Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Már az eredeti megoldás is borzalmas volt! Olyan nincs, hogy egy (vélhetően 1. érintésvédelmi osztályú) készülékbe nem kötünk földelést, csak nullát, "mert csak négypólusú a dugvilla". SZABVÁNY szerint a négypólusú dugó éppen, hogy nullát nem tartalmaz! PONT. Egyik megoldás a tekercs cseréje. A diódás megoldás nem jó, mivel a tekercs 220(230) V AC-ra készült. Tehát a lüktető egyenfeszültségtől szépen leég majd és nem is fog működni sem. Másik megoldás egy 400/230V trafó használata. Kérdés, hogy akar-e ilyet gányolni az ember oda. Harmadik és költséges megoldás: 5 pólusú aljzat és dugvilla, valamint 5 eres kábel. Persze a kompresszor ekkor csak olyan helyeken tud majd üzemelni, ahol van 5 pólusú aljzat. Bár lehet átalakítót csinálni 5-ről 4-re, hogy máshol is hazsnálni lehessen. De a fent leírtak szerint, pont a nulla fog ismét hiányozni. ISMÉT: NEM gányolgatunk olyan készüléket, amelyben szükség lenne földelésre, de nincs. Ha nem érthető, hogy miért, akkor szakember kell!
Lámpa nem igazán kell és nincs is hely az ellenállás csak végső megoldásnak szánnám, ha nem lesz tekercs, de megpróbálok szerezni. Kösz az ötleteket.
Bocs, de nem írtam azt, hogy én csináltam vagy én szerintem milyen jó, hogy nincs védőföld a 4 pólusú dugvilla/aljzatban. Pont ezért írtam, mert én nem akarom hogy ne legyen védőföld. Semmi értelme nem volt a hozzászólásodnak mert ugyanazt írtad le amit én, csak te ************ szántad.
Fogd vissza magad! sz A hozzászólás módosítva: Jún 9, 2017
Esetleg kondenzátoros feszültségosztót alkalmazol és a nulla helyére BEKÖTÖD a földelést.
Sziasztok.
Nem tudom jó helyre irok-e vagy szabad-e itt ilyet,ha nem akkor elnézést kérek de próbálok segiteni egy 65 éves jó ismerősömnek. Szóval keresek az ismerősömnek a XXIII. ker ben vagy környékén olyan embert aki egy marógép bekötésben illetve átnézésében tudna segiteni mert nem minden működik az előtolásnál. Gépkönyv van a géphez és pár db mágneskapcsolóról és jópár nyomógombról lenne szó de neki nem megy. Előre is köszönöm annak aki próbál segiteni vagy esetleg tud valakit ajánlani aki elmenne megnézni. Köszönöm.
Az ellenállásos megoldás nem jó, semmiképpen nem úgy, hogy a tekercs ellenállásához igazítjuk. A váltakozó áramú áramfelvételhez kellene igazítani. Az izzó tökéletes ebből a szempontból, mert a hidegellenállása kicsi. A mágnes meghúzásához nagyobb áram kell, mint a tartáshoz. Ekkor már melegebb az izzószál, kisebb áram folyik. Másik lehetőség, szakító érintkezővel beiktatni a soros ellenállást. Kisebb DIL-eknél alapból vannak később szakító érintkezők, talán DIL 0-hoz is létezik, de talán a normál szakítóval is megfelel.
Tiszteletem!
Van egy erősáramú kérdésem: Adott két vízmelegítő (átfolyós rendszerű, azonnal melegít, ahogy kinyitjuk a csapot). Mindegyik 5,5kW teljesítményű. Van egy 25A-es betáp. Mágneskapcsolóval meg lehet-e oldani, hogy mindig csak az egyik menjen? Reteszelő dolog lenne. (vagy egyik, vagy másik megy) Alap esetben az egyik felé áll a kapcsoló. Ha megindítjuk a másik vízmelegítőt, akkor lehet-e őt úgy bekötni, hogy a mágneskapcsolón (így húzna meg), és az átváltott kapcsolón keresztül kapja a tápot. Ilyenkor ugye lekapcsolja a másik vízmelegítőt. Működhet ez a valóságban? Nem ég el azonnal a mágneskapcsoló tekercse (ezen egy pillanatra, amíg be nem húz átmegy 23A rajta) Megtartja-e a magát a mágneskapcsoló, ha rajta csak a fogyasztás egy része esik? Van esetleg másik megoldás? Köszönettel: jenő
Ezt így nem tudod megoldani. Az egyik vízmelegítőt szét kell szedned és a mágneskapcsoló tekercsét bekötni a fűtőszál helyett. ( fűtőszálat lekötni, kivezetni! ). Alapból az eredeti, nem megbontott vízmelegítő működne, mikor ezt a szétszedettet használod, meghúz a mágneskapcsoló és áramot ad a fűtőszálnak, közben a másikat lekapcsolja. Természetesen ha a másikat is használod egyidejűleg, akkor azon csak hideg víz fog folyni.
Köszönöm a választ!
Érem, mire gondolsz. Még érintésvédelmileg is teljesen jól megoldható! A membránszelep, ami eddig a teljesítményt kapcsolta kapcsoló, a készülékben, most az vezérelné a mágneskapcsolót. Olyan megoldás lenne a jó, ahol nem kell azonnal garanciát veszíteni a vízmelegítőnél.
Közben tovább keresgéltem.
Ha minden igaz, ez minden buherálás nélkül használható: (jól gondolom?) Áramfigyelő Ez nem szimpla mágneskapcsoló, hanem valami okosabb dolog. Nem olcsó, de nekem valami szabványos megoldás kell.
Hello! Az áram érzékelése nekem is eszembe jutott, de idő hazárdot látok az alkalmazásánál.
Működés: Ha a figyelt készüléket bekapcsoljuk, a áramrelé lebontja a másik készülék betáplálását, így azt nem lehet bekapcsolni. Eddig rendben is lenne a dolog. De ha a másodkészülék eleve be volt kapcsolva, akkor gond van. Mivel az áramfigyelésnek van reakcióideje. Ennél a figyelőnél ez minimum 0,5sec. Viszont ez idő alatt, folyik a kétszeres áram érték, amire a kismegszakító várhatóan működésbe fog lépni. Az 5,5kW fogyasztás eleve 24A áramot jelent a 25A-es betáp mellett. Ha a kettő együtt működik, akkor fél másodpercig 48A fog folyni. Feltéve, hogy más fogyasztó egyáltalán nincs bekapcsolva pluszban ezen a körön. A váltakozóáramot figyelve, eleve van késleltetés, hiszen meg kell állapítani, hogy az tényleg folyik, és be is kell avatkozni. Mivel a figyelő relé a másik fűtőtestet nem bírja el, még egy mágneskapcsolónak is meg kel húzni ezen idő alatt. Az előző megoldási javaslatnál, a mágneskapcsoló váltaná át a fűtést, ahol először a bontás jön létre, majd a zárás. Így egyidejű áram nem alakulhat ki.
Igen-igen.
Közben még bennem is finomult a dolog. Úgy kell megoldanom, hogy az első dönt. Azaz nincs elsődleges fogyasztó. Az kapja a teljes 25A-t, aki először bekapcsolt. Így nem lenne még pillanatnyi túlterhelés sem. Kaptam egy egyszerű ötletet, ami elvben pont ezt teszi (köszönet érte!!!) Egy-egy motorindító relé, és egy-egy mágneskapcsoló. A motorindító relé kapcsolja a mágneskapcsolót. Így nem is léphet fel pillanatnyi túlterhelés, azaz párhuzamosság sem. Egy a kérdés: a motorindító relé (ha pl 20A-es) elbír el magán folyamatosan átengedni 22-23A-t úgy max. 2-4 percig? Ha igen, akkor megvan a csattogós megoldás
Szia! A motrindító relé felépítése nem biztos, hogy kibírja ezt a hosszú áramterhelést, mert az árambevezetés a visszatérítő rugón keresztül van megoldva és ki fog melegedni 3-4 perc alatt, ez szokott lenni a meghibásodás az üzemszerű motorindítási kapcsolásnál is. Talán ha mindkét vízmelegítő áramkörébe be lenne építve egy folyadék áramlás kapcsoló ami kapcsolná az ehhez a vízmelegítőhöz tartozó mágneskapcsolót, így nem lenne egyidejű indulás és üzembiztos lenne a működés is reteszelés szempontjából (a mágneskapcsolók villamosan kireteszelik egymás működését ha az egyikük működésbe lép). Az átfolyás érzékelőben reed relé van ami direktbe is tudja kapcsolni a mágneskapcsoló tekercsét. Bővebben: Link baráti áron is kapható
Köszönöm Mindenkinek a segítségeket!
Igen, utánajártam. A motorindító relé csak néhány másodpercre hajlandó elviselni a nagy terhelést, ezért nem jó megoldás. Ez az átfolyás érzékelő beépíthető, nagyon jó ötlet. Közben jött még ötlet áramérzékelésről is. Meg ssr reléről is. Így már meg tudom oldani a problémát. Köszönet Mindenkinek!!!!
Sziasztok!
Adott egy XBS TMI-D09 tokozott kapcsoló. Benne egy XBS MDR 0910 mágneskapcsoló és LR2 D13 hőkioldó. A cél egy egy fázisú 230V-os villanymotor vezérlése. A mágneskapcsoló és a hőkioldó gyárilag össze van kábelezve a következő módon: 1 --> A1 5 --> 95 96 --> 14 14 --> BE BE --> 13 13 --> A2 A 2, 4, 6-on csatlakozik a hőkioldó a mágneskapcsolóra. A BE a bekapcsoló gomb. A kikapcsoló gomb a hőkioldón lévő gombot nyomja, ami megszakítja a 95-96 közötti kontaktot. Egy korábbi hozzászólás alapján végigkövettem a vezetékeket, de a számozás az alapján eltért. Az olvasottak alapján az 1-esre kötném a bejövő nullát, az 5-re a fázist. A kimeneti oldalon a T1-re kötném a motor nulláját, T3-ra a fázisát. Jól gondolom? A burkolatában van egy ábra, arról a képet csatoltam. Köszi! Zsolti. Idézet: Így megfelelő. „az 1-esre kötném a bejövő nullát, az 5-re a fázist. A kimeneti oldalon a T1-re kötném a motor nulláját, T3-ra a fázisát.”
Sziasztok van egy mágneskapcsolóm Dil 00-52d egy hő kioldó egy nyomogomb egy vészgomb és egy nyomáskapcsoló hogy kösem.
bekapcsolás nyomogomb, indul ha eléri a nyomást kikapcsol, de ha lesik a nyomás, be kapcsol automatikusan a vészgomb kikapcsolás és amire való. A válaszokat előre is köszönöm és a rajzot
Szia! Nem írtad, hogy milyen a nyomáskapcsoló amit használni akarsz, mert többségük magában foglalja a vészkapcsoló funkciót (nagy piros gomb a tetején). Szerintem egy főkapcsoló kell (áramtalanító) azután egy hővédelem, majd a Dil kapcsoló és azt kapcsoltatni annak behúzó tekercsével sorba kötött nyomáskapcsolóval amit a hőkioldó és Dil kapcsoló közötti összekötéstől kell megtáplálni.
A nyomógombos indítástól tekints el, mert akkor kellene még egy ki-gomb is és egy KR relé, hogy öntartást is meg tudjál valósítani a "nyomáskapcsoló-DIL" résznek.
Sziasztok a nyomás kapcsoló egy békebeli defém kompresszoré volt
A rajzér ne cikizetek de most így kötöttem be akkor akár jó is lehet és hová tegyem a vész gombot mert sajnos kell A kötések még csak kísérleti stádiumában így müködik csak jó e Köszönöm a válaszokat A hozzászólás módosítva: Márc 11, 2019
Hello! Ezek szerint a motor háromfázisú és a mágneskapcsoló tekercse 400V-os..
A "vészgomb"-ot célszerű a 4-es pont és a villanykapcsoló közé kötni. De feltétele, hogy az mechanikusan önzáró legyen. Tehát ha kinyomtad, úgy is maradjon és csak szándékosan lehessen visszakapcsolni. (A védőföldet kéretik egy pontra bekötni!)
Hali!
Én a mellékelt módon kötném be abban az esetben, ha csak ezek az alkatrészek állnak rendelkezésre. A mágneskapcsolón a fő érintkezők az 1-2, 3-4, 5-6. A 13-14, 21-22, 31-32, 43-44 és hasonlók csak segéd érintkezők. Ha az utóbbiakra ködöt a motort, szerintem úgy beégnek mint a sicc.
Más nem tudtam módosítani a hozzászólást.
Most látom, hogy ez hőrelé! Akkor azt is be kell sorban kötni az E-Stop és a nyomáskapcsoló közé.
Szia köszönöm de ezt az utolsó hozzászólást nem értem
Hello! Tolmácsolnám.. Azt írja eSDi, hogy a motorvédő segédérintkezőjét elfelejtette rárajzolni az ábrára. Azt kösd sorba az E-stop és a P nyomáskapcsoló 4-es lába közé.
A rajzon egy manapság használatos motorvédő van, mert nem néztem meg jól a képet, amit felraktál. Neked pedig egy régi hőrelé/hőkioldód van. Ez utóbbi önmagában nem képes megszakítani a motorra menő áramot (míg a motorvédő igen), csak a segéd érintkezőit (95-96) bontja. Ezért kell bekötnöd az E-Stop és a nyomáskapcsoló közé.
24V váltófeszültséggel kellene vezérelnem egy 1 lóerős motort.
Schneider ICT (A9C21164)-t kaptam a boltban. Lehet, hogy nem alkalmas a célra? Méregettem, az A1 és A2 terminálok között 0,6 ohm körüli ellenállást mérek. Eddig azt hittem, hogy egy mágneskapcsoló úgy működik mint egy jelfogó, adok neki 24V váltót (mert annyi van ráírva), erre ő behúz, és kapcsol. A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2019
Hello! A tekercs egyenáramú ellenállása sokkal kisebb lehet, mint a váltóáramon mért ellenállása.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |