Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Ha érdekel van egy 3kw-os motorom ugyan ekkora fodulattal csere.
köszi, de többe kerülne benzin mint amennyit ér..
4KW gyári körfűrész motorját tervezem rászerelni
Csak egy észrevétel. Ha teheted, tegyél nagyobb kerekeket a gépállat alá, a kicsik megakadnak szinte a hajszálban is. Legalább dupla ármérőjűt előre és hátra is. Tologasd egy kicsit így, meglátod.
köszi, jelenleg csak ez volt. hátul szélesebbre kellett tennem mert már 1 alkalommal eldöntöttem
jelenleg pöpecül gurul, jelenleg nincs időm vele foglalkozni ....majd..
Sziasztok!
Van egy táskakompresszorom, amihez szeretnék tartályt kapcsolni. Mivel amire eddig használtam, arra teljesen jó a szerkezet, így nem állandó jellegű átalakításra gondoltam, hanem megbonthatóra, amolyan kiegészítő puffertartályra. Az elképzelésem az lenne, hogy kap egy tartályt, amire egy nyomáskapcsoló kerülne, ami akkor adna áramot a kompresszornak, amikor nincs még meg a megfelelő nyomás a tartályban. Ebben szeretnék tanácsot kérni, hogy hol érdemes elkezdenem a keresgélést, milyen kapcsolót kellene megvenni, mekkora nyomást lehet (érdemes) megcélozni?
A kompresszor szempontjából a legjobb, ha jelenlegi üzemi nyomásnál maradsz. Nagyobb tartályba viszont nem tud több levegőt termelni, csak tárolásra jó, nem sokat nyersz vele, ritkábban kapcsol be, hosszabb időre.
A beszerzett tartály is meghatározza a nyomást, a megengedett értéket nem szabad túllépni, házilag legyártani pedig nem szabad, ahhoz túl veszélyes. A kis kompresszorokkal vigyázni kell, némelyik veszedelmes nyomásra képes (15-30 bar) ami egy általános célú tartály végét jelentheti. A nyomáskapcsoló beszerezhető villamos szerelvényboltokban és webáruházakban is, de fontos, hogy milyen motorod van. Fontos a feszültség, és az áramfelvétel is. Kis teljesítményű egyfázisú motorhoz a teljes motorteljesítményt kezelő nyomáskapcsoló a célszerű, és háromfázisúhoz is van ilyen, de ott az egyfázisút is használják, mágneskapcsolóval. Ez az utóbbi megoldás nagy teljesítménynél korrektebb, de sokkal drágább. A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2017
Keresek a képen láthatóhoz hasonló kompresszor hűtő ventillátort egyfázisú motorra. Van ötlet merre érdemes elindulni a beszerzéssel ?
Autóbontó, gépjármű hűtőventillátor esetleg, leoperálva róla a villanymotort...
Köszi a javaslatot, néztem már olyat. Azonban ott akadtam el, hogy a lapát tőnél lévő műanyag tömb átmérője többnyire jóval nagyobb annál mint ami saját készüléken volt. Ezáltal a lapátok nagyon kicsik lesznek.
Vagy van esetleg olyan autó típus ötlet amiben kicsi ez a tömb rész ?
Szia!
Mekkora a belső agy, és a külső átmérő?
Típust azt nem tudok, azért kell keresgélni...
A belső agy 7cm átmérőjű, a teljes átmérő 16 cm (lapáthossz 4,5cm). 8 lapát volt eredetileg.
Kb. ilyen méretű ötlapátos, soha lenem törő gumilapátokkal szerelhető van, ha jó lehet holnap készítek fotókat.
Ķérlek fotózd le. Ha méretben stimmel érdekel!
Szia!
A képek, és a pontos méretek ventilátor lapátról. Az agy átmérő 85mm, a külső átmérő 200mm, a tengely furat 6mm.
Nem a gumilapátos Margaréta ventilátor a '80-as évek elejéről?
Ez asztali ventilátornak is gyengécske volt.... A hozzászólás módosítva: Ápr 19, 2017
Biztos hogy nem. Annak a kúpos első részével lehetett rögzíteni a 3 db lapátot. (Bár, később valóban volt 5 lapátos is, az lehet.)
A hozzászólás módosítva: Ápr 19, 2017
Ipari Műszergyár Iklad
Margaréta ventilátor.
Szia!
De lehet, nem mai darabok. Én ezt tudom felajánlani a cél érdekében, ebben a méretben.
Valaki megtudná mondani az IFA W50 kompresszor tengely kúpszögét? Ahová az ékszíjtárcsa csatlakozik. Mert a kompresszorról mindent megtaláltam, de ezt sehol nem lelem. Erről a tipusról lenne szó:
A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2017
Sziasztok!
Én is készülgetek egy kompresszorral, a kompresszor egy ZIL sűrítő, szétszerelve, átvizsgálva új tömítésekkel összeszerelve, lefestve stb... A motor 1.5KW 3 fázisú motor, a kompresszor 960RPM-et fog forogni. A tartály egy 200L-es légtartály, volt! Át lett hegesztve kb 100L-esre, kerekeket és lábat tettem alá. A vízhűtés alkalmazva lesz, egy szivattyúval, a nyomóágba is vízteres a cső. Az olajozás, olajtartály szükséges még, és honlap tesztüzem lesz.
Sziasztok! Volna egy nem éppen elektromos kérdésem ezzel a kompresszorral kapcsolatban, hogy melyik volna a helyes forgásirány a behajtási oldalon. A karterszellőző felé (arra van a nyomó ág kivezetve), vagy a nívópálca felé (erre van a szívó oldal) kell forognia, mert nekem úgy tűnik, hogy a szellőző felé forogva "jobban" nyom a kimeneten, mint ellenkező irányba (kézzel forgatva a szíjtárcsát).
Az öntvényen beöntött nyíl szokta jelezni a helyes forgásirányt, ha külső hajtás van. Ha nincs rajta ilyen, akkor keresni kell egy MTZ-t és meg kell nézni
A forgásiránytól függő eltérő nyomatékigény csak akkor lehetséges, ha a forgattyústengely a henger középvonalától el van tolva (hogy a sűrítő szakaszban a hajtókar rúderejeének a hatásvonala lehető legpárhuzamosabb legyen a henger tengelyvonalával). Ritka megoldás, és ami a képen van, láthatóan nem ilyen. Ha mégis más a "húzása" akkor jelezhet csapágyazási gondot. Megjegyezném, hogy láttam már többféle MTZ kompresszort, de vagy alsó fogaskerekes behajtása volt, vagy oldalról mint ez, de kúpos tengelyvéggel, és íves retesszel. Bordástengelyeshez még nem volt szerencsém. A hozzászólás módosítva: Jún 7, 2017
Nagyon köszönöm a segítségedet, mert megerősítettél abban a feltevésemben, hogy a szellőztető felé kell forognia helyesen. A képeket tüzetesen átnézve a második képen látszik is a nyíl amit mondtál, lefelé mutat, tehát szemből nézve a tengelyt balra kell forognia, így nem a szellőző felé csapja az olajat forgás közben. Több mint tíz évet rossz irányban forogva termelte a lufit de majd most rendbe lesz téve. Ha kész lesz a felújítás majd mutatok róla képeket.
Szia! Be lett üzemelve a kompresszor, jól működik de a flexibilis bekötése az egyelőre egy 20 báros benzincső ami a kimenetnél eléggé felmelegszik (a kéz még éppen állja) mire feltermel 6 bárra. A differencia 2 bár, így nem kapcsolgat be sűrűn a felhasználástól függően de mennyire aggódjak emiatt a meleg miatt avagy hogyan oldjam meg ezt a flexibilis kötést a kimenet és a visszacsapószelep között? Segítségedet előre is köszönöm.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |