Fórum témák
» Több friss téma |
sziasztok újabb kérdésem lenne. most a generátorral van baj. tudom itt nem ez a téma de szeretném ha segítenétek. a generátorral van baj. darálós hangot ad és az ékszíjtárcsa felől mozog a házba, kézzel meglehet mozgatni. (kottyanása van). Szerintetek mi lehet a baj? köszi!
Ha mozog a tengelye, akkor egyértelműen csapágyhibás. Esetleg még ezen felül lehet más is, de valószínűleg csak beleér a forgórész az állórészbe és attól van a hangja.
Meg fogsz lepődni: csapágyas.
Ne járj így vele sokáig, mert szétverheti a forgórész az állórészt, és akkor drágább lesz a javítás. (Van már pár generátoros topik.)
Lehet még szabadonfutó is......
Az is sűrűn szét szokott hullani...
Hát igen, az egyik legnagyobb eszetlenség, amit az autógyárak kitaláltak...
Szia dido! Igen, jó eséllyel csapágy. Nem írtad milyen pudván van. Típus, évjárat.. Az fiatalabb generátorokat, (Valeo, Bosch) ahol látod a tekercseket, csak körmös csapágy préssel szabad kinyomni a forgórészt az első pajzsból. Ne kalapáld! Ha elvetemedik a pajzs soha nem lesz tökéletes. Nem lesz vonalban a két csapágy. A szabadonfutós szíjtárcsa pedig szükséges rossz. Ritkán esik szét, inkább megszorul. Ha az van a generátoron javaslom vidd szerelőhöz. Üdv. 1 autóvill. szer.
Idézet: „A szabadonfutós szíjtárcsa pedig szükséges rossz” Már miért lenne szükséges?
Ha menet közben szétesik,szabadonfutó lesz.
Bocs hogy ,megkérdezem de miért eszetlenség a generátornál a szabadonfuto használata?
Megköszönném ha megindokolnád! Csak megjegyzem soha de soha sem hullott még szét szebadonfutos szijtárcsa- csak beált, beragadt!
Inkább induljunk onnan, hogy mi indokolja a használatát? Mert én arra még nem hallottam értelmes érvet, ezzel szemben az utóbbi 10 év kivételével bizony szabadonfutó nélkül működött a generátor mindenféle belsőégésű motoron, legyen az autó, kamion, busz vagy traktor, és köszöni szépen, nagyon jól és megbízhatóan ellátta a feladatát.
Sziasztok!
Mire való ez a szabadonfutó? Én még nem hallottam ilyenről.
Vélhetően tehermentesítené a generátort ( vagy a szíjat ), amikor a motor fordulata hirtelen esik. Szerintem csak azért találták ki, hogy még inkább megnehezítsék a házilagos szétszedését. A hócipőm tele van, hogy lassan minden generátorhoz venni kell valami eszement profilú célszerszámot...
Köszönöm a választ! Akkor ez valami röpsúlyos cucc lehet.
Igen, valami ilyesmi magyarázattal szokás indokolni. Csakhogy a motor fordulata nagyonritkán esik jobban, mint ahogy a generátort a terhelés lassítaná, ha szabadon engednénk a generátort (kb. csak amikor alapjáraton a hirtelen felengeded a kuplungot), és ha még jobban is lassítaná, akkor is mivan? Semmi. A szíjat meg lehetne úgy is tehermentesíteni, hogy nem volna 500 feszítő meg vezetőgörgő között átvezetve...
Pistikém, nem olyan komplikált, itt nézd meg a 10-11. oldalon és egyből megérted.
Én se sok értelmét látom, kb. akkora baromság, mint a kettős tömegű lendkerék... :yes:
Fantasztikus találmány, és biztosan hasznos is
A szabadonfutó főleg a diesel motor miatt kell.
1.: A diesel motoroknak nagyobb a kompessziója, emiatt, mikor egy henger a sűrítési ütem végéhez közeledik, sokkal jobban fékezi a motor fogását. 2.: Mivel a generátor forgórésze nagy fajsúlyú anyagokból készül (nehéz), ezért nagy a tehetetlenségi nyomatéka. 3.: Annak érdekében, hogy a generátor alapjáraton is tudjon elegendő teljesítményt adni, a motorhoz nagy áttétellel kell kapcsolni, hogy meglegyen a kellő fordulatszám. Ez az áttétel a motor és generátor között legalább 1:2, azaz a motor egy fordulata alatt a generátor kettőt fordul. A következő probléma ebből ered. 4.: A tehetetlenségi nyomatékot az áttétel négyzetével kell redukálni, azaz, ha a generátort a motor forgó tengelyére akarjuk átszámolni, akkor oda egy négyszer akkora tehetetlenségi nyomatékú tömeget kell akasztani. Mindebből következik, hogy azért kell a szabadonfutó, mert a motor fordulatszáma a hengerek sűrítésekor csökken, gyújtásakor növekszik, ezzel összhangban a generátort hol fékezi, hol hajtja a szíjon keresztül, ami ezt nem nagyon szereti. A szemléltetés kedvéért: Végy egy transzformátort, tégy rá egyenirányítót és terhelést. Ha nem teszel rá szűrőkondenzátort, akkor a terhelés egyenirányított, de szűretlen feszültséget kap, amit pl. egy elektronika egész biztosan nem szeret. Ha teszel rá kondenzátort, akkor az símítja a feszültséget azzal, hogy amikor a transzformátor feszültsége kisebb, mint a kondenzátoré, a kondenzátor az általa tárolt energiájából táplálja a terhelést. Mikor a transzformátor feszültsége nagyobb, mint a kondenzátoré, akkor pedig ő táplálja a terhelést is plusz a kondenzátort is, ami ilyenkor veszi fel azt az energiát, amit előzőleg leadott. Ha egyenirányításnak gyenge diódát választottál, akkor az bizony a kondenzátor töltőáramától tönkre fog menni, akárcsak a generátor szabadonfutója. Idézet: „Mindebből következik, hogy azért kell a szabadonfutó, mert a motor fordulatszáma a hengerek sűrítésekor csökken, gyújtásakor növekszik, ezzel összhangban a generátort hol fékezi, hol hajtja a szíjon keresztül, ami ezt nem nagyon szereti.” Mi nem szereti? A szíj, a generátor vagy a főtengely? Mert generátorból még nem láttam és nemis hallottam olyan meghibásodást, ami arra lenne visszavezethető, hogy a hajtásának fordulatszáma ingadozik. Főtengelyvég letörést is csak azoknál a motoroknál hallani, amiknél ezeket a csillapítós meg szabadonfutós tárcsákat használják. Ahol nem tesznek ilyeneket, ott érdekes módon tudnak tisztességes főtengelyvéget csinálni. A szíjról meg már leírtam a véleményemet, ha nem lenne mindenféle feszítő meg vezetőgörgő, akkor annál se lenne szükség épp a generátornál csillapítani...
A szíjra értetem, hogy az nem szereti.
Ezekkel a lapos hosszbordás szíjakkal az a probléma, hogy, ha túl messze van egymástól két görgő, amin a szíj fut, akkor "beleng". A vékonyabb szíj azért kellett, hogy lehessen oda-vissza csavargatni, hogy meglegyen a tárcsákon kellő átfogási szög, amin át tudja vinni a szíj a kellő nyomatékot. A gyártók sajnos úgy vannak vele, hogyha tudnak az anyagon spórolni 100Ft-ot, azzal hogy mindent kisebbre méreteznek, akkor inkább megteszik és mellé felszerelnek egy 80Ft-ot szabadonfutót, minthogy 20Ft-al többe kerüljön a motor...
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy ami a generátoron van a szabadon futó ékszíjtárcsa az be van szorulva azt lehet javítani?
Sziasztok!
Előre leszögezem én nem vagyok hobbielektrós tehát nem értek hozzá igazán,csak amit lehet magam csinálok az autómon. Én most épp egy Hitachi generátort újítottam fel magamnak ami egy Nissan Terrano-ban van.Az lett a probléma,hogy egyszer csak eldurrant egy dióda,az állórészen(3 fázisú) volt némi "égés nyom" nem komoly,ott lelakkoztam,szigetelés gyanánt.A szerelő műhelyben bemérték a tekercset és jó,nem zárlatos.Kicseréltem a diódahidat és a fesz.szabályzót is,visszaraktam az autóba és tölt rendesen,működik ahogy kell.Csak mindeközben melegszik de nagyon,a kezemet nem bírom rajta tartani egy másodpercig sem,ez ugye irreális.Arra gyanakszom,hogy mégis csak zárlatos lehet az állórész és így kevesebb menetszámban de képes tölteni és emiatt a rézszálak túlterheltek lesznek.Tudom egyszerűen meg lehetne oldani egy állórész cserével,csak azt a +10e Ft-os költséget próbálnám megúszni. Szerintetek mi lehet a hiba??? Előre is köszi a segítséget!!
Sziasztok.Ismeri valaki az SK-600 generátor mechanikai fordulatszabályozását.Előre is köszi a segitséget
A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2014
Sziasztok! Adott egy Iveco (mitsubishi) gyártmányú 24 voltos generátor. Nem tudom megfejteni rajta a töltés visszajelzést. A csati kiosztása L-IG-S. Azt már megfejtettem hogy az L volna a visszajelzés és az IG amin szabályozza a feszültséget. Szóval oda 24 volt megy egyenesen. Próbapadra téve és mindent bekötve nem alszik el a töltést visszajelző kontroll égő. Rámérve töltés van, és az ampert is szabályozza ahogy kell. Épp csak a kontroll égő nem alszik el. Valaki aki jártas e téren!? A generátor egy iveco kamionban volna beszerelve.
Szia!
Én sem vagyok most annyira képben, de autó generátornál úgy emlékszem a visszajelző izzó kap 12 V -ot és az izzón keresztül megy a generátorra. Ha itt is - ott s 12 V van akkor nem világít, és talán az izzó árama segít a kezdeti gerjesztésben. Javítson ki valaki ha rosszul emlékszem.
Igen az rendben van....autóknál 12 voltnál az izzón keresztül megy a gerjesztés. Csakhogy itt L-IG-S van. L visszajelzés. IG n kapja a 24 voltot és gerjeszt be. De az is rendbe van mert be gerjed és tölt szabályoz ahogy kell. Épp csak a visszajelzés nem alszik el. A régler vadi új. diódahíd is.
A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2019
|
Bejelentkezés
Hirdetés |