Fórum témák
» Több friss téma |
Porral oltó csavarját hegesztett már valaki?
Lehet ezt hegeszteni vagy elcseppen mint a henco idomok? Erre szeretnék egy T elosztót hegeszteni oxigénnel. Vagy lehet kapni ilyen átmérőbe szűkítőt? A hozzászólás módosítva: Jún 20, 2016
Hegeszteni semmiképp, mert sárgarézből van, esetleg kemény forrasztani.
A Henco idomok is szintén sárgarézből vannak. Oké hogy alkotunk, de azt azért nézzük már meg hogy milyen anyagokkal dolgozunk, azt tudni kéne hogy mit mivel lehet hegeszteni, pl a sárgarezet "vas" elektródával kizárt dolog. Létezik sárgaréz elektróda is. A vasat lehet ugye "vas" elektródával és rozsdamentes, vagy saválló elektródával is.
Vidd el egy esztergályoshoz, vágass bele menetet, és egy ahhoz passzoló acél, menetes csonkot.Arra ráhegesztesz mindent amit szeretnél, utána belecsavarod (tömítve persze) és megvagy.
zoly15: akkor kemény forrasztani. Nem elektródával gondoltam...
witi:erre gondoltam én is na majd holnap utánajárok. Köszönöm! A hozzászólás módosítva: Jún 20, 2016
na probléma megoldva!
Vágattam bele esztergályossal egy 1/4 menetet(,) abba megy a T elosztó egyik ágára a lefújószelep, a másik ágára meg a tömlő. Így nem kell forrasztani meg bármikor cserélhetem szétszedhetem. A hozzászólás módosítva: Jún 20, 2016
Köszönöm.
Pedig visszaolvastam a témában, de sokkal régebbre. Megpróbálok hidraulika olajat szerezni. De hogy honnan... A visszavezetett vizes olajban van valami, bár énnekem a bemenő ágon lesz a vízleválasztó. Ennek ellenére megfontolom a tanácsot. Most egyenlőre félreteszem a hűtőgép kompresszoros munkát, kicsit nagyobb kompresszorba kezdek bele, van egy héthengeres légsűrítőm, abból szeretnék egy komolyabb kompresszort készíteni. Ebben a kicsiben az lesz a lényeg, hogy könnyen hordozható legyen.
Én az Obi-ban vettem a hidraulika olajat. Szerintem bármelyik nagyobb barkácsboltban kapható.
Szia! A szívóoldalon nem fogod tudni a vizet egyszerüen kiszedni. Kifagyasztani, vagy valami komolyabb szárítószer kell, Ami drága, és aránylag kevés vizet tudsz csak megkötni vele. Egyszerüb, jobb a nagynyomású oldalon leválasztani...
A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2016
Sziasztok!
Van 2db régi hűtőből bontott kompresszorom, az lenne a kérdés hogy átalakítható-e úgy, hogy vizet keringessen (medence)? Előre is köszönöm!
Semmi képen sem. Belül a motor és a hálózati kapcsok a szívótérben vannak elhelyezve, zárlat/halálos áramütés volna a vége!
Rendben, utánanézek, hol tudok hidraulika olajat szerezni. Esetleg trafó olaj nem lehet jó?
Micimacko: Kár. Majd még utánanézek a lehetőségeknek. Köszönöm a tanácsot mindkettőtöknek! A hozzászólás módosítva: Jún 27, 2016
na hétvégén összeraktam ezt a barkács kompresszort.
5 Bart tud annyira van beállítva a biztonsági szelep.nyomás alatt is elindul a motor.kb2perc alatt termeli fel a levegőt 5 barra de cserébe semmi hangja
A hozzászólás módosítva: Júl 4, 2016
Sziasztok
Valaki nem tudna segiteni,hogy ez milyen hűtőből való motor? A lényeg az lenne csinálni szeretnék egy másik kompresszort és ez a motor el bír indulni akkor is ha nyomás van a tartályban. Vagy milyen hűtőből szedjem ki ami tutira jó?
Ebből a két képből csak az derül ki,hogy fekete.
Mindegy,milyen hűtő a donor,csak ne kompresszorhibás legyen. A mai gépeket R600-zal töltik,ami izobután,ha elengeded,jól szellőző helyen tedd! A régebbi gépek R12-vel töltöttek,ezt le kell szívatni szakemberrel,mert nyírja az ózonréteget. István
De bármelyik elindul nyomás alatt?
Nekem az lenne a fontos mert van hozzá egy régi porral oltó lefújó szeleppel.és nem szeretném mindig kiengedni inditás előtt a nyomást 0-ra. És eggyel már próbáltam de az nem indul el csak ha teljesen kiengedem a nyomást. Visszacsapó szelepet nem szeretnék plusszba beépiteni.
Egyik sem bír nyomás alatt elindulni!
Ha az indítórelét áthidalod egy üzemi kondival,lehet,hogy elindul.
Üdv! Az enyém elindul akár 8 bar nyomáson is. Igaz ez nem hűtőszekrényből való, hanem szódagépből. Teljesítményre nem lehet nagyobb, mint egy hűtőé, legalábbis külsőre nem nagyobb méretű. Igaz ezen az indítórelé egy kondenzátort kapcsol rá a segédfázis tekercsére mint a villanymotoroknál. (gyárilag ilyen)
cáfolnám mert ami pl.most van nekem az is elindul 8Bar nyomásnál is és szeretnék egy ugyanilyen vagy hasonlo kompresszort épiteni.
De kaptam egy hűtő kompresszort és az csak 0Bar-nal képes elindulni. Tehát szerezni akarok egy erőssebbet ami el bír indulni csak sajnos az enyémről a cimke leszakadt és nem tudom milyen hűtőből lett kiszedve.
Elkészültem végra a kompresszor bővitéssel
Sziasztok! Van megbizható kompresszor ami hosszú távon jól müködne? Hütöszekrénybe kellene, nem fújtatni. Aki tudja kérem irja meg köszi!
Sziasztok.Nekem van egy Danfoss NLY10K hűtő kompresszorom.Kerékpár,és autó pumpaként használom,és jól működik.Egy probléma van csak vele,hogy +5C° alatt nem hajlandó elindulni.Van rá valami megoldás arra,hogy ezt kiküszöböljem?
Valószinűleg az olaj dermedhet meg benne. Szerintem érdemes lehet előmelegíteni, vagy olajatcserélni.
Gondolom garanciát is vállalsz a repeszekre, amik a kollégát szabdalják majd szét.
Arról nem is beszélve hogy mi történik ha zárt térben, nyomás alatt elenged a hegesztés.Azaz felrobban egy 8 barra töltött tartály. Inkább forrasszátok meg rézzel. sokkal biztonságosabb. Aki pedig mindenáron hegeszteni akar, annak elmondom hogy nem a hegesztés, hanem a hegesztés melletti anyagban keletkezik feszültség,oly módon hogy az eggyik rész fel van melegedve, a másik pedig még nem, és a kettő összehegesztődik. Namármost, ha a mind a kettő 21fokra hűlik, akkor a lemez egyik pontja, a másikhoz képest bejjebb akar kerülni (a hőtágulás miatt).Folyamatosan. Viszont a hegesztés meggátolja ebben. ha még kap egy ütést, nyomás alatt akkor képes szétrepedni, és bumm.
Ha tovább olvasol láthatod hogy Robi811003 kikerülte ezt a hegesztéses a problémát...
A többin kár lenne vitatkozni, én meghegesztettem volna magamnak, ha másképp nem megy (pl nincs a nyakán menet). Aztán meg fel lehet fújni egyszer dupla nyomásra (elővigyázatosan!), ha akkor nem reped szét, nem szelel, akkor fele nyomáson sem fog.
Gondolom tisztelt csavarkulcs kolléga hegesztő vagy,de ha nem,akkor én is elmondom neked,hogy az acél hegesztésnél nagyjából 60kg/mm2-el lehet kalkulálni a szakítószilárdságot,ennél azért a réz forrasztás lényegesen soványabb.Továbbá hegesztéskor az anyag több mint négyezer celsius fokon olvad össze,tehát a hideg kötés amire szeretnél hivatkozni,az nem gáztömör varrat,tehát ereszteni fog a hegesztésnél,és jól látható hiba. Továbbá az elméleti magyarázat is sántít,mivel a hegesztési varrat mellett azért inkább ott szokott eltörni az anyag,mert kiedződik belőle a szén,így rideggé válik az anyag,de ez esetünkben nem áll,mivel nincs akkora terhelésnek kitéve a légtartály,mint mondjuk egy vasúti kocsi tengelye.A többi stimmel.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |