Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   241 / 302
(#) nagysasy válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Dec 5, 2018 /
 
Az ic uc3842. Eddig eljutittam én is hogy zárlat van. A fet 7x28ar fqpf.
(#) Chipmunk1960 válasza nagysasy hozzászólására (») Dec 5, 2018 /
 
Ki kell venni a FET-et, s kimérni a lábait, lehetséges a diódák közül is elszállt, mert 1N4007 lehet talán, azok 1 A-esek. Az Ic a FET meghajtó, ha a G láb /bal szélső/ valamelyik másikkal zárlatban van akkor gyanús, hogy az is repült. A FET ez nem bírtam beazonosítani, de egy IRF830 elég lesz oda.
(#) erbe válasza nagysasy hozzászólására (») Dec 5, 2018 /
 
Az FQPF... nagyon jó FET típus. A számokat vagy nem jól olvastad, vagy nem az értékelhetőeket írtad le. "7" = 7A. Bármilyen 6-10A 600 V-os FET már megfelel erre a feladatra.
(#) Alkotó hozzászólása Dec 8, 2018 /
 
Van egy régen készített töltőm is, aminek jelentős tartalékai vannak. Ennek a 20 A-es folyamatos áram nem okoz semmilyen gondot. Akkora diódák vannak benne mint egy borosüveg dugója, és a bekötő kábelei ceruzavastag sodratból készültek.
Ennek egy mutatós árammérője volt, ami a kimeneten folyó áramot kielégítő pontossággal mérte. Ezt most kicseréltem egy olcsó, univerzális kijelzőre, ami egyszerre méri a töltő kimeneti kapcsainak a feszültségét, és a kimeneten folyó áramot. A felszabadult helyre egy hálózati kapcsolót, és egy csatlakozót is beszereltem, ami a régi változaton nem volt.
A műszer jellegéből és a bekötés módjából adódóan, lekapcsolt töltő esetén az akkumulátor kapocsfeszültségét mutatja az új mérőegység.
(#) Chipmunk1960 válasza Alkotó hozzászólására (») Dec 9, 2018 /
 
Szeretem ezeket a kis műszereket, van 50A -es külső shönttel is. Régen, még nem sajnálták az anyagot a trafóból, egyebekből, meg a rézvezetéket. Most a 3000W os porszívónak akkora a motorja, mint a 300W -os Rakétának volt anno. Nem is csoda, ha a második teli porzsák után jön belőle a tűzcsóva!
(#) Alkotó válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Dec 9, 2018 /
 
Ez a kijelző csoport vitathatatlanul ideális egy töltőbe. Az egyszerre megjelenő feszültség és áram nagyon hasznos információ lehet, ha valaki tudja értelmezni azokat.
Az élettartamról még nem tudok nyilatkozni, de az ára szinte értelmezhetetlenül alacsony. Nekem egy kicsit trükközni kellett a bekötéssel, mert ebben a töltőben csak diódák vannak, ezért lüktet az egyenfeszültség, ami nem ideális táplálás a műszernek. Ha az akku már rajta van akkor helyre áll a rend, de én azt akartam nélküle is jól működjön.
(#) nagysasy hozzászólása Dec 12, 2018 /
 
Köszi mindenkinek a segítséget a töltő meggyógyult. 2 db 1N4007 ment el benne.
(#) nagysasy hozzászólása Dec 12, 2018 /
 
Alkotó kollégát kérdezném a módosult Accu-Mat ledjeinek a jelentéséről.
A zöld gondolom az üzemjelző a sárga ahogy irtad hibajelző mi a piros led?
(#) Alkotó válasza nagysasy hozzászólására (») Dec 12, 2018 /
 
Egy működési állapot jellemzésére többféle kifejezést is találhatunk de az "üzemjelző" egyáltalán nem találó elnevezés.
A LED-ek közül a zöldet én "TÖLT", a pirosat "NEM TÖLT", a sárgát pedig "HIBA"-ként feliratoznám. A nyomógombok közül a zöld a START és a piros a STOP felirattal jellemezhető. Így talán a funkciót is elmondtuk de néhány példát felsorolnék.
1. Bekapcsoláskor akkumulátor nélkül a piros és a sárga világít. NEM TÖLT és HIBA is van mert a kapocsfeszültség kisebb mint 9,5 V.
2. Ha csatlakoztatod az akkumulátort, akkor a sárga kialszik, hiszen a hiba megszűnik, tehát csak a piros marad világítva.
3. Ekkor a START gombbal a töltés elindítható, amikor a piros kialszik, és a zöld világítani kezd, mert TÖLT.
4. Ha mondjuk fordított polaritással kötöd be az akkut, akkor a HIBA nem alszik ki, és ekkor hiába nyomkodod a START-ot, nem indul el a töltés, marad a piros világítva.

A LED-ektől függetlenül az én töltőmön a főkapcsoló világítós, és az jelzi a ki-be kapcsolt állapotot.
A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2018
(#) svan456 hozzászólása Dec 12, 2018 /
 
Üdvözlöm az alkotókat!
Sajnos nem tudtam elhajolni elég gyorsan és egy szétszedett aksi töltőt dobtak utánam amit fel kellene élesztenem. (jön a hideg a csillag garázsban)
Ami biztos az hogy csak a trafója van meg egy nem gyári, barkács gyártású házban lógó vezetékekkel. A Trafó T4.2558.15 orosz gyártmányú lehet.
Az volna a kérdésem hogy valakinek nincs meg véletlenül a trafó csatlakozói alapján a tekercselési ábra? A jelenlegi verzióban azt sem tudom hogy melyik a primer és melyik a szekunder körök.
A neten nem találtam trafó kapcsolást de valószínűleg egy ilyen töltő lehetett a donor.

kép a trafóról
(#) tbarath válasza svan456 hozzászólására (») Dec 12, 2018 /
 
A szekunder vezetékének kellene vastagabbnak lennie. De ellenállásmérővel menj neki, az sokat elárul.
(#) nagysasy válasza Alkotó hozzászólására (») Dec 13, 2018 /
 
Köszi a választ. Csak az előlap tervezéséhez kellettek a ledek jelentései a feliratok miatt. Köszi mégegyszer.
(#) Tyutyu 49 válasza svan456 hozzászólására (») Dec 13, 2018 /
 
Ez egy ruszki gyártású nem barkács töltő! A trafója primer szabályzású. Ha meg van a 230V.-os kivezetése akkor az előlapi kapcsolóval tudod szabályozni a töltő feszt.és ezzel az áramot is. Meg kell a két legvastagabb kivezetést keresni a trafón.Ezek mennek az egyenirányítóra.Ez után fogsz egy multit.és el kezded méregetni.Ahol az ellenállás a legnagyobb az lesz a legkisebb fesz. /6V/.Így tovább végig lehet keresgetni.Türelem játék,de nem reménytelen. Azt azért még tudnod kell,hogy ezeknek a töltő kábelja ellenállás huzalból volt.
(#) hg6dab válasza svan456 hozzászólására (») Dec 13, 2018 /
 
Ahogy Tyutyu is írta a töltő kábel ellenálláshuzalból volt.Ha az nincs meg a legkisebb fokozatban is túltölti az akkumulátort. Elé kell rakni egy szabályozó áramkört. A mellékletben találhatóhoz néhány fórumtárs részéről (pl. kokozo ) van alternatív panel terv is.
A hozzászólás módosítva: Dec 13, 2018
(#) Balabmw válasza Alkotó hozzászólására (») Dec 14, 2018 /
 
Idézet:
„Nekem egy kicsit trükközni kellett a bekötéssel, mert ebben a töltőben csak diódák vannak, ezért lüktet az egyenfeszültség, ami nem ideális táplálás a műszernek.”


Mi a trükk?
Egyet kivégeztem a tirisztoros töltővel, amire rájöttem, hogy az a megtáplálás nem jó neki.
(#) Epu2 válasza Tyutyu 49 hozzászólására (») Dec 14, 2018 /
 
Nekem ugyan ilyen töltőm van, szekunder szabályzással. Csak azért nem tudom a kivezetéseket, mert részben áttekertem, és a kivezetésszámok nincsenek meg. A primer, tisztán látszik. A szekunder meg kimérhető.
(#) Tyutyu 49 válasza Epu2 hozzászólására (») Dec 15, 2018 /
 
Amit írtam azt SVAN456 segítségre írtam! Nekem is volt ilyenem,de nem használom,sőt szét is van szedve,mert van 2db.ACCU-Matom, egy mikró vezérlős meg egy teljesen hagyományos trafó,egyenirányító,lámpa kombinációs töltőm. Ha csak lehet az Accu-Matokat használom!
(#) Alkotó válasza Balabmw hozzászólására (») Dec 15, 2018 /
 
Mellékeltem ahogyan én kötöttem be a mérést. Azt használtam ki (Proli007 tanácsára), hogy külön tápfeszültsége is lehet a mérőegységnek. Ez kimondottan diódahídas megoldás esetén használható.
A "tirisztoros töltő" az több minden is lehet. Pl. a szabályozás történhet az egyoldalra forgatott (egyenirányított) hullám nyiszálásával (fázishasítás). Ezt azért fontos tisztázni, mert ilyen esetben nem lehet közvetlenül mérni a paramétereket, mert azok időben jelentősen változnak, és nekünk az effektív értékre van szükségünk. Ehhez valamilyen jelformálás szükséges. Éppen egy ilyen van az Accu-Mat1-be is beletervezve, ahol magát a diódahidat szabályozza a kapcsolás.
(#) Gabor62622 hozzászólása Dec 15, 2018 /
 
Üdv: csoport társak! Még mindég a töltővel küzdöm amiről már írtam. Eddigi alkatrész csere: 5N60 =FQPF5N60C Mos fet, KA3842A=UC3842AN Pwm kontroller, NTC8D-11=NTK-0082 termisztor, PC817=EL817 opto csatoló, és az összes dióda, elektrolit kondi, szakadt ellenállások. A bemenettel sorba kötött 40w-os izzó is úgy villog ahogy a kimenetre kötött terhelő izzók. Mérés után pontosan megírom a bemeneti felvételt a kimeneti felvételt és a nyugalmi felvételt illetően. A típusokat azért sorolta fel hátha valami ott hibádzik. Hozzászólásokat előre is köszi!
(#) Chipmunk1960 válasza Gabor62622 hozzászólására (») Dec 15, 2018 /
 
Ha villog, akkor próbál, de nem tud elindulni. Valahol zárlatot keressél. De a volt főnököm megoldása is bejöhet, miszerint a bal felső sarokból kezdve az összes alkatrészt kicseréljük a panelon, s ha nem vétettünk forrasztási hibát, vagy nem csináltunk szakadást, még be is jöhet!
A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2018
(#) kivancsi4 válasza Alkotó hozzászólására (») Dec 16, 2018 /
 
Szia.
A műszerben lévő sönt melegedéséről kérdeznék.
Olvastam róla, hogy 2Amper felett és hosszú idejű használat mellett nagyon forró lessz, ez hamisá teszi a mérést.
Te mit tapasztaltál, érdemes igy megvalósítani, vagy a csatolt képen látható "Low-Pass filter" elrendezéssel lehet viszonylag pontosaban és időtállóban megvalósítani a feladatot.
Esetleg létezik-e, hogy ez a kínai csoda is ezt alkalmazza, csak nagyon "átgondoltan" került bele az a méretű sönt.
(#) svan456 válasza Tyutyu 49 hozzászólására (») Dec 16, 2018 /
 
Köszönöm mindenkinek a hasznos választ.
Mint írtam egy barkács házban volt kialakítva. A fotót csak a trafó azonosítása miatt linkeltem. Az előző tulaj gyártott hozzá egy saját házat plexiből és abban volt.
A multiméteres mérési eredmények és próba 240V bekötés után kiderült hogy a primer tekercs zárlatos. és a szekunderek közül 2 szakadt. A próba úgy történt hogy a szekunder még meg sem volt terhelve csak a levegőben lógott a kimeneti fesz. ./ Mi hajtja a villanymotor.?.. A füst !! Ha kijön a füst megáll a motor./ Na ebből dőlt a füst.
Sajnos a trafó részemről menthetetlen. Most nem éri meg újra tekercselni.
(#) tbarath válasza kivancsi4 hozzászólására (») Dec 16, 2018 /
 
A söntön mindenképp annyi áram folyik amennyi, azon nem változtat hogy mit teszel utána. Az utána tett RC tag (LPF) "átlagolja" a söntön eső feszültséget, elmossa a nagyobb csúcsokat és "eltünteti" a kissebbeket.
A hozzászólás módosítva: Dec 16, 2018
(#) Alkotó válasza kivancsi4 hozzászólására (») Dec 16, 2018 /
 
Nem végeztem melegedési teszteket.
Kb. 1 órát töltöttem egy akkumulátort, kb. 2 A árammal. Ezzel nem melegedett a sönt.
Azt feltételezem, 8-10 A-t még képes racionálisan elviselni ez a söntméret. Ha nagyobb áram szükséges, akkor a külső söntös változatot javaslom. Nem volt még a kezemben, de a fotók alapján meggyőző a külső sönt mérete és kialakítása. Nem is beszélve az irracionálisan alacsony áráról.
(#) Tyutyu 49 válasza svan456 hozzászólására (») Dec 17, 2018 /
 
Ha gondolod valahol nekem valamelyik garázsban megvan a gyári trafója.El is küldöm neked szívesen / már ha megtalálom/. Ha érdekel írj pü.-t!
(#) Balabmw válasza Alkotó hozzászólására (») Dec 19, 2018 /
 
Nem igazán tudom értelmezni ezt a skiccedet. 2x néztem meg,hogy ezt tényleg te küldted?

A diódahíd pozitív és az aksi pozitív közé mi van sorba kötve??
(#) proli007 válasza Balabmw hozzászólására (») Dec 19, 2018 /
 
Hello! Az a töltőben már bent lévő kisautomata.
(#) Chipmunk1960 válasza Alkotó hozzászólására (») Dec 20, 2018 /
 
A 10 A -es, még belső söntös, és bírja folymatosan.
(#) kivancsi4 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Dec 20, 2018 /
 
Köszönöm, neked és Alkotónak is, hogy válaszolt. Rendelek egyet én is kínából.
(#) Alkotó válasza kivancsi4 hozzászólására (») Dec 20, 2018 /
 
Próbálj jól választani, többféle is van a látszatra hasonló megjelenés ellenére.
Érdemes lehet a mennyiséget is átgondolni, mert kb. +1 fagyi áráért a mennyiség növelhető (hátha jól lesz még valamire). Nekem több vackom is várakozik arra, hogy egyszer értelmes funkciót kapjon.
Következő: »»   241 / 302
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem