Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Kételkedtem, hogy a 360 fokos forgatás és az 1k poti összhangban van, mert a poti úgy tudom 270 fokot tud, tehát véges szemben a 360 fokos fordulattal ("...még nem hallottál...". Nos a led vissza jelzés ugyebár, hogy kb oda fordult, ahova a tekerő/forgató gomb jelzi. Goso konkrét forgatója és a konkrét sat controlljáról és az elvi működésekről ill. ezek céljairól cseréltünk véleményt, diskuráltunk, meg arról, hogy mit kezdhetne velük - ,mert ezt kérdezte. Amúgy a tied sem mechanikus vezérlésű, csak nem elektronikus, hanem elektromos annak ellenére, hogy van benne "elektronika". Egyébként az volt a véleményem, amit te is írtál. Amikor ezek a készülékek úgy mond a fénykorukat élték még az elektronikus dolgok hobbi célra gyerekcipőben jártak. Ma a klf. mikro izé vezérlő és stb. barkács áron van. Képzeld, hogy stepper motorral hajtott forgató 4-6 yagi (iránított) atenna milyen pontos bemérést tehet egy távoli adó tekintetében, pontos pozíció memorizálás, bármikor keresgélés nélkül ugyanoda áll vissza... Na jó ez nem az igazi amatőrködés, már profi. Nem rádióztam sosem, de érdekesnek tartom.
Szia!
Ne kételkedj a 360 fokos forgatásban. A potméter tényleg 270 fokban fordul, sőt még annak nem teljes részét használja ki a forgató. A trükk abban van, hogy az antenna árboc és a potméter között van egy 1/2-es mechanikus áttétel. Az antenna 360 fokot fordul a potméter csak 180-at. Egyébként igazad van elektromos a forgató vezérlése ezt elírtam de elektronika nincs benne, hacsak a két kapcsolót meg motorokat nem nevezed annak. Az amatőrök ma is használnak forgatókat akár parabolához is de azok mint mechanikusan mint elektronikusan fejlettebbek. Memóriás meg minden szösz. Lényeg, hogy azok ma is 360-400 fokban forognak. Van amelyik tartalmaz elevációs forgatót is így akár műhold követésre is alkalmas. (nem stacionarius) Üdv: Gábor
Szia!
No, nem is a 360 fokos forgatásban kételkedtem, de a fölött mindenképpen értelmét veszti ("... 360-400..."). Szóval a hívójeled alapján is rádióamatőr vagy, ezért beszéltünk arról, hogy a yaginak nem gond akár az fok eltérés is hangolásban. A pontos hangolás miatt nem mindegy, hogy mivel/ milyen érzékenységűvel forgatunk. Számos parabola antennát szereltem anno, pl A K19,2 fok ASTRA és a K16 HOTBIRD holdak közti nyilásszög a yagi antennák viszonylag nagy nyílásszögéhez képest elenyésző- én ennek tükrében fejtettem ki a véleményem a müködési elvekről és céljairól. A parabolánál az sem volt mindegy, hogy melyik rögzítő csavart húztam éppen, mert simán "lefordult a vételről" nemcsak a legnagyobb jelről. Az akkor forgalomban lévő forgatók kb, 5 műholdat tudtak befogni, de a két szélsővel már sokat szenvedtem, mert egyszerűen nem fértek rá az ívre. Tuljadonképpen, ha végig nézed egyet értettünk mindenben. Az 1/2 átalakításnál az érzékenység/pontosság ugyanilyen arányban szenved csorbát. / Abban biztos vagyok, hogy ilyen poti tekerős led visszajelzős kütyűvel azért nem méred be, hogy az égtáj nelyik fokról jön a signal. Jól lehet a forgatás pontos (ott áll meg, ahol kell), de a vissza jelzésről elég széles tartományba lehet becsülni. Persze Goso kolléga nem közölte, hogy mit szeretne forgatni, grillcsirkét vagy valami mást, legalább jól kibeszélgettük magunkat. A középiskolában, mint műszergyártó és karbantartó mechanikai műszerésznek mindig a gondolkodást, a működési elv megértését próbálták belénk varázsolni nyilván némi szakmai alapokkal. Azóta más szakmában az is fontos volt, hogy mi a felhasználási cél. Üdv: Temi A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2015
Lehet,hogy nem írtam,de Fm,ill tv antennát szeretnék forgatni,természetesen,ha valahogy sikerülne potit utólag beépíteni az nagy előny lenne,(RO 280s)de szerintem macerás. Ezért gondoltam a satos forgatót,mivel egy mágnes,és egy reed patron beépítése egyszerübb.A végállás kapcsoló kivitelezésen még "agyalok".Szerintem a belinkelt vezérlő lehetett ennek is a vezérlője.AC motor van a forgatóban. A sat controllal kimeneti fesszével, két relét vezérelnék,melynek éríntői kapcsolnák a váltó feszt a motorra.
Még a 80s években,volt egy forgatós antenna rendszerem ahol a mechanikai konstrukció a padlásterben volt kialakítva,és készítettem egy a 280-s hoz hasónló elektronikát,és jól is működött.Sajnos meghibásodott,és már évek óta fix helyzetben van. Mivel a Jófogáson találtam,ezt a forgatót (vezérlő nélkül),úgy gondoltam,hogy újra élesztem a "hobbymat.
A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2015
Szia!
Csak egy rövid reagálás. Valószínű, hogy rádióamatőr versenyen még nem voltál. Amikor az állomás ott hív de már a végállás körül van az antenna, bizony számít, hogy 10-15 fok túlforgása legyen. Mire átforgatod 360 fokot lehet, hogy már nincs ott a másik. Üdv: Gábor
Szia!
Ok, ott a pont. Azonban a 360 fokban fordulónál hol van a végállás? Akár foroghat körbe-körbe, mint a radar, de poti (beiktatása) nem jó a visszajelzésre... , még a 10-15 fokos túlforgáson is kellhet e logika mentén még egy kicsi. (Ez nem kötekedés) Értem, amiről beszélsz.
Üdv mindenkinek!
Van egy szerkezetem (gyerekkorába állítólag antenna forgató volt) szeretném kapunyitónak használni.Ha valaki esetleg felismerné,a bekötéssel kapcsolatosan tudna leírást,vagy akármilyen segítséget adni nagyon megköszönném.
Szia!
Antennaforgató volt parabolához. Két vezeték a DC motorhoz, kettő on-off kontakt impulzus amit e lenti elektronika számolt. A két mikrokapcsoló a végállás kapcsoló, ami egy diódát zár rövidre. Ha nyílik a motor csak visszafelé indul el. Ennyiből viszafejthető az elektronika.
Szia!
Kösz a választ. Ha a lenti elektronikát kihagyva,(mert én azt nem hiszem hogy tudom használni ,ugyanis nem sok közöm a műszerészkedéshez)két relével oda vissza forgatom az nem árt neki? Úgy működik? Amúgy 12 v 24 voltos eredetileg? (semmiféle írás vagy jelzés nincs rajta) Próba során megy 24V-ről is és nem melegszik. Üdv: Isibá
Működik, de szerintem lassan fogja nyitni-csukni a kaput.
Mind a kettő volt, de volt 48 V-os is. Az olcsóbb forgatóknál kihagyták a számolás részt, DC tápról ment, egy ablakemelő kapcsolója vezérelte. Tehát menni fog egy olyan kapunyitóval ami DC-t kapcsol. Van ami AC-t kapcsol, és két relés talán azt a legkönnyebb átalakítani. A problémáid akkor lesznek vele, ha bedöglik, vagy nincs áram, és a kaput meg nyitni kék.
Az attól függ, hogy a kapun milyen messze rakod a
csuklót a zsanértól... A hozzászólás módosítva: Júl 6, 2018
Egyébként ez egy sima, autóba való ablaktörlő motor. Kicsit átalakították, a végálláskapcsolók felőli vége eredetileg zárt( az autóban). Ide szerkesztették rá a kapcsolókat. Egy szénkefés motor csigahajtással. Lehet, hogy még a lassú és gyors fokozat is rajta van, de nem biztos. A motor házán sincs semmi felirat?
Rendeltem egy ilyet.Majd csak sikerül összehozni.
Bővebben: Link Áramszünetre meg ott lesz egy 7AH zselés aksi,3 állású 6 lábú kapcsolóval
24 volton úgy 20mp alatt 8cm mozog a rúd ami nem is olyan borzasztó.
Elég az, csak a kapun jó helyre kell rakni a csuklópontot. Persze a motornak is el kell férnie szélső helyzetekben és közte is.
A hozzászólás módosítva: Júl 8, 2018
Szerintem jó lesz, de bekötési rajzból tudnék pontosabbat mondani. Lehet sima kapcsoló is elég, ha az elektronika is az akkun van. Bár ez rövidítheti az áthidalási időt.
A Bakony által gyártottban volt személyautóhoz, - 12 V, teherautóhoz, - 24 V, és zsarurácshoz -48 V. Ugyanaz a tok
Itt most az áramszünetesre célzol? hogy gondolod?
Ma megjött a ketyerém,nem tudom nézted e a linket kettővel feljebb?Ha jól gondolom akkor 24V-al működtetni csak két külső relével úgy tudnám,hogy a kék és a zöld vezetékre 24V kötnék.(24V-os reléim vannak) Így a 12V -os bistabil módban tudnám működtetni a motort.Mit gondolsz jó lesz ez így? (vagy ötlet) Csak a fehére- zöldet,kéket-sárgát használom.(mármint vezetéket)a többiről nem tom mit müködtet. A hozzászólás módosítva: Júl 9, 2018
Itt könnyű helyzetben vagyok,ez egy kétszárnyas kapu volt csináltam belőle egyszárnyast és így nem kell 90-ven fokban nyitni.
Bocsi, tegnap hamar bealudtam.
Ma megnéztem, az 1. rajz szerint kötném, monostabil módban. Ez azt jelenti, hogy impulzusra indul, és adott ideig dolgozik, amíg a kapunak járnia klll. A végállás kapcsolók miatt, ha jól vannak beállítva elvileg a bistabil mód is jó, de kinn marad a tápfesz, az egyik relé mindig behúzva van. A relé áramával nagyobb az áramfelvétel folyamatosan bistabilként. Monostabil üzemmódban lehet csak a gomb nyomásáig működik, nem tudom, nem ismerem, viszont inaktív módban kevesebbet fogyaszt az eszköz. Próbáld ki, kíváncsian várom a fejleményeket.
Bocsi,nekem is más dolgom akadt. (a kapunyitó megvár a vargányát meg összeszedi más)
Úgy van ahogy írod,monostabilban egyik megoldás amikor csak impulzust, ad pár másodpercig tartja a relét,a másik esetben állandóan nyomni kell a gombot, de 20mp múlva igy is kikapcsol ugy hogy újra kell nyomni a gombot.Úgy írja hogy csörlőző mód. Bistabilban viszont ugyanaz a gomb megnyomásával megtudom állítani illetve újraindítani. Ha mondjuk becsuk a kapu a be gomb újbóli megnyomásával ki tudom kapcsolni,úgy hogy a relé ne legyen áram alatt.Most egyenlőre raktam a kapuhoz egy izzót az jelzi, hogy mi is a helyzet, mert az izzón biztosan látom ,hogy kikapcsoltam e. Ezt majd a későbbiekben valamilyen index relével villogtatom.Próbáltam ilyen kummogó leddel, sorbakötöttem pár erősfényüvel mégsem látni rendesen ha bátran süt a nap.Meg a ledet szemből vagy bizonyos szögből lehet látni,nem minden helyzetből.Itt tartok.most. Még készítenem kell valamiféle dobozt az elektronikának.meg a trafónak. A trafó elég nagy darab,nem fujja el a szél, eredetileg egy 380/42V ami 220V 24V.ez lett megcsapolva 16/8V-ra így van kéznél kb 24 és 12V.Azért kb mert a diódahíd leveszi 22 ill 14V -re. Lassan alakul. A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2018
Van olyan sárga villogó ami kapuhoz van. 12 V-ot adsz neki és sárgán villog, vízmentes. A LED meg 120°-os kúpban világít, ilyenre k
készítik őket, ezért nem érik el még egy darabig a fénycsövek hatásfokát.
Bocs,egy kicsit más dolgom akadt.Nekem lényeges a villogás,mert bő 20m-ről azt jobban látni.
A szivargyújtóba dugható sárga villogó a motor kábelére kötve nem jó (mint az izzó)a polaritásváltás miatt,mert az csak egyik irányt jelezné.Vagy nem jól gondolom? A villogó led-del próbálkozom némi sikerrel.Majd beáll az.Amúgy a többi mind oké,igaz kicsit gyorsabb is lehetne főleg befelé menet, még jó hogy elférek a hídon és nem zavarom a forgalmat.Most így néz ki...A segédem épp ellenőrzi,hogy jó helyre raktam é a görgőt, mert elég széles így összerakva a két szárny.
Igazad van-volt és lett kicsi komótosan nyitogat.
A villogó elé teszel egy graetz hidat és máris mindegy neki a polaritás.
Kösz a segítséget.
Most ott tartok,hogy sorbakötöttem egy villogó diódát 4 színtelen de pirosan világító erősfényü másikkal amik akkuról 12V-és 24V is szépen villognak beteszem a helyére párhuzamosanaz égővel ott csak világít és esze ágaban sincs villogni.Itt 22V a szeszültség.Miért csinálja ezt velem?Van valami ötleted?Ez is segítség mert a piros sárga búra alatt 20 m-ről is jobban látszik erős napsütésben. |
Bejelentkezés
Hirdetés |