Fórum témák
» Több friss téma |
Helló!
Van egy ilyenem, annyi eltéréssel, hogy 4000K körüli színhőmérsékletű. Kihúzás után rövid ideig még dereng nagyon halványan. Ilyet eddig még nem tapasztaltam LED-eknél. Tápelvételt követően azonnal feszültséget mérve egy tized voltot sem mérek, így a kimenet azonnali rövidre zárásának nincs hatása, habár a LED-ekben lehetnek diódák, így talán nem is érne semmit ha a kapacitás a LED-eken belül lenne. Elsőnek a nyák kialakítására gyanakodtam, hogy esetleg kondiként működik, de ez kizárva a zárlatolásos teszttel. Mégis mi lehet ez a jelenség? Ez nem egy magasnyomású nátriumlámpa, hogy kihűlési fázisban is valamennyi fényt produkáljon. A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2016
Valószínűleg a LED-ek anyagában van némi foszforeszkáló összetevő.
Igy van a fehér fényt a LED-ben levö foszforeszkálo anyaggal keltik ( nem szinkeveréssel) és annak lehet ilyen tulajdonsága.
Legutóbb már a hevítésen gondolkodtam, mert melegednek...
Köszi a válaszokat!
Helló újra!
Olvastam itt egy meggyőző írást a COG LED-es körtékről: Bővebben: Link Sajnos csak egy típusú körtét árulnak, bár az biztosan jó, nem vibrál stb., mint ahogyan írják is. Ezek a V-TAC Bővebben: Link körték nagyon olcsók, de valakinek van már tapasztalata velük, nem vibrálnak?
Sziasztok!
Gyermek kerékpárra szeretnék led világítást készíteni. Az egész áramkör az első villába lesz belülről beépítve. A fényforrás két 10mm-es 2.9...3.6V-os 20mA-es led lesz. Az áramforrás két CR2032-es gombelem. Eddig nincs is nagy gond, azonban a be-ki kapcsolást egy olyan kapcsolóval szeretném megoldani (mivel nincs hely és nem is szeretnék külön kapcsolót), ami akkor kapcsol amikor megmozdul a kis bicikli és amikor mozdulatlan, még valameddig (~30mp) még világít. Van ötletetek, hogy legegyszerűbben ezt mivel és hogy lehet megoldani? Segítségeket előre is köszönöm!
Megnézted a CR2032 adatlapját? 2x20 mA-el terhelnéd, de:
Idézet: „Névleges kapacitás : 220 mAh Folyamatos terhelés : 0,2 mA” Ez nem fog működni.
Igazad van.
Nem számoltam utána, még minden alkatrész típusa, mérete rugalmasan variálható. A kérdésem inkább az, hogy mivel tudnám megoldani a ki-be kapcsolást automatikusan.
"vibration sensor arduino" keresőszavak, ha a játék kategória is megfelel. HEStore: Bővebben: Link.
A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2016
Szép napot! Azt hogy érti, hogy "....az első villába lesz beépítve..."? Üdv.: Joe
Az első villa egy-egy lábában lesz egy-egy led. A táp és a nyák a villa nyakban kap helyet. Karbon villáról van szó, belül átjárható.
Sziasztok !
Vettem egy "gyári" LEDes kerékpár lámpát - dinamós használatra . Próbaképpen feldobtam a meglévő (halogénes) mellé... Sok, jó lenne, ha tudnánk csökkenteni a fényerejét . Amit tudunk, illetve mértem : Generátor névleg 6V 3 W ( 500mA) Üresjáratban 6V mértem. Ha csak az új lámpa megy ~6V a feszülség ( a generátor pólusain), a lámpán 450-500 mA folyik. Ha megy a régi halogénes is : generátoron 4,3-4,8 V , az új lámpán 100-150 mA. Szeretném ha csak az új lámpa menne ~ 120 mA árammal (kb így elég a fény a sima városi közlekedéshez), szükség esetén egy kapcsolóval max. fényre kapcsolhatóan A lámpatestben a LED mellett 1 smd graetz, meg egy 3 ohm ellenállás található...
Köss sorba vele egy ellenállást.
Köszönöm "semmitmondó" válaszod !
Nekem is eszembe jutott ... Sőt még az is, hogy kibelezem, és építek hozzá egy "kétfokozatú" áramgenerátort... ( a ledeket egyébként is illene így használni ... ) Visszatérve az első hozzászólásomhoz mekkora ellenállással tudnám a lámpán átfolyó áramot a kívánt mértékűre csökkenteni ? ( Próbálgatni nincs kedvem, tekintve, hogy -műhely-labor híján - kerékpározás közben nehéz a lámpán áramot mérni ... )
Köszi !
Bocsi mindenkinek, el is felejtettem , hogy ilyen is van az oldalon Bár a beépített ledről nem sok mindent tudok ... (A mért 4,3 V-nál már világítból elindulva 15 ohm ellenállást javasol a program . )
Más is ezt írta volna, mivel ez a legegyszerűbb megoldás. Az értékét meg neked kell meghatározni számolással/próbálgatással. A fokozatot meg úgy tudsz bele rakni, hogy az ellenállással párhuzamosan teszel egy kapcsolót(szerintem erre is gondoltál).
Sziasztok!
Szeretnék építeni egy gömbszerű RGB fényforrást, ami kb. egy 8 W-os CFL fényerejét (4-500 lumen) tudja biztosítani. Ehhez kérnék egy kis segítséget, hogy milyen és mennyi LED-et használjak fel hozzá. Fontos az ár, illetve lehetőleg nagy méretű legyen a könnyű forraszthatóság végett. Nem zárkózom el az SMD-től sem, de házilag marom és forrasztom, feleslegesen nem nehezíteném a dolgom. Távolkeletről való rendelés is játszik.
Mekkora gömb? Ha nagyobb, akkor ledszalagot elvagdosnék és azzal tapétáznék ki egy kissebb gömböt a nagygömb belsejében. Ha kicsi, akkor meg 5mm diffúz rgb led.
Vezérlőnek meg jó az olcsó eBayes.
Teljesen saját vezérlést szeretnék. A ledszalagra én is gondoltam, de jobb lenne csak a ledeket megvenni, mert akkor PCB-ből ki tudnám alakítani az egészet. A másik baj, hogy 12V-nál kevesebbel szeretném meghajtani.
Egyébként DMX vezérlést szeretnék hozzá, illetve a törpefeszültségű DC tápot távolabbról kapná, így 12V tuti nem maradna.
Ezt írhattad volna hamarább is. De még mindig nem írtad, hogy mekkora gömböt szeretnél.
Megpróbálhatsz egy nagyobb áttetsző gömbbe belerakni egy sokszög formára vágott nyákokból kialakított testet. Bővebben: Link Ezekre a nyákokra rakhatsz annyi SMD RGB LED-et, amennyit csak akarsz.
Nem a kialakítás a kérdés, hanem az, hogy honnan, milyen és mennyi led tud akkora fényerőt, mint egy 8 W-os kompakt fénycső.
Ez ledenként változó. Először is keresgélj az ebayen (vagy ahol szeretnéd) rgb ledet, ami neked szimpatikus. Ott meg van adva, hogy hány Lumen a max fényárama. Ebből vonj le egy kicsit, mert nem akarjuk maxon járatni, és ezzel az értékkel oszd el az általad kívánt fénymennyiségetés megkapod a darabszámot.
Üdv!
A napokban olyan problémával találtam szembe magam, hogy a világítós kapcsolóval szerelt rendszerbe ha led lámpa kerül, az fel-fel villan. A problémával már más is találkozott és született rá egy megoldás: A problémát a csillár, illetve lámpatest mennyezeti sorkapocsba, a lámpával párhuzamosan kötött 220-330nF/400V-os nem elektrolit kondenzátor bekötése megoldja. Ez söntöli a LED lámpákat és bőséges áramot biztosít a Glimm lámpának is. DE ha az áramkörből kikerül a lámpa (kiég, kitekerik miközben feszültség alatt van) akkor a kondin "megy át" minden. Erre az esetre gondolva nem lenne szükséges még egy ellenállás közbeiktatása? Vagy az a söntölést is meggátolja?
Egy ellenállás az önmagában megoldja a problémát, kondenzátor nélkül. Persze folyamatosan fűt...
Kondenzátorral mindenképpen illik egy "kisütő" ellenállást tenni, megelőzendő az a meglepetést, hogy kikapcsolási pillanattól függően az áramtalanított lámpatestben matatva áramütés érjen (és leugorj a létráról, lefelé úton beverve a fejed a WC kagylóba). Gyári lámpatestek kondenzátorain van is. 470K és 1M között kereskednék, 0.5..1 W magasságában (nem is annyira a melegedés, hanem a feszültség tűrés miatt). Az a része persze számomra aggályos, hogy ha "belemókolsz" egy gyári lámpatestbe plusz ellenállást/kondenzátort, akkor az továbbra is megfelel-e érintésvédelmileg (páralecsapódás, hozzáérhet valahová, stb.). Ja: És minek ehhez új topic nyitás? A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2016
Vedd ki a glimmet
Feszültség alatt nem tekerünk!!!!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |