Fórum témák
» Több friss téma |
A "0V" a trigger szintet jelenti, azért lila.
A brumm ellen árnyékolni kell a bemeneti mérő vezetéket, és/vagy földelni a szkóp GND pontját. PP-80 mérőkábelt használsz hozzá? A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2017
A földeléssel megpróbálom, úgy tudtam, hogy egy oszcilloszkópot nem szabad leföldelni. Nem tudom, honnan vettem.
Amikor a teszt jelet adom a szkópra, akkor is 0V. A mintaképen 4.6V -ot mutat a kézikönyve.
Nekem is volt, vacak a tápszűrése, illetve annak a belső megoldása. Akkuról kell használni, 3db lion celláról teljesen zajmentes volt.
Normális szkópok árnyékolva vannak a műanyag dobozon belül, a bemeneti fokozat ezen belül külön árnyékolt. Itt gondolom semmi. Ha szűröd a tápot, még kisugározhat, esetleg ilyen úton jut be.
Itt nincs árnyékolás semmin sem. Igaz az enyémnek nincs doboza, de már megvan rendelve.
A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2017
Olcsó műszer hátránya. De rosszat nem mondok róla, mert azért nem olyan rossz, amennyire azt gondoltam.
Tegyél rá kapcsoló üzemű dugasztápot, és megjavul. Nekem is ugyanez volt a bajom (én 9V-os elemet gumiztam a hátára, és tiszta a jel, mobil, kompakt). Az a nulla volt emlékeim szerint a triggerelési feszültség, azt a trigger kiválasztása után a tekerővel tudod állítani. Jó lesz ez, ne aggódj!
A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2017
A dugasztáp ebben az esetben nem igazán jó. Mennyi az áramfelvétel? Mennyit tud a dugasztápod? A dugasztáp mindig jóval nagyobb feszültséget ad, mint ami beállítasz rajta. Még szerencse hogy a szkóp túlélte. Építs saját tápegységet.
Ilyen dugasztápom van. Szerintem ennek elégnek kell lennie. Ez nem piaci dugasztáp.
Van saját építésű tápegységem is. Annál is ugyanez a helyzet, csak ott sokkal kisebb a tüske, de van. Miért ment volna tönkre, figyelem én az áramfelvételt és a feszültséget!?
A szkóp áramfelvételéről nem találtam semmit. Továbbra is azt javaslom építs egy jól szűrt tápot. Már más is javasolt a kapcsolóüzemű tápegységet. Ebben is látok fantáziát. 15 évvel ezelőtt a HP szkenerem tápegysége tönkrement. Az eredetihez hasonló kapcsolóüzemű tápegységet kellett vennem, ahhoz hogy szépen szkeneljen.
Egy ilyen biztos elég lenne hozzá. A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2017
Szkóppal mérted az áramfelvételt? Csúcsban rángathatja a tápegységet sokkal nagyobb áramon.
Igen valóban egy ilyen kapcsoló üzemű modul lesz a megoldás. Nem is jutott eszembe.
Már bocs, de ilyen laikus marhaságokat miért kell elhinni, hogy a táp szűrésével lenne gond? Tisztán látszik hogy szimmetrikus, 50 Hz-es a brumm, ilyet egy egyenirányított fesz képtelen okozni, az 100 Hz-es lenne, vagy legalábbis aszimmetrikus! A látott zavarjel a hálózati feszültségből, kapacitív úton csatolódik. Árnyékolni kell. Vagy még próbaképpen rövidre zárhatod a bemenetét.
Miért nem árulod el hogy milyen mérő vezetéket használsz? A trigger szintet meg neked kell beállítanod.
Azért gondolom, hogy a tápszűrésével van a gond, mert egy 9V -os elemről semmi gond sincs.
A mérőkábele a kithez adott kábel, 75Ohm -os krokodilcsipesszel ellátva. De tervezem, hogy veszek egy ilyen kábelt hozzá: Bővebben: Link
Miért bonyolítod az életed? Teszel rá egy tartós elemet és kész! Gondolom nem napi nyolc órában fogod használni (mert akkor rendes szkópot használnál nem ilyen kis játékszert). Nekem is van ilyen is. Csináltam hozzá egy kis pigtail-t, aminek az egyik vége megy az elemre, a másik meg egy DC jack. Jó régóta megy már ugyanarról az elemről.
Próbáltad szűrni, stabilizálni, és nem segített, innentől fogva ez az ok eleve kizárt, még akkor is ha nem veszed figyelembe a zavarjel frekvenciáját és formáját ami önmagában is kizárja hogy a szűretlenség okozná a gondot.
Az elem azért segített, mert úgy eltávolítottad a hálózatot ami a közvetlen zavarforrás. Létezne olyan hogy 75 ohmos krokodilcsipesz? Zárd rövidre a bemenetet! Ha csökken a zavarjel, akkor nem a táp szűretlensége okozta! Fogd meg a bemeneti "meleg" pontot kézzel (rövidzár nélkül)! Ami ekkor megjelenik, az a hálózati brumm hatása! Látni fogod hogy kb. ugyanolyan mint amit linkeltél.
Egyszerűnek egyszerű az elemes táplálás, sőt más előnyei is vannak, de 130 mA az legfeljebb 3 óra alatt a legjobb minőségű 9 V-os blokk telepet is kisüti. Ez azért túl drága és környezetszennyező. Legalább aksi kéne.
És ettől függetlenül árnyékolás így is úgy is kell, a jelenleg felmerülti problémakör megoldásának csak ez tekinthető, az elemes táplálás a szőnyeg alá söpri a problémát ami újra elő fog jönni éles méréseknél, talán még kellemetlenebb módon. Idézet: „A mérőkábele a kithez adott kábel,” Nincs róla sem kép sem más infó a HEstore-on.
Használhatna akár savas akkumulátort vagy lítiumost is 9V stabilizátorral. Nem olyan nagy a gond, van lehetőség bőven.
Zselés aksi.
Azt is használnék, csak sajnos nem jó. Régebbi orosz műszer.
Elfogadom az érvelésed az elemet illetően. Mindazonáltal azt ugye tudod hogy ez inkább "játékszer", és nem egy komoly műszer? Jópofa, megmutat dolgokat, de túl sokat azért ne várj tőle..
A hozzászólás módosítva: Okt 3, 2017
A kábel végén BNC csatlakozó van. A kábel felirata szerint 75 Ohm -os koax kábel. Ebből a kábelből ágazik ki egy piros és egy fekete vezeték, azon vannak a csipeszek. Nem tudom, hogy tulajdonképen árnyékoló harisnya található-e a külső szigetelés mögött.
Semmi gondom, bajom az elemmel való táplálással. Van olyan akksim is ami jó lenne hozzá. De azért azt nem gondoltam volna, hogy ilyen érzékeny. Őszintén szólva meglepett ez a jelenség.
Minden szkóp ugyanilyen érzékeny hálózatról üzemeltetve és nem árnyékolt bemeneti kábellel. 1 M bemeneti ellenálláson 0,2 V jelhez 0,2 uA zavaráram kell, amit 100 V közös módusú feszültség mellett 1,5 pF kapacitás a környezet felé létre is hoz.
Sziasztok!
Vettem egy (szerintem nem eredeti) DSO138 kit-et. Az R8, R12 és R13 jelölésű ellenállás a leírás szerint 120Ohm-os. Helyette 120KOhm-osakat csomagoltak nekem. Ezeken kívül a képernyőt támasztó két-két pin hiányzik még. Összeraktam a meglévő alkatrészekből, gondolom bekapcsolom, hiszen az említett elemeket úgy látom, nem létfontosságúak a "kipróbáláshoz". Fehér képernyő fogadott. 5V, 3,3V szépen van mind, kivéve a negatívot, de az most még mindegy. A zöld LED nem villog, bármit nyomkodok. Az STM32 reset lába nem zárlatos, 3,3V van rajta. A kristályon viszont nincs feszültség sem a testhez, sem a másik lábhoz képest. Valamiért nem megy indul az STM. Nagyon remélem, hogy nem rossz ez a mikrovezérlő... Mi lehet a probléma? Köszi.
Szia! Még az is lehet, hogy elfelejtették felprogramozni. Szerencsére ehhez a típushoz minden letölthető innen: DSO138 honlapja, ezen belül itt: "Product Documents and firmwares".
Lehet, hogy még is csak valamilyen forrasztási hiba, vagy szennyeződés van valahol, és azt kellene megtalálnod. Negatív táp is csak akkor lesz ha a program fut, mert az működteti a negatív feszültséget létrehozó áramkört.
Rendben, köszi. Szerencsére van ST-Link-em is, ha mással nem menne. Majd megpróbálom flashelni.
Igazad van, teljesen üres volt a mikrovezérlő memóriája. Rátöltöttem a firmwere-t és már indult is. A negatív feszültségek is rendben vannak már.
Köszi. A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2018
|
Bejelentkezés
Hirdetés |