Fórum témák
» Több friss téma |
Tegyél egy próbalámpát a vastag csavarra+testre (ahol mértél), indítás közben figyeld. Ha elalszik a lámpa, akkor a vezetékkel/saruval van gond. Ha nem alszik el, tedd át a lámpát a másik nyolcas kivezetésre, ami a keféhez megy. Indításkor (mikor kattan) világitania kell. Ha nem világít, rossz a mágneskapcsoló. Ha világít, mégse forog a motor, akkor az a rossz.
Köszönöm, holnap ki is próbálom. Olyan próbalámpa ami házi készítésű (sima kis E14-es izzó van benne) megfelel? G.
Bármilyen 12voltos izzó két vezetékkel. 5w, 21w, itt igazából mindegy.
Sziasztok!
Köszönöm a tanácsot, kipróbáltam, a táp és a test összekötésével ugye világít a lámpa, indításkor nem alszik ki, tehát akkor kábel nem lehet. Viszont a másik 8as csavarra és a testre téve indításkor nem világít a lámpa, ám ami érdekes, hogy lekötve a bendix vezetékét (kis vezeték) és erre illetve a testre téve multimétert olyan 4.5-10.5 V közéé ugrik a műszer indításkor. Ez normális, nem kevés? Mi lehet a gond? Köszi. G. A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2018
Be vannak égve a mágneskapcsoló érintkezői, nem adja át az áramot a motor felé.
Esetleg letesztelheted úgy is, hogy a két nyolcas csavart összezárod valamivel, ekkor üresen kell forognia az indítónak.
Kiszerelt állapotban kipróbáltam úgy, hogy a szénkefe csatlakozójára (másik 8as csavar) tettem a pozitívot, úgy pörög ezerrel. Itt találtok egy videót a tesztről: https://www.youtube.com/watch?v=4Ql10NaTU10. Bocsánat, ha rosszul fogalmaztam... Akkor holnap beszerzek egy mágneskapcsolót, hátha megoldódik.? G.
Azt talán még nem írtam, hogy multiméterrel méregettem beszerelt állapotban és ha a kis pozitívon és a testen volt a multi két vége, akkor beindult az autó... Ez hogy lehet? G.
Ennyire azért nem kell félni attól az önindítótól. Kesztyű, meg a szigetelt csipesszel fogod azt a félméteres drótot. Nem csörgőkígyó az.
Ez elég misztikus jelenség.
Vagy inkább csak véletlen. Előfordul ilyen hibánál. A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2018
Szóval akkor mágneskapcsolót gondoltok hibának? Holnap beszerzek egyet és megpróbálom beszerelni... Remélem megoldódik, mert szeretném már jónak tudni, hogy szüleim használhassák. G.
Én semmit nem gondolok, csak leírtam, hogy bizonyosodhatsz meg róla. A többi rajtad múlik.
Szia! Ezt a hsz.-t olvasva felmerül a kérdés, hogy a gyújtáskapcsolótól miért nincs ott a +12V a behúzó tekercsen? Talán a gyk. betéttel volna probléma? Az akkuról a vékony hatos csavarra adjál pozitívat (ne hegesszen a vezeték a csavaron), mintha a gyk.-ról indítanál (gyújtás kulcsot nem kell használni). Ha az indító motor hajtani kezd akkor a gyk. betéttel lesz a gond, ha nem akkor a behúzómágnessel illetve a pozitív flexibilis bevezetővel, plusz a testeléssel.
Azt írta, indításkor kattan, akkor onnan csak jön áram.
... ezt is írta, hogy:
Idézet: Ez persze lehet az indítási áramfelvétel okozta feszültségesés ... persze én is csak találgatva próbálok másfelől is "ráolvasni" a problémára. „hogy lekötve a bendix vezetékét (kis vezeték) és erre illetve a testre téve multimétert olyan 4.5-10.5 V közéé ugrik a műszer indításkor.”
... no és EZT sem kell elfelejteni ezzel kapcsolatban. Legalább ha kicserélődik, a régit majd szét lehet szedni tanulmányozásra.
Sziasztok!
Nagyon köszönöm a tanácsokat, kicseréltem a mágneskapcsolót és minden hibátlanul működik. Végre használható az autó. Még egyszer köszi. G.
Na, ilyennel még nem találkoztam. Vagy legalábbis nem tudok róla.
Sziasztok.
Teljesen új vagyok, úgyhogy bocs ha hülyeséget kérdezek, vagy már volt róla szó. Lényeg. Adott egy önindító, ami reggel simán, minden hiba nélkül indul. Melegen, (55C) felett indításnál csörög, hosszabban indít, rázkódik az egész kaszni, szerintem ilyenkor lassabban is forog. Ezt is 10ből 8szor csinálja. Akksi kb 3 hete cserélve, semmi javulás. Köszi a választ előre is
Ha minden más egyéb jó, régebbi önindító típusok (leginkább Bosch) hibája szokott lenni az, hogy kevés ónt raknak a forgórész végeinél lévő forrasztásokra, ami aztán egy idő után elenged, és néhány szegmens hol érintkezik hol nem. Műszerrel nem nagyon deríthető ki, szét kell szedni, nagyítóval erős fényben átnézni, és ha valóban az a gond akkor az egész forgórészt át kell forrasztani. Nekem volt régen egy 33-as Alfám, Bosch önindítóval, annak ez volt a baja. Előtte elvittem két autóvillamosság szerelőhöz is, az egyiknek fogalma sem volt mi lehet a baja, a másik szerint pedig hibátlan volt az önindító, mert ő a műhelyben akkuról megforgatta...
De lehet mechanikai hibája is, valahol szorul.
Köszi a választ. Ebbe beletaláltál. Egy 2008as A6-osba épített bosch-ról va szó.
Ha így néz ki az indítód Bővebben: Link, akkor ennél a fajtánál gyakori, hogy az első, nagy persely kikopik, és nagyon csúnya hangja tud lenni.
Nagyon hasonló. Szerintem ez lehet az. Olyan a hanga mintha 1 csapágygolyó ugrálna 2 lemez között. De kizárólag melegen? Ez az amit nem értek.
Le kell venni, megmozgatni a bendixet a perselyben, ha lóg, akkor csere. Így látatlanban nehéz megmondani, mi lehet nálad a gond, de ilyen indítónál ez gyakori hiba, hasonló jelenséggel, mint amit leírtál.
Jó estét kívánok!
Ha a behúzótekercs 50- es saruján testet mérek (nyugalmi állapotban, az indítómotor a helyén) az normális dolog?
Ott maximum egy pár Ohm-ot kell mérned. Pontosan mit mértél? Az, hogy testet mérsz, az nem mértékegység.
Mást nemigen tudtam "mérni", mert csak egy próbalámpám volt a csomagtartóban. Az a saru le van testelődve. A vezeték a gyújtáskapcsolótól ok. Szakadás, zárlat nincs. A gyújtáskapcsoló is rendben van, nem kontaktos. Amikor indítózni akartam volna, se kép se hang. Kocogtatás nem segített. Nagy nehezen beindult aztán ( azt ne kérdezd hogyan), meg utána is, de behúzás közben szaggat a behúzótekercs. Akksim jó még, nemrég nézettem rá villanyásszal.
Ha az akku jó, az önindítónál is van minimum 10,5 V indítás közben, jó esélyes a testkábel. Ha vergődik az önindítónál a feszültség akkor az akku + végétől az önindítóig van kontakt hiba. Úgy ellenőrizheted a legkönnyebben, hogy indítózás közben feszültséget mérsz az akku - pontja és a motorblokk között. Nulla közelinek kell lennie, de pár tized normális. Öregebb autónál megnő az átmeneti ellenállás a saruk és a tönk között. Drótkefe, smirgli, kevés zsír.
A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2018
|
Bejelentkezés
Hirdetés |