Fórum témák
» Több friss téma |
üdv:
van egy 220V os régi motorom 2800 fordulatú 608W os 4,4A es 0,7 cos fí 4 vezeték jön ki belőle érdeklődnék, hogy kell helyesen bekötni? kérlek , hogy segítsetek Petya
Akkor mérd meg, két független tekercs van-e , hány ohm-osak, stb...
holnap megmérem köszi előre is a segítséget
Oké... ha véletlenül ilyen lenne, akkor 22-32 µF/ 400V~ os üzemi kondi való hozzá, de legalább ~275 voltos ( nem egyen !!!). + védőföld....
4óm ÉS 4,2 óm független tekercsek
kép mellékelve
Akkor az előzőek szerint próbáld meg.
Valami bizti legyen, 10-16 A automata pl.
Sziasztok! Szakik segitsetek légyszives.
A körfűrészem egy 750w-os, 1440 ford/min, egyfázisú motor hajtja. Az áramfelvételt nem tudom, nincs már meg az adattáblája. Jelenleg úgy inditható, hogy egy nyomógombbal bekapcsolom a kondenzátort. Viszont ha munka közben leesik a fordulatszám, nem tud újra felpörögni, csak ha a kondival adok neki kakaót. Hallottam hogy létezik egy ún. inditórelé, ami figyeli a motor áramfelvételét, és ha szükséges, ez kapcsolgatja ki-be a kondit. Nagyon hasznos lenne. Hol juthatok hozzá ilyen inditoreléhez, és milyen paraméterű kell ehhez a motorhoz? Ja, és mennyibe kerül?
Keveset is alig konyítok váltóáramú gépekhez, de jót tesz a motornak meg a kondinak, hogy egy jó nagy rönkkel beterheled a fűrészt, és állandóan be lesz miatta kapcsolva a segédfázis?
Tegyél bele inkább egy túláramvédőt, tapasztalati úton állítsd be, és ha sokszor leveri, válassz kisebb előtolást
És annak mi értelme lenne? Akkor az indítórelét mire használják?
Őszintén bevallom, olyannal még nem volt dolgom, amilyenről te beszélsz, segédfázis visszakapcsolgatásához. Amivel már dolgoztam, az háromfázisú motorhoz volt építve, és a csillag-delta átkapcsolást végezte indításkor.
Szerintem a kondit rálehet kötni állandóra. Sok motort láttam már amin nem volt indítókapcsoló, csak fixre bekötve a kondi.
Helló
Érdeklődj a Villértnél, a teljesítményt és fordulatszámot ismerve biztosan tudnak segíteni. Táblázat hazai gyártásu motorokhoz, indítórelék és kondik.
A motor gyártmányhoz és típushoz méretezett relét kell használnod, ha indíto kondenzátoros a motor. Ha a gyártmány ismert, könnyebb hozzá való relét választani. Amit tudni kell:
Az egyfázisú motorok általában háromféle kivitelben készülnek. a,) üzemi kondenzátoros - kondi állandóan rajta van a segédfázison pl.:energomat mosógép b,) Indítórelés - csak az indításnál használnak kondit/vagy ellenállást -pl. hűtőgép kompresszor ( Az indító ellenállást manapság a tekercselésbe "integrálják", külső ellenállást nagyon régi Hajdú mosógépben használtak) A segédfázist a felpörgés idejére áramrelé, centrifugál kapcsoló v.spec. kapcsoló esetleg nyomógomb kapcsolja felpörgés után árammentes! (Régi vetítők, orosz CCCP köszörű) c,) Indító és üzemi kondenzátoros - indításnál megnövelt kapacitásu kondi, üzemben a kisebb marad. A lényeg! Ha a motort túlterheled leáll! Ha van indítóreléd az meghúz és rákapcsolja a segédfázis kondit ettől nő a nyomatéka + áramfelvétele, vígan fürészelsz tovább, egy idő után füstcsóva jelzi a hibás működést! Szerintem jobb így, legalább ha leáll tudod hogy túlterhelted! (Egyébként csak a hangja változik.)
Kösz a részletes választ, ezek szerint motorcsere a megoldás.
mágneskapcsoló késleltetése időrelével, gondom, hogy az időrelé működése kezdetekor kiadja egy pillanatra a feszkót ez az én kapcsolásomhoz nem jó ezt, hogy lehet eltüntetni úgy , hogy ne kelljen alkalmazni még egy időrelét? előre is köszönöm segítségeteket Petya
ha tudtok nekem 20-22W os energiatakarékos fénycsőből jó elektronikát (csak elektronikát ) vevő vagyok rá , többre is
Szija!
Egyfázisú motorra többféleképpen csatlakozhat kondenzátor. A nyomógombbal, vagy áramrelével indítókondit kapcsolunk rá, ez üzemszerűen nem maradhat bekapcsolva. Léteznek üzemi kondenzátorhoz méretezett motorok, ezeknél folyamatosan be vannak kapcsolva a kondenzátorok. Utóbbi esetben az értékük kisebb, mint az indító kondenzátorok értéke. Az áramrelé általában (a kondenzátorral) tartozéka a motornak, de az ilyen sokszor befulladós gépek hajtásakor - mint a körfűrész - ezek idő előtt tönkremennek. Ilyenkor ki szokták vezetni nyomógombra, és a gazdára bízzák az áramrelé szerepét. Apámnak volt még keverőtárcsás mosómotorja - amivel szintén körfűrészt hajtatott - és ezen is kinyiffant az áramrelé a sok indítástól, egész hamar. Ezután jött a nyomógombos időszak. Ha tudsz szerezni újat, ez az üzem azt is kinyírja elég gyorsan. Egyébiránt 4-5A a névleges áramfelvétele van egy ekkora motornak, befulladáskor az 5-7x-esét veszi fel. A fordulatszámnak nincs nagy jelentősége. Szerintem motorszaküzletben, vagy tekercselőnél érdeklődj, bár még senkitől nem hallottam, hogy ilyet vásárolt volna. A csillag-delta átkapcsoló más történet. A 3 fázisú motor üzemszerűen deltába jár, és el is indul ebben az állásban, a csillag kapcsolás az áramlökést csökkenti, így nagyobb motorok is elindíthatók kis amperszámú óráról. Ha teheted, térj át 3 fázisú hálózatra, és motorokra. Az 1 fázisú gépek sajna sokkal kedvezőtlenebb tulajdonságokkal bírnak. Az viszont nem igaz, hogy ugyanakkora 3 fázisú motor sokkal erősebb lenne. Az is befullad, csak megmarad a nyomatéka, és könnyen felpörög, ha kissé megállsz a fa tolásával. Tehát 750W=1LE-s motor 3 fázisúban sem remekel fűrészen. Oda legalább 2,2kW kell, mire elfogadhatóan működik, de ha még nagyobb, az sem baj.
Helló!
Van egy szennyvíz búvárszivattyúm 220v os 900w 2900f/p 6,9A-6,32A az áramfelvétele 80˘f-os az inditó kondi de sajnos ugy veszem észre, hogy tönkrement. Utána néztem ugyan ilyen XSENON kondit hol találok. Egy helyen találtam de 20e körül beszélték az árat. Ara szeretnélek kérni benneteket valami olcsobb és hasonlóan tökéletes megoldást tudnátok-e. Próbálkoztam már MIHA-C relével igaz az egyik 550W os motorhoz ez állandóan rajtahagyta akondit. A másik egy 1500W os volt ez pedig nem tette rá, Igaság az hogy nem volt vízben a szivattyúm. Előre is köszönöm. zoli
Nem nagyon lehet helyettesíteni, mert 2800-as fordulatra nem fog elindulni mással, főleg ha van rajta terhelés. Esetleg 68µF-ossal még lehet próbálkozni, nekem 1,1KW-os motoron ez volt gyárilag, igaz 1440-es fordulatra... Meg kell nézni több helyen, az a lényeg indító kondi legyen, és lehetőleg ez az érték... egy kicsit én is sokallom, de 5 ezerért nem fogsz kapni...
Hello Fórumozók!
Remélem jó helyre írok. Lenne egy olyan kérdésem hogy a háromfázisú csúszógyűrűs aszinkron motor indítóellenálásainak grafikus meghatározását a kördiagrambanban hol tudnék utánna nézni a neten. Szerkeszteni szeretnék de nem tudom hogyan csináljam. Légyszi segítsetek! Köszi!
Sziasztok!
Van egy régi Asea tipusú egyfázisú motorom. 550W 220V 2910r/min. Ezt egy házi építésű fűnyíróban használom, de sajnos sűrűn túlterheltem ezért az indítókondija túlhevült és 'kifújt'.. Ezért ki kellene cserélni. Ezen kondi állandóan rá van kötve a motorra, nincs relé. A motor adatlapján szerepel a következő: 105-140 µF 270V. Namármost az Árwillben ekkora kondit nem árulnak.. Tudtok olyan boltot ahol nagyobb az ilyen indítókondik választéka? (Budapesten, weblinket is írjatok)
Szia!
Ha állandó üzemű kondit teszel a motorra akkor nincs szükség se nyomógombra, se indítórelére. Az a lényeg, hogy állandó üzemű legyen a kondi, sima kondival mindig rajta lesz a segédfázis is.
Hi
nemcsak a kapacitásával van gond hanem a feszültséggel is " 105-140 ľF 270V" 400V-osat tegyél be, az bírni fogja, és max tényleg 30uF üdv
Szia erre gondoltál?
Ott van a nyomaték fordulatszám jelleggörbe is! Ha van kérdés irj! |
Bejelentkezés
Hirdetés |