Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
vagy inkább ilyesmit?:
http://elektronika.neked.eu/index.php?productID=9076 bár ez 50v tól írja 1000ig
és az nem gond hogy 50volt tól jó csak?
én is furcsálltam de adatlapján az áll 50v-1000v
akkor lehet elírtak valamit???
Hello!
Ilyen nincsen, hogy 50V-tól! Nem tudom hol olvastad. Az adatlapon az áll, hogy több típust készítenek, aminek a zárófeszültség tűrése pld. 50-100-200V. Egy alkalmazásnál, azért kell helyesen megválasztani a zárófeszültséget, mert ha 20V-ra 200V-osat használsz, működni fog, csak jobban melegszik. Általában nagyobb zárófeszültségű diódáknak a nyitófeszültsége is magasabb, ugyan akkora áramnál. Így a vesztesége (hőfejlődés) is magasabb. A diódákra záró feszültségnek a váltófeszültség kétszeres csúcsértéke jut (a trafó pillanatnyi csúcsértékéhez hozzá adódik a kondi v. itt az akkumulátor feszültsége). De mivel a Greatz kapcsolásban mindig két dióda üzemel egyszerre, így a záró feszültséget is egyszerre kapják meg. Így egy diódára, csak az egyszeres csúcsfeszültség juthat. Ez a probéma ennyi, és nem több! De légy oly kedves és a linkek megadásánál használd már az "ULR" nyomógombot, mert így keserves mindig ki-be lépegetni a fórumból! üdv! proli007
az amper dolgot nem értem
mikor 35amper?? mert 12v nál meg 1000v nál egész más a watt holnap remélem tudok bolt közelbe kerülni és még egy kérdés érdemes kondenzátort tenni a töltőbe? ha igen mekkorát? vagy a savas akkunak tökmindegy?
Minek ezt ennyire komplikálni? Gondolom az a töltő nincs elektronikával teletűzdelve... (rövidzárvédelem max. egy soros bizti..?. ezért is szállhatott el) Van benne egy trafó + a graetz. Ha a váltót jónak méred, az egyent meg nem, olyan q... sok lehetőség nincs hogy hol a hiba. Kiszórod a diódahidat, bekötsz 4 egyforma diódát, megméred a kimenőt. Ha oké, veszel bele egy megfelelő terhelhetőségű hidat. A kondit felejtsd el. Töltőbe, minek? (mérni akku nélkül kb.20V-ot kell, 14,5 váltó esetén)
Idézet: „ha csak a műszert simán ráakasztottad, biztos, hogy nem jó értéket mutat” Akkor dobd ki a műszered. :yes: Idézet: Hanem? „Az aksitöltő, nem táp,” Idézet: És?„ott szűretlen a feszültség” Idézet: Fontos még a csillagok állása, keleti 28,5 fokos szél, stb.... Pont annyi áram folyik, amennyit az akku, (mert 2 k) felvesz. Ha nagyon lemerűlt sokat, ha kevésbé, akkor kevesebbet. „aksit kell rátenni, és úgy megnézni, folyik-e áram és mennyi”
Szia!
Látom, Te gyakorlatiasan fogod fel a dolgokat, de nem ilyen egyértelmű a dolog. - A műszer, olyan értéket fog mutatni, amilyenre a mérési elve megenged. Ha a váltót egyenirányítjuk, akkor is ugyan annyit kellene mutasson a műszer egyenben is, hiszen az effektív érték, amit előzőleg mértünk az a "munkavégző képessége" a feszültségnek, mely megegyezik pont ugyan akkora egyenáramú jelnek. (minusz az egyenirányító vesztesége). Pont a váltakozóáramot mérő műszereket kalibrálják erre az értékre, mely színuszos jeleknél, gyök kettő része a csúcsértéknek. De mérni valójában mást mérnek és csak effektívre vannak kalibrálva. Kivétel képez, a valós RMS (négyzetes középérték) értéket mérő műszerek. De a műszerek zöme, az egyenirányított feszültség átlagértékét mutatja, mely már nem fog megegyezni az effektív értékével. Ezt szinesíti, hogy hogyan méri meg, terhelve- vagy terheletlenül. Mert egy digit műszer belsőellenállása miatt, szinte bármit összemérhet, ha terheletlen feszültséget mérsz. - Itt pont a kétutas egyenirányító lüktető egyenfeszültségének mérésére utaltam volna. - Feltételeztem, hogy üresen mérte meg a töltőt és abból vont le következtetéseket. Azért javasoltam, hogy tegye rá, mert lehet, semmi baja a töltőnek, (csak a mérések ejtik zavarba) és a töltési értékei esetleg megfelelőek. - Nos, látod, csak akkor fogsz az aku nélkül 20V körüli feszültséget mérni, ha van valami kondi is rajta. Mert ez a feszültség, a váltó csúcsértéke, és nem az egyenirányított feszültség átlaga. A többivel egyetértek. üdv! proli007
akkor írom
szereztem dióda hidat igaz ez csak 10A bír de próbának jó terheletlenül 30V körül mozog az egyenáram de sajna egy 21W izzóval már csak 11,5V 5W izzóval 12,1 V ha ráteszek egy 4700 mikros kondit kb 0.2V al nő a feszültség 63Vos a kondi de melegszik rendesen ezért ezt kihagyom akkor úgy néz ki a trafó is odavan mert 11.5v-al nem lehet akkut tölteni és ez még csak 2A terhelés nagyobbal gondolom még kevesebb lenne az áramerősség trafót tekercselni meg nincs értelme olcsóbb egy töltőt venni
Szia!
Mielőtt kidobnád! (egy ruszki cucc nem arról híres, hogy a trafó rossz, vagy a cucc alulméretezett) Mérd meg a trafó üresjárati feszültségét. Tedd a 21W-os izzót tedd a trafóra, és úgy nézd meg a váltó feszültség esését. (és itt kipróbálhatsz egy reflektorizzót is az már terhelés) Ha még mindig 12V körüli a feszültség, akkor ez még jó, lehet továbblépni. Aztán tedd rá a hidat, és megint az izzót. Hasonlítsad össze a fényerejét, azzal, mikor a váltón volt. Ha ez közel ugyanakkora, jó lesz. (már az előbb is javasolhattam volna.) A 30V az csak azért lehetett, mert kondi volt rajta, és csúcsra töltődött. (bár ez is igen magasnak tűnik. A kondi, viszont nem melegedhetett volna!! Ez csak akkor fordulhat elő, ha fordítva van a polaritása, vagy váltófeszültséget kap. Egyébként a kondi szükségtelen, mert az aksinál nagyobb kondit nehezen találsz. A csúcsra töltött kondinál, meg természetes a feszültségesés, ha a kondi nem egy nagy köcsög. Sajna az ilyen egyszerű töltők trafóit feszültségben nem méretezik túl, mert ha rajtahagyod az aksit, túltöltené. Így viszont az aksi feszültségétől nagyban függ a töltőáram, (ahogy Aflmor is írta) sőt a hálózati feszültség változásától is. Ettől függetlenül, fog folyni töltőáram, met ha Te csak 11V-ot mérsz izzóval, akkor is a kétutas jel átlagértékét mérted, melynek csúcsértéke 1,42-szer több. És amikor a trafó feszültsége meghaladja az aksi feszültségét, fog folyni töltőáram. (mindenképpen csak akkor fog) üdv! proli007
most már nem kínlódok addig amíg nem szerzek egy 35ös hidat minimum
utánna folytatom a kínlódást amúgy kiderítettem hogy lépolvasztónak használták előttem 1méteres 0.5 mm drótot melegítettek vele (majdnem izzásig) biztosítéka kiiktatva azért ez nem rendeltetés szerű használat csak vettek egy nagyobb trafót és ezt ki akarták dobni
Na ez jó!
De akkor minek kínozták az egyenirányítót. Ha a trafó rossz, akkor az vagy melegszik, vagy zúg, vagy le van égve. Ha szemre nem látszik a "sütöde", még jólehet. Persze tégy belátásod szerint!! üdv! proli007
leégve nincs, mert nem büdös, nem melegszik de zúgni zúg rendesen
ahogy tekerem a teljesítmény kapcsolóját egyre jobban ha minden igaz holnap lesz híd
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni! Van egy pic-es beléptető terminál, amit barkácsolgatok és szeretném beletenni, hogy ha elmegy az áram, akkor egy 12V-s ólom akkuról menjen tovább, amikor meg visszajön, akkor töltse fel az akksit! Mennyire bonyolult ezt megoldani? Tudnátok valami kis kapcsolást mutatni hozzá? Az alábbi akksit néztem ki hozzá: http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&cid=VkZaU1ZrMVZNVVZSV...ZPUT09 Köszi szépen előre is! Üdv.
szereztem egy kbpc5006 hidat
ez elméletileg bír 50ampert kicsit meg van kopva a felirata a pozitív látszódik csak ami mellette van azon nem látni hogy negatív vagy váltó elméletileg keresztben van a váltó és a +- is ennek mekkora hűtést adjak? 10x5cm lemez elég neki? vagy keressek alu hűtőbordát?
A forumban található UC3906 kapcsolás megépíthető UC2906 IC-vel vagy mi a kölömbség a két IC között?
Hello!
Az UC2906-nak nagyobb a működési hőmérséklet tartománya. (mint a MILITARY-é) De ezt magad is kibogarászhattad volna mondjuk ebből a katalógusból. üdv! proli007
összeraktam végre a cucccot
akku töltése (autóban töltött állapotban 12,5v) közben: minimum 13v maximum 15v jó minden köszi!
Nem kell semmi extra. Az akkun rajta szokott lenni, mekkora feszültség kell készenléti állapotban. 13,5-13,8V szokott lenne. Ezt biztosítod neki valamekkora áramkorláttal, és rendben lesz. A szünetmentesekben is így csinálják.
hello
Gondjaim akadtak a motormban lévő akksival, már viszonylag régi (több éves)és nem is nagyon foglalkoztam vele eddig. Találtam itthon valami távközlési hálózatból származó akkutültőt. Azt mondák, hogy ezzel kisebb talán lúgos akksikat töltöttek. Szép kapcsolóüzemű elég bonyolult eszköz. Megméregettem a feszültséget és 13-14 között ugrándozott üresen. Namármost ráraktam az akksim(12V 5Ah) kivettem a dugóit és 13,9 voltot mérek rajta töltés közben. Viszont feltűnt, hogy egy kicsit pezseg. Még soha sem töltöttem ilyen akkumulátort és nem tudom baj-e. És meddig kell tölteni? vagy egy ilyen bonyolult szerkezet már tudja magától?
Mit jelent az, hogy gondjaid akadtak vele? Bekapcsolva felejtettél valamit és lemerítette, vagy egyszercsak nem indult a motor? Utóbbi esetben a 13,9V-on pezsgés is arra utal, hogy az akku élete véget ért. Többé már nem lesz üzemképes, nem lesz megbízható. Vegyél másikat, mert ez csak ügyetlenkedés.
hát nincs kizárva, hogy valami lemerítette, ugyanis ráadom a gyújtást(MZ ETZ) az üres visszajelző sem csinál semmit. Húha na mondom baj lesz azért rárúgram, semmi. Megnéztem a biztosítékokat jó. Levettem a gyújtást hagytam vagy 10 percig utánna megint ráadtam már világított, de a motor nem indult, kb fél óra várás után indult be. Amikor leraktam, a kulcsot kivettem habár ettőt még lehet, hogy mivel siettem, nem kapcsoltam teljesen le. nem tudom mi lehett a gond. volt már egyszer, hogy kivettem úgy a kulcsot, hogy járt a motor...(az mz- nek inkább gyújtáskapcsolója van mint kulcsa)
egyébként 14 fölé üresen se ugrált a töltő.
hát ez olyan hogy föléhajolok és akkor hallom, hogy pezseg, olyan pezsgőtabletta jellegő, de közel sem olyan intenzív, látok benne buborékokat is, néhányat.
na megint megnéztem, és még mindíg pezseg, de már a töltőre szeretl hűtőborda ki van hűlve. Ja viszont az még hozzátartoz, hogy régebben is gyengélkedett már (kb tavaj ilyenkor) és akkor jóval a max lej fölé öntöttem deszt vízzel(vízszintesen tartva nem látni a szintet), kicsit jobb lett.
de ha automata akkor nem tudja túltölteni nem?
kb 4-5 órája van rajta, akkor már most leveszem, és akor legközelebb berakok egy 10W-os izzót.
Hello
Vettem egy zseles olomakkut egy hete. Modell versenyhajohoz szeretnem hasznalni illetve hasznaltam is mar. A gond vele az, hogy mintha nem tudna tartosan sok aramot leadni a motornak. kb. 5-6 percet megy a hajo maximalis sebessegen majd utana mar csak lassan es egyre lassabban megy. Persze nem hirtelen lassul, vagyis meg lehet vele menni jopar kört lassabban is. A következö tipusu motor van benne: Graupner Speed 600 7,2V Az akku 6V/4Ah tipusu. A motort ugy kaptam. aztmondta a tag, hogy leegett meg füstölt. Nekem megy a motor, bar lehet, hogy menetzarlat maitt meriti ennyire az akksit? De talan pont ez az oka annak, hogy miert nem latni sehol, hogy zseles akksit hasznalnak modellekben mert nem tartos üzemre van kitalalva a zseles akku? Lehet NiCd vagy NiMh vagy Li-Ion akksival jobb eredmenyt(müködesi idöt) erhetnek el? elnezest, hogy nincs ekezet, de osztrak geprol irok
Hello!
Hát azért érdemes lenne, a motoráramot is megnézni. - mekkora az aksihoz mérten - Mikor lassul mekkora lesz Az aksiknál, pont az szokott kellemetlen lenni, hogy a kapocsfeszültség közel állandó és hirtelen esik le és aztán már töltés sincs. Ellentétben az elemekkel. üdv! proli007
a fesz átlalában 6,5V körül szokott lenni töltötten. Majd miután hajóztunk vele kb. 6V on van. A motor üresjáratban (szárazon) 2A-t eszik. Vízben 3-7A ig szokott foygasztani de van, hogy többet is (pl. ha vizinövény tekeredik a hajócsavarra)
kb 4-5 óra az automata töltőn és újra töltve van a töltő szerint. Ezek szerint jobb lenne áttérni az 1,2v os cellákból álló (NiMh vagy NiCd) akksikra. |
Bejelentkezés
Hirdetés |