Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok,
adott egy tolókapu Nice RO1000-es motorral+vezérléssel (nem mai darab, a házzal együtt vettük). Fotocella és más extra semmi, végálláskapcsolók és 3 gyári távirány van hozzá. Tavaly már küzdöttem vele, mert télen jópárszor nem ment végig a nyitás és zárás, de a segítségetekkel meglett a leírása, állítottam a nyomatékfigyelő potin és jó lett (igaz, hogy utána a kocsit is eltolta volna, ha az útjába kerül...). Most nyáron megint elkezdett hülyéskedni - nyitás és zárás közben is megállt néha, de teljesen kiszámíthatatlan, hogy mikor, néha simán végigment, néha csak 3. nekifutásra. Megint elővettem a leírását és állítgattam: az erőt ezúttal visszavettem, hogy kézzel még le tudjam fékezni, mert a túlerő fotocella nélkül azért nem volt megnyugtató... És feltekertem maxra az időbeállítót, nehogy amiatt akadjon el. Utána a próbán szuper volt, aztán pár nap múlva megint elkezdett megállni. Mi okozhatja ezt? Nyitásnál kevésbé zavaró, mert az újabb gombnyomásra tovább nyit. Zárásnál viszont nyitásra vált, amit le kell állítani és újra nyomni, tehát minden megállás 3 újabb műveletet okoz... Köszi.
Szia
Kéne nézni a ledeket, hogy mi történik ilyenkor, az előző kérdezőnek is ezt ajánlottam, mert bármily hihetetlen, de gyurcsokmódszerrel nem fogjuk tudni megoldani a kérdést. Csinálj pár képet a vezerlésről, úgy hogy a relé és a dip switch is benne legyen. Üdv
Szia,
abban bíztam, hátha valakinek volt már hasonló baja és egyből rávágja a megoldást Sajnos amikor mellette ülök és nézem, akkor hibátlanul teszi a dolgát, az előbb vagy tizenötször végigment oda-vissza. Még ha be is lassult egyszer-egyszer a finomabbra vett nyomatékszabályzó miatt (van egy toldás a sínben, ami nem tökéletes, ott néha hallani a motorhangon a terhelésváltozást), akkor sem állt le. Amúgy a korábbi leállások teljesen változatos helyeken történtek, akár többször is, szerintem függetlenül pl. a síntől. A ledek közül a végállások jelzői rendben működnek (elalszik, amelyiknél éppen áll a kapu). A FOTO feliratnál levő folyamatosan, a PP jelű a távirányító gombjának nyomása alatt világít, a biztosíték melletti középső meg villog. Amíg mozog a kapu, egyenletesen rövideket, amikor meg áll, akkor egy hosszút és két rövidet - ennek nem tudom, van-e jelentősége. Mellékeltem a képeket. Köszi.
Szia!
Milyen idős a motor? Ha jól látom, akkor még a gyári kondi van benne. Az a nagy fehér a fehér vezetékekkel. Azt is meg kellene nézned, lehet hogy lecsökkent a kapacitása.
Logikus lenne, hogy a photo kör szakad meg egy pillanatra időnként, viszont a 6-os kapcsoló nincs nálad ON-ba, ami ugye a nyitáskor is figyelné a photo-t, tehát nem kéne megállnia nyitáskor.
Van ilyen vezérlésem kipróbálom holnap ha lesz időm, hogy reagál a nyitáskori photo megszakításra. Mindenesetre azokat az átkötéseket ha rám hallgatsz 7-9-10 között kicseréled valami sodrott zsinórra, tapasztalat, hogy az 1 darab drótból álló kábel eltörik a csavaros résznél. Az pedig teljesen normális, hogy a proccesszor ledje minden beavatkozásnál egy gyors ütemű villogással jelzi az amúgy másodpercenkénti felvillanás közbe. Üdv
Szerintem kb. 20 éves lehet, akkoriban épült a ház is és egyidősnek saccolom őket sajnos kapacitást nem tudok mérni, úgyhogy alkalomadtán veszek egy másik kondit és kicserélem majd.
zsoltee0001: az átkötéseket kicseréltem - sokért nem adnám, ha ezzel megoldódna Kösz a tippeket mindkettőtöknek.
Az vajon elképzelhető, hogy a melegre vagy a szellőzésre érzékeny az eletronika? Tegnap este és ma reggel is rendben működött, aztán délben 3 nekifutásra sikerült kinyílnia. Zárás közben a második leállás után levettem a burkot, hogy figyeljem, mi történik, és attól kezdve megint hibátlan volt. Kb. 9-17 óra között süti a nap, ez kétségtelen, de erre a gyártó is számíthatott...
Az áramkörnek egyébként melyik része reagálhat így a hőmérséklet-változásra? Érdemes lehet átforrasztani a panelt, vagy kontaktsprével vegzálni a potikat?
Szia
Megnéztem, ha fel van kapcsolva a 6 ON-ba akkor kéne megállnia nyitás közbe az infra megszakadásásnál, de egyből folytatnia kell a manővert ha ismét záródott, tehát ezt is kizárhatjuk, szerintem semmi külső beavatkozás nem eredményezhet ilyen hibalehetőséget. Ez még a legelő generációs robo vezérlés, tehát bőven 2000 előtti, alapból a NICE panelek nagyon jól meg vannak csinálva, én még nem találkoztam forrasztási hibával, viszont beázási nyomokat kéne keresni, elfeketedett lyukgalván átvezetés, ami esetleg megszakadt, mert valami ilyen elképzelhető, de amúgy nem érzékenyek extrém hőmérsékletekre. A hibakeresés innentől sz*ás. Én azt csinálnám, hogy kiszedném, kiraknám máhelyasztalra, megtápálnám ac 24V-al, összezárnám a végállásokat és a stop, infrát és szimulálnám a nyitogatást 220 nélkül, közbe csavargatnám kézbe a panelt, mikor hülyül be, a relé kattan az elég nem kell a motor a próbához. Üdv, sok sikert.
Szia,
ezt is megpróbáltam. Kivettem az áramkört, beázásnak vagy fekete lyuknak nem látszik nyoma, viszont az egyértelmű, hogy korábban már javították a panelt. Az egyik optocsatoló pl. más, mint a többi, de mind ki volt forrasztva a helyéről, és a PIU-bővítő melletti 78L05 is cserélt, mellette a fehér műanyagon barna folt (ahol minden bizonnyal elfüstölt az elődje). Viszont az asztalon, akárhogy csavargattam, hajlítottam, nem állt le egyszer sem (kb. másfél perc a menetidő így maximumra tekerve). Hajszárítóval megnéztem, hogy 40°C felett történik-e valami, de ez is negatív lett. Közben vettem egy új kondit (14µF helyett csak 16-ost kaptam), a javított forrasztásokon végigmentem egyszer, a potikat és kapcsolókat végigmozgattam, összeraktam az egészet, és kb. a harmadik záráskor már meg is állt félúton (pedig már a nap se sütött oda). Következőnek a mechanikát fogom szétszedni és megtisztítani, mert olyan érzésem volt, hogy olyan helyeken is belassul/fura hangja van, ahol nincs semmi oka. De attól még végigmehetne, a másfél percnek a közelében sem volt...
Nem baj az, hogy már volt javítva, a relé se eredeti, az a lényeg, hogy nem volt e a panel elbarmolva, mert sajna volt, hogy előttel cseréltek triakot, úgy hogy a lyukgalvánt rántották vele együtt, az alkatrész felöl meg néha átvezetett, néha meg nem , akár itt is elképzelhető hasonló
Amikor megáll, olyankor a relét is elengedi? Amikor asztalon próbáltad akkor motorral vagy csak a 24V-ot adtál neki? Nemhiszem, hogy mechanikába vagy bármi külső tényezőbe kéne keresni a hibát. Nyitás közbe megáll, majd ha megnyomod a távirányítót folytatja a nyitást, ezt semmiféle szorulás vagy egyéb hiba nem eredményezheti. Bármi is történik visszafelé kéne indulnia. Ilyen hibával nem találkoztam. Üdv
Az asztalon is a saját trafójáról kapta az áramot, motort meg nem kötöttem rá, csak a relét figyeltem. Menet közben, amikor megáll, az is kattan - itt bent csak a másfél perc leteltével. És amikor megáll, a középső led is átvált a folyamatos, másodpercenkénti villogásból a készenléti tá-ti-ti jelre, tehát ő is tudja, hogy meg van állva
Csatoltam pár képet, talán észrevesztek valamit rajtuk, ami segíthet, vagy ahol érdemes tovább vizsgálódni. Köszi.
Jól van, nyugodt vagyok, ezt biztos, hogy nem én javítottam
Na várjunk csak, ennek mindig folyamatos másodpercenkénti 1 villogása kell, hogy legyen, nincs készenléti és egyéb, csak, ha bármi változás történik, pl végállás kapcsoló jel, megcsakad az infra, bármi külső tényező közbeszól, akkor pár gyors villogás, aztán megint másodpercenkénti 1. Már láttam olyat, hogy nem volt meg az üzemi feszültség és kb 2 másodpercenként 1 villanás volt, egyébként tök jó ez a kontroll led, elég nagy segítség tud lenni hibakereséskor, sajnos nem minden gyártó követi ezt a példát. Majd mérj egy 220-at meg van-e a 230 és az 5 voltot is le kéne mérni valahogy, csak arra vigyázz, hogy nehogy rákerüljön valahogy a 24 volt az 5 voltra mert a processzornak annyi és az egész vezérlésnek is, legjobb, ha kiveszed a processzort és úgy méred, vagy ráforrasztassz egy vezetéket, a lényeg, hogy a processzort az életednél is jobban óvd!!! Most szedem elő a beégett RO1000-es vezérléseket javításra, mert akkora hiánycikk lett A hozzászólás módosítva: Júl 20, 2017
Hello! Pl., ha a végállás mikro kapcsolóinak egyike a rezgések miatt egy pillanatra megszakad...ezt hogy kezelheti le az elektronika?
A 230V megvan, a 24 is (27-et mértem), az 5V-hoz előbb megint leszerelem majd az egészet. De a led villogása miatt felvettem egy rendes nyitás-zárás ciklust (rendetlent még sosem sikerült rögzíteni), és felraktam ide. Bár a neten fellelhető jópár leírás közül egyik se részletezi, hogy felvillanások hossza vagy gyakorisága mit jelenthet, azt már máshol is olvastam, hogy alapesetben egyenletesen villogva várja az utasítást (és valami belső teszt hibájára utal, ha mégsem).
Ha lesz egy eladó vezérlésed a javítottak közül, mennyibe kerül majd?
A zárt végállásnál visszapattan a kapud...ennek mi az oka? Talán állítani kéne a végállás lemezen.
Nincs semmilyen visszajelzés a végálláskapcsolókról...
Szia,
az pont a nyitott vége, ahol kicsit visszajön, de sehol nem ütközik semmibe, inkább még marad is 1-2 centi a végállásoknál az ütközésig, úgy állítottam a lemezeket (talán egy kis lejtő miatt billent vissza?). A kapcsolókat egyébként úgy figyeli, hogy pl. nyitás közben a zárt végét hiába kapcsolgatom, nem áll le, de a középső led jelzi, hogy érzékelt valamit. Zárásnál ugyanez fordítva. Ha az a kapcsoló jelezne, amerre tart, akkor nyilván megáll. Egyébként a két pillanatkapcsolót is lekezeltem kontaktsprével, meg az előbb szétszedtem a motort és kipucoltam+bezsíroztam, most szebb hangja van, DE új jelenség ütötte fel a fejét, méghozzá úgy tűnik, hogy stabilan. Amikor nyitás közben távirányítóval leállítom és elindítom a zárást, kb. 10-12 másodperc után magától leáll. Ha a nyitott végállásból indítom, akkor viszont forog másfél percig a motor. A leden nem látok semmi eseményre utaló jelzést, de ezt is felvettem videóra (elején nyitni kezd, 0.15-nél megállítom és elindítom a zárást, 0.30-nál áll le, aztán 0.40-nél indítom a végállástól és 2.11-ig nem áll le). Ezt többször is reprodukáltam, ugyanígy viselkedett, miközben az elektronikához most nem nyúltam (illetve annyit, hogy a ház most nincs földelve, a helyén meg volt). Ja, és ezt megfordítva is csinálja: végállástól indított zárást ha megállítom a távirányítóval és nyitásba kapcsolok, szintén leáll 10-12s múlva. Ez direkt lehet, csak eddig nem tűnt föl?
Hello! Köszi..az irányokat valóban elnéztem.
A kapcsolókat inkább újakra kellene cserélni, a spray nem sokat ér. (De nem biztos, hogy ez a hiba) Nem túl jó ötlet terhelés nélkül (kapu nélkül) tesztelgetni. Egyrészt nyomva kéne tartani a végállás kapcsolót, mikor megnyomod a távirányítót - úgy, mint ahogyan a valóságban működik- aztán meg elengedni. Az sem mindegy milyen pozícióban áll a kapu mielőtt behoztad az "asztalra". Pont ezt a vezérlés nem ismerem, de le kéne "nullázni" és újraprogramozni/beállítani kellene az "elejétől" kezdve. Azt sem ismerem, hogy áramkimaradás után ennek a vezérlőnek hogyan kéne viselkednie. Arról sincs tudomásom, hogy csak egyszerű "időalapú" a programozása és figyeli a motor áramfelvételét meg természetesen a végállásokat. Ha jól látom enkóderrel sem rendelkezik... U.i.: Hamarosan nekem is rá kéne néznem egy 17 éve működő hasonló motorra... A hozzászólás módosítva: Júl 21, 2017
Szia
Ha megnyomom a távirt akkor se kéne elindulnia ugyanabba az irányba, itt nem külső tényezővel van gond.
Jól tetted, hogy levideoztad, ez biztos, hogy nem normális ez a villogási ütem, se az a titi tázás meg a normál villogás is lassú.
Nézd meg az 5 volot valamint nitrohígitóval le kéne ecsettel mosni a panelt a gyantától, főleg az 5 voltos stab ic és a kis kondenzetor fölötti részt. tulajdonképpen az egész panelt lemoshatod csak a relé ne legyen hígítós mert megmarja. Az viszont normális dolog, ha nyitás közbe leállítod és elindítod visszafelé már nem teljes menetidót számol. A végálláskapcsolók örök élet, azt nem kell cserélgetni, mindkettőhöz külön led, rögtön kiderülne ha nem volna oké.
Ez nem az a tanítós fajta vezérlés, teljesen jól tesztelgette, nincs semmi visszacsatolás a motor felöl.
Idézet: „A végálláskapcsolók örök élet, azt nem kell cserélgetni, mindkettőhöz külön led, rögtön kiderülne ha nem volna oké.” Ezzel kicsit vitatkoznék, sok tolómotorban cseréltünk már végállás kapcsolót, az érintkezők között fellépő hanyag érintkezés miatt.
Hali!
A képen látható vezérlésem, valószínű túl áramot kapott. Az egymás fölött lévő két fóliakondenzátor közül, az alsó eldurrant. A biztit kinyomta, remélem nem lett tovább baja. Érdekes módon a varisztor nem durran el. A kérdésem az, hogy e helyett a kocka alakú fóliakondenzátor helyett berakhatok más formátumút, ha az értékek megegyeznek.? Ez a két kondi sorba van kötve, a közös pontjukra van kötve a hálózati földelés.
Ami eldurrant.
Jól értelmezem, hogy ez 2,2nF 300Vdv? A hozzászólás módosítva: Júl 26, 2017
Hello! Ezek "csak" zavarszűrő kondenzátorok...ha kiveszed őket, nélkülük is működnie kell a vezérlőnek. Bővebben: Link
A 230V-os hálózatot védik a nagyfrekis zavaroktól... Ha a panelt nem sikerül működésre bírni, akkor felesleges azokat pótolni. Y2/X1 jelölés a lényeg, olyan típus kell oda...
Hali!
Szemrevételezéssel más hibát nem látok. Kicserélem a biztit, (5A) és próba. Azt mondod, ha működik, ezt a kondit ráérek a későbbiekben is pótolni? Ez, határinkon belül beszerezhető esetleg? A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2017
Hali!
Kipróbáltam a kondik nélkül. A relék kattannak. A menüben minden megvan, de a motor nem indul.
Hello! A motor biztosan nem a kondik hiánya miatt nem működik...
Ha rendeltetésszerűen "kattannak" a relék, akkor talán a nyák-on valahol szakadás lehet...meg talán van valahol egy triak, amely meghibásodása esetén szintén gond lehet. (Esetleg még az optocsatolókkal is gond lehet) A hozzászólás módosítva: Júl 28, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |