Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Hu de rondán néz ki!
Teljesen védtelenül, majdnem szabadon kalimpáló dugattyúk, kenetlen, fedetlen,... A ventilátor meg nyomja rájuk a trutyit.
Sziasztok! Segítsetek nekem, mert tanácstalan vagyok. Ezt a kompresszort én ZIL-ként vettem, de nem annak tűnik, és szerintem sokkal nagyobb is nála. Ezek mellett nem találok rajt víz csatlakozót (pedig egyáltalán nem bordázott), és a hengerfejen nyomás van írva a kimenő csonkok fölé, és nem beütve, hanem domború betűkkel, így ez tuti eredeti felirat Nem tudjátok milyen kompresszor ez, és mire lehet képes? Jó lenne beazonosítani az üzemi fordulatszám és a teljesítmény igény ismerete érdekében.
Köszönöm!
Szétszedtem, kb 220ccm a lökettérfogata, hengerenkét egy szívó, és két nyomószelep van.
Az egyik dugattyún mindkét olajlehúzó gyűrű törött volt, de ahogy látom, a hengerfalat nem bántotta. A furat 60, a löket 40mm. A gyűrűhézag kicsit nagy, 1-1,2mm. Szerintem az egészet újra kéne gyűrűzni. Csak ugye addig nehéz, míg nem tudok konkrét típust. Egy előnye már mindenképp van a ZIL kompresszorhoz képest, ez golyós csapágyas.
A kompresszoron lévő feliratokra nincs találat? Mivel magyarul van ráírva a nyomás, gondolom valami magyar gyártmány lesz.
Minden fellelhető feliratra rákerestem a neten, de nem találom. Nekem is emiatt gyanús, hogy magyar gyártmány lesz.
Csepel kompresszor.
Már azóta túrom a netet mindenféle magyar gyártó, és a kompresszor szóra kereséssel. Eddig tényleg a Csepelek hasonlítanak rá a legjobban, de konkrétan ilyet sehol nem találok. Vajon mindegy lehet a kinézet, és a dugattyúgyűrűk mindben egyformák?
Valószínű hogy vizhűtéses volt eredetileg csak a hűtőköppenyt leszedték róla. Eléggé fel tud melegedni. Nekem ilyenböl van csinálva a kompresszorom csak bordás hengerűvel. 1,8Kw-os villanymotorral hajtva.
Most szeretnék egy kis segítséget,Úgy tűnik besültek a dugattyúk, és nem tudom,hogy sérülés,roncsolás nélkül,hogy lehetne szétszedni?valakinek valami ötlete??
Dinamit, acelkoho hoje, savak, nagykalapacs
Benzin, olaj petroleum bele, az felaztatja a szorulo reszt.Ovatos ide oda mozgatassal probald kiszabaditani, minel kevesbe koptassa a hengert. Olaj es gyakori torles jo baratunk. Hatha sikerul megmenteni.
Végül is nem mindegy miben volt? Csináltass hozzá mondjuk itt, (vagy máshol) gyűrűket és mehet tovább a bringa.
A hozzászólás módosítva: Okt 21, 2018
Sziasztok!
Kaptam egy ilyen kompresszort, lepucoltam mert nagyon olajsaras volt, nagyon szépen teszi a dolgát, de már látom miért volt ez ennyire koszos, van ezen az IFA kompresszoron egy kifúvó nyilás, itt nyomja ki az olajat menet közben, hogyan lehetne ezt megcsinálni? Gonodlom nem véletlenül van az ott, és ledugózni nem szabad. De igy sem jó, mert kinyomja az olajat és azon kívül hogy koszos lesz minden, olaj is kevés marad benne. Még egy kérdés, merre kell forogni az ékszíjtárcsának?
A villanymotort lebonthatod hátulról, az is megoldás a problémát elosztani kettővel.
A dugattyu a fotengely fele haladva suriti az ott levo gazt. Ez a nyomas a szellozon keresztul tavozik. Oda vissza aramlik. Egy hosszu fuggoleges csovel kiegyenlito tartalyt erdemes tenni ra.
Ha nagy a nyomas kitolja a tomitogyurunel az olajat.
Ezeket a szemmel atlathato, legszuronek csufolt femdobozokat el kell felejteni.
Atengedi a port es a gep toredek ido alatt szetkopik.
Milyen légszűrőt érdemes helyette tenni?
Jol szurot.
Papir, majd olajtukros. Hosszu cso belsejet olajjal, gepzsirral kikenni, az jol megfogja a port. Hiaba van kemeny anyagbol a gep, a por kemenyebb.
Sziasztok! Érdekel esetleg valakit ez a kompresszor? Szerintem Csepel de javítsatok ki ha nem az. Megforgatva szép hangja van meg sűrít is ! Ára jelképes
Szia . Igen .
Kedves Kakinsky!
Máskor, kérjük, hogy az apróhirdetés részleget használd az apróhirdetésre, ne a fórumot. Köszönjük!
Sziasztok!
Valaki meg tudja mondani a ZIL kompresszor nyomóágának menetméretét? Előre is köszönöm.
Üdvözlet nektek!
Egy kis segítséget szeretnék kérni! Kompresszor építésbe kezdenék. De néhány adat, tipp szükségeltetik még hozzá. Egy fészer kipakolászásakor kezembe akadt egy teljesen új (általam ifa-nak tippelt) kompresszor. (Képen csatolva). Valamint régebb óta megmaradt nekem egy imi szivattyú villanymotorral együtt. A csatolt képen látszik a villanymotor adatai 220V , 1200W és 2840-es fordulatszám. Mivel a garázsba csak 220 van így arra gondoltam, hogy ezt a villanymotort házasítanám össze a kompresszorral. Viszont az lenne a kérdésem, hogy tudja-e valaki, hogy ez a kompresszor milyen fordulatszámot igényel, illetve az 1200W elég-e nekiM Tartályt még nem találtam, de ha van tippetek, hogy hány literes lehet ideális ehhez az egyhengereshez, azt is megköszönném! Köszönöm szépen előre is a segítségeteket!
A képeket természetesen elfelejtettem csatolni
A kompresszorra legalább kétszer ekkora ékszíjtárcsa kell. A motorra meg akkora, hogy 4 vagy inkább 5 legyen az áttétel. A fordulatszám nem lesz túl sok, de az 1 henger erőlteti a motort, a 28xx fordulatú 230 V-os motorok meg nehézkesen indulnak.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |