Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Futópad
Szia!
Igazad lehet. Viszont ma összeraktam a futópadot, a motor kapott új szénkeféket, csapágyakat,kommutátor áttisztítva. Viszi a szőnyeget mint a szél .
Szia!
Nem rég találkoztam egy ugyan ilyen hibával, igaz az egy másfajta pad volt. Szóval, a motoron lévő enkóder tárcsa jele nem érkezett meg a mikrokontrollerbe. Egy tranzisztor volt hibás. Oszcilloszkóppal kellene megnézni jelet. Üdv.
Szia,
ez egy elég "buta" gép, az egyetlen forgás figyelő jeladó jele csak a kezelőpanelbe megy,azért, hogy számolni tudja a megtett utat, kalóriát, stb. Szóval a motorvezérlőnek semmi infója arról, hogy milyen fordulatszámmal forog a motor. A motorvezérlőbe 6 szál megy (3 zárókontaktus): 1-1 a sebesség növelés/csökkentés,és 1 az indítás. üdv.
Az szerintem elég hihetetlen, hogy nem figyeli a vezérlő és ennek megfelelően módosítja a pwm jelet a beállított sebességhez képest.
Most gondolj bele, elindítod lassú séta sebességgel, ha ráállnál azonnal 0-ra fékeződne, pwm módosítás nélkül, ha meg nagy sebességgel menne, nem lehetne biztonságosan rálépni. Tehát nekem ez sehogy nem jön ki, de lehe én tévedek. Üdv
Szia,
pedig így van, az elektronikába semmi nem megy ezen a 3 zárókontaktuson kívül. Néztem a motort is, azon sincs encoder. Egyébként szép lassan indít, de kb 10mp alatt felgyorsul a max sebességre, és ezen sehogy sem tudok változtatni, a két sebesség állító nyomógomb hatástalan. Ha más nem marad, kivezetékezem a vezérlőről a trimmerpotit a kezelőre, és helyettesítem egy normál potival.
Szia, A két gomb jó? nincsen beragadva? Van olyan megoldás is, hogy a fenti panel számolja ki a PWM jelet, s küldi le. Mikor lépegettél a szőnyegén, éreztél lüktetést ? Elméletileg minden lépésnél, mikor megnő a súrlódás, kicsit rá kell húzni a motor erejét.
A gombok nincsenek beragadva,(fóliabillentyűzet) de a biztonság kedvéért helyettesítettem mezei nyomógombokkal, de így sem jó.Lépegettem rajta, de aztán inkább futottam, ahogy felgyorsult.
Semmi rendelleneset nem tapasztaltam.
Ezt az elektronikát, még a Googli sem ismeri, viszont találtam alkatrészt a padhoz, s ott szintén potival van megoldva a konzolon a seb szabályozás. Ez alapján a legegyszerűbb megoldás, ha felviszed a konzolra, ha kb 0-tól tud indulni lecsavart állapotban,
Szia,
amit találtál az az MTM400-hoz való, az enyém meg MTM4500 típusú és a csatolt képen látható konzol van rajta.Kivezetékezem a sebesség állító trimmert (szerencse, hogy van rajta, és elég tág határok között lehet változtatni a sebességet vele).Köszi a segítséget azért. A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2020
Örömmel jelentem, sikerült megjavítani a futópadot.A konzol, és a vezérlő közötti kábel volt a hiba.Bár az erek egyesével mérve jók voltak,mégis valami zavarfeszültség kerülhetett a vezérlő bemenetére.Próbáltam R,C szűrést tenni a bemenetekhez, de hatástalan volt.Kicseréltem a kábelt és minden megjavult.
Szia
Fejlemények vannak. Most eljutottam odáig, hogy pár percig már ment és csak utána durrant szét a fet. 18NK80Z sajna csak 18 A-est kaptam, de ez occso volt tesztelésre jó volt. A relés panelen lévő Low, High reset gombokkal sikerült az alapjáratot is beállítani, viszont Mate78-nak iogaza lehet, ennek a panelnak lövése nincs mekkora a fordulatszám, pedig 2 reed szenzor is van, mégse dob hibát ha nem dugom rá, max nem számolja a kalóriát. Ennek aztán meg is van a haztása, ha ráállok a 70 kilómtól nullára redukálódik a fordulatszám, jól fel kell tuningolni, hogy el tudjon indulni, furcsállom is, hogy ennyire megfogja, mi volna, ha a célközönség állna rá Pedig úszik a szilikon olajba, úgy megkentem. Most szerzek bivalyabb Fetet vélhetően jó lesz vele. Üdv
Sziasztok szèp estét kivanok mindnyájatoknak,
Kisseb segítségre lenne szükségem, kaptam egy futópadót egy Ismeröstöl akinél meg hibásodot a pad, ha be kapcsolod a futópadot, és indítanád a szalagótt ugy ki csapja a biztosítékot. Motort meg mertem es ha forgatom feszültség jelentkezik pozitiv irányba, ha ellenkezö irányba tekerem akor is van feszültség csak itt negativ iranyba , igy ugy gondolom itt nics hiba. Ez egy kettler ST tipusu gép. Itt elküldenem a motor típusát es a panelt. Ha valakiknek van ötlete szivesen fogadóm hiba keresés és megoldásába a segítséget. Köszönöm szépen.
Szia!
Nem vagyok futópad szakértő. Eddig egy-két panelt kaptam, hogy javítsam meg, ha tudom. Ezeken IR kompenzációs fordulatszám érzékelés volt. Ha jó a beállítás, akkor a motor belső feszültségére történik a szabályozás, ami a fordulatszámmal arányos, és a terheléstől többé-kevésbé független.
Szia, A motor csatlakozó mögötti 2 alkatrészt kellene először kimérni, nincs-e zárlatban? Az egyiknek a 2 szélső lába közösítve van az a védődióda, a másik IGBT, a közepe és mindkét széle fele egyforma 400 körüli értéket kell mutasson dióda állásban, a másiknál csak a 2.-3, láb között. Valamint a kép felső sarkában lévő G-kockán is hasonlóan, mint a másik diódán, csak ebben 4 van.
Szia-sziasztok!
Most jutottam el odáig hogy ismét segítségeteket kérjem. Sajnos a motor , szénkefe javítás ,karbantartás nem hozott eredményeket. Azóta kicseréltem az IGBT-t is- (IGR4PC40U) . Ugyan az a helyzet , bekapcsolás után -ERROR 1. Védő dióda jó, szerintem motor jó,biztosítékok jók. Semmi égés füst ,hasonló nem tapasztalható. A relék nem reagálnak indításkor. Szívesen várom véleményeteket , hogyan tovább? Az IGBT amit cseréltem más tokozásu ( TO 247AC - TO 220AB) természetesen leszigeteltem a hűtőbordától, de a lábkiosztásban nem vagyok biztos hogy egyezik. Nem találtam megbízható dokumentumot a bekötéséről. Segítségeteket előre is köszönöm!
Idézet: „A relék nem reagálnak indításkor.” Akkor ez itt a gond! A relé biztonsági funkciót lát el, amikor elindítod, bekapcsol, áram alá helyezi a primer kondit és innen dolgozik a fet/igbt (legalábbis az én gépemnél, feltételezem, ez általános) Én a relé meghajtó áramkörébe keresném a hibát.
Szia! Ezek szerint a kezelő egységben lenne valami gond?
Nem ismerem a gépedet, de ahogy előttem is javasolták, megnézném a relék funkcióját.
A kezelőn szokott lenni egy biztonsági kapcsoló, nem tudom a pontos nevét,ami megállítja a motort, ha kirántjuk belőle a tsetünkre rögzített dugót, mert pl. elestél a padon. Amit most javítottam futópad, azon van egy plusz kapcsoló is, Power felirattal, az ugyanezt az árakört szakítja.Szóval itt is körülnéznék.
Szia egy olyan problémát vetünk észre hogy ha panelt mozgatod vagyis meg rázod akkor fémes lötyögö hangot hallani es ez a hang a trafóból jön. Na ez szerintem nem normális ezt a trafót van ötleteltek honét lehetne be szervezni ?
Szia, Nem tudom hol találtad ezt az IGBT-t, nekem ennyit adott a guggli: "типа 8tc00245, и транзисторы типа IGBT на 40А и 600В, если есть Инфинион 20N60C3, или что то типа IOR IGR4PC40U/4PC50W" Az error 1 lehet a "Nincs tápfesz" ezek szerint, ha a főrelé nem indul/kattan. De ahogy Zoltiee is írja, lehet a safety switch tilt le. /Erősen típusfüggő mindkettő. / ennek a működését kellene ellenőrizni először. A relé már a ucontrollerből kapja a bekapcs jelet.
Szia, Mérd meg a primert, nem zárlatos-e + két szekundert. Vágd el a Greatz kocka egyik középső lábát, akkor csak a trafó kap tápfeszt, úgy is leveri? Ha nem mérd meg AC -ben, a 2 sec tekercsen a feszt, ha megvan a feltüntetett, akkor máshol a gond.
A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2020
sziasztok
Javítok egy Energetics Power Run 1400 futópadot. Elvileg nincs nagy baja. Elszállt benne a fet és a bizti. Sajnos a fetről lecsiszolták a számot. Tettem bele több N fetet amit találtam itthon. Volt amelyikkel 5 percig is jól működött (vitte a szalagot is velem együtt), de végül mindegyik elszállt. Ezek a fetek működtek hosszabb rövidebb ideig 2sk2082 k3878 (ezeket kapcsoló üz tápok javításához szoktam használni, ez volt kéznél most) Milyen fetet tegyek bele a motor 180V 7,5A 2HP 4000rpm.
Szia
800V és 20A feletti! Ez a minimum. Én azért megvizsgálnám, mitől szállt el. Motort megjáratnám 24V-ról, de pár voltnál is el kell indulnia bármilyen szöghelyzetből. Valamint a hűtését és amit nemrég hallottam itt a fórumon: Ha lekopik a szíj belső felületéről valami réteg, akkor nem csúszik olyan könnyen és ez is foghatja a motort. Üdv
a motor jó, megy 12v ról is
Sziasztok!
Vettem egy Domyos run 100 futópadot. A problémám az vele, hogy gyakran indításnál a FI relét lenyomja. Más kismegszakított nem ver le. Visszakapcsolás után második indításnál hiba nélkül elindul és működik. Mit tudok tenni vele? Mi lehet a hiba? Segítségeteket előre is köszönöm!
Motort szedd szét, és levegővel fújd ki a lerakódott szénkefe-port, főleg a kefetartóknál.
Először kipróbálnék egy nagyobb teljesítményű fogyasztót, mielőtt szétszeded, pl egy hőlégfúvót, mert ha akkor is veri, akkor valahol a hálózatba lesz a hiba.
Üdv
A készülék teljesen új. Erről a hálózatról szokott működni egyszerre a szárítógép és mosogép is. Hőlégfúvót az előbb próbáltam ki. A hálózatban nem jelentkezett a hiba. Online rendeltem úgyhogy 14 nap elállási időm van.
Egyszer e4 hibát ír ki, de a dokumentáció nem tartalmazza a hibakódokat. Üdv!
Szia, Az E4 általában az incline motor fault. Valószínű, csak "letapadt", majd bejáródik. Az, ha a FI relét leveri, az jöhet az EMI filterből, lehet a szűrőkondinak nagyobb az átvezetése. Ha másnál nem jött elő a hálózaton, próbálgassad, s ha nem múlik el kérd a cserét, vagy visszatérítést.
Már hatszor használtam 40-40 percet, de mindig csak másodjára sikerült elindítanom. Először mindig a FI-t kapcsolom vissza. Második indításra már megy és tudom használni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |