Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Majdnem duplázni merészség. Ha nem vagy biztos, egyszerre 20-30% nál többet ne változtass!!
Egész pontosna most 899-et pörög és 1537-hez van tárcsám.
Most ezzel tesztelem aztán kiderül kell e nekem több levegő. Az elöző kompresszorom 1500w-os volt de, ez ugyan olyan lassan tölti a tartályokat mint a régi. Ez 2,2kw, a motornak birnia kellene a magasabb fordulatot. Kérdés a kompresszor bírná e.
Bicsánat rosszul emlékszem. 1479 es kompresszor fordulathoz van tárcsám ami 1.6 szorosa lenne a mostani fordulatnak.
Urak. Tud valaki segíteni ennek az azonosításában? Mit tudhat ez, mit lenne èrdemes èpíteni hozzá. Előrr is köszönöm.
Ha jól látom akkor 80-as MTZ kompresszor.A talpa nyitott?
Mèg nem szedtem szèt. Állítólag teljesen felvan újítva. Mit tud ez bar-ban? Kepek alapjan valoban mtz-nek tünik.
10 bart tudja.
7,5 barra fújtuk a nehézpótkocsik kerekét, a leggyengébb kompresszorral sem volt probléma.
Az MTZ nyomásmérője 10barig van skálázva. A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2017
Nekem úgy tűnik, az ékszíjjak mintha kissé lazák lennének...
Nagyon lazák. Így melegszik, és erősen kopik is.
Ja azóta már szétszedtem, készítettem egy új vázat.
Most fogom újból összeszerelni , festeni és mehet az asztal alá.
Hiányoltam kicsit a szíjfeszesség beállító szerkezetet. Kerület alapján persze lehet bármilyen szíjat beszerezni, de elegánsabb a korrekt beállítás távolságban, és szögben is.
A burkolatok pedig nagyon fontosak, "még ha senki nem is nyúl oda", nyomáskapcsolóról figyelmeztetés nélkül indul, és elég egy asztal alá bepattanó szerszám... Még kikapcsolva is okozhat meglepetést, az embereket - ki tudja miért - semmi sem akadályozza meg, hogy megforgassa ha lát valami forgathatót, és a szíj csúnyán elintézi a körmöt, ha becsípi. A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2017
Az új állványon már minden általad vázolt problemát megoldottam.
Kérdés: Elég a kompresszor alá gumipogácsát rakni vagy a motornak sem ártana?
A motort és a kompresszort is mereven illik felfogatni. A maximum amit el tudok képzelni, hogy a kompresszor/motor alá is egy 5mm vastag gumilapot, a csavarfej alá pedig gumialátétet teszel fakötésű alátéttel. Ez a nagy frekvenciájú kis amplitúdójú rezgéseket megengedi, de masszívan rögzít.
Ha kell rezgéselnyelés (márpedig a kompresszor tömegerő-kiegyenlítése nem túl jó) akkor nagy felületű (~50-60mm átmérőjű), lehetőleg állítható gumilábakat kell a váz alá tenni. A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2017
Sziasztok!
Egy olyan kompresszort szeretnék építeni, amit nem egy villanymotor hajtana, hanem emberi erő!
200bar-os búvárpalack? 5-10e litert. Irreal?
Ennél kicsit hosszabban írtam le, hogy mit szeretnék, de most látom, hogy jó része lemaradt... A lényeg, hogy otthoni evezőspadomon rendre napi 2-3e Kcal éget el velem egyutt a család... Gondoltam hasznos energiává alakítanám...
ez volt a teljes szöveg:
Egy olyan kompresszort szeretnék építeni, amit nem egy villanymotor hajtana, hanem emberi erő! Tudom hülyeségnek tűnik, de legalább elméletben eljátszhatnánk vele… PL: tekerek egy szobakerékpárt valami áttételekkel, vagy egy evezőpadon egy izmos lendkereket forgatok… az meg hajtana egy dugattyús (?) szerkezetet. Nem szükséges kikukázott/újrahasznosított anyagokban gondolkodni… rászánnám amit rá kell, legyártom, legyártatom, etc. a hozzá valókat, csak hogy legyen egy ilyen „valamim”. Hívjuk ezt „GÁLYARAB” projektnek… Szerintetek hány liter levegőt lehetne így, és milyen nyomásra tömöríteni? Hogyan lehetne egy ilyen cucc méretezéséhez hozzáfogni? Minden építő jellegű hozzászólást nagyon köszönök!
Akár hány liter levegőt lehetne, ha a munkával töltött idő korlátlan. Ha itt megnézed a topicot visszafelé akkor láthatod, hogy egy 1,5-2kw-os motorral hajtott kompresszor pár perc alatt termel 8-10 bar-t tartály mérettől függően. Na most egy bicikli versenyző 450-500w teljesítményt tud rövid időn keresztül. Egy átlagos bringás mondjuk rövid ideig 300w, de tartósan 150w-nál többel nem számolnék. Ehhez kéne méretezni a kompresszort. Minél kisebb a löket térfogata annál könnyebb hajtani, de annál kevesebb levegőt szállít egy fordulatra. Sajnos ahhoz nem értek, hogyan lehet egy kompresszor hajtásigényét kiszámítani, de mondjuk egy hűtőgép kompresszorral kezdenék kísérletezni. Annak a hajtásigénye körülbelül jó lehet. Szerintem tíz egynéhány bar-nál nagyobb nyomást elérni nem tudsz.
Elvetemült egy ötlet, de egy biztos, minél nagyobb nyomást akarsz, annál nagyobb áttételt kell készítened. Gondolj bele, egy egyfázisú kompresszor motorja is kb 1.5KW -nál kezdődik. Ezzel szemben az emberi teljesítmény (most nem akarok hülyeséget írni) kb 200-300W huzamosabb ideig, egyéne válogatja. Persze ez az idő múlásával egyre csökken a fáradás miatt. Nézz utánna ha akarsz, én most nem keresgélek. Namármost, ha azt veszem, hogy a 1.5KW -os motor tegyük fel direktbe (tehát 1:1 áttétellel) hajtja a sűrítőt, akkor neked minimum 5:1 áttétel kellene, hogy be tudj indulni. Szóval öt fordulatot tekersz, addig a sűrítőd fordul egyet. A légnyomás emelkedésével a helyzet csak egyre rosszabb lesz, mert annyival jobban nyomja a sűrítőd tetejét a levegő ami a tartályban van, tehát egyre nagyobb erő kellessz ahoz, hogy tovább tudd forgatni a rendszert. Szóval még nagyobb áttétel szükséges a magasabb nyomásokon. Mikor a motor még vígan teker másfél kilowattjával, akkor te a 300 wattoddal már rég kifulladtál...
Beteg ötlet... ugye nem gondolod komolyan?
Kézzel gyakorlatilag lehetetlen a meghajtás. Ilyen nyomásra nagy fordulatú kis löketű motor kell. A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2017
Idézet: „Beteg ötlet... ugye nem gondolod komolyan? Kézzel gyakorlatilag lehetetlen a meghajtás.” Akkor megyek, és eldobom az összes kézi pumpámat, mellesleg egy kézi pumpával akár 300 Bar nyomást is el lehet érni.
Mazohista .... Több levegőt kapkodna be mint amennyit termelne. Van egy hasonló gondolatokkal megáldott rokonom, ő Lada generátor és Babetta motorblokkból akart aggregátort építeni. Mondtam neki, hogy van annak gyára de nem te leszel az.
El lehet érni... persze, ha hidraulikáról beszélünk, de halvány fogalmad sincs mekkora energiaráfordítással járna, ha ezt gáz sűrítésre szeretnéd..
200×10^5N/m2, vagyis 200N/cm2 Egy 100mm lökethosszúságú 14mm átmérőjű dugattyúval ha elkezded sűríteni, veszteségek nélkül számolva is 1l levegő 100 pumpálás, 1l 200baros levegő 20000 pumpálás 12l 200bar-os levegő 240000 pumpáláslöket. Ha nagyon jóindulatú vagyok, és egy másodperc alatt egy oda vissza tolást számolok, az első palackoddal 2,77.. nap alatt kész lehetsz, ha nem eszel nem iszol, nem alszol az egyéb dolgaidat pedig elintézed pumpálás közben. 240000×100mm az 24km az átlagos nyomóerő a fentebbiek alapján 100N, a sűrítésre fordított energia 2400 kJ. Ezt a munkát egy 1kW os motor nem egészen 11 perc alatt tudja leadni, de ez a számítás izoterm sűrítésre, és súrlódási valamint volumetrikus veszteségek nélkül értendő. A fizika törvényeinek megsértését gyakran halállal büntetik! A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2017
Te meg ott vesztetted el a fonalat, hogy figyelmetlenül olvastad el a kérdező hozzászólását. Ott nincs ilyen, hogy 12 liter 200 bar- os mennyiség, ezt egy kicsit túl lihegted, nyugodj meg. Ott arról volt szó, hogy az evezőpadon elégetett energiát felhasználhatjuk-e hasznos munkavégzésre, mondjuk levegő sűrítésére. És ha én evezőpad helyett mondjuk, teherautó kereket fújok kézipumpával, akkor ott is sikerülni fog levegőt komprimálnom. És a ha számitásodat átkonvertálod, mondjuk 1 méteres löket hosszra, mindjárt nem jönnek ki olyan óriási számok. És csak a kérdező kitartásán múlik, hogy mennyi levegőt mekkora nyomásra szeretne összesűríteni.
Kedves hozzászólók! Először is nagyon köszönöm, hogy "beteg-mazochista-elvetemült" ötletemhez hozzászóltatok! Remélem, hogy további érveket is olvashatok még... még az előtt hogy a fizika törvényeit oly mértékben sérteném, hogy netán halálra ítéljetek!
Tehát kicsit messzebbről kezdem, hátha kiderül hol van az első "tárgyi" tévedésem... és akkor a továbbiakkal már lehet nem is kell foglalkozni... Tehát..., amikor én egy evezőpadot, vagy egy szobabiciklit hajtok, menet közben mindenféle "hasznos" információhoz juthatok: Pl. mennyi virtuális utat tettem meg, mennyi idő alatt, milyen átlagsebességgel, mindehez mennyi kcal-át égettem el, etc. Most maradjuk ennél az utolsó adatnál... a első kérdés az, hogy azt, hogy mennyi kcal elégettem el, azt hogyan számítja ki ez a kütyü? második: Modjuk 1000 kcal elégetése az vajon mekkora tényleges leadott teljesítménnyel egyenértékű? Legyen ez a teljesítmény az egyszerűség kedvéért "x" (azért várnék tippeket az x-re!) Namost... a "beteg-mazochista-elvetemült" elképzelés csak annyi, hogy ezt az x-teljesítményt ami amúgy valahová - ez is érdekel, hogy hová - elvész, nem lehet-e hatékonyan és apránként összegyűjteni? Várom további hozzászólásotokat... bírom a stuffot, szval csak nyugodtan! |
Bejelentkezés
Hirdetés |