Fórum témák
» Több friss téma |
Szia Exide prémium 72AH akkum van nekem is és idén lett 7 éves szintén. Ford.1.8Td autóm van,és én még egyszer sem vettem ki a helyéről mióta megvan tölteni.Indit teszi a dolgát.Télen is.Oda kell a töltésre figyelni,és nem szabad padlóra lemeriteni.Ennyi.
Az (mint mondam is már ) nagyon kevés, két nap alatt nem szabadna annyit merülnie.
Van, hogy egy akku egy évet sem bír, de az ritka. -Vagy az van (mint VIM is írja), hogy valami titokban fogyasztgat, -vagy mégsem igazán jó a töltés. -vagy eleve egy bennragadt, álltában lemerültet adtak el neked. Javasolnám, te is szerelj be egy feszültségmérőt állandóra (közvetlenül az akkuról mérjen), mint én a nejem kicsikocsijába, azon menet közben is látod, hogy megvan-é a 14V (van, amelyik kocsin 13,8 de kisebb nem lehet), és azt is minden külön műszer nélkül, hogy indítás (és gyújtás) nélkül megvan-e a 12,6. Bővebben: Link Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Jan 18, 2019
Néhány autón a kesztyűtartó világitás megy gyújtás nélkül is,vagy a csomagtér világitás.De mindenek előtt egy mérés kellene alaphelyzetben gyújtás nélkül mindent lekapcsolva.
Nekem valami hasonló van és kék a kijelzője és a belső hőmérsékletet is mutatni tudja. Bővebben: Link
Meg fogom nézni kevésbé hideg időben.
Egyébként prímán indult a kocsi. Igaz mélygarázsban volt ahol +1 fok volt, de mentem vele vagy 3000 km-t. Állt 6 napot. Régebben ilyenkor rémes hangja volt. Azt tudom, hogy a rádiót direktbe kötöttem, megy gyújtás nélkül is, mert valamiért mindig elfelejtette az állomásokat. Mindenesetre a kábeltisztítás bejött. Mindig tanul az ember
Keresem az ebay-en, már egyszer láttam, szivargyújtó dugóval ellátott feszültség mérőt, praktikusnak gondolom ilyen ellenőrzésre kocsiba.
Szia örülök neki sok ilyet láttam már a munkámból adódóan.
No, meg is van, csekély pénzért. Így télen az önindítóm néha nem ugrik - bendix - a koszorúba. Lehet akku hiba ez is, legalább monitorozni tudom majd.
Az nem túl nagy baj, hogy a rádiót direktbe kötötted, hiszen az a készenléti állapot nem szívhat le egy jó akkut. (ha nincs bekapcsolva)
DE: ha +1 fok volt a mélygarázsban, az mégsem hozta ki a várt tesztet (hogy hideg helyre mégy, és meglátjuk, milyen is lesz a hidegindítás) A hozzászólás módosítva: Jan 26, 2019
Ez jó (és látom, már meg is van), -ha van szabad szivargyújtód, még kötözgetni sem kell.
A hozzászólás módosítva: Jan 26, 2019
Ha nem ugrik be a bendix a koszorúba, az inkább behúzótekercs-hibának tűnik.
Remélem, megúszom valami banális kontakthibával. Ha beköszönt a jóidő megpiszkáltatom hozzáértővel...
Szia kerregő hangot ad inditózás közben?
Szervusz! Nem, csak szépen suhog, vagyis a motor forog, de a bendix nem szuperál. Nem csinál belekerregést. Először, vagy néha olyant csinál, hogy másodperc részéig benn van, aztán kiugrik a koszorúból és azt is simán csinálja, nem "számolja" közben a fogakat. Ilyenkor úgy tűnik fülre, mint amikor a motor elindul és a kapcsolat megszűnik az önindító és a motor között...
Amúgy egy Renault Kangoo a beteg így... Pár hónapja vettem. 10 éves..
Hi!
Szerinte, a bendix szabadonfutója adta meg magát és csúszik, valószínűleg cserélni kell. A bendix bemegy a helyére és az önindító motor meg pörög tovább csúszva. Üdv. M.
Pontosan ahogy fent a kolléga mondja,megszakadás előtt van a fogaskerék szabadonfutója.Mint a bicikli úgy működik. És ez csak rosszabb lesz sajnos.Nem ördöngösség a cseréje,rosszabb a kiszerelése mint minden renaultnál
Köszönöm a véleményeket, "orvoshoz" kell vinnem, gondoltam.
Én nem próbálkozom, azt se tudom, merre van a motoron és hogyan lehet hozzáférni. Ha az asztalon lenne, a cserét már meg tudnám csinálni, de biztosan nem ilyen könnyű a helyzet - leszedés, visszarakás.
A legtöbb renaulton lehetetlen helyen van sajna.
Néztem most egy videón, valóban így van...
Ezek a bedugós műszerek, jelzők a parasztvakítás szintjén állnak. Az akkumulátoron és a szivargyújtó aljzaton a legritkább esetben van azonos feszültség.
Úgy remélem, terhelés nélkül - pl. reggel beülök a járgányba, rápillantok - valami tájékozódást ad, kondicionáljam-e az akkut, vagy nem...
Illetve izzítás, indítás, töltés közben mutat érdemlegeset. A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2019
Nem parasztvakítás szintjén vannak -ha abba a lukba dugják, ahol a szivargyújtó aljzat a jó módszerrel van bekötve. Ha a szivargyújtó csak a gyújtáskapcsoló első kattintása után "élesedik", akkor pontos értéket lehet mérni:
-első kattintás (acc) akkufeszültség -és csak a második kattintásnál gyújtás, ott már fogyasztás is van (de ezt szokták átkötni, főleg házilag, mert akkor lecsavart kulccsal nem megy a telefontöltés...)
Némelyik autóban, (ilyen az enyém is) gyárilag az akkura van kötve a szivargyújtó. Tehát állandóan mérne , ha ki nem húznád.
Ca. 14mA a fogyasztása, nemrég vettem 3 vezetékes, LED-esben gépjárműre ajánlottat.
Azt hiszem, ez nemokozhat gondot. A szivargyújtósat éppenséggel ki lehet húzni a helyéről, talán ez praktikus is benne.
Oké.
Tehát: mielőtt bedugod a kulcsot, előtte bedugod a mérőkét a lukba. Pontos akkufeszültséget mérsz indítás előtt. Ha bennefelejtenéd -hát azt nem tudom pontosan, csak gondolom, hogy annyi áramfelvétele lehet, mint egy telefontöltőnek (telefon nélkül). Akkor semmi baj. A jó szivargyújtóbekötés (amikor lecsavart/kihúzott kulcsnál nem ad villanyt) azért fontos, mert például pont én már felejtettem bedugva a bekapcsolt laptopot egy hétvégén, természetesen még a programokból sem léptem ki. Bikázni is kellett hétfőn hajnalban. Ha jól van bekötve a szivargyújtóaljzat, csak a laptop merült volna le.
Sziasztok!
Ebben a fórumban is feltenném a kérdést, tudtok ajánlani valakit Budapesten, aki meg tudna tekercselni egy önindító behúzómágnesét? A behúzótekercs jó, a tartótekercs szakadt. Minden segítség jól jönne, előre is köszi!
Ha hallod a kattanást, több oka is lehet. Szorul az önindítód, kosz, kopás miatt, vagy az indító kapcsoló érintkezői elfogyóban vannak. (A behúzó mágnesben). Esetleg, néha előfordul, hogy a behúzó mágnes vastagabb tekercse forrasztási hibás lesz.
Az önindításkor a forgórésznek el kell fordulnia, hogy a fogak összecsússzanak. Vagy bendix, de akkor forog a motor. A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2019
Valóban nem. Túl jó sora volt (még itthon se parkol ilyen helyen, kivéve a munkahelyemen )Azóta nem is mértem rá, de az indulással egyszer sem volt gond. Ha lesz időm, megkeresem a fantomfogyasztót.
A hozzászólás módosítva: Feb 11, 2019
Üdvözlet!Segítséget kérnék.Vettem egy kinai robogót,hogy újjáépítem.Nagyjából kész van,csak az önindítóval nem bírok.Vettem bele új bendixet/szabadonfutós/,kocsi akkuról indítom bikakábellel.Az önindító forog,áthajt a bendixre,az is forog,de nem vág be a fogaskoszorúba.Tehát forog az egész xar,de nem hajtja meg a főtengelyt.Mit csináljak még?Olyan,mintha kicsi lenne a centrifugális erő.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |