolt
Sziasztok!
Most egy eberspacher D1LC vel van gondom (a másikat eladtam alkatrésznek). Konkrétan egy sima termosztát bekötés kéne, akitől vettem egy sima ki be kapcsolós termosztáttal vezérelte. Találtam rajzot is ehhez kéne segítség.
Sziasztok
Szeretnék egy kis segítséget kérni Eberspacher kályhához keresnék hibakód olvasót. Tudja valaki honnan tudnék ilyet beszerezni, vagy esetleg valakinek otthon van egy porosodóban? Előre is köszönöm Zsolt
Szia
A KTS tud párat,de ha vw származékból való akkor a vag-com is viszi.
Sziasztok,
Új vagyok itt. Lehet volt már róla szó, de megkérdezem most én. Tud valaki Eberspacher vizes állófűtés vezérlő elektronikát javítani? Konkrétan D3WZ és D5WZ -ről lenne szó. Lehet ezeket egyáltalán javítani? Gondolom, azt a szigetelő trutyit ki lehet valahogy szedni. Talán van az az alkatrész, amit még lehet benne cserélni. Tudtok esetleg valakit? Előre is köszönöm! Üdv, józsi
Szia
Én javítom a Hidronic II D5Z-F es vezérlőket.D3WZ és D5WZ vezérlővel még nem próbálkoztam de biztos menne feltéve,hogy javítható.A Racing Bazáron hírdetek. Üdv:Balázs A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2016
Szia sbalazs22 szeretnelek felkeresni de nemtalalak a racing bazaron allofutes elektronika gondom van ha lehet ertesits csaba0229@gmail.com
Szerintem írj az adatlapján található email címre, mert azóta sem volt itt.
Sziasztok wv sharanba az alofutessel van problemam allitolag az elektronika rossz itt olvastam hogy valaki javitja segitseget kernek vagy elektronikat vennek ha van valakinek elfekvobe
Na vegre sikerult felrakni kepet errol lenne szo
Kedves Állófűtés használók!
Végigolvastam ezt a fórumot, mert én is abban a cipőben járok, mint a legtöbb. Azaz elromlott a vezérlőegység. Mivel elektronika (is) a hobbim, megbeszéltem az állófűtés szerelőimmel, hogy majd megjavítom a vezérlő egységet, ha lehet. Kaptam ezért Tőlük egy korábbi, rossz D3WZ Hydronic-ot, amelynél ugyanarra jutottam, mint az alábbi német oldal szerzője. D3WZ reparieren Hamarosan képeket is csatolok majd az én javításomról, de előre a következőket tudom leírni. 1. Ezek a vezérlő egységek kétkomponensű szilikonnal vannak kiöntve a hő és egyéb védelem miatt. Először ezt és két csavart kell nagyjából szét ill. kiszedni. 2. Az általam "szétszedett" egység nyák-ja emellett még egy olyan gyantával vagy lakkal kezelt, hogy azt ne lehessen forrasztani, de találtam olyan oldószert, amivel le tudom mosni ezt a védőréteget, de nagy munka. 3. Ki kell forrasztani az összes drótlábú alkatrészt, mert az összesnél a mechanikai rázkódások és feszültségek miatt létrejött szakadás okozza a hibák többségét. Ezek takarítása után, mehet a visszaforrasztásuk. 4. Újra ki kell önteni az elektronikát az ALU házban kétkomponensű szilikonnal, ami kifejezetten elektronikához van. Erre vannak magyar forgalmazók. Pl. silorub márkanév alatt. 5. Elkezdtem kiagyalni egy olyan kiegészítő elektronikát, amivel le tudom tesztelni a vezérlőegységet anélkül, hogy azt be kellene építeni a helyére. Ebben nagy segítségnek tűnik az alábbi oldal (is) (lásd az oldal közepét és végét): Állófűtés működése és paraméterei A fentieket azért írtam le, mert ha valakinek van jó műszerész ismerőse, akkor az a német oldal alapján is meg tudja javíttatni a vezérlő egységet feltéve, hogy a hiba a szakadás. Én egyenlőre még nem jutottam el az 5-ös pontig, emiatt NEM vállalok még ilyen javítást. Az biztos, hogy ha mégis, akkor kb. 20EFt (+ 6 hónap garancia) lehet a plafon, hiszen inkább időigényes a dolog, mert amúgy kevés vegyi anyag (oldószerek + kétkomponensű szilikon) kell a javításhoz. A becsült munkaidő ugyanis 2 munkanap (kb. 16 óra). Hozzá kell még tennem, hogy más hiba esetén MI mezei halandók kapcsolási rajz (ami tuti nem beszerezhető) vagy ugyanolyan, de jó egység nélkül nem tudjuk javítani az elektronikát. Pl. a D3WZ kétoldalas nyák-ján vannak olyan smd kondik, amelyek értékét nem lehet megmondani, mivel nincs jelzés. Ugyanolyan színű, méretű kondik eltérő kapacitást mutat(hat)nak. Remélem lesz olyan akinek ezzel segítettem. Hamarosan jelentkezem a képekkel és a javítási eredményekkel. Üdvözlettel: olika76 A hozzászólás módosítva: Okt 21, 2016
Sziasztok Segítséget szeretnék kérni .
Alhambrám d3w hydronic kájháját szeretném kicserélni d5w sc re. Átépítettem és próbálom indítani de semmi. Ill. a szívatyaura ránéz egy pillanatra indítja. Vajon a 3kw kájha üa. szivattyúja jó az 5 kw os hoz? Bogarásztam a rajzokat üa. szivattyú negatív tápot elvágtam és testre kötöttem (zöld) Generátor jel elvágva pozitívra kötve. Hőfok 5 C. Miért nem indul?A kályha elvileg jó. Tudnátok segíteni?Előre is köszönöm.
Üdv. D5wsc túlhevíti a vizet, konkrétan forralja, aztán leáll hibával. Ez vajon javítható? Hőmérséklet érzékelőket már cseréltem, de a hiba ugyan úgy fenn áll. Egyszer olyan hibával áll le hogy túlmelegedett, egyszer meg olyannal, hogy túl nagy eltérés van a két jeladó értéke között. Van remény?
Kétféle üa szivattyú van 1-3 és 3-5 kW-oshoz való szóval ha a tiedre 3-5 van írva akkor jó eséllyel jó lesz. Az hogy a kályha "elvileg jó", hogy érted? kipróbáltad? saját magad meggyőződtél róla hogy meg? Mert mondani sok mindent lehet. Lehet ez vezérlő hiba víztér hőmérőszondák hibája, izzitóhiba befúvómotor hiba, Diagnosztika kell neki aztán ha életképes még a vezérlő elmondja hogy mi a baja. Bár ezeknek a vezérlője elég beteges típus, hamar döglik.
Nagy a valószínűsége, hogy valahol levegős maradt a vízrendszered, vagy dögledezik a keringető szivattyúd és nem szállít elég mennyiséget emiatt a hőtehetetlensége miatt felrottyan aztán észreveszi és le is áll.
Sajnos egyik sem. Kivettem a kocsiból, vödörben is próbáltam. Miután már felforrt a víz, utána állt le, addig teljes teljesítményen ment
mondjuk atmoszférikus nyomáson (értsd nyomás mentesen) kb 10 liter víznek lenni kell mert egyébként mind megfut. De ha az is adott volt akkor valószínűleg vezérlőpanel hibás vagy a szondák is lehetnek döglöttek vagy még idáig egyszer találkoztam olyannal, hogy hengerfejes lett az autó aztán az olajiszap rátelepedett a hőmérőkre aztán hamis értékeket mértek. De ezt már mind csak diagnosztikával lehet megnézni.
Szia. Köszönöm hogy válaszoltál!
Azért irtam hogy elvileg jó a kályha mert mielött be épitettem elvittem egy szakihoz aki tesztelte. Azt mondta jó a kályha be lehet építeni. A gondom az nem hallom hogy ránéz a szívatyura. Csak a keringetőt indítja egy pillanatra. Az egész cucc még lengőbe van keringető csak eletromossan van bekötve.
Na csak szépen sorjában! Mit jelent az hogy "ránéz a szivattyúra"? mármint milyen szivattyúra? Azt mondod a keringető megindul egy pillanatra! Más szivattyú csak az üzemanyag szivattyú van, de azon csak ellenállást mér. Ezen kívül a befúvó motort teszteli mindenek előtt indulás előtt felpörgeti. Indítás a következőképpen fest: 1. Izzító, hőmérők, üzemanyagpumpa teszt (ebből semmit nem veszel észre) 2.Befúvó teszt (ezt hallod) 3. indítás (befúvó 30%-on előizzítás majd szakaszos izzítás vízkeringető be, majd kb 15-20mp után üzemanyag adagolás megkezdése). Ha normálisan megvan minden akkor így néz ki. Ha sokáig nem volt indítva a kályha hajlamos megszorulni a befúvó motorja (elég beteg szerkezet mondjuk az egész konstrukció mindene elrohad pár év használat alatt) típushiba még a vezérlő beöntött stecker-ének a testláb repedése. Ez úgy orvosolható, hogy a motor barna kábelét fizikailag a fémházhoz kötöd. Most így ennyi hirtelen
A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2016
Szia.Köszi hogy próbálsz segíteni.
Szóval,miután tápot adok kb.3" után csak a vízpumpa indúl meg kb. 1" és nagy csend. Leírásod szerínt ez csak a 3. lépés lenne. Tehát el kell mennem mégegyszer a kályhás embethez és rá kell vennem hogy olvassa ki mert így csak sötétben tapogatok. Ha jó lenne a kályha akkor kellene hallanom a szelőztetö motort. Attol függetlenül hogy az üa. szívattyú megfelel a típushoz vagy sem. Ès ezekszerínt a vízpumpa ha nincs csatlakoztatva akkor is meg kellene indulni a szelöztetésnek .
Mivel D5WSC-t írtál abban benne van elvileg a keringető, és az elektronikára van kötve ezért elvileg figyeli a jelenlétét tehát legyen bekötve. Az üzemanyag pumpa mindenképp legyen bekötve, mert anélkül a fű se nő ezeknél, valamint a befúvó legyen bekötve (érintkezzen is) mert anélkül sem megy szóval amiket előzőleg leírtam a szondákat izzitót motorokat pumpát látna kell a vezérlőnek ahhoz hogy elinduljon az előszellőztetés. Mondom ha sokat áll jellemző hogy a befúvó motor megragad beoxidálódik.
D5WSC test így nézne ki egy normális indulás
Kedves forumozok! Segitseget szeretnek kerni: Mercedes sprinter 2006 5 hogyartas tehat a valtas utani ujabb rendszeru busz. A kalyha gyarilag beszerelt d5ws megnevezesu ennek ellenere csak segedfutes funkciot tolt be az auton. Nincs kulon allofutes funkcio gomb. Csak akkor uzemel ha a motort mar beinditom es indul el a zuheizung funkcio. Keringeto szivattyu is van a rendszerben. A kerdes az hogyan lehetne allo helyzetbeni futesre birni a legkonnyebben? Plusz seged akkumulatort mindenkeppen fogok az autoba epiteni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |