Fórum témák
» Több friss téma |
Az egy pár Ohm-os tekercs, ha próbalámpát a pozitív és a tekercsre kötöd világítani fog a lámpa! Az így jó, ne ott keresd a hibát. Ha nem hiszed, akkor csinálj egy hasonló próbát egy fényszóró izzóval. Izzó egyik vége test, másik végére meg próbalámpán át adj pozitívot. A próbalámpa virítani fog, miközben az izzó semmit nem csinál. Az sem testzárlatos, csak sokkal kisebb az ellenállása, mint a próbalámpának.
Akku, kábel az akku és indító között, de lehet egy kefekopott indító is a hiba.
Szia! Az 50-s pontra ad a gyújtáskapcsoló pozitívat, hogy behúzzon a behúzómágnes. Ha oda lámpáztál a pozitívról, ott világítania kellett a lámpának, mert a tekercs ellenállása "kicsi", így csak minimális feszültségesést okozott a próba alkalmával (mintha testelted volna a lámpa másik végét). Epu2 mondta, hogy az 50-s pont tűzősarus kontaktusát kell megtisztítani és szorosabbra venni a saru szorítását és talán ettől megjavul. Olyan is elő szokott fordulni, hogy a gyújtáskulcs zárhenger mechanikája nem tudja odafordítani a betét indító érintkezőjét az 50-s kimenethez és ott keletkezik kontakt hiba. Ha a behúzó 50-s pontjára adsz pozitívat direktbe és kattan a behúzó mágnes akkor a gyk. betéttel van a probléma.
Sziasztok!
Egy 2004-es 1.3-as Fiesta-nál mitől lehet az hogy este bejártam vele reggel nem indul el az autó, és azóta sem. Tekeri de nem indul be. Szikra van, gyertyákon látszik hogy benzint kap, gyújtás rárakásakor hallani a benzinpumpát is hogy megy. Találkozott valaki már ilyennel?
Egy biztos, hogy nem önindító probléma. Tedd át a kérdésed lde.
Jó estét kívánok!
Már megint én vagyok az. Elnézést ha nem a megfelelő szakkifejezéseket használom, nem vagyok profi, de érdekelne a probléma mibenléte. Az önindítóm feladta a harcot.(felújíttatom, szétszedtem, a kefék már kopottak az biztos, de én nem cserélem, mert se szakértelmem, se megfelelő pákám sincs a forrasztáshoz). Vettem bele egy ugyanolyan bontottat, ez egy darabig működött is. Aztán ez is elkezdett velem szórakozni. A helyzet a következő: ideiglenesen behúztam egy vezetéket az 50-es saruig, a kontakthibákat kizárandó ( nyomógombos megoldással). A testkábel sarukat megtisztítottam, az akksi pólusait is, biztos ami biztos. Szabadon futkározhat az áram. A kötések jók, kontakthiba nincs a saruknál. Az akksim kiméretve ( terheléssel), OK. Tízből kilencszer az önindító működik. Aztán csinál egy olyat, hogy hiába nyomom meg a gombot, be sem húz. Nagyon nehezen férek hozzá felülről, de sikerült az 50-esnek a akksiról pozitívat adnom. Nulla eredménnyel. Kopogtatás nem segített. Aztán egy hirtelen ötlettől vezérelve, a 30-as kapcsolt sarunak (ami az önindító motorjához megy) adtam plusz tizenkettőt. A motor azonnal, minden erölködés nélkül felpörgött. Valami ilyenkor átfordulhat benne, mert ezek után már behúz a behúzórelé is (ami eddig meg sem nyikkant), viszont ütemesen ki- be kapcsol, mintha a forgórész egy bizonyos helyzetében kontakthiba, vagy zárlat lenne. Akkor csinálja nekem ezt a hibát ezek szerint, ha a forgórész egy bizonyos helyen állt meg. Ezt viszont nem értem mert a behúzótekercs a testet az önindító házától kapja ( végig jelen van, teszteltem!), a +12 voltot meg ugye a gyújtáskapcsolótól ( vagy most a gombos megoldás) és az is rendben. Mi köze van, az álló/ forgó résznek a behúzótekercshez? Mi okozhatja ezt? Bocs, ha hosszú voltam. Az önindító pedig egy Marelli M70R-1.4/12
Szia! A behúzó mágnes az kell, hogy a bendixet kitolja az indításhoz a fogaskoszorúba. Ezzel egy időben zárja az indító motor főérintkezőjét a 30. ponton ha a 15. ponton a gyk.-tól kap +12V-t. A probléma akkor kezdődik amikor nem tud visszaállni alaphelyzetébe a behúzómágnes fegyverzete és nem fog záródni a főérintkező. Ezt a jelenséget a belső hajtás fogaskoszorú kopásából eredő leforgácsolt darabkák okozzák. Muszáj lesz szétszedni az önindítót és utána járni a problémának. Bővebben: Link Bővebben: Link
Viszont a behúzótekercs az indítómotor forgórészén keresztül testelődik, ha kopott a kefe akkor sem fog csinálni az égvilágon semmit. Vagy kontakthibás a behúzótekercs kivezetése, vagy kefeprobléma, vagy motoron belüli kontakthiba is lehet. Szétszedés nélkül nem fog kiderülni.
Szerintem saját test pontja van a behúzótekercsnek és semmi köze nincs a főáramkörhöz.
Nem. A behúzótekercs az indítómotoron keresztül testelődik. A benntartótekercs van közvetlenül a testen. Bővebben: Link
A behúzótekercs egy kevés menetből álló vastag vezetékkel tekert tekercs, a tartó pedig sokmenetű vékonyabból tekert. A behúzónak indításkor nem csak olyan szerepe van, hogy behúzza a mágnestekercset, hanem mivel az indítómotoron keresztül testelődik, így az indítómotor behúzás közben lassan forog is, ezzel segítve elő a fogaskoszorúba történő kapcsolódást. Így nem tud az létrejönni, hogy fogra-fog megy és nem kapcsol össze a fogaskoszorúval. A hozzászólás módosítva: Nov 25, 2018
Köszönöm szépen! Most már minden világos. Igyekszem rendberakatni a másikat minél előbb!
Idézet: Ez a tekercs nem fogja tudni behúzni a fegyverzetet és abban igazad van, hogy ez a része készteti lassú forgásra az indító motort a fogak kapcsolódása érdekében de ezen felül semmi szerepe. A fő működési műveletet a tartó tekercsnek elnevezett rész fogja elvégezni aminek le van testelve a tekercs vége. Próbáld ki, hogy adsz az 50. pontra +12V-t és negatívat az aktuális főérintkezőre, szerintem semmi nem fog történni, ellenben ha a fém házra rakod a testet nagy csattanással be fog húzni a fegyverzet. Mindez csak a behúzó mágnes próbálására vonatkozik. Azt írta Sasaki, hogy : „A behúzótekercs egy kevés menetből álló vastag vezetékkel tekert tekercs” Idézet: Ha ekkor nem lehet hallani a jellegzetes behúzó mágnes kattanást, hát akkor ott a probléma és nem a főáramkörben, mert az majd később kerül kapcsolásra és az sem látszik éppen, hogy eközben forgatja e az indító motort a "behúzó tekercsnek" elnevezett rész. „de sikerült az 50-esnek a akksiról pozitívat adnom. Nulla eredménnyel.”
A nevében is benne van, beHÚZÓ. Ez húzza be a vasmagot, a másik pedig indítás közben benn TARTJA. Ugyanis egy kisáramú tekercs nem bír akkora mágneses teret gerjeszteni, ami be tudná húzni a vasmagot és a bendixet is. Erre van a behúzó. Ez behúzza a vasmagot, majd a benntartáshoz kisebb erő is elég, erre elég a tartótekercs is. Próbáld már ki, hogy a behúzótekercsről lekötöd az indítóra menő vastag kábelt és csak egy testet, plusz egy 50-est adsz a mágnestekercsnek. Mit fog csinálni? Elmondom semmit, mert csak a tartótekercs kap áramot, de az nem bírja megmozdítani sem a vasmagot.
Idézet: „Próbáld ki, hogy adsz az 50. pontra +12V-t és negatívat az aktuális főérintkezőre, szerintem semmi nem fog történni,” Pont amit leírtam. Behúz és más nem. Idézet: „ellenben ha a fém házra rakod a testet nagy csattanással be fog húzni a fegyverzet. Mindez csak a behúzó mágnes próbálására vonatkozik.” Igen behúz és lassan forog az indítómotor. Javítottam és próbáltam már jó pár indítómotort, tehát tudom miről beszélek. Sőt tanították is a működését, nem csak könyvből, hanem gyakorlatban is. És ki is próbáltuk azt amit itt leírtam.
Meggyőztél.
Idézet: „Tízből kilencszer az önindító működik. Aztán csinál egy olyat, hogy hiába nyomom meg a gombot, be sem húz.” Idézet: ... akkor most azért kapcsolgat ki-be a behúzó mágnes mert nem kap áramot a tartó tekercs? „Aztán egy hirtelen ötlettől vezérelve, a 30-as kapcsolt sarunak (ami az önindító motorjához megy) adtam plusz tizenkettőt. A motor azonnal, minden erölködés nélkül felpörgött. Valami ilyenkor átfordulhat benne, mert ezek után már behúz a behúzórelé is (ami eddig meg sem nyikkant), viszont ütemesen ki- be kapcsol,” Idézet: „A behúzónak indításkor nem csak olyan szerepe van, hogy behúzza a mágnestekercset, hanem mivel az indítómotoron keresztül testelődik, így az indítómotor behúzás közben lassan forog is, ezzel segítve elő a fogaskoszorúba történő kapcsolódást.” A behúzás közbeni lassú forgás elsősorban a forgórész tengelyén lévő "nagyemelkedesű menet" miatt történik.
A behúzó tekercs kettős tekercseléssel bír. Van egy kb20A-t felvevő tekercs, aminek a test vége az önindító forgórészére megy és ezzel nem csak a behúzást segíti, de a kisebb áramtól megmozdul a forgórész és könnyebben kapcsolódik a bendix a koszorúhoz. A másik kisebb áramú tekercs, fix testpontos. Az nem tolja ki a bendixet, de ha már kint van, tartja a mágnest. Ha a forgórész kontakt hibás, (kefe, szegmens), akkor már beteges. Ha szorul, akkor kattog a behúzó mágnes, de nem kapcsolódik a fogaskerék, nem indul a motor. Egyik-másik önindító mind így működik. Nagyon ritka a kivétel.
Igen, de közben lassan forog a motor is, hiszen a behúzótekercs árama a motoron keresztül folyik, ami így lassú forgásba kezd.
A tartó tekercs folyamatosan kap áramot. De amíg teljesen nem húzta be a behúzó a vasmagot, addig nincs szerepe a tartónak. De ha a kefék kopottak és nem érintkezik már megfelelően, akkor a behúzás közben megszakadhat a behúzó árama egy pillanatra a szikrázás és a motor forgása miatt, ezért az elenged és újra kezdődik az egész. Tudod, amikor a motor lassan forogna és a forgás közben a kefe az egyik kommutátorszeletről a másikra lép. És mivel a kefe kopott, ezért nem ér hozzá megfelelően.
Igen, elmeléletileg lassan forognia kellene. De a valoságban nem mindig van így. Ezért is van a tengelyen az a menet.
Én amennyit próbáltam az mind forgott. Ha csak egy testet meg az 50-re pozitívot kötsz, akkor behúz és lassan forog.
Értem én, hogy mi volt a 30 évvel ezelőtti rajzokon Bővebben: Link de nekem az utóbbi 30 évben nem került ilyen behúzó mágnes a kezembe pedig a Lada önindító Bővebben: Link sem mondható fiatalnak. Ott a behúzómágnes tekercs adata 1.3mm és 256 menet, nincs ilyen-olyan tekercs különböző átmérővel a házban és nincs összeköttetés a főérintkezőkkel sem. Ezért értetlenkedtem. De viszont az előző linkben már említik az elektronikus behúzót (7. 8. ábra). Ezeknek az ára nem hiába 20eFt körüli.
Egy korszerűbb, áttételes, kis áramfelvételű indítómotor tényleg forog ilyenkor, de egy régi nagy batár nem mozdul meg annyi áramtól, ami a behúzótekercsen át jut neki.
Már a későbbi Ladák, (pl. a kockák) is kéttekercses behúzóval készültek, annál is ugyanaz a helyzet. Csak az ős-Ladákban volt egy tekercs.
A két tekercs 1-1 végpontja az 50-es kivezetés. A benttartó tekercs (sok menet, vékony drót) másik vége fix test. A behúzó tekercs (vastag drót, kevés menet) másik vége pedig a motorra menő kivezetésre van kötve, látható is ott kívül egy kis híd a tekercs végének beforrasztásával. Alapállapotban ez a tekercsvég a keféken, tekercseken, forgórészen keresztül testet kap. Amikor indítasz, ez is részt vesz a vasmag berántásában, a másik tekercs önmagában nem bírná. Amikor már behúzott, a vastag tekercs mindkét végén + van, így ebben nem folyik tovább áram.
"Vágom" .... Bővebben: Link Bővebben: Link
Sziasztok!
Elég nehezen indul a kocsim hidegen (1.9 TDI). Nem teker sokat, csak az önindító olyan erőtlennek tűnik. Gyertya, akkumulátor kizárva, tavaly vettem őket. Az akku 720Ah-s. Az izzítást teszteltem lámpával, rendben van. Én az önindítóra gyanakszom. Reggel rámértem az akkura indításkor: a 12,4V-os kapocsfeszültség leesik kb. 9,5V-ra. Én ezt egy kicsit kevesellem. Sajnos nem tudom, mi a referencia ilyen esetben. Amikor kuplungozva lett a kocsi, egyszer már újítva lett az önindító (nem én általam). A szabványos önindító tudomásom szerint 1,8kW-os. Az akkunak játszva vinnie kellene. A pozitív kábelt levettem, megtisztítottam, bár nem hiszem, hogy ez okozná. A testkábelt csak megmértem szakadásteszttel, jónak tűnt. Feleslegesen nem akarom levenni, elég rossz helyen van. Ötlet?
Több dolog nem világos. Egyrészt 720Ah-s akku nincs. Gondolom a valóságban csak a tizede. A másik, hogy eléggé leesik a feszültség indítózáskor, tehát az akku vagy beteg, vagy nincs rendesen feltöltve. Tehát nézd meg a töltést. Valamint az izzítógyertyákat nem lehet lámpával rendesen tesztelni. Egyenként az áramfelvételüket vizsgáld, de legjobb ha kiszereled és úgy nézed meg őket.
Lassan teker:
-elsősorban gyenge akkumulátor, másodsorban lehet önindítóbaj is. -Az indítózáskor 9,5V-ra eső kapocsfeszültség normális(nak tűnne), viszont a 12,4V-os "nyugalmi" feszültsége az akkunak nagyon kevés, 12,7-nek kell lennie, ha nincs ráadva a gyújtás. (12,6 még jó) Kb 75%-nyi töltéstől ne várj jó indítást. A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2019
Igen valóban elírtam
Szóval 72Ah-s akkumulátorról van szó. Az akkunak biztosan nincs baja, teljesen újonnan vettem 1 éve és nem a legolcsóbb teszkósat (lehet, hogy nem mentem az autóval eleget, hogy visszatöltsön). Marad a gyertya. Tavaly lett cserélve mind a négy, egyben, ezért nem gondolnám, hogy ott lehet a probléma. De meg fogom nézni azért. Mindenesetre olcsóbb lenne a dolog, mint egy új indítómotor. Köszönöm a segítséget! A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2019
Helló!
Van egy Golf 3 1.9 sdi-m! Bosch 020 911 023P önindítóval szerelték! Indítózáskor nagyon rövid ideig forgatja a motort, majd valamiért csak az indítómotor pörög fel, addig amíg a kulcsot elfordítva tartom! A 15-20. próbálkozásra beindul! Kérdésem: Bendix, vagy behúzótekercs hiba? Köszönöm! |
Bejelentkezés
Hirdetés |