Fórum témák
» Több friss téma |
Erről mi a véleményetek? Meg lehet házilag oldani?
Oláh_György_(kémikus) "Az energiacella ugyanis metanollal működik, mindkét irányban: a) szén-dioxidból és vízből árammal metanolt állít elő; b) metanolból áramot, széndioxidot és vízet termel (anód-oldali levegő-áramban a vízpára dúsul, katód-oldali metanol-cirkulációban a metanol-mennyiség csökken és széndioxid keletkezik). A direkt metanolos tüzelőanyag-cella közvetlenül alakítja át a metanolt (vagy más folyékony szerves tüzelőanyagot) elektromos árammá egy úgynevezett polimer elektrolit membrán segítségével (reformálás nélkül, alacsony, 65 °C-os üzemi hőmérsékleten[forrás?]). Elektromos energia tárolására is alkalmassá teszi a metanolt, hatásfoka jobb az ismert akkumulátorokénál (mindkét irányban 83,67%, összesen 70%). A direkt metanolos tüzelőanyag-cellával működő gépjárművek gyártására minden műszaki feltétel adott."
Hello! Ez nem kispályásoknak való játékszer. Láttam ilyesmiről videót. Ez nem egy "cella", hanem egy komplett berendezés, amiben cellánkénti szabályozás, hűtőgép és a pacifütyi tudja még mi minden van benne. A cellákban található "membrán", valami több kilométeres mikró labirintus. Amiről nem fogna elárulni semmit, mert itt rengeteg pénzről és befektetésről van szó. Szerintem a kommersz felhasználás is jó sokat fog magára váratni, ránézésre nagyon költséges ennek előállítása. De amiben egy kutató életének munkája van, azt általában nem lehet az "asztal sarkán összereszelgetni"..
Az üzemanyagcella sehol sem terjed, nem véletlen. Házilag gyártani esélytelen. Egy szerűbb akkut gyártani házilag, de nem érdemes.
Egy új perspektívát nyit hogy a kínai BDY busz ágazata gyárat épít TATÁN KORMÁNY TÁMOGATÁSSAL! Na ha ők egy városi elektromos autót akarnak európában piacra dobni, akkor juthat a magyar piacra is, netán jó áron. Persze ez még évek kérdése, de a nyugati cégeknél biztos jobb áron lesz. Addigra a LI akkuk, és a szolár cellák is megfizethetők lesznek(4 év múlva kb. fele a mainak). És akkor a kínai ára akár 2MFt alá mehet. Aminél többe kerülne házilag készítve.
byd , de a többi stimmel
http://energiaoldal.hu/komaromba-telepiti-elektromosbusz-gyarat-a-byd/
Ez nem teljesen van így, csak majdnem
Ebben az esetben a kellő pénzmennyiség sem segít jellemzően sajnos. Már az maga egy komoly pénzmennyiség, hogy eljutsz az esetleges vizsgáig/engedélyeztetésig.
A rosszul sikerült házzal nem lehet senkit elütni, mert nem megy ki asz utcára.
Ez nagy igazság, köszönjük!
Csak raomlik 100 emberre.Komolyabb baj nem tortenik...
Sziasztok!
32db 3,2V 100Ah -s LiFePO4 akkumulátorhoz tudnátok ajánlani olyan BMS -t amivel megvalósítható a túltöltés illetve a túlmerítés elleni védelem? Nyilván hosszútávon ennél komplexebb védelem kell, de első körben ezt szeretném megoldani, ebben kérnék tanácsokat, ötleteket. Köszönöm
Nézz szét pl. itt: https://www.ev-power.eu/Battery-Management/
vagy a legolcsóbb: https://www.aliexpress.com/item/32S-150A-bms-2016-new-Lifepo4-96V-l...310b34
Sziasztok,
Először is egy kis útbaigazítást szeretnék kérni. (egyszer megtaláltam, de most nem lelem) Annyiban elektromos autó, hogy elektromos gyerekautóról lenne szó. Lényegében volna egy darab, amit kaptunk, ellenben a működése már nem a régi. Nem tűnik egy bonyoluét dolognak. Egy felirat nélküli hajtó motor van rajta (6 és 12 V-tal is próbáltam) 12-vel elég gyors (hanyat fordítva) illetve akiktől kaptuk azt mondták, hogy 1 db aksi volt benne ami meghalt. (6V 10Ah) Van még egy motor a kormányszerkezetnél ami a távirányításhoz van. Illetve egy db panel, ami lényegében az elektronikát adja. Ezt lefotóztam, fel tudom tölteni. Ha jól láttam lényegében a rádióelektronikát és némi DC-DC konvertert tartalmaz. Az lenne a kérdésem, ha esetleg ez halott, akkor ohgyan tudnám megcsinálni használhatóra az autót? (a felügyeleti rádió rész nem kell) Előre is köszönöm a segítséget.
Ha az elektronika sérült tegyél bele egy akkus fúróból származó elektronikát a gázpedálhoz. Szerintem 12Vos akkuval jobb lesz a terheletlen fordulatnak nem sok köze van a használatihoz.
Az akkus elektronika nem rossz ötlet. Viszont korábban is egy 6V-os akkuval ment, így szerintem arra van készítve.
Lehet az is, de amit én láttam az 12Vos volt.
Ez lenne a benne lévő egyetlen panel.
Ha jól figyeltem meg a rádióvezérlő adatlapját, akkor lényegében ez az egész azt teszi ki. A kérdés, hogy a DC konverterek mire szolgálnak ilyen mennyiségben...?
Lehet, megvakultam, de én nem találok DC-DC konvertert a panelon...
Igazatok van! Benéztem...nem is értettem, hogy miért kellenének ilyen számban oda.
Node, van valami szakvélemény? Az RX-2B chip a körülötte zsúfolt kiegészítőkkel a rádió elektronika. Amúgy a gáz pedál nem potméteres, csak érintős. Megy/nem megy. A fék pedál meg bontja az áramkört.
Ez a panel csak a távirányításhoz kell. Relé meg azért van ilyen sok, mert röbb funkciót is kapcsol. Gondolom kormány jobbra balra, gáz, fék. Te látod mi hová van kötve.
Jaja, akkor jól sejtettem.
Szóval, ha a távirányítást elhagyom, akkor elegendő (némi ellenállással és diódával) rákötni a motora az áramot. Esetleg Arduino-val a világítást? (index, sziréna) vagy arra vannak egyszerűbb módszerek?
Miért kéne ehhez Ardunio? Egyszerű kapcsolók a műszerfalon nem jók erre? Lehet ellenállással, meg diódával is csökkenteni a motorra jutó feszültséget, de minek? 6V-os akkuval teljes gázon sem lesz egy táltos. Ha szabályozni szeretnéd a sebességét, már javasoltam az akkus fúró elektronikát. Az manapság szinte minden háztartásban hever döglött akkuval. Egyszerűbb megoldás nincs. Vagy építesz egy ehhez hasonló szabályzót. Vagy marad a pedál kapcsoló, ami ugyan egy kis rántással indul, de ezeknek a gyerek járgányoknak a kereke könnyen "kikapar" az csökkenti a rántást.
A hozzászólás módosítva: Aug 8, 2017
Igazából a tervem kicsit túlmutatott a szükségesen. Végül szerintem annyi lesz, hogy a gyújtás kapcsolásával lesz egy amolyan "helyzetjelző" led sor (4-4 db SMD 3528-as) a lámpákban. Illetve előre két 1W-os "fényszóró" külön kapcsolóval. A kormányon elektronikával és egy hangszóróval (elemes) 3 nyomógomb van. Duda, jobb és bal index. Még nem próbáltam, gondolom a duda dudál, az indexek, meg kattognak. Ellenben nincs megkülönböztetve, hogy jobb vagy bal. Így nem tudom mondjuk 1-1-ben rákötni erre a ledeket (pedig milyen egyszerű lenne)
Illetve hátul is van egy kis chip lap, amihez szintén hangszóró és lámpák tartoznak. Gondolom gombnyomásra sziréna hang és villogás a "jutalom". Szóval igazából azt kell eldöntenem, hogy a két 6V(12Ah) aksit sorba vagy párhuzamosan kössem. Lehet kipróbálom sorban, hogy mennyire nyargal az autó... Majd a következők kellenek. Gyújtás kapcsoló (bekapcsoló) az meglesz. Ezzel együtt a 4x4 db smd led (3V20mAh/db) világítani kezd. (Ha sorban lesznek az aksik, akkor 2,9V20mAh-t kap minden led és 4-es csoportokban 20ohm-os ellenállással kötöm be őket közvetlenül. Párhuzamos aksi használattal kettes csoportokban 10ohm-os ellenállással ugyanígy. A "fényszórók" 12V-nál (3,2V300mAh) 18,67ohm-mal számolt a számoló, egyben a kettőt. 6V-nál külön-külön 9,33ohm-mal. A szirénát még ki kell mérnem, hogy a kis lámpákon mekkora feszültség esik, és ennek megfelelően lehet a led-eket felrakni. (jelenleg a hátsó lámpák a motorhoz vannak kötve egy diódával. Így gondolom hátramenet esetén világítanak csak. Az indexeknél arra gondolnék, hogy a kormányon lévő elektronikát használva a hangszóróra kötném a ledeket, így amikor az "kattog" azzal együtt a ledek is felvillannának. Viszont kell valami ami "megkülönbözteti", hogy a jobb vagy a baloldali oldal villanjon fel. Illetve "dudaszóra" ne világíson mind a négy. Lényegében emiatt és ha esetleg nem működne a sziréna rész akkor azért vetettem fel az Arduino-t... Jah, még annyi, hogy (a frúgép elektronikát kihagyva) kell valami ellenállás a motor és az aksi közé vagy rá lehet küldeni 1:1-ben a gázadásra az áramot?
Az egyszerűbb gépeken úgy van az akku bekötve, hogy van egy kapcsoló, ami 1-es állásban párhuzamosan, 2-es állásban sorosan köti az akkukat és van egy 0 állás ahol lekapcsolja a motorról őket. Van egy R állás is az ugyan az mint az 1-es csak fordított polaritással (így tud tolatni). A "gázpedál" az ezzel sorban van a motor előtt, ami tulajdonképp egy kapcsoló. Mehet direktben minden nélkül, a kerék kipörög ha túl nagy volna a nyomaték.
Igen, van ezen is "váltó kar". 3 állású. Előre, hátra, "üres".
Jó, szerintem akkor így fogom kötni. A lámpák meg egyszerű kapcsolós témák. Majd az irányjelzőt kell még kitalálnom.
Hello! Az "Index" rajz eleve hibás, mert nincs a tranyónak bázis ellenállása. Kinyírják egymást az IC-vel. De ha már ilyesmit tervezel, miért nem építed meg ezt a kapcsolást, ami eleve ilyesmi játékhoz készült. Ha "rászánod magadat" közreadom a nyákrajzot is.
Miért is építsünk elektromos autót ?
Ha kísérletezés miatt, az rendben van, de ha valaki komolyan gondolja az egyszerűen nonszensz. Nézzük, miért is kell elektromos autó ? A környezetvédelem miatt ? (ez egy népszerű érv), Az elektromos autó a szennyezést áthelyezi a városokból az erőművek környezetébe. Tehát ebből a szempontból valóban környezetkímélő, de globálisan nem csökkenti a környezetvédelmi terhelést (kivéve, ha atomerőművek áramát használjuk fel, ami viszont manapság nemigen népszerű ) Valamint többlet elektromos energiát igényel a meglévőkhöz képest, ami szintén környezet szennyező. Az elektromos hálózat bővítését igényli ami drága és új környezetszennyező erőművek építését jelenti (a megújuló energiaforrásokat felejtsük el, mert k*r*v*á *ra(k*r*v*a ez itt egy tiltott szövegrész, a prűdségnek van határa és én nehezen tolerálom a szövegkörnyezetből kiemelt magyar szavak cenzúrázását) drága és rapszódikus) Az energia tárolása nem megoldott (amit most tárolni tudunk az nagyon drága módszerekkel lehetséges és környezetszennyező (ritka földfémek) (valamint az energiasűrűség is silány))
Azért egy belső égésű motor még mindig szarabb mint egy erőmű. Nagy városokban különösen probléma a légszennyezés főleg a dugókban. Már ha csak a városi közlekedést váltanánk ki akkor nagyot lépnénk. Pl sokan pesten belül kocsikáznak na azoknak miért ne lehetne elektromos. Addig amíg dolgozik a munkahelyén szépen fel lehetne tölteni csak tele kellene pakolni a panelek meg a társasházak tetejét napelemmel. Nekünk ha lenne elektromos autó akkor megcsinálnám a napelemes töltésről házilag. A napelem árak iszonyatosan esnek. Amennyit mi autózunk 20-40km-eket 4-5 naponta arra bőven elég lenne.
Egyet az ilyen mérlegelésnél mindig mindenki szemérmesen elhallgat. Egy egy mai müködö auto kb 75-150 kW energiát igényel. Ennyit tud a motor. Ezt az energiát kell potolnod az elektromos hálozatbol. Vedd elö a ceruzát és számold ki, hogy mennyi energia lenne a te felvázolt eseteben és hány napelemmel tudnád potolni fényes nyári napsütésben.
Ma még ugy ahogy müködik a rendszer, hiszen az áram a stekkerböl jön. (télen nyáron). |
Bejelentkezés
Hirdetés |