Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Sajnos nem. A nem támogatott PID-ekre mindre "7F 01 12"-et küld az autó. Érdekes módon ezt csak az én Octaviám csinálja, mert azóta kipróbáltam egy Saab-on, egy Honda Civic-en, egy Accordon és egy Suzuki SX4-en és ezek "NO DATA" választ küldtek a nem támogatott PID-ekre. Gondolom ez a "7F 01 12" ugyan azt jelenti mint a "NO DATA".
Valószínű. Közven töröltem a korábbi válasuom, mert rájöttem hogy elnéztem. a 0140 nél rövidebb a válaszod mint a 0120 -nál.
Ezt vagy úgy kell értelmezni, hogy "00"kerül a végére, vagy úgy ahogy te írtad. "Nodata" ként kell értelmezni.
Itt találtam még ezt azt erről az értékről.
Bővebben: Link
Ha ráakasztod a logikai analizátorodat a K vonalra, rögtön kiderül hogy mire mit válaszol az ECU. Én is így kerestem ki néhány dolgot. Az is lehet hogy a Androidos Torque nem ISO 14230-4 -t használ.
Na de azt hogy milyen protokollon lehet beszélni az OBD-n keresztül, az nem a programtól függ. Az adott autó tud egy fajta protokollt, amit a program (az OBD transzlátor IC) úgy derít ki hogy végigpróbálja az összeset és amelyiken kap választ, az lesz. Tehát szerintem olyan nem lehet, hogy a Torque más protokollt használ mint az én transzlátorom...
Amikor VAG-COM -ot vagy gyári műszert kötsz rá, az sem az OBD protokollt használja. (Persze a physical layer az lehet ugyan úgy ISO 14230, csak mondjuk KWP2000 -nek hívják)
Attól függ a diagnosztikai műszer milyen sorrendben próbálkozik. Legalább 2 protokollt tud az ECU, a gyárit, (amin keresztül sokkal több minden elérhető, pl.: a tanítások is) és valamelyik OBD-t, abból meg csak annyi amennyit muszáj. A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2017
Végigpróbáltam manuálisan az összes protokollt, csak az "ISO 14230-4 KWP (5 baud init, 10.4 kbaud)"-ra volt hajlandó válaszolni. Itt van hogy melyik számú próbálkozás melyik protokollnak felel meg: Bővebben: Link
Értem én, de csak két lehetőség maradt, vagy kiszámolja azokból, amit OBD-n keresztül elér, vagy valamilyen gyári protokoll használ. Én még mindig azt mondom, less bele logikai analizátorral. Az ISO 14230 simán olvasható UART beállításokkal.
Megpróbáltam egy végtelen ciklusban lekérdezgetni néhány dolgot:
Annyit csinál a PIC hogy egymás után végigkérdez hat adatot: 010c, 0104, 0111, 010d, 0105, 010f. (fordulatszám, motorterhelés, gázpedál-állás, sebesség, hűtővíz hőmérséklete, beszívott levegő hőmérséklete) Ezek lekérdezése egy while(1) ciklusban van benne. A választ az UART-on a PIC a ">" karakterig várja, utána lekérdezi a következő PID-et a hatból. Ha az utolsót is lekérdezte és megjött a ">" szimbólum, akkor kezdi az egészet elölről. Nos ennek az eredménye látható a mellékelt fájlban. A dolog tök jól működik a logfájl 257. soráig, ahol is a motorterhelés értékének elküldése után küld még egy "STOPPED"-et. Na onnantól valamiért a kiküldött négy hexa karakterből a legelsőt levágja (be van kapcsolva az echo) és onnantól az egész kommunikáció meghal. A PIC teljesen biztos hogy kiküldi mind a négy hexa karaktert! A fájl legvége felé aztán valahogy helyre rántódik a dolog. Ja meg közben "SEARCHING..." üzenetek garmadáját is küldi. Ilyennel találkozott már valaki?
Nekem akkor dobja el a kapcsolatot is, amikor a fordulatszám 1800 felett van.
És neked is "STOPPED"-et küld?
Érdekes egyébként hogy egy bizonyos fordulatszám felett szétesik a kapcsolat...
Nem tudom mit küld, mert nem írtam bele, hogy kiírja a nyers adatokat.
Egyszerűen szétkapcsol. De csak akkor, ha a műszerfalhoz kapcsolódok, és nem a vezérlőhöz. Nekem ez az alap progi, ezt csiszolgattam.
Sziasztok,
Van egy GS500-as, MaxScan hibakód olvasom. Üzemközbeni diagnosztikánál van pár olyan rövidités amiről nem tudom, hogy mi az. Tud valaki forrást ahol ezeket a röviditéseket értelmezni lehetne? Linket vagy más egyéb segítséget szívesen fogadok.
Sziasztok! Nemrégiben vásároltam egy Delphi ds150 New Vci klónt. A cucc működött, drivert és firmwaret is fel lehetett telepíteni, jó pár autót felismertem vele. Mikor fel akartam tenni egy másik laptopra, véletlenül csináltam még egy firmware frissítést, na azóta a program csak ds100nak ismeri fel, nem olvas egy járművet sem. Próbálkoztam a Delphi és az Autocom firmware frissítéseivel, de csak a firmware száma módosul, a hardver típusa ugyanúgy marad a ds100. Valakinek lenne valami ötlete?
Sziasztok!
Érdeklődöm,hogy Autel MaxScan VAG405-ös kézi hibakiolvasón lehet a szoftvert frissíteni?
Sziasztok!
Vásároltam Kínából Op-COM v1.59 interfészt PIC18F458 chippel szereltet. Van egy Corsa C autónk (2001), amivel tökéletesen kommunikál, viszont a másik autóra rádugva (Astra H Caravan 1.9CDTI, 2007) megkeveredik és elkezdi villogtatni az ABS, motorvisszajelző és néha az ASR lámpát is, eközben a pillanatnyi üzemanyag kijelzőn "F" betű jelenik meg, továbbá az üzemanyagszint és fordulatszám mérők nullára ugranak (járó motor esetén is). Ezt követően pedig 15db canbus kommunikáció hibából eredő hibakódot ír be az autóba. Az OP-Com 2010/08 clone programmal használnám, ami az interfészt látja és ki is írja a típusát, teszte is átmegy. de mihelyt csatlakozni akarok az autóhoz, máris kiírja a következőt: "Communication error with the ECU. ECU is busy, or rejects request." Van egy ismerősöm, akinek szintén van egy v1.59 OP-COM-ja, amivel működik viszont az Astra H autóm is. Összehasonlítottam a kettőt, hogy mégis mi lehet a különbség, de csupán csak a canbus ic-jének a száma más, illetve az obd2 csatlakozóinak a steckere. Az enyém vastagabb és nehezen megy rá az obd2 csatira, míg ismerősé simán rákúszik mindenfére erőlködés nélkül és azzal működik. Szerintem itt a kontaktnál lehet a hiba, ugyanis a Corsa C csatlakozója ilyen (fehér, vastagabb érintkezővel): Corsa C OBD2 csatija Astra H csatika pedig ilyen (szürke, keskeny érintkezővel): Astra H csatija Egymás mellé fotóztam a két OP-COM-ot, a bal oldali a működő verzió, a jobb olali a nem működő: OP-COM v1.59 és 1.59 közötti különbség Itt pedig a CAN IC-k közelebbről. Első képen a működő opcom, másodikon a nem működő: OP-COM működő OP-COM nem működő Gyújtáson nem mennek a mutatók F betű a szám helyett Hibaüzenet az OP-COM szoftverben Programozáshoz, számítástechnikához nem nagyon értek, viszont elektronikát tanultam, kérem ilyen szinten válaszoljatok és köszönöm előre is, aki tudna segíteni nekem! A hozzászólás módosítva: Aug 7, 2017
Nézd meg az opcom adatlapját , lehet hogy a 2007 es évjárat még nincs beleprogramozva
A hozzászólás módosítva: Aug 7, 2017
Mármint a szoftverben gondolod? Az autó 2006.12 havi gyártású, viszont 2007-es modell. Az ismerősöm opcomjával szintén ugyanazon a beállításokkal használtam, és azzal ment (2007, Astra-H).
Innen származik amúgy az interfész és pontosan ez a típus: https://www.aliexpress.com/item/Hot-Sale-High-Quality-Opcom-OP-Com-...3.html A hozzászólás módosítva: Aug 8, 2017
Eljutottam tegnap odáig, hogy az opcom 6, 14 lábán kommunikál CAN módban, és SW CAN (33.3kbps) sebességgel tud is kommunikálni az IPS ECU, REC és UEC modulokkal tökéletesen, de a motorvezérlővel nem tud kapcsolatot teremteni (ECU), mert neki a HS CAN (500kbps) kéne, de ebben a módban nem megy valamiért az opcom.
Driver hiba lehet, vagy mi okozhatja ezt? Valaki?
Szia !
Sikerült azóta valamire rájönni, változtatni, vagy megjavítani ? nálunk ugyan ez a hiba van. Köszi !
Az interfészedben PIC mikrokontroller van-e?
Ahonnan vásároltad ott azt írta, hogy az van benne, de ez még nem azt jelenti, hogy a valóságban is van benne. Ha PIC van benne, akkor megprobálhatunj másik programot írni bele, ha van PIC programozód.
SW mint SingleWire? Akkor az furcsa lenne ha HS CAN-nel kommunikálni tudna, mert teljesen más a jelek fizikai szintje, kezdve ott hogy a HS CAN az szimmetrikus.
A fel/lehúzó ellenállások értékével és bekötésével játszva lehet hogy módosítható kompatibilisre, de ehhez kellene a periféria visszarajzolása az IC-ig. A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2017
Sziasztok,
Vásároltam én is egy OP-COM-ot, 1.70-es FW-rel. Mikor rádugtam a H Astra-mra ki is tudja szépen olvasni az adatokat a különböző vezérlőkből, viszont programozni nem sikerült még vele és nem aktív az Engine->Special Function gomb se. Más is találkozott már ilyen hibákkal? Előre is köszönöm!
Sziasztok!
Úgy látom hogy nem vagytok valami aktívak az elmúlt időszakban, de úgy vagyok vele hogy egy próbát meg ér. A problémám a következő, van nekem egy 1998-as Mercedes C clasic 220 CDI-s autóm lövésem sincs hogy milyen interfésszel kellene összekötni a laptoppal hogy az adatokat kitudjam olvasni a Carsoft Mercedes programmal a szgépéből. Vagy is hazudok, mert gondolom hogy ezzel a készülékkel (Mercedes MB Carsoft 7.4 Multiplexer Interface ) boldogulnék, no de… Valami egyszerű kapcsolást ha tudnátok nagyon meg köszönném, nem kel nekem hogy multiplexeljen, ki tudom választani hogy melyik csatornát akarom ki olvasni. Tudtommal nem OBD-II protokol, és nem is a kivillogtatós. Van még az Oroszoknak egy pár kütyüje a neten de olyan homályos képekkel, nehogy ki tudd venni belőle hogy milyen kapcsolás lehet.
Hello mindenkinek!
Valaki esetleg foglalkozik itt interface javítással? pontosabban eeprom író-olvasó műszer lenne, nekem eddig nem sikerült vele semmi tartalmat se kiolvasnom, tuti a készülékben van a hiba.(: Köszi,üdv!
Ennél pontosabban? Milyen olvasóról van szó?
Sziasztok . Segítségeteket kérném Tcs-cdp 150 klón készülék beüzemelésében. Sajnos nem tudom a csatlakozási sorrendet pc-interface-és az autó között. Jelenleg driver már telepítve a pc felismeri az interface-t ,de a delphi szoftvernél ha megnyomom a test gombot nem ír ki semmit az interface-ről. Készüléken nem világít egyik led sem csak az OBD csatin a világítás led.
Vagy kellene az autóhoz is csatlakoztatni? Milyen sorrendben ? köszönöm válaszotokat.
Mérd meg az auton az 5 és 16 tűske között 12 volt kell hogy legyen.
Tcs-cdp150 helyes csatlakozas akkor 1. Auton obd összedugni 2.interface a pc vel . 3 softver inditas 4. 12v vagy gyujtást ráadni? Lecsatlakozásnál elég a 12v-ot levenni az interface-ről? Ja és azt olvastam frissiteni nem igazán szabad ezeket a clone készulékeket net nélküli használat javasolt. Köszönom válaszatokat.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |