Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Futópad
 
Témaindító: duCiel, idő: Aug 13, 2010
Lapozás: OK   18 / 34
(#) Remci válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Feb 10, 2020 /
 
Szia!
Igazad lehet. Viszont ma összeraktam a futópadot, a motor kapott új szénkeféket, csapágyakat,kommutátor áttisztítva. Viszi a szőnyeget mint a szél .
(#) madazg77 válasza Mate78 hozzászólására (») Feb 10, 2020 /
 
Szia!

Nem rég találkoztam egy ugyan ilyen hibával, igaz az egy másfajta pad volt.
Szóval, a motoron lévő enkóder tárcsa jele nem érkezett meg a mikrokontrollerbe. Egy tranzisztor volt hibás. Oszcilloszkóppal kellene megnézni jelet.

Üdv.
(#) Mate78 válasza madazg77 hozzászólására (») Feb 11, 2020 /
 
Szia,

ez egy elég "buta" gép, az egyetlen forgás figyelő jeladó jele csak a kezelőpanelbe megy,azért, hogy számolni tudja a megtett utat, kalóriát, stb.
Szóval a motorvezérlőnek semmi infója arról, hogy milyen fordulatszámmal forog a motor.
A motorvezérlőbe 6 szál megy (3 zárókontaktus): 1-1 a sebesség növelés/csökkentés,és 1 az indítás.

üdv.
(#) zsoltee0001 válasza Mate78 hozzászólására (») Feb 12, 2020 /
 
Az szerintem elég hihetetlen, hogy nem figyeli a vezérlő és ennek megfelelően módosítja a pwm jelet a beállított sebességhez képest.
Most gondolj bele, elindítod lassú séta sebességgel, ha ráállnál azonnal 0-ra fékeződne, pwm módosítás nélkül, ha meg nagy sebességgel menne, nem lehetne biztonságosan rálépni.
Tehát nekem ez sehogy nem jön ki, de lehe én tévedek.
Üdv
(#) Mate78 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Feb 13, 2020 /
 
Szia,

pedig így van, az elektronikába semmi nem megy ezen a 3 zárókontaktuson kívül.
Néztem a motort is, azon sincs encoder.
Egyébként szép lassan indít, de kb 10mp alatt felgyorsul a max sebességre, és ezen sehogy sem tudok változtatni, a két sebesség állító nyomógomb hatástalan.
Ha más nem marad, kivezetékezem a vezérlőről a trimmerpotit a kezelőre, és helyettesítem egy normál potival.
(#) Chipmunk1960 válasza Mate78 hozzászólására (») Feb 14, 2020 /
 
Szia, A két gomb jó? nincsen beragadva? Van olyan megoldás is, hogy a fenti panel számolja ki a PWM jelet, s küldi le. Mikor lépegettél a szőnyegén, éreztél lüktetést ? Elméletileg minden lépésnél, mikor megnő a súrlódás, kicsit rá kell húzni a motor erejét.
(#) Mate78 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Feb 14, 2020 /
 
A gombok nincsenek beragadva,(fóliabillentyűzet) de a biztonság kedvéért helyettesítettem mezei nyomógombokkal, de így sem jó.Lépegettem rajta, de aztán inkább futottam, ahogy felgyorsult.
Semmi rendelleneset nem tapasztaltam.
(#) Chipmunk1960 válasza Mate78 hozzászólására (») Feb 15, 2020 /
 
Ezt az elektronikát, még a Googli sem ismeri, viszont találtam alkatrészt a padhoz, s ott szintén potival van megoldva a konzolon a seb szabályozás. Ez alapján a legegyszerűbb megoldás, ha felviszed a konzolra, ha kb 0-tól tud indulni lecsavart állapotban,
(#) Mate78 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Feb 15, 2020 /
 
Szia,

amit találtál az az MTM400-hoz való, az enyém meg MTM4500 típusú és a csatolt képen látható konzol van rajta.Kivezetékezem a sebesség állító trimmert (szerencse, hogy van rajta, és elég tág határok között lehet változtatni a sebességet vele).Köszi a segítséget azért.
A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2020

MTM4500.jpg
    
(#) Mate78 válasza Mate78 hozzászólására (») Feb 16, 2020 / 1
 
Örömmel jelentem, sikerült megjavítani a futópadot.A konzol, és a vezérlő közötti kábel volt a hiba.Bár az erek egyesével mérve jók voltak,mégis valami zavarfeszültség kerülhetett a vezérlő bemenetére.Próbáltam R,C szűrést tenni a bemenetekhez, de hatástalan volt.Kicseréltem a kábelt és minden megjavult.
(#) zsoltee0001 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Feb 20, 2020 /
 
Szia
Fejlemények vannak. Most eljutottam odáig, hogy pár percig már ment és csak utána durrant szét a fet.
18NK80Z sajna csak 18 A-est kaptam, de ez occso volt tesztelésre jó volt.
A relés panelen lévő Low, High reset gombokkal sikerült az alapjáratot is beállítani, viszont Mate78-nak iogaza lehet, ennek a panelnak lövése nincs mekkora a fordulatszám, pedig 2 reed szenzor is van, mégse dob hibát ha nem dugom rá, max nem számolja a kalóriát.
Ennek aztán meg is van a haztása, ha ráállok a 70 kilómtól nullára redukálódik a fordulatszám, jól fel kell tuningolni, hogy el tudjon indulni, furcsállom is, hogy ennyire megfogja, mi volna, ha a célközönség állna rá
Pedig úszik a szilikon olajba, úgy megkentem.
Most szerzek bivalyabb Fetet vélhetően jó lesz vele.
Üdv
(#) audi A6 hozzászólása Feb 24, 2020 /
 
Sziasztok szèp estét kivanok mindnyájatoknak,
Kisseb segítségre lenne szükségem, kaptam egy futópadót egy Ismeröstöl akinél meg hibásodot a pad, ha be kapcsolod a futópadot, és indítanád a szalagótt ugy ki csapja a biztosítékot. Motort meg mertem es ha forgatom feszültség jelentkezik pozitiv irányba, ha ellenkezö irányba tekerem akor is van feszültség csak itt negativ iranyba , igy ugy gondolom itt nics hiba. Ez egy kettler ST tipusu gép.
Itt elküldenem a motor típusát es a panelt. Ha valakiknek van ötlete szivesen fogadóm hiba keresés és megoldásába a segítséget. Köszönöm szépen.
(#) Peter65 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Feb 25, 2020 /
 
Szia!
Nem vagyok futópad szakértő. Eddig egy-két panelt kaptam, hogy javítsam meg, ha tudom. Ezeken IR kompenzációs fordulatszám érzékelés volt. Ha jó a beállítás, akkor a motor belső feszültségére történik a szabályozás, ami a fordulatszámmal arányos, és a terheléstől többé-kevésbé független.
(#) Chipmunk1960 válasza audi A6 hozzászólására (») Feb 28, 2020 / 1
 
Szia, A motor csatlakozó mögötti 2 alkatrészt kellene először kimérni, nincs-e zárlatban? Az egyiknek a 2 szélső lába közösítve van az a védődióda, a másik IGBT, a közepe és mindkét széle fele egyforma 400 körüli értéket kell mutasson dióda állásban, a másiknál csak a 2.-3, láb között. Valamint a kép felső sarkában lévő G-kockán is hasonlóan, mint a másik diódán, csak ebben 4 van.
(#) muslica69 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Feb 29, 2020 /
 
Szia-sziasztok!
Most jutottam el odáig hogy ismét segítségeteket kérjem. Sajnos a motor , szénkefe javítás ,karbantartás nem hozott eredményeket. Azóta kicseréltem az IGBT-t is- (IGR4PC40U) . Ugyan az a helyzet , bekapcsolás után -ERROR 1. Védő dióda jó, szerintem motor jó,biztosítékok jók. Semmi égés füst ,hasonló nem tapasztalható. A relék nem reagálnak indításkor.
Szívesen várom véleményeteket , hogyan tovább?

Az IGBT amit cseréltem más tokozásu ( TO 247AC - TO 220AB) természetesen leszigeteltem a
hűtőbordától, de a lábkiosztásban nem vagyok biztos hogy egyezik. Nem találtam megbízható dokumentumot a bekötéséről.
Segítségeteket előre is köszönöm!

3.jpg
    
(#) zsoltee0001 válasza muslica69 hozzászólására (») Feb 29, 2020 / 1
 
Idézet:
„A relék nem reagálnak indításkor.”

Akkor ez itt a gond! A relé biztonsági funkciót lát el, amikor elindítod, bekapcsol, áram alá helyezi a primer kondit és innen dolgozik a fet/igbt (legalábbis az én gépemnél, feltételezem, ez általános)
Én a relé meghajtó áramkörébe keresném a hibát.
(#) muslica69 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Feb 29, 2020 /
 
Szia! Ezek szerint a kezelő egységben lenne valami gond?
(#) Mate78 válasza muslica69 hozzászólására (») Feb 29, 2020 / 1
 
Nem ismerem a gépedet, de ahogy előttem is javasolták, megnézném a relék funkcióját.
A kezelőn szokott lenni egy biztonsági kapcsoló, nem tudom a pontos nevét,ami megállítja a motort, ha kirántjuk belőle a tsetünkre rögzített dugót, mert pl. elestél a padon.
Amit most javítottam futópad, azon van egy plusz kapcsoló is, Power felirattal, az ugyanezt az árakört szakítja.Szóval itt is körülnéznék.
(#) audi A6 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Márc 1, 2020 /
 
Szia egy olyan problémát vetünk észre hogy ha panelt mozgatod vagyis meg rázod akkor fémes lötyögö hangot hallani es ez a hang a trafóból jön. Na ez szerintem nem normális ezt a trafót van ötleteltek honét lehetne be szervezni ?
(#) Chipmunk1960 válasza muslica69 hozzászólására (») Márc 4, 2020 /
 
Szia, Nem tudom hol találtad ezt az IGBT-t, nekem ennyit adott a guggli: "типа 8tc00245, и транзисторы типа IGBT на 40А и 600В, если есть Инфинион 20N60C3, или что то типа IOR IGR4PC40U/4PC50W" Az error 1 lehet a "Nincs tápfesz" ezek szerint, ha a főrelé nem indul/kattan. De ahogy Zoltiee is írja, lehet a safety switch tilt le. /Erősen típusfüggő mindkettő. / ennek a működését kellene ellenőrizni először. A relé már a ucontrollerből kapja a bekapcs jelet.
(#) Chipmunk1960 válasza audi A6 hozzászólására (») Márc 4, 2020 / 1
 
Szia, Mérd meg a primert, nem zárlatos-e + két szekundert. Vágd el a Greatz kocka egyik középső lábát, akkor csak a trafó kap tápfeszt, úgy is leveri? Ha nem mérd meg AC -ben, a 2 sec tekercsen a feszt, ha megvan a feltüntetett, akkor máshol a gond.
A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2020
(#) gyula3925 hozzászólása Márc 16, 2020 /
 
sziasztok
Javítok egy Energetics Power Run 1400 futópadot.
Elvileg nincs nagy baja. Elszállt benne a fet és a bizti. Sajnos a fetről lecsiszolták a számot.
Tettem bele több N fetet amit találtam itthon. Volt amelyikkel 5 percig is jól működött (vitte a szalagot is velem együtt), de végül mindegyik elszállt. Ezek a fetek működtek hosszabb rövidebb ideig 2sk2082 k3878 (ezeket kapcsoló üz tápok javításához szoktam használni, ez volt kéznél most) Milyen fetet tegyek bele a motor 180V 7,5A 2HP 4000rpm.
(#) zsoltee0001 válasza gyula3925 hozzászólására (») Márc 16, 2020 / 1
 
Szia
800V és 20A feletti! Ez a minimum.
Én azért megvizsgálnám, mitől szállt el. Motort megjáratnám 24V-ról, de pár voltnál is el kell indulnia bármilyen szöghelyzetből.
Valamint a hűtését és amit nemrég hallottam itt a fórumon: Ha lekopik a szíj belső felületéről valami réteg, akkor nem csúszik olyan könnyen és ez is foghatja a motort.
Üdv
(#) gyula3925 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Márc 16, 2020 /
 
a motor jó, megy 12v ról is
(#) Tomikacsa85 hozzászólása Márc 16, 2020 /
 
Sziasztok!
Vettem egy Domyos run 100 futópadot. A problémám az vele, hogy gyakran indításnál a FI relét lenyomja. Más kismegszakított nem ver le. Visszakapcsolás után második indításnál hiba nélkül elindul és működik. Mit tudok tenni vele? Mi lehet a hiba?
Segítségeteket előre is köszönöm!
(#) kzozo válasza Tomikacsa85 hozzászólására (») Márc 16, 2020 /
 
Motort szedd szét, és levegővel fújd ki a lerakódott szénkefe-port, főleg a kefetartóknál.
(#) zsoltee0001 válasza Tomikacsa85 hozzászólására (») Márc 16, 2020 /
 
Először kipróbálnék egy nagyobb teljesítményű fogyasztót, mielőtt szétszeded, pl egy hőlégfúvót, mert ha akkor is veri, akkor valahol a hálózatba lesz a hiba.
Üdv
(#) Tomikacsa85 hozzászólása Márc 16, 2020 /
 
A készülék teljesen új. Erről a hálózatról szokott működni egyszerre a szárítógép és mosogép is. Hőlégfúvót az előbb próbáltam ki. A hálózatban nem jelentkezett a hiba. Online rendeltem úgyhogy 14 nap elállási időm van.
Egyszer e4 hibát ír ki, de a dokumentáció nem tartalmazza a hibakódokat.
Üdv!
(#) Chipmunk1960 válasza Tomikacsa85 hozzászólására (») Márc 16, 2020 /
 
Szia, Az E4 általában az incline motor fault. Valószínű, csak "letapadt", majd bejáródik. Az, ha a FI relét leveri, az jöhet az EMI filterből, lehet a szűrőkondinak nagyobb az átvezetése. Ha másnál nem jött elő a hálózaton, próbálgassad, s ha nem múlik el kérd a cserét, vagy visszatérítést.
(#) Tomikacsa85 hozzászólása Márc 16, 2020 /
 
Már hatszor használtam 40-40 percet, de mindig csak másodjára sikerült elindítanom. Először mindig a FI-t kapcsolom vissza. Második indításra már megy és tudom használni.
Következő: »»   18 / 34
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem