Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapcsolóüzemű tápegység
Témaindító: Rendszer, idő: Feb 18, 2006
Témakörök:
Lehet, hogy túlmelegszik? Mennyire meleg a táp? Hosszabb ideig használd, hogy át tudjon rendesen melegedni (pl. a műanyag ház).
Tegnap kb egy óra használat után kezdte el. A táp kézmeleg volt. Viszont hagytam hagy zúgjon. Egy pillanatra magasabb lett a sípoló hang majd abbahagyta. Van amikor 2-3 perc után kezdi el. Még nem bontottam szét, de ha nem muszáj nem is akarom.
Próbálkozom 1:6-1:10 induktivitásokat keresni flyback módú controllerekhez, de nem igen találok, főleg nem SMD kivitelűeket, mint ami az NCH8200HV-n vannak. Ezt mindenki úgy gyártatja? Vagy tekerjem meg magam, valami bontott magra?
Néhány TNY családhoz kaphatók transzformátorok:
Bővebben: Link Bővebben: Link Ha ezek között találsz megfelelőt, akkor megúsztad a tekercselést. Gyártatni néhány darabot nehéz gazdaságosan, ezért magamnak szoktam megtekerni. Ha van bontott mag, akkor meg az a leggazdaságosabb.
Bontatlan, most lett feltéve kb 2 hete a szalag. Mielőtt ez a sípoló táp bekerült előtte egy másik táppal hajtottam 8 napig, de visszakerült az eredeti helyére (másik ledszalaghoz) viszont azzal is órákat ment, abszolút némán dolgozott.
Értem. Ha 1-2 éves lett volna táp, írtam volna, hogy a kondik kiszáradtak. Én egy tápcsere előtt még megpróbálnék a táp kimenetére 4700µF és 100nF-ot rakni.
Sziasztok
Adott egy 24/5 Voltos kimenetű kb 50W-os tápegység, annyit lehet tudni róla, hogy menet közbe adta meg magát, nem hidegindításkor, valamint nincs semmi elpukkanva benne. Ha a 220-as bementeten sorbakötött izzóval élesztem a primer kondenzátor feltöltödés ideje alatt megjelenik az 5V a kimeneten, sőt, ha megterhelem a 24V-os kimenetet és így indítom (csak akkor ha így indítom) akkor masszívan jön a 24V ás az 5v, a 220-as k9rbe lévő előtét izzó világít elég erősen, ha áthidalom az izzót akkor leáll a táp. Ez az érdekes hibajelenség mire utalhat? - Mivel menet közbe állt le szerintem a kondenzátor hibát kilőhetjük. - Trükközéssel beindul a táp, tehát a vezérlő ic-t is kilőhetjük. - A vezérlő ic kondenzátorán megjelenik egy pillanatra a fesz, tehát elképzelhető, hogy a trükközéssel csak a bootolási állapotot szimuláltam? Üdv
Mutass képet róla kérlek! Gyanítom egy flyback táp, lehet megnyúlt a túláram érzékelő ellenállás, valamint a túláram érzékelő körben is vannak kondenzátorok, bár jellemzően nem azok szoktak meghibásodni...
Előfordulhat, hogy letilt a túlfeszültség védelem. Amit leírsz, az szerint alacsonyabb tápfeszről menne, csak 325V egyen sok neki. A vezérlő IC típusa alapján kideríthető hogy melyik lábon figyeli a tápfeszt. Ha ez a hiba oka, akkor egy megfelelő ellenállás beiktatása megszűnteti a hibát. Vagyis valami oka csak lehet hogy most állt le, de kellene látni magát a kapcsolást.
Sziasztok
TOP222P tipusú vezérlő ic. A mellékelt képen bekarikáztam 4db 100ohmos smd ellenállás volt szakad, ill kiolvadva volt, ezt javítva semmi változás, maj a másik bekarikázott smd kondenzátor, aminek nem volt mérhető értéke, =szerintem onnan kapja a kraftot az ic menet közbe) helyettesítettem egy 100nF kondival, annyi változás van, hogy beindult a táp, de csak nagyon gyengén, az 5v az oké, de a 24v-on kb 15 van és terhelésre esik még az is. Az IC kondenátorán 6V van csak, ami szerintem kevés, én úgy tudom ezek szeretnek 12V-al menni. Hideg indításkor egy pillanatra megvan a 24V-normális teljesítménnyel, csak amikor átvált bootból akkor esik le a fesz, viszont az ic-n ilyenkor is csak 6V-van, szóval ezen nem múlik a dolog úgy tűnik. Üdv, és köszi a segítséget.
Üdv Mindenkinek! Vettem olcsóért egy Optonica márkájú kínai led tápot kísérletezési célra. 12V és 12,5A a kimenő fesz, és áram. Egy régi 180W-os autóerősítőt akartam vele meghajtani, de nagyobb hangerőn a mélyhangok ütemére cicergett a táp, forrósodtak a táp tranyók a hűtőlapon, majd természetesen ki is durrant a táp. A tranyók és egy ntc termisztor csere után újra működik a táp, viszont azon gondolkodom miként lehetne mégis felhasználni az autós végfokhoz. Tudom a kocsiba való hangcucc nem szobába való, de már évek óta csak porosodik, gondoltam aktív mélyet építek belőle. Ha beiktatok egy 4700µF kondit puffernek a táp és a végfok közé, valamint növelem a táp tranyók hűtését az megoldaná a problémámat? Vagy sürgősen felejtsem el a led tápegység kínzását?
A LED driver nem erre való.
Az a kondi nem elég. Farád nagyságrend esetén talán esetleg elbírná a terhelési csúcsokat. Ha nem hazudik az erősítő gyártója, akkor 30A-es csúcsokkal kell számolni.
Szegény LED driver hogy fogja feltölteni ezt a kondit? Rövidzárlatként fogja látni addig, amíg fel nem tölti, ha egyáltalán fel tudja tölteni, tehát áramkorlátos a kimenete.
Az autó akksi 2-4m vezeték után igényli a nagy kondit, hogy csökkentsük a kábel soros ellenállása miatti feszültség esést. De a LED meghajtó nem tud több áramot a kondiba pumpálni, mint ami rá van írva az oldalára.
Szia!
A TOP222-nek a 6V rendben van, a tipikus érték 5,7V (ezt a belső söntszabályzója állítja elő). Szerintem a megszakadt ellenállások nem a TOP222-höz tartoznak. A párhuzamosan kötött megszakadt ellenállásokat én söntnek gondolnám, viszont szerintem azok nem 100 ohmosak, hanem lényegesen kisebb értékek lehettek. Vissza kellene rajzolni az ellenállások áramköri helyzetét, és annak alapján lehetne valami konkrétabbat mondani. Esetleg megírhatnád a szakadt ellenállások fölött lévő IC típusát, lehet hogy ahhoz tartozik.
Azok biztos, hogy 100ohmosak, mert nem volt mindegyik szakadt, hanem csak ki volt olvadva, viszont szerintem az az ic amit kérdeztél az UC3845
Lehet, hogy benéztem és ez lenne a vezérlő ic? Nagyon az a gyanúm, hogy valami védelem szórakozik. Ha izzóról indítom, akkor megy a táp, viszonylag nagy teljesítménnyel, ilyenkor a primer kondin 160V van, de ha rövidre zárom az izzót, akkor egyből leáll. Üdv
Ha áramgenerátoros üzemben tud működni, akkor 1másodperc alatt feltölti a 12A 12V-ra. Az az erősítő ekkora pufferrel 5-10A áramról el tud menni annak ellenére, hogy 30A csúcs a felvett maximum. 12V-os tápfesz 4700µF pufferrel 30A terhelésnél 0,5ms idő alatt leesik 9V-ra, viszont 1F-al 100ms alatt. Másként fogalmazva 4700µF pufferrel 1kHz, az 1F-os kondival pedig 5Hz a teljesítmény sávszélesség alsó határa.
Természetesen egy rendes táp jobb lenne.
Most megnéztem azokat a párhuzamosan kötött ellenállsáokat, van egy másik ilyen csoport is a panelen, azok is 100 ohmosak, de biztos, hogy nem sönt (először én is erre gondoltam)
Mert az összekötött végei sehova nem mennek, csak egy smd kondenzátorra... Tiszta homály az egész.
Épp az a baj, hogy nincs benne áramkorlát. Se semmiféle védelem. 3800Ft volt újan, kísérletezni vettem, nem is vártam mondjuk tőle nagy dolgokat. De nem kínzom akkor, más megoldást keresek
A mini nixie táp fejlesztője nem volt túl segítőkész. Szerettem volna megtudni, hogy milyen kapcsolóüzemű topologiát használt, de szerinte ez túlzottan technikai információ és a műve nem nyílt forrású hardver. Igaz mással megosztotta, hogy a vezérlő 10-es lába a "shutdown" ill. a kimenet melletti 2 ellenállás a visszacsatoló ellenállásosztó... Hát na, ez sem annyira technikai információ. Most rendeljek egyet és belezzem ki?
Sziasztok!
Nem találtam ennél jobban passzoló topik-ot a problémámhoz, ezért felteszem itt a kérdésemet, egyben megkérném a moderátorokat, hogy helyezzék át a bejegyzést, ha esetleg tévedtem volna... Odaadtak javításra két darab kapcsolóüzemű tápot.. illetve nem is az az eredeti funkciója, hanem akkus csavarbehajtó töltése. Aki adta azt monda, hogy biztos csak biztosítékot kell benne cserélni, merthogy pirosan villog a kimenetén levő LED, miután állítása szerint 2 vezetékkel "szedte le" a az akkutöltőről az akkuhoz a feszültséget, és a csupasz vége véletlenül összeért... Én már akkor sejtettem, hogy ez biztosíték probléma nem lehet, hiszen akkor semmilyen feszültséget nem kapna a LED. Igazam volt, a 230V ott van az NTC-n, a 325V meg a nagyfeszültségű elektrolit pufferkondenzátoron... Ugye valószínű, hogy ez egy kissé más, mint egy standard kapcsolóüzemű táp, mert a végén van egy kis áramkör az lm358-as Ic-vel, meg az az áramkör is villogtatja a LEDet, vagy éppenséggel zölden világít a duo led, ha fel van töltve az akku... (Gondolom a műveleti erősítő vezérli a duo ledet, ha fel van töltve az akku...) Szóval ötletem sincs, hogy mi lehet a hiba, nagyon fontos lenne ha tudnátok segíteni, és ehhez én minden segítséget megadok! Egyébként a kimeneten érdemi feszültség nem mérhető, az össze vissza ugrál, pár mV-os tartományban. van egy másik, ugyanolyan típus, de picit más fajta is, annak is ugyanez a szimptómája, de ott 2.5V fixen mérhető a töltősarukon...Alant linkelem a pontos típusokat, és amint készítek fotót róla azt is felteszem ide! Bővebben: Link[/url] (Az egyik 17V a másik 14.4V, pro-ch144 és pro-cd144) Nagyon szépen köszönöm a válaszotokat előre is!
Első adag
Második adag
Mivel a szekunder kört zárta rövidre feltehetően ott lehet a probléma, látni kellene a hátoldalát. Ha a D6, D7, dióda ott van azt nézném meg először.
Aztán, az optocsatolót, majd a Q1 es valamit. Hát eléggé bonyolult a hátoldala, keress a kimeneten kis értékü ellenállást pár ohm körülit , h van ily3n nézd meg nem szakad-e vagy nem nyúlt meg. A hozzászólás módosítva: Nov 28, 2018
R21A, R21B, R22, ellenállások kis értéküek én leellenőrizném őket.
Labortápról küld meg a szekunder kört, ami elfüstöl, az a hunyó, ha ott van a zárlat.
Üdv
Sziasztok
Még mindig szenvedek ezzel, az előző hozzászólásaimba Bővebben: Link tárgyalt tápegységgel, sajna nem lehet kiváltani mással, mindenképpen javítanom kéne. Már kínomba minden ic-t kicseréltem, de semmi változás. Levideóztam, mit csinál, hátha egy szakértő szem látva tud adni valami tippet. Tehát, amíg sorbakötött izzóról indítom, látszólag oké, megvannak a feszültségek, 24/5v, a voltmérő a primer elkót nézi. Ahogy kapcsolóval kiiktatom a lámpát abba a pillanatba leáll a táp. amikor lekapcsolom a 220-at akkor párat villan a 24v-ra kötött lámpa. Bővebben: Link |
Bejelentkezés
Hirdetés |