Fórum témák
» Több friss téma |
Leírom a tapasztalataim, másnak is hasznos lehet.
Nincs baj, se a gyertyával, se az akkumulátorral, se a motorral. A motort levettem, kimértem a forgórészt (Két kommutátor közötti ellenállás, tekercsek ellenállása, tekercsek és forgórész vastest közötti kapcsolat. Előbbi kettő értékei tökéletesen azonos ellenállásértékeket képviseltek, utóbbi pedig mindenhol szakadást mutatott). A motor és a behúzótekercs kiszerelt állapotban is tesztelve lett, szintén semmi hibát nem mutatott. A hiba a következő (szerintem): Valami hozzáértő nem olyan önindítót tett az autómba, ami bele való. Nekem csak fogaskerék van a végén, a tengely további része hiányzik, így beékelődhet a forgórész. Az indítómotor helyén a motor tartalmazza a megvezetést. A jobb érthetőség kedvéért mellékelek egy képet: Önindító
Szia van olyan megoldás ahol a váltóban van megperselyezve az indító motor.Ha nem volna persely odabent 5 tudna max fordulni és beáll.Ha meg csak fogaskerék "lóg" ki az inditó végén akkor az meg van perselyezve a nyakánál.
A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2019
Így oké, persze van benne bronzpersely, természetesen. Az is kotyogott egy nagyon kicsit, így cserélnem kell.
Ekkora problémát okozna indításkor? Ha hidegebb van, alig indul az autó. Gyötrelmes. A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2019
Az indító motor nem tud működni semennyit sem ha csak egy helyen van feltámasztva perselyezve.Nincs olyan hogy lassan megy tönkre.Olyan iszonyatos zajjal járna tekerés közben hogy arra a halott is felkel.
Azok benne vannak persze, a székefék után, illetve a bolygóműnél.
Ha minimálisan kotyognak, okozhat ilyen problémát?
Mivel bolygóműves így világos hogy rendesen megvan támasztva.A bolygóműves motorok 2/3-a belül vannak a perselyek,mind alul,mind felül.
Ha a kefék nem rövidek a forgórész pörgés közben nem ér az állórésznek akkor mennie kellene. Ha minden mechanikailag jó akkor menetzárlatos valamelyik tekercs,vagy a behúzómágnes belső érintkezője megégett,és terhelésközben nem tudja már az ampereket átvinni. Minimális holtjáték pedig nem baj,müködés közben hamar melegszik benne minden,ha tök passzent volna minden illesztés meg is szorulna tőle. Mi a hiba jelenség? Mit csinál vagy nem csinál az inditó motor? A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2019
Akkor nekifutok még egyszer:
A forgórészt végigmértem. Minden tekercs ellenállása azonos, egyik sem üt el a többitől (0,7 - 0,8 Ohm). A tekercsek és a vastest között nem mérhető ellenállás, így ez is rendben van. Kefék is rendben vannak, szinte nem is hiányzik belőlük. A hiba a következő: Ha egy fél napig nem használom a kocsim (pl.: este mentem vele és csak másnap délután megyek vele ismét), az első indítás kínszenvedés. Nehezen teker. de 2-3 tekerés után indul.Ha hidegebb az idő, csak rosszabb (de 20 fokban is kínlódik). Ha megy egy fél percet és ismét ráindítok, akkor is oké, első tekerésre indul. Melegen szintén semmi gond. A behúzótekercs tavaly lett cserélve, még a "színén" is látszik. Kiszerelt állapotban is megpróbáltam (nyilván mechanikai terhelés nélkül), rövid időre. A csatlakozó sem korrodált, koszos, vagy hasonló. A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2019
Nézd meg a motor negativ kábelt,és persze a pozitiv kábelt is.A negativ kábel fáradása szokott ilyet csinálni.Motor és kasztni közt vagy egyből a motorra szokott menni. Azonkivül nézd meg a behúzó mágnesen levő inditó motorra menő rövid vezetéket nincs e korrodálva a csavar alatt a saru.
8 as anyacsavar szoritja azt is mint a fökábelt
A negatív kábelt még nem néztem. Az akksinál hozzáférhető, de a blokkon marha sz..r helyen van.
A kis átvezető kábel (a behúzó tekercsről a DC motorra) az rendben van, még új színe volt az anyának és a csavarnak.
Pontosan a motor és a kaszni közti kábelt.Én biztos hogy az akkuról egyből kötnék vastag negativ kábelt a váltóra vagy ahol könnyű felcsavarozni.De próbából egy jó bikakábel is jó.
Jó ötlet! Bikakábelem van. Még nem kellett használnom, gyári, megfelelő "anyagmennyiséggel" (keresztmetszet).
6,5 fok van kint, ez már egész jó szerelőidő. Megpróbálom és leírom a tapasztalatot.
Ha a kezedben van az inditó motor szedd le az anyát pucold fel a sarut és úgy tedd vissza.Néha előttünk a hiba megoldása csak nem vesszük észre.Nagy áramok szaladgálnak ott egy szemrevételezést megér
Okés. De nem tescos kábel az nem ér semmit sem. A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2019
Szia! Az itt leírtakból jutott eszembe, hogy az olajszűrő visszacsapó szelep hibájából előfordul, hogy az olajat visszaengedi a karterba, tehát a motor kenetlenül indul első alkalommal. Csak Te tudhatod, hogy milyen szűrő van most fent és az mikor volt cserélve.
Amennyit a főtengely a karterban felcsapkod olajat annyi elég kenésnek. Főleg amíg indít nem szorulhat meg.Az olajnyomás hiánya járó motornál jön elő azonnal mikor terhelve vannak már a sikló csapágyak.
Idézet: „az első indítás kínszenvedés. Nehezen teker. de 2-3 tekerés után indul” Idézet: „Ha megy egy fél percet és ismét ráindítok, akkor is oké” Idézet: „Melegen szintén semmi gond.” Így összességében ezekből gondolom azt, hogy ha az önindító más esetekben jól indít és a vizsgálati értékei is jók, talán mechanikai probléma lehet a háttérben. Persze még a "rossz helyen" lévő test kábel nem lett leellenőrizve.
Dehát...
-Azt írod kimérted (és nincs miért kételkednem, hogy jól mérsz): az önindító elektromos része rendben van. -Azt is kimérted (és ismét nincs miért kételkednem, hogy jól mérsz): az akkun 12,4V feszültség van indítás előtt. Ez (főleg azután, hogy egy másik hozzászólásodban 1 napos állás után van ennyi) pont azt jelenti, hogy nem jó az akkumulátorod. Egy napos állás után 12,6 alá nem süllyed egy jó akku. A nejem kicsikocsijáé 1 nap állás után "ACC" állásban 12,7, gyújtáson 12,6. A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2019
Ha egy inditómotor tökéletes és mégis nehezen teker akkor annak 99% ban pozitiv vagy negativ problémája van.Ha magával a motorral lenne gond arról Ő már tudna a hangja alapján biztosan.Persze ezért inditunk mindig benyomott kuplunggal hogy kicsit tehermentesítsük az indító motort..Télen főleg.
Köszönöm a sok hasznos észrevételt.
Szakmabeli vagyok, villamosmérnök, így a villamos mérések nem okoznak gondot, tudom, mit, mivel, hogyan. Ami miatt írtam is ide, egyfelől, a tipikus értékek, min mekkora feszültség, áram stb., másfelől lehet valami apróságot nem veszek észre. Akkor szép sorjában: Az akkun most mértem feszültséget (Délelőtt indítottam, kétszer, így némi töltés hiányozhat belőle. Csak ment 1-2 percet): 12,57V. Ezt egészségesnek gondolom. Ha az akku rossz lenne, akkor a második indításnál (kevesebb töltéssel az akkuban) is erőtlen lenne. A bikázást megpróbáltam (negatív potenciál külön bikakábellel), de +6 fok van. Indításkor nem hallottam semmi rendkívülit, mint ha jobban indult volna. De persze ha hidegebb lesz, gyorsan kiderül a dolog. Az összes vezetéket végigsmirgliztem, csatlakozó, anya stb. (összes tespont az akkuról, illetve a magán a blokkon lévő, illetve az akkutálca alatt lévőt is, a pozitívnál hasonlóan). Amikor levettem valahogy így festettek (elnézést a minőségért, de nem vagyok egy telefon guru, de a lényeg talán kivehető): Kep_1 Kép_2 Ezek most ki lettek pucolva, szinte világítanak. A biztonság kedvéért rámértem az kábel ellenállására. Néhány száz miliohm lett, ami rendben van (nem tudom mennyire pontos a somogyis multim, de nem egy precíziós négypontos ellenállásmérő). A gázolajszűrő 2017. 06.07-én lett cserélve. Az olajszűrő meg 2018. január 28.-án. Olajat nem eszi, egy deka nem hiányzik. Az olaj új, szeptemberben lett lecserélve (ez egy vicces történet, hogy miért nem az olajszűrővel együtt). A mechanikus probléma elgondolkodtató. Most várok, reggel megmérem a behúzó tekercs dropját is, talán addig hűl az idő. Köszönöm a sok hasznos észrevételt! Jó csapatban dolgozni! Talán a tisztogatással csökkentettem a zsír, kosz és ellenállásértékeket. Jelzek, hogy mi a helyzet! A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2019
Ezért mondtam hogy a kábelek sarujai tudnak problémát okozni,és ezért nem kell sajnálni az időt a megpucolásukra.Nekem régi Mondeóm van diesel 1.8td,és kritikán aluli volt a főkábel és a negativ kábel átmérője és saruzása.Nem volt itthon csak régi gumi hegesztő kábel abból megcsináltam,és hidd el 20% gyorsabban teker azóta az inditó motorom,és nincs is gondom a rettentő hidegben való inditással.
Nézd meg a kábeleid sarujait elvannak már zöldülve az oxidtól.Ami tudod hogy nem folyik már normálisan áram rajta.Csinálj külön negativ kábelt az akkutól a váltóra vagy motorra minél közelebb az inditó motorhoz.A mai autókon már az inditómotor felfogatásán csücsül a negativ kábel. És nincs a motorodnak mechanikai problémája 100%,hidd el. A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2019
Most bogarásztam kicsit a neten. Körülbelül így tudnám jellemezni az első indításom:
Indulás 2-3 ilyen után már megy is. Talán fülön csíptük a problémát!
Simán lehet a videó alapján akku,kábel és indítómotor is.Az akkut könnyü ellenőrizni,ha van másik esetleg rá kell bikázni vele.Ha azzal is lassan teker,utána kábel,és utána ha az sem segit,indítómotor felújító megkeresése.
A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2019
Egy tipp. Nem ismerem a TDI-t közelről. Havernak Ford fiesta dízel szintén így cselekedett. Levette a szíjat ami hajtsa a szervó pumpát. És bumm gyújt mint az állat. Kapott egy másik pumpát bontóból és megy mint az új. Nekem opelnél szintén le-le állt tekerés közben mint mikor megszorulna. Havernál levettük mert szinte hozzáférhetetlen,elvittem felújíttatni.Fogaskeréknek hiányzott foga mert reduktoros, meg kapott perselyeket,keféket. Apró pénzből megúsztam. Ha nincs megfelelő felszerelés a javításához,jobban jársz ha jó mesterre bízod.
Nem vitattuk, hogy szakmabeli vagy-é, sőt azt írtam, nem kételkedem a méréseid pontosságában, helytállóságában Én más szakmabeli vagyok, csak simán teherautósofőr. Azt tapasztaltam, hogy amit írsz (12,4V indítás előtt) az kevés lehet egy biztos téli indításhoz, és az is tapasztalat, hogy amelyik akku 1 nap alatt ennyire merül, cserélendő. De a két indítás és pár percnyi járatás után pár órával általad mért 12,57V-ot is keveslem. Mert: -Bementünk délután 1-kor a városba. Megálltunk a kenyérboltnál -leállítás. Beindít, irány a benzinkút. Előtte picivel ki lettem lökve a kocsmánál (borzasztó a sorsom), nejem el tankolni - újabb leállítás. Indítás, jön értem, leállít, megissza ő is az őszilét -indítás. Megyünk párszáz métert, megérkezünk a tetthelyre. Ez du. fél kettőkor volt (és összesen 10 km-nyi autózás, 4 beindítással spékelve). Délután hatkor hazaindulás: 13,1V indítás előtt az akku feszültsége -több mint négy óra állás után. Én továbbra is arra szavazok: akkuprobléma lehet nálad. -Írtál bikakábellel próbaindításról (és hogy azzal kicsit, de nem sokat javult az indítás). Ha ez a bikakábel alatt azt érted, amit benzinkutakon, áruházakban, autósboltokban lehet kapni -hát az nem bikakábel, csak "töltésátvivő" pótlék. Kraftot, erőt="bikát" rendes akkumulátorkábellel lehet átvinni. Az egyik vége a kábeleknek rendes akkusaruval a bikaakkura szorítva, a másik végük a kőművesek függőjéhez hasonló. Na ezzel azonnal át lehet vinni a "villanyt". Ha egy ilyen valódi "bikának" a negatívját egy biztos testhez, a pozitívját az önindító bemenetéhez (vagy némely autónál a pirossal kijelölt bikázó ponthoz) nyomod, és valaki indít, rögtön megtudod, az önindító-é a bűnös. (feltéve, hogy a bika akkuja fel van töltve )
Én se azért írtam. Ment is a zöld pipa!
Most várom a hideget epekedve, de nem jön. De amikor meg jó időt szeretnék
Sziasztok!
Reggel indítottam, mértem. Az indítás gond nélkül ment, 2 fok van. Úgy néz ki tehát, a kábelvégek vezetőképességével volt a gond. Az akkun egyébként indítás előtt, nyugalomban 12,5V-t mértem. Töltés alatt a szokásos... Meleg napok jönnek, de a hét második felében nagyobb távolságot (90km) megyek az autóval és utána többet is fog állni, kíváncsi leszek. A bikakábelem az általad felsorolt helyek egyikéről származik. Ha nem is annyi áramot leht átvinni, mint ami rá van írva, személyautóhoz szerintem jónak tűnik a súlya alapján. Bár a szigetelés elég vastag rajta A hozzászólás módosítva: Jan 14, 2019
Örülök ha megoldódni látszik a probléma,de ha rám hallgatsz teszel egy vastag kábelt a negativnak pluszban a váltóra .Meghálálja azt a kevés munkát hidd el.
Én mindig hallgatok a jóra. Az elkövetkezendő két hétben biztosan nem lesz rá időm, de szerezek valami "izmos" kábelt.
Hideg helyre utazom a jövő héten, ott garantált lesz a tesztkörnyezet
Nem mertem este megígérni, hogy reggel én is mérek (mármint fényképezek) Neked, mert ha elalszom, akkor nem értem volna rá . De lett idő rá.
Ennyit mutat a kicsi Maruti kétéves akkuval:
Nekem sajnos alacsonyabb a kapocsfeszültségem. Két nap állás után 12,45V-ot mértem El kell engednem a gondolatot, hogy teljesen jó az akkumulátorom. Megkerestem a gyártó honlapján az akku katalógusát. 12,45V az 50%-os SOC-t jelent.
Egyébként ilyen akkumulátorom van (kb 1 éve vettem, teljesen újonnan): Exide akkumulátor Nem autózom évtizedek óta, így nem próbáltam végig az akkuk márkákat, de azt gondoltam, egy akku legalább elmegy 3-4 évet. Főleg ha nem a legolcsóbb vackot veszi meg az ember. Egy 75Ah-s akkunak röhögve be kellene indítani egy 1,8kW-os motort. Ismét beigazolódott a mondás, hogy nem mindig a drága jó. Megpróbálok reklamálni, de gondolom 1 év után elhajtanak. Persze az, hogy megpucoltam az érintkezőket, nem jelent hátrányt. Majd jelzek, hogy indultam hidegben
Hát én azért nem temetném ezt az akkut, inkább azt vizsgáld meg, hogy mennyi a nyugalmi áramfelvétele a kocsinak. Talán valami fogyasztó bekapcsolva marad (csomagtartó világítás) a gyk. kikapcsolása után. Nekem is ilyen van most a kocsiban (Seat Leon 1.4). Az előző akkuról a kép, amit 7év után kivettem belőle, (mert nem akartam úgy nekivágni a télnek abban az évben) majd egy évet állt (néha feltöltöttem, talán kétszer), majd szükségmegoldásként oda adtam az unokaöcsinek, mert az 1.8-as Fordjában a kis Bosch lefáradt és még a mai napig azt tekeri. Jól látszik a használatba vételi dátum, 2007. 06. hónap. Nincs több érvem emellett az akku mellett de szerintem magáért beszél a történet.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |