Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
olyan problémám van hogy a 2 dines fejegységem hidegen nem akar bekapcsolni fújatók rá meleg levegőt a hátfalára 1-2 percig akkor viszont bekapcsol nyáron semmigond nincs vele
már szét lett szedve is, de nem látni semmilyenen problémát Kínai androidos wifis 7023
Próbáltam megcserélni, de el sem indul, illetve ha leveszem a sárgát, akkor kikapcsol.
Ha standby-ra teszem az oprendszerben, akkor is fél ampert eszik.
Persze, értem amit írsz, de kiveszem a kulcsot, akkor kapcsoljon ki de ne felejtsen el semmit.
Ha meg folyamatosan kapja a delejt, akkor meg leszívja az aksit.
Ha a színezés egységes, akkor a sárga a fix feszültségű szál, és a pirosat kell kapcsolgatni. Az áram mindig a sárgán folyik, de ha a piroson nincs feszültség akkor jellemzően 1-2 mA, ha pedig a piros "engedélyezve" van, akkor a kivezérlés függvényében akár több Amper is lehet az áram.
Ha a sárgát megszakítod, akkor "felejt" a készülék. Egyébként a piros általában egy másik szálat is engedélyez, ami a külső végfokozat aktiválásához van kitalálva, ami szintén állandó kapcsolatban van az akkumulátorral (nálam egy ujjnyi vastag kábellel). Ez az aktiválás kb. 2-3 másodperccel késleltetve van.
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni, mégpedig abban, hogy vettem a gyári (BMW E39) fejegységemhez egy kínai virtuális cd tárat, de egy olyan probléma akadt vele, hogy torzított a zenelejátszás róla, mintha túl erős jelet küldött volna a rádióra. Ezt a problémát megpróbáltuk megoldani csatornánként 1-1 trimmer potival, hogy visszább vegyük a hangerőt, ami sikerült is, de most meg random cicergések hallhatóak, plusz ha a rádión a hangerőt tekergetem akkor kattogás hallható.
Ha leveszem a pirosról a feszt, akkor pár másodpercig még fél amper folyik a sárgán, majd leesi nullára. Utána rákapcsolom a pirosra a feszt,akkor meg újraindul, elfelejtve mindent.
Nem így kellene működnie egy általános fejegységnek. Nem nullára, hanem minimálisra kellene csökkennie az áramnak a piros szakítása után (1-2 mA). Pont ez a minimális áram tartaná a memóriát.
De sok fajta fejegység van, amik működhetnek eltérően. Én az általam látott néhány 10 db alapján mertem általánosítani, de ez nem jelent általános érvényűséget. Még az jutott eszembe, hogy esetleg lehet benne valamilyen mikro akkumulátor, aminek a hibája okozza a bajt. Esetleg ennek kellene áthidalni az átkapcsolás körüli anomáliákat. Ha van benne ilyen, akkor az jó eséllyel cserélhető.
Ez egy android oprendszeres cucc. Nem kéne megőriznie flash memóriájában, hogy mik voltak a beállítások? Minden bekapcsolás után állíthatom be a wifi-t, a hangerőt, képernyővédőt. Ha abból indulok ki, hogy a telefonból kiveszem az aksit és visszateszem, akkor megmaradnak a beállítások, ebben a fejegységben nem értem miért nem...
Ez akkor messze nem egy "normál" fejegység. Azoknak nincs operációs rendszere.
Javaslom értő szakember bevonását a beépítésbe. Az én mostani telefonjaimból egyáltalán nem lehet otthoni eszközökkel kivenni az aksit. Ennek talán oka van. A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2018
Fentebb említettem, hogy egy 9 colos kínai eszköz.
Ám köszi a javaslatot.
Sziasztok.Nekem olyan prblémám van,hogy vettem egy multimédiát(JVJ 8871B) megvettem hozzá az autóspecifikus kormányvezérlö adapter és mégse müködik a vezérlés.Mi lehet a probléma?(Nissan Tiida-2008,az adapter száma CTSNS004.2).Bizom benne,hogy hátha valaki tud segiteni!Köszi elöre is.
Sziasztok! Szeretnék építeni egy USB mp3 lejátszót, úgy hogy a VW GAMMA 5 fejegység képes legyen irányítani, mintha CD changer-ből jönne az adat. Valakinek nincs ötlete, esetleg ha már volt ilyen, akkor egy kapcsolási rajza?
Létezik ilyen gyári megoldás, Yatour, és Dension néven. Személy szerint a Yatourt ajánlom, de mindkettőnek húzós az ára, olyan huszonpárezer körül volt nem olyan régen.
De épp amiatt kérdeztem, hogy saját kezüleg szeretném legyártani. A következő az elképzelésem: Kellene valami USB mp3 lejátszó ic, vagy kapcsolási rajz, lenne mondjuk egy AVR amire lennének kötve az MP3 kezelőgombok, és át fordítaná a kommunikációt mintha cd changer lenne.Bővebben: Link Az Mp3 analóg kimenete menne direktbe a fejegységhez.
Ha egy kicsit utána olvasol, akkor itt nem kapcsolási rajzra van szükséged, hanem egy jól megírt programra. Maga az Arduino, vagy Raspberry Pi és a fejegység közötti interface nem komoly elektronika. Ha már meg van a neten, mert valaki kibogarászta, akkor azt kell lemásolnod. Ha nincs, akkor komoly erőfeszítéseket kell tenni. Utána nézni a te fejegységed és a CD tár között kommunikációnak, ha elérhető valahol. Vagy logikai analizátorral egy működő CD tárral feltérképezni a kommunikációt. Aztán ezen információk alapján emuláltatni az Arduinoval, meg vezérelni egy MP3-as lejátszót. Hajrá!
A hozzászólás módosítva: Dec 13, 2018
Uh, ez jól hangzik.
Van Gamma, meg van hozzá CD meghajtó (sajnos nem tár, meg nem tudtak még Mp3-at). Viszont az az USB port nem lenne rossz. Akkor menne ez komplett vissza a garage-ba.
Jaj! Ez így kemény lesz.
Személy szerint nagyjából a felét értettem az írásnak.
Na szép estét akkor!
Ha már a téma adott hogy autórádió, jönne egy kérdésem hozzá. Garázsban lehet meg kéne oldanom már egy tápot, ami 220-ról működne. Mert jó megoldásnak találtam amúgy az akkukról működést -mindig van kiszedve v.miből saját, és így nem döglik meg, muszáj hogy rá-rátöltögessek-. Nem tudnám megoldani mondjuk egy számítógép táppal? Nyilván izmosítani kéne rajta. Ha ehhez v.kinek van egy (kapcsolási)rajza, megköszönném.
Még topic is van hozzá, PC táp átalakítása. Egy átlag PC táp simán elég teljesítményű ehhez, csak a 12V-os részt kell stabilizálni.
Mért kéne stabilizálni? Az autóban is elég tág feszültség-határok közt működnek a fejegységek, de nem szoktak reklamálni. Hogy éppen 11,8, vagy 12,1V-ot ad le az adott táp a 12V-os ágon, az a fejnek totál mindegy.
Vannak PC tápok, amik el sem indulnak átalakítás nélkül, ha csak a +12V-os ág van terhelve. A teljesítmény sem ugyanaz 11,8V-nál, mint mondjuk 13,8V-nál. Egy ellenállás osztó módosítása az átalakítás.
Én azt gondolom, szinte bármely pc táp képes elegendő áramot biztosítani egy átlagos fejnek a 12V-os ágon. Más tészta a bekapcsolás, de ezt nem is vitattam. Az, hogy le kell terhelni az 5V-os ágat, vagy más esetben össze kell kötni két vezetéket, teljesen evidens. De az eredeti kérdés - mondjuk hiányosan - arról szólt, hogy egy, tegyük fel teljesen átlagos fejegységet szeretnének pc tápról üzemeltetni. Ehhez sem tuningolás, sem pedig stabilizálás nem szükséges. A feladat csupán annyi, hogy be legyen kapcsolva. Én egy Alpine fejet évekig használtam 3A-es stabkockáról, passzív hűtéssel. Persze ott a végfok ki volt kapcsolva, mert nem kellett. De kérdezlek akkor: szerinted mekkora áram kell egy átlagos fejegységnek? Mondjuk, hogy tíz Amper. Elég nehéz olyan pc tápot túrni, amin ez kifog...
Bocsánat ha nem jó helyre! Nem néztem szét.
Ezt az infót amúgy már hallottam én mástól is (pc táp megfelelő pontja), csak biztosra akartam menni. Köszönöm!
De minél több, annál jobb gondolom. Mert az akkukat időközönként mérem, 11V alatt vége van.
Persze nem lényegtelen az áramerősség sem. A táp tud annyit adni hogy vigye a CD mechanikát is, meg relatív ne okozzanak problémát a zenei mély ütemek? Nagy hangfalak nincsenek, se erősítő. Oké bocs! Közben visszaolvastam a lemaradásom is. Akkor túrok egy tápot, mert rémlik hogy volt, de már több éve nem láttam. A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2018
Osszuk két felé a dolgot! Mivel az eredeti kérdésed nem volt egyértelmű és konkrét. Ha csak a rádiót akarod üzemeltetni, akkor szinte bármely (tipikusan min. 400W-os táp) átalakítás nélkül is megfelel a célnak. De ezt csak hasból írom, a konkrétan kiszemelt táp terhelhetőségét az adattábláján meg kell nézni, és a konkrét fejegység energia igényével össze kell vetni.
Akkor bonyolódik a helyzet, ha az akkut is erről szeretnéd tölteni. Mert akkor a 12Vos feszültséget valóban meg kell növelni, na ilyenkor jön képbe az átalakítás. Egyéni tapasztalatom szerint az átlagos fejegységek 10,5-11V-tól stabilan működnek, tehát a pc táp 12V-ja bőven elég a tartós működtetésükhöz. De még egyszer mondom, hogy az áramerősség is lényeges mind a táp, mind a fejegység oldalán. A tápnál természetesen a 12V-os ág terhelhetőségét kell nézni, a fejnél legegyszerűbb a benne lévő biztosítékból kiindulni. Tehát a tápod legalább annyi áramot tudjon leadni, mint amekkora biztosíték gyárilag kell a rádióba. Akkor baj nem lehet...
Bocsánat, én ilyen bonyolult vagyok! De egyedi.
-Nem, nem, akkutöltőm az van, nem erről a tápos cuccról tölteném. Eszembe sem jutott (de mekkora ötlet ). Csak azt kezdem unni, hogy nagyjából 4-5 nap után kész az akku. Csak 4A-es töltő, ezt annyira nem is bánom, mert legalább nem annyira cseszi szét mint egy gyors töltő. -Vagy tévedek? Mindenesetre köszönöm a reagálásokat és ötleteket, segítséget (mindenkinek)!
Na, ennek fuss neki még egyszer, immár rendes helyesírással!
Üdv. Az a kérdésem,hogy autórádióbol hogylehet a eune tíltást kikapcsolni. ez egy carguard autórádió.
Hali!
Kinek mi a véleménye erről az antenna erősítőről.? |
Bejelentkezés
Hirdetés |