Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Az ic uc3842. Eddig eljutittam én is hogy zárlat van. A fet 7x28ar fqpf.
Az FQPF... nagyon jó FET típus. A számokat vagy nem jól olvastad, vagy nem az értékelhetőeket írtad le. "7" = 7A. Bármilyen 6-10A 600 V-os FET már megfelel erre a feladatra.
Van egy régen készített töltőm is, aminek jelentős tartalékai vannak. Ennek a 20 A-es folyamatos áram nem okoz semmilyen gondot. Akkora diódák vannak benne mint egy borosüveg dugója, és a bekötő kábelei ceruzavastag sodratból készültek.
Ennek egy mutatós árammérője volt, ami a kimeneten folyó áramot kielégítő pontossággal mérte. Ezt most kicseréltem egy olcsó, univerzális kijelzőre, ami egyszerre méri a töltő kimeneti kapcsainak a feszültségét, és a kimeneten folyó áramot. A felszabadult helyre egy hálózati kapcsolót, és egy csatlakozót is beszereltem, ami a régi változaton nem volt. A műszer jellegéből és a bekötés módjából adódóan, lekapcsolt töltő esetén az akkumulátor kapocsfeszültségét mutatja az új mérőegység.
Szeretem ezeket a kis műszereket, van 50A -es külső shönttel is. Régen, még nem sajnálták az anyagot a trafóból, egyebekből, meg a rézvezetéket. Most a 3000W os porszívónak akkora a motorja, mint a 300W -os Rakétának volt anno. Nem is csoda, ha a második teli porzsák után jön belőle a tűzcsóva!
Ez a kijelző csoport vitathatatlanul ideális egy töltőbe. Az egyszerre megjelenő feszültség és áram nagyon hasznos információ lehet, ha valaki tudja értelmezni azokat.
Az élettartamról még nem tudok nyilatkozni, de az ára szinte értelmezhetetlenül alacsony. Nekem egy kicsit trükközni kellett a bekötéssel, mert ebben a töltőben csak diódák vannak, ezért lüktet az egyenfeszültség, ami nem ideális táplálás a műszernek. Ha az akku már rajta van akkor helyre áll a rend, de én azt akartam nélküle is jól működjön.
Köszi mindenkinek a segítséget a töltő meggyógyult. 2 db 1N4007 ment el benne.
Alkotó kollégát kérdezném a módosult Accu-Mat ledjeinek a jelentéséről.
A zöld gondolom az üzemjelző a sárga ahogy irtad hibajelző mi a piros led?
Egy működési állapot jellemzésére többféle kifejezést is találhatunk de az "üzemjelző" egyáltalán nem találó elnevezés.
A LED-ek közül a zöldet én "TÖLT", a pirosat "NEM TÖLT", a sárgát pedig "HIBA"-ként feliratoznám. A nyomógombok közül a zöld a START és a piros a STOP felirattal jellemezhető. Így talán a funkciót is elmondtuk de néhány példát felsorolnék. 1. Bekapcsoláskor akkumulátor nélkül a piros és a sárga világít. NEM TÖLT és HIBA is van mert a kapocsfeszültség kisebb mint 9,5 V. 2. Ha csatlakoztatod az akkumulátort, akkor a sárga kialszik, hiszen a hiba megszűnik, tehát csak a piros marad világítva. 3. Ekkor a START gombbal a töltés elindítható, amikor a piros kialszik, és a zöld világítani kezd, mert TÖLT. 4. Ha mondjuk fordított polaritással kötöd be az akkut, akkor a HIBA nem alszik ki, és ekkor hiába nyomkodod a START-ot, nem indul el a töltés, marad a piros világítva. A LED-ektől függetlenül az én töltőmön a főkapcsoló világítós, és az jelzi a ki-be kapcsolt állapotot. A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2018
Üdvözlöm az alkotókat!
Sajnos nem tudtam elhajolni elég gyorsan és egy szétszedett aksi töltőt dobtak utánam amit fel kellene élesztenem. (jön a hideg a csillag garázsban) Ami biztos az hogy csak a trafója van meg egy nem gyári, barkács gyártású házban lógó vezetékekkel. A Trafó T4.2558.15 orosz gyártmányú lehet. Az volna a kérdésem hogy valakinek nincs meg véletlenül a trafó csatlakozói alapján a tekercselési ábra? A jelenlegi verzióban azt sem tudom hogy melyik a primer és melyik a szekunder körök. A neten nem találtam trafó kapcsolást de valószínűleg egy ilyen töltő lehetett a donor. kép a trafóról
A szekunder vezetékének kellene vastagabbnak lennie. De ellenállásmérővel menj neki, az sokat elárul.
Köszi a választ. Csak az előlap tervezéséhez kellettek a ledek jelentései a feliratok miatt. Köszi mégegyszer.
Ez egy ruszki gyártású nem barkács töltő! A trafója primer szabályzású. Ha meg van a 230V.-os kivezetése akkor az előlapi kapcsolóval tudod szabályozni a töltő feszt.és ezzel az áramot is. Meg kell a két legvastagabb kivezetést keresni a trafón.Ezek mennek az egyenirányítóra.Ez után fogsz egy multit.és el kezded méregetni.Ahol az ellenállás a legnagyobb az lesz a legkisebb fesz. /6V/.Így tovább végig lehet keresgetni.Türelem játék,de nem reménytelen. Azt azért még tudnod kell,hogy ezeknek a töltő kábelja ellenállás huzalból volt.
Ahogy Tyutyu is írta a töltő kábel ellenálláshuzalból volt.Ha az nincs meg a legkisebb fokozatban is túltölti az akkumulátort. Elé kell rakni egy szabályozó áramkört. A mellékletben találhatóhoz néhány fórumtárs részéről (pl. kokozo ) van alternatív panel terv is.
A hozzászólás módosítva: Dec 13, 2018
Idézet: „Nekem egy kicsit trükközni kellett a bekötéssel, mert ebben a töltőben csak diódák vannak, ezért lüktet az egyenfeszültség, ami nem ideális táplálás a műszernek.” Mi a trükk? Egyet kivégeztem a tirisztoros töltővel, amire rájöttem, hogy az a megtáplálás nem jó neki.
Nekem ugyan ilyen töltőm van, szekunder szabályzással. Csak azért nem tudom a kivezetéseket, mert részben áttekertem, és a kivezetésszámok nincsenek meg. A primer, tisztán látszik. A szekunder meg kimérhető.
Amit írtam azt SVAN456 segítségre írtam! Nekem is volt ilyenem,de nem használom,sőt szét is van szedve,mert van 2db.ACCU-Matom, egy mikró vezérlős meg egy teljesen hagyományos trafó,egyenirányító,lámpa kombinációs töltőm. Ha csak lehet az Accu-Matokat használom!
Mellékeltem ahogyan én kötöttem be a mérést. Azt használtam ki (Proli007 tanácsára), hogy külön tápfeszültsége is lehet a mérőegységnek. Ez kimondottan diódahídas megoldás esetén használható.
A "tirisztoros töltő" az több minden is lehet. Pl. a szabályozás történhet az egyoldalra forgatott (egyenirányított) hullám nyiszálásával (fázishasítás). Ezt azért fontos tisztázni, mert ilyen esetben nem lehet közvetlenül mérni a paramétereket, mert azok időben jelentősen változnak, és nekünk az effektív értékre van szükségünk. Ehhez valamilyen jelformálás szükséges. Éppen egy ilyen van az Accu-Mat1-be is beletervezve, ahol magát a diódahidat szabályozza a kapcsolás.
Üdv: csoport társak! Még mindég a töltővel küzdöm amiről már írtam. Eddigi alkatrész csere: 5N60 =FQPF5N60C Mos fet, KA3842A=UC3842AN Pwm kontroller, NTC8D-11=NTK-0082 termisztor, PC817=EL817 opto csatoló, és az összes dióda, elektrolit kondi, szakadt ellenállások. A bemenettel sorba kötött 40w-os izzó is úgy villog ahogy a kimenetre kötött terhelő izzók. Mérés után pontosan megírom a bemeneti felvételt a kimeneti felvételt és a nyugalmi felvételt illetően. A típusokat azért sorolta fel hátha valami ott hibádzik. Hozzászólásokat előre is köszi!
Ha villog, akkor próbál, de nem tud elindulni. Valahol zárlatot keressél. De a volt főnököm megoldása is bejöhet, miszerint a bal felső sarokból kezdve az összes alkatrészt kicseréljük a panelon, s ha nem vétettünk forrasztási hibát, vagy nem csináltunk szakadást, még be is jöhet!
A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2018
Szia.
A műszerben lévő sönt melegedéséről kérdeznék. Olvastam róla, hogy 2Amper felett és hosszú idejű használat mellett nagyon forró lessz, ez hamisá teszi a mérést. Te mit tapasztaltál, érdemes igy megvalósítani, vagy a csatolt képen látható "Low-Pass filter" elrendezéssel lehet viszonylag pontosaban és időtállóban megvalósítani a feladatot. Esetleg létezik-e, hogy ez a kínai csoda is ezt alkalmazza, csak nagyon "átgondoltan" került bele az a méretű sönt.
Köszönöm mindenkinek a hasznos választ.
Mint írtam egy barkács házban volt kialakítva. A fotót csak a trafó azonosítása miatt linkeltem. Az előző tulaj gyártott hozzá egy saját házat plexiből és abban volt. A multiméteres mérési eredmények és próba 240V bekötés után kiderült hogy a primer tekercs zárlatos. és a szekunderek közül 2 szakadt. A próba úgy történt hogy a szekunder még meg sem volt terhelve csak a levegőben lógott a kimeneti fesz. ./ Mi hajtja a villanymotor.?.. A füst !! Ha kijön a füst megáll a motor./ Na ebből dőlt a füst. Sajnos a trafó részemről menthetetlen. Most nem éri meg újra tekercselni.
A söntön mindenképp annyi áram folyik amennyi, azon nem változtat hogy mit teszel utána. Az utána tett RC tag (LPF) "átlagolja" a söntön eső feszültséget, elmossa a nagyobb csúcsokat és "eltünteti" a kissebbeket.
A hozzászólás módosítva: Dec 16, 2018
Nem végeztem melegedési teszteket.
Kb. 1 órát töltöttem egy akkumulátort, kb. 2 A árammal. Ezzel nem melegedett a sönt. Azt feltételezem, 8-10 A-t még képes racionálisan elviselni ez a söntméret. Ha nagyobb áram szükséges, akkor a külső söntös változatot javaslom. Nem volt még a kezemben, de a fotók alapján meggyőző a külső sönt mérete és kialakítása. Nem is beszélve az irracionálisan alacsony áráról.
Ha gondolod valahol nekem valamelyik garázsban megvan a gyári trafója.El is küldöm neked szívesen / már ha megtalálom/. Ha érdekel írj pü.-t!
Nem igazán tudom értelmezni ezt a skiccedet. 2x néztem meg,hogy ezt tényleg te küldted?
A diódahíd pozitív és az aksi pozitív közé mi van sorba kötve??
Hello! Az a töltőben már bent lévő kisautomata.
A 10 A -es, még belső söntös, és bírja folymatosan.
Köszönöm, neked és Alkotónak is, hogy válaszolt. Rendelek egyet én is kínából.
Próbálj jól választani, többféle is van a látszatra hasonló megjelenés ellenére.
Érdemes lehet a mennyiséget is átgondolni, mert kb. +1 fagyi áráért a mennyiség növelhető (hátha jól lesz még valamire). Nekem több vackom is várakozik arra, hogy egyszer értelmes funkciót kapjon. |
Bejelentkezés
Hirdetés |