Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Bojler javítása, kérdések
Nem értem teljesen. Minek kellene látszódnia és miből látszana?
A bolt nem cserél, 3 napon túl van. A Hajdunál január 7-éig nincs senki, de annyit megtudtam, hogy szériahiba már előfordult. Garanciális szerelővel beszéltem, akinek nem körzete (a legközelebbi szerelő nem veszi fel a telefont) és csak meghallgatott. Látott már olyat, hogy a komplett melegvizes cső hiányzott a bojlerből. Azt mondta műanyag cső, cserélhető. Szerinte az első 10-20 liter után kiderül, ha lyukas a cső, mert hirtelen lehűl a víz.
Úgy érted, hogy bemegy a bojler aljába egy cső, majd annak a belsejében van egy vékonyabb kifolyó cső (ami felmegy a tetejéig) és a kettő között van a szivárgás?
A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2018
Igen. A félcolos csőbe bele van tolva egy peremezett aljú műanyag cső, ez megy fel a tartály tetejéig. Kézzel kihúzható.A fém és a műanyag cső közti pár ml víz csepegett ki.
az már más történel, hogy a leengedéshez felesleges levenni a meleg ágat, elég ha kinyitod a melegvíz csapot. Már nem tudom sírjak vagy nevessek ennyi bénázáson, komolyan. Ha nem vagy tisztában vele mit tudsz megoldani, hívj szakit, aztán fizesd ki. Ha meg meg tudod csinálni, akkor csináld.Megyek a sarokba sírni.
Erről beszélek,de nem értik a búvárcső lényegét!
Levettem a toldót, rátettem a flexibilis csövet, elállt a csöpögés. Addig 2 liter víz gyűlt össze a bojler alatti lavorban...
A szakember hetek vagy hónap kérdése. A régi bojler 10-12kWh-t evett napi szinten, cserébe alig adott melegvizet (mennyiségre, hamar elhűlt). Kijött egy csillagászati villanyszámla. A bojler alapfogyasztása (víz melegen tartása) is durva volt. Manuális kapcsolgatás nem működött, ahogyan hűlt a víz, az alaplapnál szivárgás lett rá a villamos vezetékekre, a mosógépre. Nem lehetett várni. Tettem fel két képet hogy nézett ki bontás után. Nem is vízkővel volt tele, tömény rozsdasárral. A belseje teljesen szétrohadt. A flexibilis csövek szitásra el voltak rohadva a csatlakozásnál. A bojler rögzítő tiplijeit nagyon ferdén fúrták be, erősen lejtettek kifelé a fal felé. Az egyik felső tipliben megfordult a csavar, a tipli kijárt a falból, a szentlélek tartotta. Ferdére kalapálták a csavarokat, hogy egyenesebben álljon (kép), de még így is lejtett. A csavarvég túl hosszú volt, behorpasztva a bojler oldalát oda támaszkodott, emiatt a konzol sem feküdt a falra, egy-két centi rés volt. Nem tudjuk ki csinálta ezt, de ilyen szakit nem kérünk. Jóhogy nem esett le a bojler. Volt itt már pár szaki. Az új mosdót ugyanígy rakta fel, ferdén fúrt, elkalapálta a csavart. A mosdó lefolyóját feszesre húzta a közévaló gumialátét nélkül, leszedte a zománcot egy helyen (utána persze gumitömítéssel rakta össze). Rossz volt nézni az idegbeteg kapkodását, az egész munkája egy szar, utána kellett dolgozni. A tulaj 120 EUR-t fizetett neki. Én elhajtottam volna az első 10 percben. A vizes (másik szaki, cégtől) belerakhatott egy szerszámot a mosdóba, felsértette a zománcot. A villanyos szintén cégtől jött és úgy néz nem szakszerű munkát végzett. Összejárnak mindent a koszos cipőjükkel, összekaristolják (szerszám vagy szerszámosláda tartónak nézik a körülöttük lévő tárgyakat, új gépeket). A kádba, mosdóba eresztik a kukába való mocskot, törmeléket. A zuhanyrózsát leakasztotta a kádba tette, később rápakolta a kád mellett lerakott koszos felmosórongyot. A zuhany csövét bedugta az ólom szennyvízcsőbe öblögetni. Öszefogta a retkes kezével a tusfürdőt (kellett a szereléshez), elhasználta és tönktetette a rongyaim amiket talált, stb... Nem jönnek ki időben, egész napjaink mennek el, utána fél nap takarítás utánuk jó esetben. A festő glettelte a falat és azonnal ráfestett. Másnap megrepedt, kezdtem elölről, nekem is dupla munkát csinált. A parkettára rárakra a vizes szerelvényt, mire észrevettük felpúposodott. A festő burkol, felragasztja a csempét, azonnal fugáz. Másnap 30 centi hosszan berepedt a fuga. Én javítottam ki. Ezekre hetekig, hónapokig kell várni. Inkább ne jöjjön szakember. A villanyhoz hívok a felelősség miatt kényszerből. A többit összeszenvedem.
Ez a rozsdamennyiség nagyon durva. Nincs mihez viszonyítani azoknak a csavaroknak a méretét, de így ránézésre egy mosdókagyló felrakásához is nagyobb kell. Pedig abban nincs 120 liter víz.
Az mégdurvább, hogy könyökig úsztam a rozsdasárban. 10-es csavarok, de nem valószínű, hogy túl erős, főleg elgörbítve. 4-ből 3 tipli kijárt a lyukból. Kész csoda, hogy 100 liter víz és 30 kg saját tömeg alatt nem fodult ki a falból. Csak azért írtam le mindezt, mert itt kint is ilyen szakik vannak.
Köszönöm a felajánlást, de megoldódott.
A vezeték viszont nem ér el a bojlerig sehogyan sem. Pont az a 10 centi hiányzik, amit a villanyszerelő kicsípett belőle a mosógépkonnektor toldás miatt. Ideiglenesen WAGO-val toldom. Véglegesen ez akkor sem szabályos a toldás, ha ez nem vezérelt körön van (nappali áram)? A mosógépet se hagyjam a bojlerrel egy körön (ahogyan a villanyos szaki kötötte) ha a kismegszakító elbírja? Oda tudom vezetni a konyhából az áramot, akkor nem mehetnek a gépek egyszerre...
Rendben, örülök hogy sikerült.
Ilyen melók előtt érdemes a falat/csempét lenejlonozni, a padlóra meg kartont tenni. Most már megtanultad saját magadtól.
A mosdót, bútort és félrehúzott mosógépet lenejlonoztam, körberagasztva festőszalaggal még a padlón is. Túlzásnak gondoltam, de nem volt az. A vízkőtől nem akartam védeni a csempét, de erre a rozsdára nem számítottam. Ennek gumiruhában kellett volna nekiállni. A rozsda a bőrömből is alig jön ki, nemhogy a ruhából. Ha tudom, szét sem szedem, inkább bevállalom, hogy 5-10 kg-al nehezebb a bojler levételkor.
Szabályos vagy sem, én levágnék egy 12 centis darabot, 10-15mm hosszan megblankolnám mind a kettőt, összesodornám, leforrasztanám és szigetelném plusz zsugorcsövezném. Illetve ha van doboz a falban akkor ott csinálnám meg ezt, nem a falon kívül. Nem mehet szét sehogy sem. A külön áramkör azért lenne jobb, mert ha fűt a bojler, megy mellette a mosógép fűtése, meg még esetleg valami mondjuk hajszárító, akkor lehet hogy koppanni fog az automata.
A régi lakásomban nekem is azt mondta a szerelő, hogy hát a bojler bekötésének folytonosnak kell lennie. Mondom azt én értem is, csak kicsi a bojlerem, plusz van hogy napokig nincs otthon senki, áramszünet is lehet, vagy lekapcsolom hogy ne fűtsön feleslegesen, szóval nekem mindenképpen kellene elé egy vezérelt-nappali átkapcsoló szükség esetére. Hozott egy kapcsolót és bekötötte. Így lett 3 állásom, bojler a vezérelten, bojler kikapcsolva, vagy bojler a nappalin.
A forrasztás nem szabályos, az ón elolvadhat (ha valami miatt melegszik a kötés). Ha meglátja a szerelő, el leszek hordva mindennek. Valószínű szakit hívatok, azt aki csinálta, hogy csinálja meg ő véglegesre és nézze meg a védőföldet, mondja meg kell-e új vezeték vagy sem. Addig a pár hétig ne vágjon agyon, ne legyen baj. Előre látom, hogy jó lesz neki a bojler előtti WAGO-s kötés, ő csinálta... Legfeljebb átrakja a konyhára ha a bojler kismegszakítója nem bírja el.
Nincs doboz a falban. Falon kívül lehet kötni vagy a bojler fedele alatt (ahogyan a villanyos szaki csinálta). Inkább az első. Nálad az átkapcsoló miatt meg van szakítva a bojler vezetékeinek folytonossága? A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2018
Igen, meg volt szakítva, a folyosón a doboz mellett közvetlenül volt a 3 állású kapcsoló.
Hát, ha a falból kijövet, a bojlertől 10 centire megolvad a forrasztás a vezetéken, akkor már nem a forrasztás miatt kell aggódni, mert addigra szerintem ott égne minden. Hogy alakulhatna ki a levegőben lógó kábelban 200 fok körüli hőmérséklet??? Addigra már rég leégne róla a szigetelés.
Tegyél fel egy falon kívüli kapcsolót. Abban tudsz kötni, jól néz ki, néha még hasznos is.
Idézet: „Hogy alakulhatna ki a levegőben lógó kábelban 200 fok körüli hőmérséklet???” Még szépen világítani is tud. A szigetelés meg tisztelettudóan visszahúzódik. Korábban előírás volt, hogy a bojler mellett legyen egy leválasztó kapcsoló. A megszakítás nélküli vezetékre vonatkozó előírás csak a mérőtől a fali kötődobozig szólt. Nehéz is behúzáskor lenne előre kicentizni, hova kerül majd a bojler.
Boldog új évet! Köszönöm a rengeteg segítséget, amit tőletek kaptam. 2018-ban még éppen meg tudtam zuhanyozni a Hajdu bojler által előállított kellemes, rozsdamentes vízben. Egy életre megtanultam, hogy a vízben nem lehet rozsda. A víz érzete is más a Hajdu bojlerből.
Úgy tudom, a zárlatot leszámítva rossz kötésekből indulhat ki a baj. Ha netán mégis megolvadna az ón, mégjobban lecsökken a felület és mégjobban melegszik a kötés vagy a megolvadt ón zárlatot okoz. Korábban, magamnak csináltam ónozott kötéseket, de ma már a fentiek miatt nem tenném. Villanyszerelőre szeretném áthárítani a felelősséget, aki nem fog rábólintani. Ha mindenképpen fix kötést szeretnék, inkább toldóhüvelyt használnék.
A kapcsoló nagyon jó ötlet. A bojler használati útmutatója is írja, nem volt egyértelmű mire érti (a kismegszakítóra gondoltam eddig). A falon kívüli kapcsoló belső kialakításából adódóan (szabályosan) lehet benne kötni? Arra van előírás, hogy a bojler körül hova helyezhető el, hogy ne érhesse víz? A bojler centikre van a csempétől a sarokban. Az alaplap feletti vonalba lenne logikus a kapcsolót tenni (vízleeresztéskor ne érje víz), de ott a bojlertől már nem tudok fúrni. Esetleg felragasztani tudnám a csempére, de nem tudom mivel kellene.
Létezik dupla, falon kívüli kapcsoló és konnektor egyben? A mosógép konnektorát is oda tenném (ha elbírja a kismegszakító).
Falon kívüli kapcsoló+dugalj
A Legrandnál írják, hogy egypólusú kapcsoló, a többinél az adatlapon szerepel. Érdekes, a GAO-nál váltókapcsoló van. Neked igazából kétpólusú lenne jó, de ha más nincs, egyes is megfelel. A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2019
Ilyenre bojlert kötni? Remélem, újévi tréfának szántad.
2 pólusú kapcsoló + dugalj, 16 A
Mi is a kifogásod ellene?
A tapasztalat. Nem ajánlom leválasztásra, ettől a semmi is jobb.
Köszönöm, így már világosabbá vált mit takar a használati útmutatóban (11. oldal) az alábbi rész:
Idézet: „A hálózati áramot csak a rögzített vezetékhálózatba épített kétsarkú (minden pólust megszakító) kapcsolón keresztül szabad a tárolóhoz vezetni, ami a III. túlfeszültség kategória körülményei között teljes leválasztást biztosít. (Nyitott érintkezői közötti távolság legalább 3 mm.)” A legrand megfelel ennek a követelménynek? A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2019
Ha nem, akkor milyen kapcsolót lenne érdemes felrakni?
Esetleg falon kívüli konnektort teszek (a mosógépnek) és annak a dobozában csinálom meg a kötéseket. Akkor nem lesz leválasztó kapcsoló.
goGörgoős kapcsoloóval megkiínaálni, aztaán szoóljon....
A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2019
Moderátor által szerkesztve
Az a kifogása lehet, hogy leválasztó kapcsolót ír a gépkönyv is, -egy sima villanykapcsoló azt nemigen tudja teljesíteni, hogy ha prücök van a boylerben biztos leválasztást adjon, hiába van "lekapcsolt" állapotában.
Nekem ilyesmi van a boyler előtt: http://www.elektrocentrum.hu/energiaelosztas/kezi-kapcsolok/levalas...40ganz -nem 32A az enyém, nem is ilyen drága, de leválasztó. Ez, ha le van kapcsolva, az le van kapcsolva, hiába zárlatos a boyler. Ha sima villanykapcsoló volna a zárlatos boyler előtt, azon a mm-nyi megszakításon biztosan áthúzna, és lecsapkodná a kisautomatát -az egész ház használhatatlan lenne. -szerintem ennyi a kifogása. A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2019
Ilyet. Van kisebb, olcsóbb is belőle.
http://www.elektrocentrum.hu/energiaelosztas/kezi-kapcsolok/levalas...40ganz Mindenképp kell elé, nem véletlen írják a "gépkönyv".ben...
Ez kell ide. Igaz, én még ezzel sem vacakolnék. Ha nincs otthon senki aki lekapcsolja, akkor mindegy, hogy van-e vagy nincs. Ha otthon vannak, akkor pedig a kismegszakító is jó.
Én felszereltem egyet (akkor, amikor a boylert) -bár én is úgy gondoltam, mint te, de biztosra akartam menni, hiszen én nem vagyok villanyász
(aki nem szakember, az igyekezzen betartani, nem felülírni a gyártó ajánlását, úgy gondoltam ) A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2019
Idézet: Csak sajnálni tudom azokat a "szakembereket" akiknek a forrasztásról kb. eddig terjed az ismeretanyaguk. Megolvad. Meg hát. A fagyi a szájukban, az olvad meg. „Ha netán mégis megolvadna az ón,” Összesodrod a kábelt, majd leforrasztod. A fémes kötést nem a forrasztás adja, hanem az összesodort rézszálak! Sokkal jobbat mint amilyet egy wago tud, hiszen sokszorosa felületen van fémes érintkezés, nem csak egy vékony nyelven. A forrasztás pedig tökéletesen kitölti a szálak közti, körüli részt, megvédve ezzel a szálakat a további oxidációtól meg a kilazulástól. Ha egy ilyen kötés (amit én csináltam) a kötés hibájából megolvad, akkor én előveszem gyorsan a kamerámat, rámarkolok, majd felteszem az égett kezemről a videót a jutubra.
Szia Freddyke!
Idézet: „Idézet: „A hálózati áramot csak a rögzített vezetékhálózatba épített kétsarkú (minden pólust megszakító) kapcsolón keresztül szabad a tárolóhoz vezetni, ami a III. túlfeszültség kategória körülményei között teljes leválasztást biztosít. (Nyitott érintkezői közötti távolság legalább 3 mm.)”” Ha a fentieket nem tudod értelmezni várj ki egy szakembert mielőtt valami baja lesz valakinek. A bojler áramkörébe más fogyasztó nem kapcsolható! De ezt már előttem írta valaki. Nem ismerem az új szabvány előírásokat, mert már régen nem dolgozom, de régen a biztosíték és a bojler közé kötelező volt az idézetben szereplő kapcsoló beszerelése. A javítás előtti áramtalanítás miatt. |
Bejelentkezés
Hirdetés |