Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Önindító probléma
 
Témaindító: baribari, idő: Jún 27, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   31 / 37
(#) akos70 válasza huggybear hozzászólására (») Aug 15, 2018 /
 
Tegyél egy próbalámpát a vastag csavarra+testre (ahol mértél), indítás közben figyeld. Ha elalszik a lámpa, akkor a vezetékkel/saruval van gond. Ha nem alszik el, tedd át a lámpát a másik nyolcas kivezetésre, ami a keféhez megy. Indításkor (mikor kattan) világitania kell. Ha nem világít, rossz a mágneskapcsoló. Ha világít, mégse forog a motor, akkor az a rossz.
(#) huggybear válasza akos70 hozzászólására (») Aug 15, 2018 /
 
Köszönöm, holnap ki is próbálom. Olyan próbalámpa ami házi készítésű (sima kis E14-es izzó van benne) megfelel? G.
(#) akos70 válasza huggybear hozzászólására (») Aug 15, 2018 /
 
Bármilyen 12voltos izzó két vezetékkel. 5w, 21w, itt igazából mindegy.
(#) huggybear válasza akos70 hozzászólására (») Aug 16, 2018 /
 
Sziasztok!

Köszönöm a tanácsot, kipróbáltam, a táp és a test összekötésével ugye világít a lámpa, indításkor nem alszik ki, tehát akkor kábel nem lehet. Viszont a másik 8as csavarra és a testre téve indításkor nem világít a lámpa, ám ami érdekes, hogy lekötve a bendix vezetékét (kis vezeték) és erre illetve a testre téve multimétert olyan 4.5-10.5 V közéé ugrik a műszer indításkor. Ez normális, nem kevés? Mi lehet a gond? Köszi. G.
A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2018
(#) akos70 válasza huggybear hozzászólására (») Aug 16, 2018 /
 
Be vannak égve a mágneskapcsoló érintkezői, nem adja át az áramot a motor felé.
Esetleg letesztelheted úgy is, hogy a két nyolcas csavart összezárod valamivel, ekkor üresen kell forognia az indítónak.
(#) kzozo válasza huggybear hozzászólására (») Aug 16, 2018 /
 
A bendixnek nincs vezetéke.
(#) huggybear válasza akos70 hozzászólására (») Aug 16, 2018 /
 
Kiszerelt állapotban kipróbáltam úgy, hogy a szénkefe csatlakozójára (másik 8as csavar) tettem a pozitívot, úgy pörög ezerrel. Itt találtok egy videót a tesztről: https://www.youtube.com/watch?v=4Ql10NaTU10. Bocsánat, ha rosszul fogalmaztam... Akkor holnap beszerzek egy mágneskapcsolót, hátha megoldódik.? G.
(#) huggybear válasza huggybear hozzászólására (») Aug 16, 2018 /
 
Azt talán még nem írtam, hogy multiméterrel méregettem beszerelt állapotban és ha a kis pozitívon és a testen volt a multi két vége, akkor beindult az autó... Ez hogy lehet? G.
(#) akos70 válasza huggybear hozzászólására (») Aug 16, 2018 /
 
Ennyire azért nem kell félni attól az önindítótól. Kesztyű, meg a szigetelt csipesszel fogod azt a félméteres drótot. Nem csörgőkígyó az.
(#) akos70 válasza huggybear hozzászólására (») Aug 16, 2018 /
 
Ez elég misztikus jelenség.
Vagy inkább csak véletlen. Előfordul ilyen hibánál.
A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2018
(#) huggybear válasza akos70 hozzászólására (») Aug 16, 2018 /
 
Szóval akkor mágneskapcsolót gondoltok hibának? Holnap beszerzek egyet és megpróbálom beszerelni... Remélem megoldódik, mert szeretném már jónak tudni, hogy szüleim használhassák. G.
(#) akos70 válasza huggybear hozzászólására (») Aug 16, 2018 /
 
Én semmit nem gondolok, csak leírtam, hogy bizonyosodhatsz meg róla. A többi rajtad múlik.
(#) VIM válasza huggybear hozzászólására (») Aug 17, 2018 /
 
Szia! Ezt a hsz.-t olvasva felmerül a kérdés, hogy a gyújtáskapcsolótól miért nincs ott a +12V a behúzó tekercsen? Talán a gyk. betéttel volna probléma? Az akkuról a vékony hatos csavarra adjál pozitívat (ne hegesszen a vezeték a csavaron), mintha a gyk.-ról indítanál (gyújtás kulcsot nem kell használni). Ha az indító motor hajtani kezd akkor a gyk. betéttel lesz a gond, ha nem akkor a behúzómágnessel illetve a pozitív flexibilis bevezetővel, plusz a testeléssel.
(#) akos70 válasza VIM hozzászólására (») Aug 17, 2018 /
 
Azt írta, indításkor kattan, akkor onnan csak jön áram.
(#) VIM válasza akos70 hozzászólására (») Aug 17, 2018 /
 
... ezt is írta, hogy:
Idézet:
„hogy lekötve a bendix vezetékét (kis vezeték) és erre illetve a testre téve multimétert olyan 4.5-10.5 V közéé ugrik a műszer indításkor.”
Ez persze lehet az indítási áramfelvétel okozta feszültségesés ... persze én is csak találgatva próbálok másfelől is "ráolvasni" a problémára.
(#) VIM válasza akos70 hozzászólására (») Aug 17, 2018 /
 
... no és EZT sem kell elfelejteni ezzel kapcsolatban. Legalább ha kicserélődik, a régit majd szét lehet szedni tanulmányozásra.
(#) huggybear válasza akos70 hozzászólására (») Aug 17, 2018 /
 
Sziasztok!

Nagyon köszönöm a tanácsokat, kicseréltem a mágneskapcsolót és minden hibátlanul működik. Végre használható az autó. Még egyszer köszi. G.
(#) akos70 válasza huggybear hozzászólására (») Aug 18, 2018 /
 
(#) akos70 válasza VIM hozzászólására (») Aug 18, 2018 /
 
Na, ilyennel még nem találkoztam. Vagy legalábbis nem tudok róla.
(#) Lalee001 hozzászólása Okt 17, 2018 /
 
Sziasztok.
Teljesen új vagyok, úgyhogy bocs ha hülyeséget kérdezek, vagy már volt róla szó.
Lényeg. Adott egy önindító, ami reggel simán, minden hiba nélkül indul. Melegen, (55C) felett indításnál csörög, hosszabban indít, rázkódik az egész kaszni, szerintem ilyenkor lassabban is forog. Ezt is 10ből 8szor csinálja. Akksi kb 3 hete cserélve, semmi javulás.
Köszi a választ előre is
(#) Ge Lee válasza Lalee001 hozzászólására (») Okt 18, 2018 /
 
Ha minden más egyéb jó, régebbi önindító típusok (leginkább Bosch) hibája szokott lenni az, hogy kevés ónt raknak a forgórész végeinél lévő forrasztásokra, ami aztán egy idő után elenged, és néhány szegmens hol érintkezik hol nem. Műszerrel nem nagyon deríthető ki, szét kell szedni, nagyítóval erős fényben átnézni, és ha valóban az a gond akkor az egész forgórészt át kell forrasztani. Nekem volt régen egy 33-as Alfám, Bosch önindítóval, annak ez volt a baja. Előtte elvittem két autóvillamosság szerelőhöz is, az egyiknek fogalma sem volt mi lehet a baja, a másik szerint pedig hibátlan volt az önindító, mert ő a műhelyben akkuról megforgatta...
De lehet mechanikai hibája is, valahol szorul.
(#) Lalee001 válasza Ge Lee hozzászólására (») Okt 18, 2018 /
 
Köszi a választ. Ebbe beletaláltál. Egy 2008as A6-osba épített bosch-ról va szó.
(#) akos70 válasza Lalee001 hozzászólására (») Okt 18, 2018 /
 
Ha így néz ki az indítód Bővebben: Link, akkor ennél a fajtánál gyakori, hogy az első, nagy persely kikopik, és nagyon csúnya hangja tud lenni.
(#) Lalee001 válasza akos70 hozzászólására (») Okt 19, 2018 /
 
Nagyon hasonló. Szerintem ez lehet az. Olyan a hanga mintha 1 csapágygolyó ugrálna 2 lemez között. De kizárólag melegen? Ez az amit nem értek.
(#) akos70 válasza Lalee001 hozzászólására (») Okt 20, 2018 /
 
Le kell venni, megmozgatni a bendixet a perselyben, ha lóg, akkor csere. Így látatlanban nehéz megmondani, mi lehet nálad a gond, de ilyen indítónál ez gyakori hiba, hasonló jelenséggel, mint amit leírtál.
(#) Sasaki hozzászólása Nov 11, 2018 /
 
Jó estét kívánok!
Ha a behúzótekercs 50- es saruján testet mérek (nyugalmi állapotban, az indítómotor a helyén) az normális dolog?
(#) Ricsi89 válasza Sasaki hozzászólására (») Nov 11, 2018 /
 
Ott maximum egy pár Ohm-ot kell mérned. Pontosan mit mértél? Az, hogy testet mérsz, az nem mértékegység.
(#) Sasaki válasza Ricsi89 hozzászólására (») Nov 11, 2018 /
 
Mást nemigen tudtam "mérni", mert csak egy próbalámpám volt a csomagtartóban. Az a saru le van testelődve. A vezeték a gyújtáskapcsolótól ok. Szakadás, zárlat nincs. A gyújtáskapcsoló is rendben van, nem kontaktos. Amikor indítózni akartam volna, se kép se hang. Kocogtatás nem segített. Nagy nehezen beindult aztán ( azt ne kérdezd hogyan), meg utána is, de behúzás közben szaggat a behúzótekercs. Akksim jó még, nemrég nézettem rá villanyásszal.
(#) Epu2 válasza Sasaki hozzászólására (») Nov 11, 2018 / 1
 
Ha az akku jó, az önindítónál is van minimum 10,5 V indítás közben, jó esélyes a testkábel. Ha vergődik az önindítónál a feszültség akkor az akku + végétől az önindítóig van kontakt hiba. Úgy ellenőrizheted a legkönnyebben, hogy indítózás közben feszültséget mérsz az akku - pontja és a motorblokk között. Nulla közelinek kell lennie, de pár tized normális. Öregebb autónál megnő az átmeneti ellenállás a saruk és a tönk között. Drótkefe, smirgli, kevés zsír.
A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2018
(#) Sasaki válasza Epu2 hozzászólására (») Nov 11, 2018 /
 
Köszönöm, ezt kimérem holnap. Viszont az eredeti kérdésemre visszatérve, nyugalmi állapotban testelődhet-e a behúzótekercs 50- es kivezetése, vagy testzárlatos? Ezt is kimérem majd, hogy pontosan mennyi az annyi.
Következő: »»   31 / 37
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem