Fórum témák
» Több friss téma |
Nem tudál nagyobb felbontású kéept feltenni? Esetleg úgy, hogy a vezetékek ne takarják ki a peneleket? Hátha a reléket kapcsoló IC (pl. egy ULN280x) hibásodott meg. Viszont azt látni kellene.
Kedves kaqkk, tibibalogh520, habazutty!
Köszönöm szépen a hasznos ötleteket és kérdő hozzászólásokat. Segítségetekkel sikerült megtalálnom a hibás alkatrészt. A relépanelen megmértem mind a három beltéri ventilátor relét. Ahogy várható volt a "High" a legmagasabb fokozatot kapcsoló relé kimeneti oldalán rövidzárat mértem. A relé kimeneti kapcsai között vagy egy kondi. Ezt forrasztottam ki először, a kondi jó volt, így egyértelmű, hogy a relé beégett. A kondit visszatettem a relét kiszereltem. Gondoltam így is mennie kell a légkondinak, ha csak ez volt a hiba. Összeszereltem, és láss csodát tökéletesen működik a légkondi, a kültéri is szépen elindult és fújja a hideget. A "High" fokozat most nem működik. Az Ebay-on rendeltem 99 centért szállítással OMRON G3MB-202P 12V-os relét a beégett helyett pluszba egy tartalékot is. Ha megérkezik beszerelem. És hogy hogyan tud beégni egy relé ha nem kapcsolják be, úgy hogy mielőtt hazaértünk volna a nyaralásból a takarítónéni biztosan bekapcsolta a légkondit takarítás közben. Pedig akkor Őt is megkérdeztem, hogy használta-e a légkondit, de természetesen nemet mondott. Még egyszer nagyon szépen köszönöm a gyors és adhatós segítségeteket. Hála Isten itt a HOBBIELEKTRONIKA.HU oldalon még vannak önzetlen segítőkész fórumtársak. Itt az oldalon a fórumtársak segítségével sikerült megjavítanom most a légkondit, nemrég az erősítőmet, a hűtőmet, lemezjátszómat, indukciós főzőlapomat. A hozzászólás módosítva: Máj 8, 2018
Mi meg köszönjük a lájkot és örülünk hogy sikerült megjavítani a klímát .
Szép estét mindenkinek!
Van egy XY klíma ami kompresszor hibás volt. Ki lett cserélve, el lett indítva és akkor derült ki, h mi is a hiba valódi oka. 5 percet nagyából szépen is duruzsolt a masina, aztán 1szer csak meg állt a kinti ventilátor és a kompnak is meg változott a hangja, akkor egyúttal elindult az áramfelvétele is, jelent az bármit is. Előzményekben annyit,h másfél éve át lett rakva egyik épületről a másikra és akkor álitólag csak ki lett próbálva. Utána a gazdák járaták is de mint hiába kiéget a kompja. Én arra gyanakszok,h valamit nem jól kötötek össze. A benti egység továbbra is hiba nélkül dolgozik. Csatolok pár képet a bekötésről hátha mond valamit:
Miért áll meg a kinti ventilátor és mért változik meg a motor hangja?
Előfordulhat hogy részlegesen dugult a kapilláris cső ezért erőlködik a komp attól erősödhet a hangja . A hűtés működik rendesen vagy nem is hűt a beltéri ?
Szia!
Igen a kisfesz kapcsoló üzemű részének a primer köri pufferére gondoltam. Sajnos mint kiderült nincs 470µF os kondenzátorom. Készítettem egy videót a jelenségről. A videón csak a reactor tekercs van bekötve, a helyzet változatlan. Nagytápkör nem kapcsol, 3 led pilácsol, kistrafó ciripel. A hibás ventillátor relét cseréltem de semmi változás. A ventillátort teszteltem működik, kompresszort gáz nélkül nem merem fesz alá helyezni. Kezdek afelé elmenni, hogy vagy a szoftver szállt el rajta vagy valamiért túl gyenge jelet kap. Bár utóbbi nem tudom, hogy lehetséges-e. Videó elérés
Túl későn jutott eszembe nem engedte már módosítani. Léteznek esetleg univerzális inverter panelek amivel lehetne ezt helyettesíteni?
Ha a ventilátor leáll megnő a nyomás és a kompresszor erőlködni fog (ezert változik a hangja és megnő az áramfelvétele), ha ez a jelenség tartósan így marad karosodhat a kompresszor.Normál működéshez a ventilátornak nem szabad megállnia!
A motor ki lett cserélve és utána derült ki,h miért is éget le az előző. Egyszerüen a ventilátor leáll olyan 2 perc után. Induláskor van hűtés,de venti leálláskor az is meg szűnik. Előtte mint írtam működöt, de át lett szerelve másik falra és már nem.Gáz volt benne megfelelő mennyiség. Benti rész nem jelez hibát.
Itt valami huzalozás hiba lehet, a kültériből kösd ki az összes vezetéket ,levegőben legyenek tudjál merni általában a bekötések így vannak:1 nul ( kék színű nálad fekete ? ez biztos?) 2: komp (barna) 3: vent, 4: 2 utas szelep Kérdés a 3 és 4 nincs összecserélve?A beltéri bekötésen szokott lenni kapcsolási rajz.
A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2018
A kültérin balról jobbra haladva: A piros - kondenzátor (onnan megy a kompra,ventire meg a váltó szelepre ), B fekete- ebben nem vagyok biztos,h a venti vagy a komp ez ugyan így a C-vel is nem tudom melyik lehet, D - váltó szelepé. Na de a beltérin már máshogy van kötve. Lehet ez véletlen vagy így kell lennie?
A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2018
Csak számozott. 1 - től 5 - ig. Az 5 -ös a föld.
Elfelejtetem ezt is átküldeni.
Fotó szerint jól van kötve....le kellene ellenőrizni . hogy működik-e rendesen a ventilátor... KÜLTÉRIBEN a kéket kösd ki (levegőbe maradjon) és a helyere vidd át a barnát, így megállás nélkül üzemelnie kellene a ventilátornak.Ha így van akkor meg lehet oldani egy átkötéssel , hogy a venti a kompresszorral együtt működjön.Beltérinél is át lehet kötni csak akkor fordítva!
A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2018
Előbb indítják a ventilátort mint a kompresszort.
Szoktak merni a kondenzátor hőmérsékletet egy termisztorral és megállítják a klímát (VEDELEM A KOMPRESSZORNAK) ha túl meleg, lényegében nyomáskapcsoló helyett üzemel .Meg akkor hatasos ha nem pucoljak ki a kondenzátort és a venti nem tud átszívni levegőt! Nálad nem-e ez a baj? A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2018
Ezeknél a régi on-of gépeknél a beltéri indítja a kültéri ventilátort is és nincs bennük kültéri szonda -sőt csőszonda is csak a beltériben van . Tehát vagy a ventilátor hibás-vagy a beltéri elektronika . Az elkötés nem valószínű, maximum a kapcsolószál-nulla csere akkor csinál ilyen "fura dolgokat" A beltéri és a kültéri bekötési rajza és a kábelerek színeinek összenézésével ez könnyen kideríthető.
Olyan,h szonda nincsen benne.DE mért nem ugy csinálják meg,h egyezenek a szinek a benti illetve a kinti egységnél? Na és mi lenne a gyakorlati megoldása? Próbáljam meg a kopmal sorba kötni? Nem lesz idővel probléma belőle?
Sziasztok!
Kèrdezni szeretnèk.10 èves Midea klima nem hűt csak fűt.Hiàba kapcsolom hűtèsre.Leragadhatott a 4 utas szelep? Esetleg vezerles problèma? Elöre is kösz.
Sziasztok
Hogyan tudom a klíma vákumozását felgyorsítani? A váltószelep miatt ugye nem olyan 1szerü.Valami tippet tud valaki adni?
A vákuumoláshoz köze sincs a váltószelepnek ,csak a beltérit és a csőrendszert vákuumolod .
Oké azt értem. De akkor nem lehet,h levegő marad valahol a rendszerben? Mint mondjuk a hűtőben?
És általában azért megy külön vezérléssel a kültéri ventilátor mert a kondenzátor hőmérsékletének "állandónak" kell lenni ami a ventilátor ki-be kapcsolgatásával jól közelíthető (a beltéri szondák hőmérséklete alapján kapcsolgatja az elektronika)
Ha csak hűtésre használod akkor elvileg megoldható hogy egyszerre menjen a kompresszorral de nem 100% os megoldás.
Miért maradna a rendszerben levegő ? Ha leszereléskor vissza lett szívatva a gáz és el lettek zárva a szelepek akkor csak a csövezés és a beltéri egység tartalmazhat levegőt .
A kérdésedre te magad adtad meg a választ , mindkettő lehetséges . Indítsd el és mérj rá a váltószelep kivezetéseire , ha mérsz 230v feszültséget akkor a beltéri elektronikában kell relét cserélni , ha nincs kint feszültség akkor a váltószelep a bűnös .
|
Bejelentkezés
Hirdetés |