Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » CAN busz
Témaindító: bankimajki, idő: Jan 24, 2012
Témakörök:
Az első és legfontosabb: Az autó PONTOS típusa. Tehát márka, típus, gyártási év, motor (kód), variáns, fantázianév, extrák. Ezekkel az információkkal aztán lehet keresgélni.
A következő kérdés: Te magad akarod ezt az eszközt elkészíteni, vagy inkább megveszed készen?
Vw,2005,bgw
Igen én szeretném elkészíteni mert nem találtam sehol ahol ilyet árulnának
Tehát nem mérni akarsz, hanem a meglévő szenzorok által mért értékeket szeretnéd megjeleníteni. Szervizkönyved van az autóhoz?
Ezeknek az adatoknak egy jó része elérhető szabványos protokollon is. Lásd előírt emissziós mérések. Keress rá!
Nem. Kérlek, itt tedd fel a kérdéseidet.
Sosem értettem ezt a beszéljünk privátban dolgot. Itt a fórumon többen látják a beszélgetést, többen tudnak hasznos információkat hozzáadni. Nekem pedig alapelvem, hogy amit a szabadidőmben, ingyen csinálok, azt a közösségért teszem, és az publikus. Amit privátban csinálok, az munka, és pénzt kérek érte.
Leginkább annyi hogy esetleg tudsz-e segiteni a megépítésében valamennyire?
Kipróbáltad már esetleg, hogy az adatok, amiket olvasni akarsz, azokat el tudod-e érni pl. egy (klón) bluetooth elm327 és a torque app segítségével? Ha azzal megy, akkor jöhet a guglikeresés a "vw read can data" szavakra és tizenkettő egy tucat találat lesz, ami neked megfelel - s ezek egy jó része kb. összedugod és működik fajta lesz. Esetleg össze kell legózni az arduino mintapéldákból.
Sziasztok,
Egy Sparkfun CAN-bus shield-el próbálok CAN buszon üzeneteket küldeni, de sajnos problémába ütköztem. A lényeg az lenne, hogy 100ms-ként kell elküldeni két üzenetet: 0x201 címmel 0x03-at és 0x507 címmel 0x03, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00-t. A gond az, hogy a programban lévő első üzenetet 1ms-ént elküldi, nem 100ms-ként küldi el és a második üzenetet soha nem küldi el. Ez a program:
Van-e valakinek ötlete, hogy miért folyamatosan küldi a program az üzeneteket? A választ előre is köszönöm! A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2019
Szia!
Van cél eszköz is, aki ACK-zna? Mert kéretlen ismétlés automatikus újraküldés esetén fordulhat elő például, ha nem kapott ACK-t, ezért üzenetismétléssel kiküldi újra a frame-et. Ha nincs lekezelve ez rendesen, akkor meg is akaszthatja a program futást (ezért nem küldi ki a másodikat sem)
Köszönöm szépen a válaszodat!
Eltaláltad, nincs másik eszköz, csak a logikai analizátor. Jövőhéten fogok kapni egy modult, aminek az Arduinoval kell üzeneteket küldjek, ezek szerint ha lesz egy másik eszköz ami küld ACK-t, akkor rendben lesz a küldés?
Ezt 100%-ban kijelenteni nem lehet, de az általad leírt jelenség ekkor fordulhat elő. Ha a CAN perifériád támogatja, akkor tedd át loopback üzemmódba, ekkor figyelmen kívül hagyja az ACK-t, és folytathatod a fejlesztést, aztán ha megvan a cél HW, akkor mehet vissza normál módba.
Átállítottam a CAN0.setMode(MCP_NORMAL);-t CAN0.setMode(MCP_LOOPBACK);-ra, de
így se lett jó, így nem küldött semmit se. Nem kell a program sok dolgot tudjon, amikor megjön a másik modul, akkor elér fejleszteni a programot. Köszönöm szépen a segítségedet! Kellemes húsvéti ünnepeket! A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2019
Sziasztok,
VW transporter 5-be vettem egy androidos radiot. Akartam venni hozzá egy ISO adaptert,és kérdezte az eladó h CAN-BUS -all,vagy anélkül? Eltudnátok magyarázni, hogy mi is az,mi hogy? Előre is köszi
Mikori az autó? T5-be talán 2006-tól raktak CAN rendszert. Neked elég nagy eséllyel CAN nélküli a jószágod.
Sziasztok!
Azon gondolkodtam, hogy megpróbálnék építeni egy "indításgátlót" az autómba... Az alképzelés az lenne, hogy a CAN-re egy olyan üzenetet szimulálni, amit az autó valamelyik "létfontosságú" egysége hibának tekint és megakadályozza az indítást. Mennyire életképes ötlet ez? Létezik bármilyen adatbázis amiből esetleg kinyerhatő, hogy melyik üzenet mit jelent? Azt gondolom, hogy ezek az üzenetek erősen típus specifikusak lesznek, de feltedzem lesz egy csomó általános üzenet is... Vajon jól gondolom?
Szerintem nem jó ötlet. Ha találsz is olyan üzenetet, ami hibát generál, akkor azt a központi vezérlő megjegyzi. Jobb esetben csak a villáskulcs fog villogni a műszerfalon, rosszabb esetben csak szerelő fogja tudni újra elindítani, mert végleg letilt.
A tolvajok ráadásul saját elektronikát szoktak vinni, amiben minden védelmet kiiktattak. Lehúzzák a tiedet, feldugják az övéket, és megy az autó.
Én is gondoltam korábban ilyenre, de olyan módon, hogy az adatbuszon értelmezhetetlenné tettem volna a CAN kommunikációt. Ez a "hozott " elektronikát is blokkolná, de azért nem valósítottam meg mert tartottam a sok bejegyzett hibától.
Szia.
A leghatásosabb mód egy rejtett kapcsolóval az önindító tápszálát megszakítani, ha nem ismered a vezérlőegység forráskódját akkor tuti nem fogsz találni olyan CAN busz üzenetet találni ami letiltja a motor indítást. Egyedül az újabb VAG csoport autóinál (MQB/MLB platform) van olyan CAN busz üzenet amelyik pl. az ajtó állapotát figyeli, ha nyitva van valamelyik ajtó, akkor a motor leáll/be se gyúl ameddig az ajtó nyitva van.
Amennyire én tudom, a rejtett kapcsolókat elég hamar megtalálják a rosszfiúk.
Rosszul tudod, sokszor én se találom az ügyfelek autóin a kapcsolót ha nem szólnak, bár az újabb autókón nem láttam ilyen kapcsolót. Az egyébként mese hogy a rosszfiúk saját ecut hoznak és azzal viszik el az autót mivel a kormányzárat is fel kell szabadítani valahogy.
Idáig akárhány elektromos kormányzárat (kb. 50-60) kellett leszereljek egyiket se tudtam kevesebb mint 1 óra alatt levenni, a gyártók arra odafigyelnek hogy ne legyen egyszerű dolog leszerelni... a motorvez.egységek nagyrésze szintén nehéz helyen van.
OK, ha te láttál ilyet. A hozott ECU pedig vissza-vissza térő téma az autós újságírásban. Nem ilyen területen dolgozom, nem tudom, kinek van igaza.
Rejtett kapcsolós tapasztalatom viszont van egy kicsi: Néhány rokon, ismerős már eldicsekedett, hogy milyen jó helyekre raktak kapcsolót. Aztán egyszer egy cikkben olvastam, hogy azok a leggyakoribbak, ahol azonnal megtalálják a hozzáértők.
Én sajnos napi szinten ezekkel dolgozok... az újságokban valahogy mindig megfeledkeznek a kormányzárról.
Nem akarok többet offolni, privátban ha van kérdésed akkor megtudjuk tárgyalni.
Sziasztok,
Az lehetséges hogy egy 2 node-ból álló rendszer lezáró ellenállások nélkül működjön? Egy teszt eszközt (emulátort) vásároltam ami az elején működött, majd hol működött hol nem. Gondoltam hogy az emulátorral lehet a gond, mivel nem könnyű szétszerelni a tesztpadot ezért rendeltem egy másik emulátort is arra az esetre ha cserélni kellene. A szétszedés előtt megmértem a tápokat, azok rendben voltak, de a can busznak sehogy se akart lenni ellenállása, se az új emulátornak nem volt ellenállása, se azoknak az egységeknek amelyek tesztelni akartam (akár eredeti akár utángyártott egységet próbáltam tesztelni). Kíváncsiságból rátettem egy 120 ohmos ellenállás a hálózatra, napok óta jól megy, kb. 10 féle (más más márkájú és típusú) egységet kipróbáltam, az összes működött rajta.
Abszolút lehetséges. Alapvetően a slew-rate szab határt először az illesztetlenségnek, így 125K-n is sokszor elég jól megy lezáró nélkül. Rövid távolságon a szivárgó áramok és a fail-safe illesztők nyugalmi állapotban is recesszív állapotban tartják a buszt.
A CAN-busz impedancia viszont 60 Ohm (2 x 120 Ohm párhuzamosan a busz két végén)
Sziasztok!
Egy Volvo V70 (2002) kormányon lévő kapcsolóiból a tempomaté rakoncátlankodik. A gyári diagnosztikával nézve, az 5 gomb közül (tempomatot bekapcsoló gombon kívül) négy egyszerre (!) megnyomott állapotba kerül egy idő után, ha megkocogtatom (nyomkodás, vagy elég az is ha a kormányt odakoccantom a fémhez, amire felül legalsó állapotában). Táp+test+ can line megy a gombokhoz. Miféle hiba okozza ezt? A hozzászólás módosítva: Márc 28, 2022
|
Bejelentkezés
Hirdetés |