Fórum témák
» Több friss téma |
Ha jól olvasom a rajzon akkor a középső szál a test (3. GNDDG)
és éhez viszonyítva kellene a 2. és a 4. Szálon 10V illetve. 12V feszültséget mérnem. Éhez képest a 2. szál 0.45V a 4. szál 5.35V. (Az 1. ponton szintén 5.35V).
A T902 trafóhoz kapcsolódó diódákat mérd ki! Bővebben: Link
Nézd meg ezen panel forrasztásait, a gyanúsakat futtasd át. Ha nem hoz eredményt, a T902 szekunder AC feszültség mérése következik.
Na sikerült megvizsgálni a diódákat és három hibásat találtam. Mindegyik vezet mindkettô irányba. Ebből 2-nek kb. 0.4 V a nyitó feszültsége egynek pedig 0.2 V
Gondolom most a diódák cseréje lesz a következő lépés.
Valóban cserélni kell őket, reméljük a trafó nem sült meg.
Annyit tudnál segíteni még (nem mintha az eddig nem tettél volna nagy segítséget), hogy hol juthatok hozzá ilyen alkatrészekhez? Ahogy érzékelem te egy kicsit járatosabb vagy a dologban mint én!
Illetve annyit kérdeznék még, hogy érdemes lenne az összes hasonló diódát kicserélni?
A doksi szerint nagyon parányi jószágok. Az egyenirányító híd három tagja sérült, ha jól gondolom, a negyediket is érdemes cserélned.
Beszerzési forrást egyelőre nem találtam. Furatszerelt 1N4007 diódákat rá tudnád applikálni a hibásak helyére? Nem szakszerű, de megbízható megoldás.
Igen, elég kicsik. Szerintem megoldható lenne a cseréljük. Persze még én is keresgélnek, hátha találok valamit.
Nem tudom, hogy ez segítség-e, de annak a kettőnek amelyiknek 0.4V a nyitó feszültsége arra az van "írva" hogy uh01
1-2A terhelhetőségű, lehetőleg schottky dióda kéne bele. A C930 100 µF kondit sem árt cserélned, mert váltakozó feszültséget kaphatott.
Ha bent a helyükön mérted a diódákat, azok kölcsönhatása miatt lehet, hogy nem mind a három hibás. Amennyiben egy dióda ment tönkre és azt eltávolítod, akkor egyutasan azért lesz egyenirányításod és a 10 V, illetve 12 V részlegesen meg fog jelenni, ami akár működőképességet is eredményez.
Azt nem írtam még hogy a D911 és D912 valamint a D925 számú diódák a hibásak.
Akkor meg kell álljunk. A trafó szekunderéhez kapcsolódó diódák voltak kiszemelve ellenőrzésre.
A D911 és D912 az antiparallel bekötés miatt mutat kétirányú vezetést, a D925 pedig a relé tekercsétől, nem őket keressük. D921, 922, 923, 924 és D930, 931. A JL901 csatlakozót húzd le a mérés idejére, a dióda vezetőképességének vizsgálata során hagyj időt az elkók töltődésére!
Most éppen dolgozom, de holnap délelőtt utána járok a dolognak.
Ha esetleg nem a diódáknak van bajuk, akkor esélyes, hogy a trafó ment tönkre? A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2018
Mint írtam is, mérés lesz a következő lépés. Bővebben: Link
Rendben van, holnap jelentkezem. További kellemes estét.
A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2018
Megtörtént a vizsgálat (a biztonság kedvéért kétszer is megcsináltam) és úgy tűnik azoknak a diódáknan nincs bajuk. Megfelelőek az értékek és a működésük is.
A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2018
Következzen a trafó szekunder AC feszültség és lehúzott JL901 csatlakozó 2-3 és 4-3 lábak közötti egyenfeszültség.
Na sikerült megmérni a dolgokat. A 2-3 és 4-3 lábak közötti feszültségeket megmértem, de igazából mint kiderült nincs jelentősége, mert a trafó primer oldala zárlatos.
Most, hogy ez okozta a eredeti hibát, vagy esetleg én rontottam el valahogyan, azt nem tudom biztosan, de az tuti, hogy nem jó.
Azt szeretném még megkérdezni, hogy váljon milyen típusú trafóval lehetne kicserélni ezt, ami most benne van?
A pontos típusa: NPT-1520GQ Ugyanis pont ilyet nem találok és erről sem találtam semmi adatot amit fel tudnék használni.
A pontos diagnózis kedvéért írd le, hogyan állapítottad meg a primer-zárlatot?
A cseredarab egy méretében egyező 9 V-os NYÁK-trafó lehet.
Szakadást mértem a trafó primer oldalán. (A szukunder oldal jó volt, de hát ez már nem igazán számít
Egy külföldi fórumon olvastam, hogy valaki sikeresen helyettesítette a gyári trafót erre a típusra: https://www.conrad.hu/hu/block-ei-30105-nyaktrafo-230v-9v111ma1w-vb...0.html Szerinted megfelelő lehet ez a számomra?
A Conradon ott a link az adatlaphoz, hasonlítsd össze a fizikai méretét az eredetivel. Inkább nagyobb legyen a cseredarab, akkor kisebb melegedésre számíthatsz és kevésbé változik a szekunder feszültség a terhelés függvényében. Az, hogy másnak bevált, végül is elegendő garancia.
Az hogy másnak, bevált ez a csere nem elegendő garancia nekem, ezért is kérdeztem egy nálam jobban hozzáértőtől.
Azért is kérdeztem, hogy ha ezekkel a paraméterekkel rendelkező trafót rakok bele akkor az jó lehet-e?
A trafót akkor tudnám összehasonlítani, ha megadnád az eredeti vasmag szélességét és kötegvastagságát. Abból vonható le következtetés a teljesítményére. Ha az eredetinél nagyobb terhelhetőségű trafó kerül bele az csak előny, viszont az adott helyen el kell azért férnie.
Annyi adatot találtam még az eredeti trafóról, hogy a primer oldal ellenállása 4,4 kOhm, aszekunderé pedig 11 Ohm.
Ha ez bármit is befolyásol.
Létezik képlet, mellyel rekonstruálható a trafó ezen adatokból, sajnos fejből nem tudom idecitálni.
Nem is várom el. Így is rengeteget segítettél már. Amiért nagyon hálás vagyok.
Tehát a lényeg, hogy azt a legnagyobb 9 V-os NYÁK-trafót ajánlom, ami még éppen beszerelhető.
Rendben van. Mégegyszer köszönöm a segítséget. Természetesen visszajelzek, hogy mi lett a dolog végkimenetele.
Bocsi, az újabb zavarásért, de megfogalmazódott bennem még egy kérdés.
Lehet abból baj ha nagyságrendekkel nagyobb trafóra cserélem ki az eredetit? Most csak a példa kedvéért ha egy 1 VA teljesítményűt egy 10 VA -sra cserélek (persze úgy hogy azonos tulajdonságokkal rendelkeznek).
A készüléknek nem okoz problémát, a trafógyártók lesznek szomorúak, mert az sokkal kisebb eséllyel megy tönkre
|
Bejelentkezés
Hirdetés |