Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   174 / 229
(#) csavarkulcs hozzászólása Jan 4, 2018 /
 
Inkább azon kellene gondolkodni hogy hogyan lesz szabályozva a teljesítmény?
Nem akarok hülyeséget írni, de mondjuk egy sorba kötött tirisztorral, nem lehetne megodani a PWM szabályzást?
Nagyáramú tirisztor
(#) csavarkulcs hozzászólása Jan 4, 2018 /
 
Egyébként jól látszik hogy kétszerolyan széles a kommutátor mint a szénkefe, a bendixet kilőve lehet azt a pussz felületet is használni hogy átvigye az áramot.
(#) csavarkulcs hozzászólása Jan 5, 2018 /
 
Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2018
(#) gömb válasza csavarkulcs hozzászólására (») Jan 5, 2018 /
 
Ezt az oldalt én is nézegettem párszor. A soros motorból csak kettő féle van de azok egy teherautót is elvinnének a közel 30 kilowattjukkal.
Az állandómágneses meg az 500w-os is kicsi egy komolyabb robogóhoz. Nagyobb csomaggal nagyobb emelkedőn nem fog tudni felmenni.
Régebben volt itt 1kw-os, az már úgy-ahogy elég lenne.
A kerékagy motorok ebből a kínálatból a legegyszerűbbek, de drágák
Nekem a 60 nm amit az 1.5 kw-osnak irnak elég sovány. Az én motoromba 130 nm volt az állandó nyomaték, és azon fölül a motor mivel soros, rövid ideig a sokszorosát is le tudta adni, persze az már a kereket fenyegeti, meg a legtöbb talajon elforog.
Persze ez a gyenge/erős kicsit relatív, mert én nagyjából IFA kapaszkodóképességet várok el, másoknak meg bőven elég ha felmegy egy 10%-os emelkedőn.
(#) csavarkulcs válasza gömb hozzászólására (») Jan 5, 2018 /
 
Ma azon gondolkodtam hogy az első, és a hátsó kerék helyére is beteszek egy egy 1,5kW-os agymotort, így legalább összkerekes lesz Tudom hogy indulásnál nem jut akkora tapadás az első kerékre, de hát annyi baj legyen, csak nem fog megcsúszni
Egyébként az elektromos rásegítésű biciklik 90 százalékánál elöl van a motor, mert egyszerűbb így kivitelezni.
(#) gömb válasza csavarkulcs hozzászólására (») Jan 5, 2018 / 1
 
Hát a 60 nm az első kereket laza talajon megpörgetheti, főleg hogy azért egy bldcben is van nyomatéktartalék, ha a vezérlés elviseli/engedi a túláramot. De összeségében nem valószínű hogy gond lenne, mert ugyanakkor a hátsó közben tolja előre az elejét, szóval mégse olyan mintha csak az első gyorsítana. Mindenesetre érdemes jó terepgumit ratenni.
(#) csavarkulcs hozzászólása Jan 5, 2018 /
 
(#) erbe válasza csavarkulcs hozzászólására (») Jan 5, 2018 /
 
Kamuvideó. A villanymotor tengelyéról egyszeres áttétellel hajtja a hátsó kereket. A fogszámokat nem számoltam meg, de az áttétel ~5-6-szoros lehet legfeljebb. Ekkora méretben azon a fordulatszámon, még ha a legerősebb ritkaföldfém mágneseket használják, akkor se lehet több 5-10 kW-nál.
Biztos kínai a motor. Ott még a kW is kisebb.
(#) RoliNyh válasza erbe hozzászólására (») Jan 5, 2018 /
 
Azt ne felejtsd el, hogy léteznek nyomatékváltós motorok is, mint pl az akkus fúrók bolygóműve,
nem tudom szedtél -e már szét olyat. Magyarul a motor tengely 5-10 -szer (nem tudom pontosan)
gyorsabban forog, mint a lánckerékhez kapcsolódó tengely.

Persze a 40KW az már kimondva is sok, meg szerintem is nagyobb méretű lenne...
(#) erbe válasza RoliNyh hozzászólására (») Jan 5, 2018 /
 
Ha hiteles akarna lenni, legelőször a felhasznált motor típusát, képességeit ismertetné.
(#) erbe válasza erbe hozzászólására (») Jan 5, 2018 /
 
210 kW-os Yamaha alig nagyobb motorral.
Korábban is már többször volt szó róla, hogy a szuper modellmotoroknál összeszorozzák a két maximumot, és azt veszik a motor teljesítményének. Max üzemi feszültség * max indulóáram. A valósághoz persze nem sok köze van.
A max indulóáramot az akkumulátorok és a vezérlőelektronika méretezéséhez adják meg.
Még az induló nyomatékot is inkább próbapadon lehetne mérni, mint gumifüstöléssel. A teljesítmény meg nem álló motornál, hanem üzemi fordulatszámon jelentkezik, hiszen az a fordulatszám és nyomaték szorzata. A nyomaték pedig, mint tudjuk, a fordulatszámmal csökken.
(#) RoliNyh válasza erbe hozzászólására (») Jan 5, 2018 /
 
Egyetértünk, nyilván nem a pillanatnyi csúcsterhelés a mérvadó...
(#) zsoltee0001 hozzászólása Jan 21, 2018 /
 
Sziasztok
Hagyományos akkus villanybringa akku átalakítása LI-IO-ra csinált már valaki?
Üdv
(#) hevjan válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Jan 21, 2018 /
 
Igen. Eddig 3-at.
(#) zsoltee0001 válasza hevjan hozzászólására (») Jan 21, 2018 /
 
Szuper, érdekel, infókat gyűjtök, sajnos kész projekteket nem találtam.
Vannak fotóid a projektről ill. részleteket tudsz mondani?
Üdv
(#) hevjan válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Jan 22, 2018 /
 
Itthon, a jofogas.hu-n találtam hozzá liion akkucellákat (104 db, 48V, 20Ah) olcsón (viszonylag), ebay-en szereztem be hozzá BMS-t (Battery Management System), szintén itthoni forrásból nikkelszalagot, mikrohullámú sütő trafójából csináltam hozzá ponthegesztőt, és megépítettem az akkupakkot. Mivel egy normál országúti kerékpárról van szó, az akkudobozt is magam készítettem el hozzá.
(#) zsoltee0001 válasza hevjan hozzászólására (») Jan 22, 2018 /
 
Először is gratulálok hozzá, nagyon jónak tűnik.
Nekem eddig liio akkukkal csak kisebb projektjeim voltak 3s2p, 4s2p... Ez az átalakítás elég komoly feladat lesz, édesanyám bringájáról van szó ami 36 voltos, szerinted minimálisan mennyi cellára készüljek föl, ha az a cél, hogy legalább olyan hatótáv meglegyen mint az eredetivel?

Ponthegesztővel már próbálkoztam, de még nem jött össze, szerintem a 75V pufferelve nem volt jó, inkább alacsony feszültdóség, nagy áramra kéne törekednem. Azt láttam videókon, hogy spec szalaggal kötik össze az akkukat, szóval ez a nikkel szalag, nekem van vékony réz lemezem, ollóval símán vágható, szerinted ez alkalmatlan ponthegesztésre?
Üdv
(#) hevjan válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Jan 22, 2018 /
 
Én most decemberben vettem ilyen pakkokat. Ehhez már csak 1 36V 20A-es BMS-t kell kerítened és kész a csomag. Az akkudoboz nyilván megvan a bringán. Ez egy 36 V 14 Ah csomag. 1 barátomnak építettem ilyen-ből 48 V-os akkucsomagot, és azt mondja, jobban megy vele, mint az eredeti ólomakkussal.
A rézlemezt asszem én is próbáltam, de nem sikerült ponthegeszteni. A mikrótrafón a 2-3 menet jó vastag kábelből a siker kulcsa. Az enyém így 0,3 mp időzítéssel csinálta a legjobb hegesztést, de nem volt szabad nagyon rányomni a csúcsokat, mert akkor nem melegedett fel megfelelő mértékben az anyag. 10*0,2-es szalagot használtam.
A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2018
(#) zsoltee0001 válasza hevjan hozzászólására (») Jan 23, 2018 /
 
40.000 + 3ezer a BMS... basszus, vesz még valaki ólomakkut?
Vagy valamit elszámoltam?
Kíváncsi vagyok, hogy a töltője jó e hozzá.
Van mikrotrafóm, ráadásul ez még a szoccreál )van benne anyag), jó féléves projekt lesz ez, ha ilyen ütembe haladok, anyám még nem tudja, mit tervezek, nem is mondom még neki, mert tutira nem száll le rólam
(#) bütykölő hozzászólása Feb 2, 2018 /
 
Tisztelt Biro F úr
Segitségét kérném az alábbi témában:Épitettem egy női kerékpár vázba egy elektromos biciglit,ami működik ugyan,de terhelés alatt leáll az agymotor .A hajtott kerék 60 fokos 1db Hall /a középső a két másikhoz képest forditva lett belerakva gyárilag /ezt a kinából rendelt teszt műszerrel megállapitottam ,kiszereltem,vissza ragasztottam beforrasztotta helyesen,igy már jó lett.Ez a kerék vadi ujj volt a piacon vettem 5e -ért vagy 4évet ált a lomosban most kezdtem el foglalkozni vele mivel 68 éves vagyok és már nehezemre esik a pedált taposni.Rendeltem hozzá vagy 2 éve egy Fokan FC-500W brushless controllert,2db jeladós fékkart és egy hall jeladós gázkart.Össze szereltem ,a tápot egy Bosch gyári akkupakk adja amit szintén a piacon vettem 5e -ért de a BMSpanelt ki kellett cserélni mert az volt benne a hibás tette bele kinából rendelt 10s 40A -os bms szabályzót igy jó lett,a benne lévő LI-ION cellák még fiatalok.Ellenőriztem a hall jeladást,valamint a kerék tekercsek sorrendjét,bekötöttem párhuzamosan a két fékkart ,valamint a gázkart/helyesen/.Rendben működött az álványon,fék-gáz rendben,de ráültem és el is indult velem de ha jobban ráhuzom a gázt megáll.Itt zeretnék segitséget kérni a tapasztaltabb kollégáktól.Motor 60 fokos talán 350w-os,a controller 36-48 V-os öntanitó vezeték össze dugásával beállitottam az előre forgást majd széthuztam gyujtás bekötve egy rejtett kapcsolóval,de vannak csatlakozók ameyek nincsennek bekötve .
1--5 vez hall jeladó és 5v fehér 5 vezeték bekötve
2--kék-zöld-sárga motorhoz menő vez. bekötve
3--fekete-piros vastag +- táp és vékony piros inditás bekötve
4--fehér 3-as piros,zöld,fekete gázkar bekötve
5--fehér 2-es fekete- kék-fehér csikkal fékkarok bekötve
6--piros 3-as szürke-fekete-lila sebesség --./. fekete föld- bekötve
7--piros2-es piros-fekete 41v és föld nincs bekötve ???
8--4-es piros zöld-föld,,kék +5v,,sárga +41v , üres --//-- ???
9--zöld hengeres barna vez sebesség jel --//-- ???
10-- fekete csatl fehér vezetékkel tanitás müködött
11--fehér csatl lila vez /high voltage..brake wire nincs bekötve ???

Hát ennyi az akkuk feszültsége nem esik terhelésre!
Nem szeretném tönkre tenni a controllert!

Mivel még nem használtam ezt a topikot remélem jól csináltam
(#) Kovidivi válasza bütykölő hozzászólására (») Feb 2, 2018 /
 
"az akkuk feszültsége nem esik terhelésre!" - piacon 5eFt-ért nem kapsz ilyen akkupakkot, ami jó is. Minden egyes cellát egyesével le kell meríteni, közben mérni a kivehető kapacitást, megnézni, a belső ellenállása rendben van-e. Összeválogatni őket úgy, hogy minden egyes sorosan kapcsolt cella csoport kapacitása azonos legyen, amennyire lehet. Ha az egész pakkban van egy darab sorosan cella/cellacsoport, aminek a belső ellenállása sokkal rosszabb, mint a többi, a feszültség a cella kapcsain rohamosan fog esni, és át is polarizálódhat, kifolyik belőle a folyadék, tökreteszi a mellette levő cellákat. A feszültség nem fog esni, csak 3-4V-ot, ami nem feltűnő. Itt 10-20A-ek folynak, ha ezt nem tudja a pakk kiszolgálni, nem lesz gyorsulás. Mennyi cella van párhuzamosan? Minimum rakni kellene a balanszer kivezetésre lipo őrt (2db-ot, mert 1db csak 8celláig jó), hogy legalább pittyegjen, ha terhelés alatt mégis valamelyik soros tag feszültsége túl alacsony.
Ha 5eFt-ért lehetne rendes akkupakkot venni, én 10db-ot vennék. De nem lehet.
Még egy ötlet: lehet, hogy a 40A-es balanszer kapcsolta le a feszültséget! Sőt, valószínű.
Egyik ok: valamelyik soros cellacsoport feszültsége túlságosan alacsony, másik ok: 40A-nál több áram akart folyni (multiméterrel a söntön eső feszültséget lehet nézni). Figyelni kellene cellánként a feszültséget. Ezek szerint a bekötés jó.
A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2018
(#) bütykölő hozzászólása Feb 2, 2018 /
 
Az akupakk ami gyujtást ráadva 41.0 v -6-10amperos terhelésre 1-2 tized v-ot csökken a feszültsége,de amikor leáll az akupakk feszültsége fennmarad.Elsőre én is erre gondoltam,de kizártam ezt.Van egy gyanúm :honnan tudja a kontroller hogy 36v-vagy 48v -on kell neki dolgozni?lehet,hogy a be nem kötött vezetékek valamelyikével kell tudtára adni!Ugyanis a kotrolleren a köv.felirat olvasható:Under voltage protecion DC31V/41V.
(#) Kovidivi válasza bütykölő hozzászólására (») Feb 2, 2018 /
 
Szerintem tudja a kontroller detektálni. Amíg nem raksz lipo őrt a cellákra egyenként, addig nem tudod kizárni, hogy akár egy cella is a 10 sorba kapcsoltból nem hibás. Ellneőrizheted is, hogy lekapcsol-e az akksipakk. Ha raknál rá valami LED-et, ami gyorsan reagál a feszültségesésre, akkor láthatod, ha egy pillanatra megszűnik a feszültség. A normál izzó, vagy bármilyen pufferelt világításnál nem fog bevillanni semmi. Lehet, hogy csak 100mS-ig tilt le a védelem, és mikor visszakapcsol, a kontroller újraindul. Újraindulásnál van benne olyan védelem, hogy addig nem pörgeti a motort, amíg a gázkar vissza nem áll nullára. A multiméter is puffereli a feszültséget, 100mS kihagyást nem fog észrevenni.
Szkóppal lehetne látni a legjobban.
(#) bütykölő hozzászólása Feb 3, 2018 /
 
Közsönöm az instrukciót, utánnanézek tüzetesebben.Be fogok számolni a fejleményekről.Azt viszont nagyon szeretném tudni,hogy a benem kötött csatlakozók mik,és azok végén mi történik,pld:a gázmarkolat 3-as csatlakozójában a piros vez.az +5v,,zöld a hall kimenete 0,6-4,6 v,,fekete az a föld,/testet azért nem mondok mert el van szigetelve.A fékkar is világos záró kontaktus,a két sebességi fok kapcsolóval választható,DE vajon a többi csatlakozó bekötése ,hogy mőködik?ezt szivesen venném ha valaki felhomályositana.

üdvözlettel:bütykölő
(#) bütykölő hozzászólása Feb 3, 2018 /
 
----egy gondolat:ha egy 33v-os és 5v-os zénert sorbakötve megfogom a 41 v-os feszültségét az akkupakknak,marad 3v azzal precizen detektálni tudom ha 38v alá,illetve a rákötött led jelzi a pillanatnyi energia hiányt.??????mit szólsz?
(#) Kovidivi válasza bütykölő hozzászólására (») Feb 3, 2018 /
 
A zeneres dolgot nem értem miért lenne szükséges. Amire én gondoltam: akkupakk kimenetére sima nagyfényerejű LED, elé áramkorlátozó ellenállás, mondjuk 4k7, ezzel 6-8mA folyik a LED-en. Kicsit sötétebb környezetben talán látszani fog, ha elmegy a feszültség, de folyamatosan figyelni kell a LED-et terhelés alatt.
Szkóp nincs a közelben?
A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2018
(#) Harper hozzászólása Feb 3, 2018 /
 
Sziasztok,
Engem most érintett meg valami napszél vagy az elektronok szele, de egyik reggel úgy keltem fel, hogy a gyerekként a szomszéd bácsitól örökölt Jawa Mustangot megdelejezném. Ha jól tudom, 4kw-ig használható a történet segédmotorként (most tekintsünk el a 45km/h-s limittől). A Mustangot sosem használtam igazán ("Jawa Mustang drága kincs, jó ha van, de jobb, ha nincs") viszont most kedvet kaptam hozzá, hogy a guruló aktatáskából egy 3-4kw-os kis villany paripát faragjak.
Elkezdtem olvasgatni mindenfelé, de úgy tűnik, guglizni is buta vagyok, nem találtam semmi konkrétat. Itt a fórumon biztos már mindenki agyára másznak a hozzám hasonló, éppen idecsöppenő emberek buta kérdései, és elnézést kérek előre is , de egyelőre addig jutottam, hogy hub motorral szeretném megoldani a problémát, az akkupakk a motorblokk helyére menne, hogy tuti legyen a súlypont. Szeretném, ha 65-70km/h lenne a Vmax és hatótáv minimum 60km (40 a melóhely oda-vissza, másfeles biztonsági tényező, hogy ne kelljen hazatolni) Aliexpresszen csekkoltam szetteket, de fogalmam sincs, mennyire megbízhatóak az onnan jövő dolgok stb. Szóval ha valaki tudna közelebbit mondani, hogy mi kell ahhoz (egyáltalán a motoron kívül milyen alkatrészek), hogy egyáltalán elinduljon a technika, azt nagyon megköszönném.
Üdv,
Harper
(#) RoliNyh válasza Harper hozzászólására (») Feb 4, 2018 /
 
Nagyvonalakban.:
1. Motor,
2. Hozzá való vezérlő,
3. Hozzá való gázkar,
4. Megfelelő erőátviteli rendszer,
5. Akkutelep (ha litiumos akkor a megfelelő védelmekkel ellátva),
6. Hozzávaló akkutöltő,
7. DC-DC konverter ami az akkufeszből a fogyasztókhoz szükséges feszültséget előállítja
pl KÜRT (és itt a bicóra való VICC kategória nem játszik) ÉS ELSŐ HÁTSÓ VILÁGÍTÁS KÖTELEZŐEN,
esetleg + extrák igény szerint.

Valamint amit sokan elbagatelizálnak, esetleg figyelembe se vesznek, MEGFELELŐ FÉK,
mert azért megállni is tudni kell, bár ez egy kész smk -n szerintem meg is felel átalakítás nélkül.
Maximum annyi, hogy a fékérzékelő gombot megfelelően kell felszerelni.

Kb ennyi, de ha kifelejtettem valamit majd még pótolják...

(És személyes véleményem szerint jól láthatóságot biztosító mellény MINDENHOL KÖTELEZŐEN,
valamint KRESZ vizsga, mondjuk legalább egy smk -ra.
Ugyanis némelyík villanyverdás úgy megy ész nélkül, hogy talán csak a szerencséjének vagy a csillagok állásának köszönheti, hogy még nem fektették ki az úton...)
A hozzászólás módosítva: Feb 4, 2018
(#) martin96 válasza Harper hozzászólására (») Feb 4, 2018 /
 
Én is szeretnék majd egy motort átalakítani elektromosra.
Ahogy néztem ilyenek fognak kelleni majd:
5kW Golden motor (vagy Motenergy ME0907)
Kelly controller (legalább 120A folyamatos terhelhetőség), hozzá kijelző
Valamint én Sanyo NCR18650GA akksi pakkot csinálnék neki, legalább 4kWh-sat. Ehhez ugye BMS, meg töltő is kell.
12V-os DC-DC átalakító.
Plusz egyéb apróságok.
De ez pénzben elég sokra fog kijönni majd.
Következő: »»   174 / 229
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem