Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Kicsit megkésve, de készítettem két hangfelvételt, egyet kompletten összerakva, másikat gégecső nélkül. Hallani, ahogy bekapcsolom, növelem a fordulatot és egyszer csak tompább lesz a hang, olyan, mint ha elkapna valamit, aztán csökkentem a fordulatot és újra "normális" hangja lesz. Nem mellékesen pénteken párom elmondása szerint leállt a gép és forró volt az oldala, gondolom túlmelegedett. Ha van valami ötlet azt megköszönöm. Jah egyénként érzésre jobban szív, de nem tudom mi történhetett, mert annyi, hogy kiporoltam, más nem történt. Köszi. G.
Amennyire a hangból én meg tudom ítélni, valószínűleg a fordulat elérésekor a forgórész egyszerűen rezonálni kezd a valószínűleg kopott csapágyak miatt.
Akkor ezt viszont buktam, ugye? Ha jól emlékszem azt írtátok, hogy ezt a motort nem lehet tovább bontani? G.
nincs értelme.Ha jó csapágyakat raksz bele az minimum 3eft. 5-6 ért vadi új motort adnak bele.
Ja igen.Az orczy n kívül van más nagyker is.
Tessék:Bővebben: Link
Akkor már én is vettem volna. Egyszerű ügyfél már a 2000.-Ft/ 2 db FAG vagy SKF csapágynál sírni kezd. Csak azt nem értem, minek vett akkor Samsungot?
Megmondanád, miért vannak áthúzgálva azok a jóárú Samsung motorok?
Ahogy nézem a linket 2000 W-os csak egy fajta van, de annak az ára át van húzva, illetve nem olyan mint az enyém, ahogy így elsőre látom. Csapágycsere sem lenne rossz, de szét tudom szedni valahogy? Köszi. G.
2000W?ugyan már a mérete és a felfogatása stimmeljen a többi nem számít.Egyik sem tud annyit mint a mennyi rá van írva.
Igazad van. Ha rajta hagyom az egérmutatót, előjön az akció.
Ehhez külön gondolatolvasót kellene alkalmaznom.
Sziasztok!
Hogy-hogy nem a porszívó olyan, mint új korában. Összeraktam, kiürítettem a por tartályt és úgy szív ahogy kell. A furcsa hangja is elmúlt. Köszönöm mindenkinek a segítséget a rejtély megoldásához. G.
Rakéta 9A porszívó orr-görgője eltörött, hol lehetne ilyet keresni? Néztem a Google-ben porszívó alkatrész helyeket, de nem látom.
Sziasztok Értők!
Volna itt egy Panasonic "Super Silent" porszívó, ami eddig igencsak szépen szolgált, de egyszer csak "letette a lantot" Meg sem nyikkan. Szerintem a képeken látható alkatrészek purcantak ki, csak azt nem tudom, hogy melyik lehet az? Multiméterrel rámérve, eddig nem sokat tudtam összehozni sajnos. Az a kis dióda nem "sípol", de nem is mérhető, és a két kicsi ellenállás sem mutat semmi értéket, csak a nagy. Annak értéke 120 Kohm. A fóliakondikat meg szintén nem tudom hogyan kéne megvizslatni. Képek: A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2017
A dióda egy Diac (oda is írták), egyszerű diódavizsgálóval nem vizsgálható. A letörési feszültség alatt nagyon nagy az ellenállása (>1000 MOhm). A két kis ellenállás színeit nem látni, de nem lehetnének túl nagyok. A kondikkal nem kell foglalkozni, bár azok is romlandóak, de az általában eléggé feltűnő. Az áramkörhöz tartozik egy triak, amihez mennek a vezetékek. Jó lenne, ha a panel hátoldaláról is készítenél fényképet, a kis ellenállásokról is úgy, hogy le lehessen olvasni a színkódot! Ha megtalálod a triacot, azon se sok mindent lehet mérni. Két lába között lehet kis ellenállás, ~47 Ohm. A harmadik szakadásnak mérhető, ha jó.
A motort külön kipróbáltad? Vezeték nem szakadt? Inkább ezekre gyanakodnék nem az elektronikára.
Nem szakad sehol a vezeték. Nem próbáltam ki a motort, mert nem tudom, hogy csak úgy direktbe rá lehet -e kötni a hálózatra? Úgy érted, hogy minden nélkül, az elektronikát megkerülve? Még azt a nagy fehér kondit is iktassam ki? A porszívó egyszerűen csak leállt, minden előzmény nélkül. Már 20 éves amúgy.
Köszönöm, ha nekiálltam újra, akkor írok még, hogy mi a helyzet és csinálok még fotót is. . Üdv.
Nem találtam triakot, a panel másik felén meg nincs semmi alkatrész, csak a forrasztások vannak.
Biztosan van triak, csak nem találtad meg. A panel hátoldalán a vezetékezésből ki lehet deríteni, hol keresd a triakot.
A panelen a diaknak nem lenne szerepe triak nélkül, az végzi el a fázishasítást. Keress olyan helyet ahova 3 vezeték megy el. Valószínűleg a narancs-kék-szürke hármas lesz az. Könnyebben segítenénk ha a panel másik oldaláról is lenne kép.
A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2017
A triak lehet egy külön alulemezen van, ami egy gumitömítésen keresztül belenyúlik a motor mellé, ahol jár a levegő. Már láttam így megoldva. A motor által szívott levegő hűti.
Sziasztok!
Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget! A triakot végül megtaláltam, mivel eleinte nem szedtem szét teljesen a porszívót, azért nem tudtam, mia helyzet. Ez is az én hibám, a gyakorlatlanságnak köszönhető. Viszont mint kiderült, minden elektromos alkatrész tökéletes volt a gépben! Egyszerű volt a hiba: A szénkefe a "tervezett elavulás" szerint volt megalkotva! (Bő 20 éves Japán porszívó, meglehetősen sokat volt használva!) A két szénkeféből csak az egyik (amelyik kevésbé kopott el mint a másik) egy beépített kis rugós bakelit szerű pöcök által nem tudta átadni a motornak a naftát. Nos, azt a kis rugós pöcköt kioperáltam, azóta szépen megy megint a gép! A szénkeféknek még bőven van kopási lehetőségük, (lásd a képen!) szóval nem is cserélném ki őket, mert az utánajárás sokkal fárasztóbb lenne, mint a kb. 800 ft-os költség. Még egyszer köszönöm mindenkinek! Üdv: Laurox
Volt ilyen érzésem, hogy nem az elektronika rossz. Gratulálok a sikeredhez.
A szénkefét egyébként cseréld ki, mert a bakelit pöcök azért van benne, hogy a kommutátor ne tudja a fémig elkoptatni a szénkefét.
Az a pöcök nem a tervezett elavulás miatt van benne, hanem hogy a "júzer" észrevegye, hogy baj van, szerelő szükséges. Nem véletlen van pl a nevesebb sarokköszörűkben is ilyen. Így ha megáll, szénkefe csere és megy tovább(kb:2000Ft anyagár), egyébként a "paraszt" addig használná, hogy a végén csak a rugó érne a kommutátorhoz, ezzel tönkretéve azt is. Na ez már nem 2000ft. Igyekeznek ezeket bolondbiztosra csinálni a gyártók, feltételezve, hogy általában nem hozzáértők használják. A rövid szénkefe ki is fordulhat a tartóból.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |