Fórum témák
» Több friss téma |
Nem véletlen kérdeztem a hibajelet, hibakódot...
Üdvözletem!
Saunier Duval Isotwin Condense F 30 E típusú kazánnal kapcsolatos problémám van. Alapvető tünete: nyomásesés. 9 éves, régóta problémás. Hidegebb időszakokban mindig fokozódik a baj: a beállított nyomás elég gyorsan esik, amíg el nem éri az alsó küszöböt (elvben 0.5bar, kijelzőn már 0.6-nál megáll). Feltöltve rövid ideig tartja a nyomást aztán esik a nyomás. Pl. 2barra beállítva fűtés közben felmegy 2.4 - 2.5barig is, majd 1 óra múlva már csak 1.5 bar, 2 óra múlva 0.7-0.9bar közötti érték. A karbantartó SD szakszervizes (aki csak 5e-essével tud számolni, alkalmankánt 15-25 közötti összegeket visz el), kis bűvészkedések után lelép, de komolyabb hibabehatárolást, javítást nem csinál. (A HMV hőcserélőt már rendszeresen mosom át maga évente 2x, ill. savazom időnként, hogy ne kerüljön 30-ba) Tavasszal azt mondta, lassan időszerű lenne kisavazni a fűtési hőcserélőt. Azt mondta ez min. 100e- lesz. Természetesen elmaradt. Az a gyanúm hogy évek óta el van szűkülve (fűtéskör már volt átmosva, de csak kis javulást hozott), és szerintem már lyukas is lehet a hőcserélő. Vecsési vagyok, szerintem a 18kerből keresek SD szakit, mert az említett mesterrel nem vagyok megelégedve. Viszont a típushoz nem találtam fűtési hőcserélőt a neten. (Korábban cseréltem szelepmotort mert megállt. Majd komplett 3-járatú szelepet, már ugyanez volt a tünet. Csak rövid időre javult kicsit a helyzet ami lehet véletlen, vagy mert épp nem volt fűtésszezon.) Próbáltam nyáron lezárt fűtőköri csapokkal, csak HMV-re kapcsolva is járatni hogy kiderüljön: a kazán vagy a fűtőkör engedi-e el a nyomást: Akkor még gyorsabban csökkent a nyomás, tehát kazánon belüli a probléma. Korábban volt kiegyenlítőtartály ellenőrzés, feltöltéskor légteleníteni szoktam. Víz a rendszeren sehol nem látszik, szerintem a kondenzvíz leeresztőn távozik, vagy elgőzöli a kazán a vízveszteséget. JAVASLATOKAT várok.. (bocs hogy hosszú lett)
..előzőt folytatva, KÉRDÉSEK:
-Hogyan tudok meggyőződni arról, hogy melyik egységen szökik el a nyomás (ill. a víz)? -Milyen teszteket kellene elvégezni hogy egyértelmű legyen a hiba forrása? kössz
Szerintem eloszoris nyomas ala helyezes utan ki kellene nyitni az egyik melegvizes csapot kicsit, hadd menjen kis viz (csak annyira, hogy ne akarjon meleg vizet csinalni). Ha ettol sokkal gyorsabban esik a nyomas, akkor lyukas a szekunder hocserelo, illetve a valtoszeleppel is gond van (nem tudom, ez mennyire tokeletesen zarhat, de szerintem nem kell 100%).
Megpróbálom és visszajelzek!
A váltószelep (aka 3 járatú szelep) szivárgott a tengely végénél, tavaly nyáron cseréltem. Ugyanez a tünet volt már akkor, átmenetileg javult ahogy írtam. Persze nem zárom ki, de nem valószínű.. A szekunder (HMV vagy melegvizes) hőcserélőre én is gyanakodtam - azt vennék is ha kiderülne hogy ott a baj, és cserélném magam. Fűtőköri hőcserélőt egyelőre 1 helyen találtam 176 ezerért.. Szívesen kizárnám hogy az lyukas. Ha a szekunder a gyanús, arra van mód, hogy valahol nyomáspróbázák (csak hogy 100% legyen a hiba)?
Ez hulyeseg. Amennyiben a hmv es a futesi kor kozott repedes van akkor az a nyomas kiegyenlitodesig tart a magasabb ertekig. Ez esetben felmenne a nyomas a halozati viznyomasig. Vagyis csak akarna mert hamarabb kinyitna a futesi biztonsagi szelep es csopogne vagy folyna a viz. Itt pedig nyomascsokkenes van. Ami a vizelfolyasra utal.
A futesi elore ill visszatero csap elzarasa- felteve ha tenyleg el is zar. A legjobb ebben az esetben mechanikusan levalasztani a kazanrol. Ha meg mindig esik a nyomas akkor a hocserelo lyukas az egoter fele vagy valahol mashol kell vizlerakodast kereseni. Ilyen merteku nyomasesesnel nem konnyen szarad fel nyomtalanul. Tagulasi tartaly lehetne meg de ha nagyon sokszor utana van toltve akkor az sem lehet mert akkor mar emelkedne a nyomas kis homerseklet emelkedesre- feltetelezve higy ebben az esetben nincs repedes a csorendszerben.
Amennyiben a csapok kizarasa utan -csak hmv megy ilyenkor futes nincs- nem esik a nyomas akkor a futesi csohalozatba van a hiba. Foleg ha a falba, aljzatba futnak a csovek. Probanak az egyik radiatorba rakhatsz egy nyomasmero orat elzart kazan futesi csapok eseten. Igy tudod ellenorizni melyik oldal enged. Irok privat uzenetet
Most olvasom ezt a sztorit.
Neked van igazad! Én már szinte sorozatban találkozok ezzel a jelenséggel a Vaillant kondenzációs kazánoknál! Ott még a ventilátor-vezérlésre is ráfolyik, van csatt belőle! Mi nagyon összevesztünk a belga szakemberekkel, megpróbáltak hasba akasztani, ne kelljen kicserélni a garis kazánt! Csak vonogatták a vállukat, mindent kitaláltak, még kamerával is nézték! Kiszedtük az öntöttvas hődobot, lánggal melegítettük, és akkor nyílt meg a repedés! Volt belőle botrány!
Ez most így elég amatőr volt... Bocsi... Ha a szekunder hőcserélő szekunder oldala nyomás alatt van 3-4bar, akkor hogy eshetne a rendszernyomás csapnyitásra amibe meg 1,5 van?
A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2016
Ugy, hogy lukas. Eppen ez volt a kerdes.
A rendszernyomas kinyomja a lukon at a melegvizes oldalba es 'kifolyik a csovon'. Vagy nem jol ertettem a kerdest. Ja, bocs, ertem mar, mi a baj. Amig meg nem nyitjak a melegvizet, addig teljesen igazad van. De o nem irta azt, hogy nem nyitottak kozben melegvizet IS... A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2016
Nem.. Azt írja...
Idézet: „eloszoris nyomas ala helyezes utan ki kellene nyitni az egyik melegvizes csapot kicsit, hadd menjen kis viz (csak annyira, hogy ne akarjon meleg vizet csinalni).” Azaz a hmv hőcserélő szekunder oldala 3-4bar nyimáson van/marad, míg a primer oldala 1,5bar. Az a 1,5bar hogy tud átfolyni a 3-4bar-os oldal felé úgy, hogy közben leesik a rendszernyomás?? A nyomás lecsökken a rendszerben azt írták nem pedig hogy felmegy... A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2016
Szerintem amikor kinyitod a melegvizes csapot, a nyomas elegge lecsokken. Nehezen tudom megbecsulni a pontos erteket, de nalam pl. nem OMLIK a csapbol a melegviz, inkabb csak csorog. Ez szerintem az egy barhoz van kozelebb. Van szukulet tobb helyen, ott a szabad folyaskor van eleg komoly nyomaseses.
Ha nem jol tudom, elnezest, nem akartam senkit felrevezetni.
Üdv!
Segítséget kérek a hiba megoldására. Röviden van egy Termomax ÖV Color 4V típusú, közvetlen begyújtású (őrláng nélküli), 2 fokozatú égőfejes gázkazánunk( Sit 845), HMV funkcióval. Probléma az, idézet egy korábbi hozzászólótól, hogy1-3 másodperc szikráztatás, gáz befúj, majd a kazán „újraindult”. Azaz olyan jelenség, mintha kihúznánk a konnektorból, és újra bedugnánk. S ez lejátszódott 1-4-szer is, mire beindult a kazán. Nem futott hibára, csak nem ment végig a gyújtási ciklus. Azaz mire a szikra begyújthatta volna a gázt, hogy "normál módba" álljon, azelőtt elvette az áramot a rendszer. Problémám ez lenne röviden. Mi lehet a gond, panelhibás vagy más? Ha panel, azon belül mi okozhatja? Javítható vagy cserélnem kell? Mielőbbi válaszát várom és előre is köszönöm. Üdv. István
Üdv!
Kellene még pár infó. 1. Egy, vagy több elektródás? 2. Gyújtási hossz? (Szikráztatás) 3. Begyulladásig eltelt idő a szikráztatás kezdetétől? 4. Begyulladás utáni idő? (Amíg letilt)
Üdv!
Egy elektródás. Gyújtási hossz mikor hogy 1-2 másodperc ha nem indul el, olyankor se kép se hang mintha áramszünet lenne 15-20 másodperc múlva újra kezdi a gyújtást. Ha elindul akkor 2-3 másodperc szikráztatás és begyújt. Ha begyullad akkor nem áll le akkor szépen megy. Valamikor elsőre elindul máskor több nekifutással indul el.
A panelen a forrasztásokat át kell nézni. Az idők rövidek. A kondik mérésével, cseréjével javítható a panel.
Üdv!
Most jön a neheze. Kérdésem az hogy ön át e tudja nézni a panelt vagy ajánlani tud e olyat, aki megnézi és megjavítja rövid határidővel. Helyszínen javítható vagy szedjem ki és elvigyem? Előre is köszönöm a válaszát.
Sziasztok!
A kek ellenorzo feny valtakozva villog, egyet lassan majd negyet gyorsan. A hiba altalaban este 6 korul kezd jelentkezni ( hideg lesz a radiator) ejszakara pedig forro. Koszi
Füstgáz áramlási hiba. Pressostat, ventilátor, venturi, vezérlés, dugulás, léghiány.
A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2016
Sziasztok!
Próbáltam visszaolvasni a régi hozzászólásokat, hátha segít a problémám megoldásában, de sajnos nem igazán volt megfelelő. Arról lenne szó, hogy van egy Junkers típusú nyílt égésterű kombi falikazán kb 2003-as kiadás. Volt nagytakarítása és azóta azt vettem észre, hogy a vízhőfok a fűtésnél nem megy feljebb 50-55 C foknál, ebből kifolyólag 2-3 percenként ki-be kapcsol a kazán. Radiátoros és padló fűtés van a hálózaton. A kérdésem hogy jó ez nekem? Illetve ha nem, magam tudom a vízhőfokot állítani? Ez nem terheli meg nagyon élettartamilag a kazánt? Meglehetősen zavaró éjszaka a ki-be kapcsolása. Előre is köszönöm a segítő hozzászolásokat.
Tisztelt Fórum társak!
Segítséget szeretnék kérni.Van egy Ferroli gyártmányú Domina C 24 E típusú kazán.Problémám a következő:a kazán fűtés üzemmódban a kb. 40-50 mp-ig működik,majd leáll,és kb. 5-10 perc múlva újra indul és ez a folyamat ciklikusan ismétlődik.Villog a fűtés visszajelző led,ami a kazán ismertetője szerint azt jelenti,hogy a fűtés késleltetett üzemmódban működik.Ezt sajnos nem tudom értelmezni,hiszen a kazán gyakorlatilag nem fűt.A másik probléma,hogy a kazán feltöltve rövid ideig tartja a nyomást, aztán elég gyorsan csökken a nyomás. Előre is köszönöm a segítő hozzászolásokat.
Szia! A típust pontosítani kellene, hogy a válasz is az legyen. A szerviz csapok vissza lettek nyitva teljesen?
Igazából nincs rajta (legalább is én nem leltem), de régen volt rendelve egy termo elem, azt úgy lett kérve hogy: Junkers Combi 23 kw, rendelési szám 7713-230071, sorozatszám ZH 20KD2395095
ZW20 KD23 Novatherm
Ezeket találtam ha esetleg szükség volna rá.
Alapból nézd meg meg a fázis helyességet, hogy a nulla a nullát kapja-e. Lehet fázisérzékeny. Ezek után az ionáram érzékelőt kell megtisztítani. Első lépésben ezt tenném a helyedben.
Mennyire megy fel kazánvíz hőmérséklete? Szerintem nem megfelelő az áramlás, amit okozhat:
szivattyú nem keringet vagy nem megfelelő mennyiségű vizet szállít / járókerék dugulás/, szűrő, csapok nincsenek kinyitva, még annak ellenére is, hogy úgy tűnik abban az állásban vannak, hőcserélő dugulás, stb. Nyomásesés: vízelfolyás a rendszerben. Hőcserélő repedés, a láng felszárítja, esetleg padlóban, falban csőrepedés és nem ázik át a fal, stb.
Szia!
Hőfokérzékelő cserével nem fog megoldódni a problémád! A kazán hőcserélője le van ülve, de mivel ez egyidős lehet a fűtési régi rendszerrel, egy nagytakarítás ráférne! De ne fernox-al! Egy párszor már bemutatkozott, főleg a 3 órás parasztvakító "profi" tisztító vállalkozók által! Szanaszét mar mindent hosszú távon!
Hellotok!
Saunier Duval Semia F24 kazánnal kapcsolatban kérnék segítséget. 8 éves a kazán. Az ábrán zöld karikával jelzett helyről nagyon kis mennyiségben ugyan, de csöpög víz. A csöpögő (de felszáradt) víznyomokat a padlón az elmúlt 2-3 hétben vettük észre. Ha jól értelmeztem a kézikönyvet ez a váltószelep (háromutas szelep) lesz és az a gyanúm, hogy a tengelyvégi tömítés kezdi feladni. A váltószelepet kb. 3 éve tisztították utoljára. Kérdés, hogy jó irányba tapogatózok? Ha igen, cserélhető csak a tömítés? (Bízom benne, hogy nem kell a szelepet cserélni kb. 60e pénzért.) Mennyire nehéz feladat a váltószelep kiszerelése? Nem áll távol tőlem kiszedni, ha vki pár szavas útmutatást ad, esetleg mire figyeljek oda különösen, hol vannak buktatói. Köszönök bármilyen segítséget.
Üdv mindenkinek! Vaillant VCW 24-10 kombi fűtésoldala nem indul el, a használati melegvíz működik. Nem tudom, hogy összefüggésben van ezzel, de ha melegvíz elvétel van, akkor csöpögés indol meg alul, középen az egyik szerkezetből. A fűtési keringtető szivattyú működik, víz van a rendszerben 1 bar nyomáson. Mi lehet a hiba?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |